Thread Rating:
  • 11 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Politiek en opinie
https://archive.is/eeXCK

Goh wat een verrassing.
Reply
Hartstikke leuk, komt er nu ook een commisaris op bezoek bij de SP om uit te leggen waarom het niet mogelijk is om uitbuiting van EU-burgers als het om arbeid gaat tegen te gaan.


https://www.ad.nl/politiek/timmermans-bi...~a7fc1bf7/
Reply
Zo'n commissaris is in het verleden al eens op bezoek geweest bij een voltallige regering en liet toen doodleuk weten dat het of besparen was, of naar de tyfustering geholpen worden. Zijn naam was Jeroen Dijsselbloem. Ziehier waarom geen enkel weldenken links persoon ooit nog op de PVDA zou mogen stemmen.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Ik mis in 't nieuws al 5 dagen dit debat. Rutte raakte zichtbaar geïrriteerd en worstelde gewoon. Van der Plas ging bv even in op de domme bemerking betreffende bv de maat nemen en arrogantie. Een zichtbaar bewijs hoe moeilijk Rutte (na Kaag nu een jaar geleden) toch met vrouwelijke politica discussieert.

Quote:https://www.youtube.com/watch?v=eLK_YVtTKZY
Reply
Dat de politiek steeds meer op een spel risk lijkt waarin slechts de multinationale belangen worden behartigd mag bij ieder weldenkend mens inmiddels genoegzaam bekend zijn. Dat Macron met een delegatie niet slechts naar Nederland komt om Franse kernreactors aan te prijzen maar vooral om Frankrijk en zijn wapenindustrie i.p.v. de VS op de voorgrond te pushen, werd vervolgens nog door niemand uit de mainstream media opgemerkt? Nou... na alle paasvuren krijgen we nu wellicht de op een demonstratieve wijze gefilmde grote stapels brandende krantenstapels te zien? Toch maar eens even wat anders gaan doen denk ik. Pfff...
Reply
Nog PvdA stemmers uit Drenthe hier? Zijn jullie een beetje trots?
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply
Wanneer staat er eens een partij op met ruggengraad. Als landelijke partijtop had ik dit keihard veroordeeld.
Reply
Tot zover de fusie. Misschien maar goed ook. PVDA is al jaren rot, net als de hele sociaaldemocratie.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
Het zal in mijn geval wel ijdele hoop geweest zijn dat er iets van deze tandem terecht zou komen. Kortom: de chaos in de NL politiek en haar overheid houdt aan.
Reply
NIET de manier, lage inkomens worden nog harder geraakt en komen de inflatie überhaupt nog niet te boven, tesla-rijders profiteren en SUV rijders halen hun schouders op. https://nos.nl/artikel/2471933-kabinet-o...zineauto-s
Reply
Verwachten we iets anders van Jetten. Ik bedoel, serieus. EV's zijn bovendien 1 grote clusterfuck: energievoorziening, grondstoffen om ze te maken, extra fijnstof op (snel)wegen door al dat remmen, nog meer ruimte weg in de straten, etc. Dit is maw geen klimaatbeleid, maar een makkelijke, luie manier om één stat van uitstootcijfers af te kunnen vinken terwijl er globaal of op lange termijn geen vooruitgang is.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
(18-04-2023, 20:12)ahha Wrote: NIET de manier, lage inkomens worden nog harder geraakt en komen de inflatie überhaupt nog niet te boven, tesla-rijders profiteren en SUV rijders halen hun schouders op. https://nos.nl/artikel/2471933-kabinet-o...zineauto-s
 
OV goedkoper maken zou een goed alternatief zijn. Vorige week maakte ik voor het eerst in jaren weer eens een langere treinrit. Ik was aangenaam verrast door hoe rustig het was en onaangenaam door de prijs. Beiden eigenlijk weinig positief. Tenzij ik alcohol wil drinken zoals afgelopen weekend is het voor mij geen alternatief voor de auto, met mijn bijna twintig jaar oude zes cylinder ben ik goedkoper uit en gezien de ruimte in de trein is voor veel meer mensen het OV geen aantrekkelijke optie.
Reply
Er komen aan het huidige tempo 100k auto's NETTO per jaar bij in dit land, met name omdat het OV zo hard achteruit gaat. En dan gaat die D66 oetlul even uitleggen hoe we het klimaat gaan fiksen: door de werkende klasse nog wat extra frustraties te geven. Get in the fucking sea.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
(18-04-2023, 22:07)jodocus Wrote:
(18-04-2023, 20:12)ahha Wrote: NIET de manier, lage inkomens worden nog harder geraakt en komen de inflatie überhaupt nog niet te boven, tesla-rijders profiteren en SUV rijders halen hun schouders op. https://nos.nl/artikel/2471933-kabinet-o...zineauto-s
 
OV goedkoper maken zou een goed alternatief zijn. Vorige week maakte ik voor het eerst in jaren weer eens een langere treinrit. Ik was aangenaam verrast door hoe rustig het was en onaangenaam door de prijs. Beiden eigenlijk weinig positief. Tenzij ik alcohol wil drinken zoals afgelopen weekend is het voor mij geen alternatief voor de auto, met mijn bijna twintig jaar oude zes cylinder ben ik goedkoper uit en gezien de ruimte in de trein is voor veel meer mensen het OV geen aantrekkelijke optie.
Ik weet niet waar je met de trein heen ging maar rustige treinen/veel ruimte klinkt niet bekend. Eerder overvolle treinen en bussen die voorbij rijden omdat ze vol zijn. Forse investeringen in het OV zijn nodig en tegelijkertijd de prijzen omlaag. Extra belasting heffen op auto’s met een nieuwwaarde boven de 40.000 en dat inzetten voor verbetering van OV is mijn tegenvoorstel. Iets met het geld halen waar het geld zit.
Reply
Je kunt voor het klimaat best het wagenpark laten afsterven cq laten verouderen door de import van (nieuwe) wagens deels of helemaal aan banden te leggen. De tienduizenden banen die daarbij verloren zouden gaan in de sector (want die is nog steeds vrij groot in Nederland), reconverteer je naar OV en je zorgt dat je het beste OV land ter wereld wordt, zelfs al vindt de EU dat 'staatssteun'. Kost het geld? Shell heeft nog wat liggen, dacht ik. Dát is een plan.

Al de rest is gerommel in de marge en binnen het decennium zijn de meeste Oost-Aziatische en zelfs sommige ontwikkelende economieën groener dan de onze. Het is een historische fout dat we middelmatige carrièristen als Jetten laten bepalen hoe we de klimaatcrisis vanuit Nederland gaan aanpakken. Het is ook een extreme vorm van cognitieve dissonantie dat makkelijk 20% van Nederland klimaat en milieu als topic nummer één heeft, het belang van radicale verandering inziet, tot men uiteindelijk geconfronteerd wordt met wat 'radicaal' zou betekenen. Dan is men al snel tevreden met de culpabilisering van individuele consumenten, gezien de meeste mensen uit die 20% al lang de middelen en mindset hebben om individueel anders te gaan consumeren (ook al is de impact daarvan nihil of zelfs negatief). Het is een vorm van puur conservatief en neoliberaal denken, maar dan besprenkeld met regenboogzebrapaden, bakfietsen en nog wat antroposofische elementjes. Kortom, de kern van D66.
[+] 3 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
D66 - Diktatoriaal 66. VVD - Verdeeld Vennootschap Demagogen. CDA - Christian Dark Ages.
Reply
Leuk spel! BBB - Borst, billen, buik.
Reply
BBB vormt i.m.o. slechts een one issue partij, die als een ballon zal leeg lopen, wanneer blijkt dat ex CDA ers zoals in iedere kerkorganisatie voor een boel bestuurlijke heisa zorgen. Het plakkerige kliek gebeuren in - en om de huidige bijna leeg gelopen coalitie begint me overigens danig tegen te staan, vandaar dat ook ik momenteel de neiging voel te gaan kutten.
Reply
Blijf dat denken Fender. Over 25 jaar krijg je dan misschien wel gelijk.
Reply
Dat inmiddels ruim 60% van de NL bevolking zich belazerd voelt begint z 'n sporen wel duidelijk na te laten. Ook al zou ik zelf er zelf absoluut niet toe willen oproepen, schijnt men't te Den Haag maar niet mee te krijgen dat er wel degelijk iets in de samenleving broeit. Tijdens discussies zie je de frustraties groeien die dan zelfs tot agressie kunnen leiden. Elkaar overschreeuwend ontstonden er meestal geen compromies - of andere voor beide partijen bruikbare oplossingen. Ontbreekt dergelijk vernuft tegenwoordig dan of...?
Reply
https://nos.nl/artikel/2472698-kans-groo...rder-wordt

Geen woorden meer voor.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
En zeker ook extra meptuig inzetten tijdens de spits.
Reply
(24-04-2023, 19:40)Uplift Wrote: https://nos.nl/artikel/2472698-kans-groo...rder-wordt

Geen woorden meer voor.

Inderdaad, een ontwikkeling die misschien nog triester is dan de hoge voedselprijzen vanwege de principes waar zoiets voor staat.
Reply
(24-04-2023, 19:40)Uplift Wrote: https://nos.nl/artikel/2472698-kans-groo...rder-wordt

Geen woorden meer voor.

Dit is gewoon volstrekt belachelijk
Reply
Ik begin zo langzamerhand echt een cynisch persoon te worden. Iedere dag weer dit soort ‘nieuwtjes’, we geven met z’n allen geen fuck. We zijn als maatschappij echt verloren. OV duurder, lekker de modale en lage inkomens verder naaien door aankoopsubsidie te geven op onbetaalbare elektrische auto’s en belasting op fossiele auto’s en benzine duurder te maken, debiele voorbeeld van DTRH vippakket, 9 euro retourtjes bij Ryanair, ik zag laatst een fucking outlet van Shein, opstand vanuit het kabinet tegen nieuwe europese regels om de natuur en biodiversiteit te beschermen terwijl het daar beschamend slecht mee gaat.

Ik word er echt ziek van gewoon. Er zit geen cel in mijn hersenen die oprecht gelooft dat we op de een of andere manier toch eens op een andere manier naar dit soort dingen gaan kijken en misschien in ieder geval op 1 van de vele vlakken een 180 graden draai zouden kunnen maken. Treurnis.
[+] 3 users say Thank You to ahha for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)