Thread Rating:
  • 11 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Politiek en opinie
(16-03-2023, 15:25)pudpong3 Wrote: Ik woon in het engste stukje van Nederland, daar waar de PVV groter wordt en de FvD amper inboet.

Brunssum toch? Ik zie Forum daar 60% kleiner worden op de kaart van de NOS, maar idd een stuk minder gekrompen dan het landelijk gemiddeld.

Bij ons in Stein is het niet veel beter: PVV de grootste met hele kleine groei, VVD en D66 ook wat erbij. Wij gingen zelf voor GL maar die zijn licht gekrompen en de PvdA groeit met precies evenveel, lekker dan. Forum tenminste wel bijna 80% minder.
Reply
(16-03-2023, 16:13)Maynard-J Wrote:
(16-03-2023, 15:25)pudpong3 Wrote: Ik woon in het engste stukje van Nederland, daar waar de PVV groter wordt en de FvD amper inboet.

Brunssum toch? Ik zie Forum daar 60% kleiner worden op de kaart van de NOS, maar idd een stuk minder gekrompen dan het landelijk gemiddeld.

Bij ons in Stein is het niet veel beter: PVV de grootste met hele kleine groei, VVD en D66 ook wat erbij. Wij gingen zelf voor GL maar die zijn licht gekrompen en de PvdA groeit met precies evenveel, lekker dan. Forum tenminste wel bijna 80% minder.

Ja, Brunssum ooit de Parel van het Zuiden!
Reply
Vanavond maar even een rondje doen in de omgeving, om alle boeren op mijn knieën te melken als bedankje voor het recht hangen van de vlaggen.
[+] 2 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply
(16-03-2023, 17:19)pudpong3 Wrote:
(16-03-2023, 16:13)Maynard-J Wrote:
(16-03-2023, 15:25)pudpong3 Wrote: Ik woon in het engste stukje van Nederland, daar waar de PVV groter wordt en de FvD amper inboet.

Brunssum toch? Ik zie Forum daar 60% kleiner worden op de kaart van de NOS, maar idd een stuk minder gekrompen dan het landelijk gemiddeld.

Bij ons in Stein is het niet veel beter: PVV de grootste met hele kleine groei, VVD en D66 ook wat erbij. Wij gingen zelf voor GL maar die zijn licht gekrompen en de PvdA groeit met precies evenveel, lekker dan. Forum tenminste wel bijna 80% minder.

Ja, Brunssum ooit de Parel van het Zuiden!

Dat geldt voor de gehele mijnstreek. Mijn koempel (CPN) opa's draaien zich al decennia lang om in hun graf.
Reply
https://nos.nl/op3/artikel/2467747-wat-a...en-gestemd

WAAROM zou je als 19-jarige op de VVD stemmen?
Reply
Je weet toch, toekomstige miljonairs.
Reply
"Belasting betalen is voor paupers"

Maar Raisa Blommensteijn kan prima ceviche gaan maken.
Reply
https://www.volkskrant.nl/a-bbc7037e

BBB & Omtzigt, het klinkt niet onlogisch maar ook een beetje eng. Pieter Omtzigt met macht, dat kon er wel eens minder fraai uit gaan zien dan mensen hopen.
Reply
Ik vind het wel fijn dat mensen er op wijzen dat je met BBB ook Build Back Better kunt maken en dat dat dus inhoudt dat Kerolijn een WEF-hondje is.

Dit soort mensen zijn vast heel goed in cryptogrammen.
Reply
BBB -> BigBirds Bef Beweging
[+] 3 users say Thank You to BigBird for this post
Reply
(17-03-2023, 11:59)BigBird Wrote: BBB -> BigBirds Bef Beweging

Slogan: Niet op en neer maar van links naar rechts.

Of: Vindt alles kut.
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Big Butts are Better
Reply
Ongekend: BBB pakt nu de leiding in alle provincies. 2030 zal gewoon 2035 volgens EU wetgeving worden dit ondanks NPO, AD en D66. Moeilijker wordt 't niet. Ook de rechter in de regio zal met een afwijkende uitspraak niet boven een uitspraak van het hof in Den Haag kunnen geraken. Het stikstof probleem (wat door verschillende wetenschappers verschillend wordt geïntrepeteerd) daarvan blijkt men de metingenuitleg niet eens in Den Haag te begrijpen. De boeren dienen hun uitstoot te laten krimpen - vliegvelden bv niet. Belangenpolitiek welke van der Plas en Omtzigt al vrij simpel wisten te benoemen. Ik voorzie diverse kamervragen en debatten waar de coalitie een gegeven moment op vast gaat lopen. Wanneer we weerstand en wantrouwen voortaan normaliseren: wat voor een samenleving ontstaat er dan? Het eindresultaat van deze verkiezingen verward zelfs weldenkenden danig en 't zal me dan ook benieuwen wat we van van der Plas en vooral haar achterban mogen verwachten. Fronsend vraag ik me af: Waar hebben al deze mensen nu eigenlijk op gestemd? Op een sterke debater, de directe manier van uiting? Tijdens de vorige provinciale verkiezingen namen we ook al zoiets waar. Naief gedrag remt op dit moment slechts alle zeer noodzakelijke duurzame ontwikkelingen af. Oneliners alleen losten tot nu toe nog maar weinig op.
Reply
(17-03-2023, 12:15)Maynard-J Wrote:
(17-03-2023, 11:59)BigBird Wrote: BBB -> BigBirds Bef Beweging

Slogan: Niet op en neer maar van links naar rechts.

Of: Vindt alles kut.

Van een beetje herkauwen wordt niemand vies.
Reply
BBB: zie Boeren, burgers, beren (op de weg)
Reply
https://nos.nl/artikel/2467825-cda-minis...stofaanpak

Here we go, wanneer gaan we stemmen voor de 2de kamer denken jullie? Voor of na de zomer? CDA die denkt mee te liften op het BBB geluid en D66 die op een gegeven moment echt niet meer mee kan.

Mooi ook dat de minister van wonen meevaart op het verhaal meer perspectief voor boeren, je eigen portefeuille is blijkbaar ondergeschikt aan je partij.
Reply
Dan moet je de stekker er uit trekken Wopke, ik weet dat je lief aan Annelies moet vragen of je alsjeblieft je ballen een dagje mag hebben, maar het is niet zo dat deze uitslag als een verrassing komt dus dat heb je vast geregeld.
Reply
(17-03-2023, 13:54)Timothy's Monster Wrote:
(17-03-2023, 12:15)Maynard-J Wrote:
(17-03-2023, 11:59)BigBird Wrote: BBB -> BigBirds Bef Beweging

Slogan: Niet op en neer maar van links naar rechts.

Of: Vindt alles kut.

Van een beetje herkauwen wordt niemand vies.

Kut, het meest veelzijdige stukje vlees KUT.
Reply
Een miljoen armen in de kou en een miljoen miljonairs. Wat is daar mee mogelijk. Niks? Zo 'n debat is al 't zoveelste bewijs dat er een incapabel kabinet in de kamer zitting heeft, althans hangt, appt en gaapt.
Reply
(17-03-2023, 15:05)Willie Wrote: Dan moet je de stekker er uit trekken Wopke, ik weet dat je lief aan Annelies moet vragen of je alsjeblieft je ballen een dagje mag hebben, maar het is niet zo dat deze uitslag als een verrassing komt dus dat heb je vast geregeld.

Gaat ie nou ook nog vreemd?
Reply
Geen idee, heet ze niet zo? En als Wopke vreemd gaat is het met een Destiny.
Reply
Hoekstra zal door Omtzigt worden afgelost. Van der Plas zal al vlot (mede)bestuurders tekort komen en Rutte hervindt zichzelf vast wel weer. Zo 'n plot ziet er eigenlijk (bij nader inzien) wel heel gehaaid uit.
Reply
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/03/17/in-...d-a4159855

Dit is wel goud.
[+] 2 users say Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
Ik ben blij dat het achter een betaalmuur zit, maar ook gealarmeerd dat dit niet van De Volkskrant is, wat meer een product is voor kleinburgers om zich goed te voelen over zichzelf dan een krant.
Reply
Net als in Thailand 2001, hebben de gevestigde partijen één heel belangrijk detail over het hoofd gezien. De verkiezingen worden niet gewonnen in de grote steden, maar op het platteland. Net zoals je geen kampioen wordt als je niet wint van de onderste ploegen. Dat had Thaksin in Thailand heel goed door, weliswaar met steun vanuit de VS, maar toch. Daar waar de "normale" winnaars decennia lang het platteland als onnozel wegzette en de moeite niet waard vonden om campagne te voeren of zelfs maar serieus te nemen, greep de Thai Lak Thai (Thai houden van Thai) in 2001 de absolute macht. Nu heeft BBB dat gelukkig niet gedaan, maar ik hoop oprecht dat de ogen wel geopend zijn en dat zowel links als midden rechts het platteland serieus gaan nemen, want zelfs al tellen we Amsterdam en Haarlem bij elkaar op, dan nog hebben ze nipt iets meer dan 50% van alle inwoners van Noord Holland. Dan heb je alleen nog maar een x% sympatisanten uit deze steden nodig om deze provincie te winnen en zo gebeurde het dus in alle provincies. In Thailand ging alles naar de kloten door corruptie en zelfverrijking, waardoor het leger ingreep, maar dat is een situatie die nooit in Nederland zal voorkomen, tenminste dat ingrijpen door het leger.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)