Thread Rating:
  • 11 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Politiek en opinie
Als je VVD stemde en je wil nu iets anders/beter, dan kun je gewoon voor de PVDA gaan. Zelfde mate van neoliberalisme, maar makkelijker te verteren qua gortigheid, corruptie en totale onkunde.

Baby steps, innit.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Ik kreeg tijdens 't afgelopen debat 'enigszins' 't gevoel dat 't niet bepaald over provincies of 't waterschappen beheer ging. Presentatoren en politici zijn alvast bezig nieuwe coalities te vormen. Ik zou 't zelfs kortzichtig willen noemen, zoals men over 't algemeen landelijke belangen ter sprake bracht. En in de provincie gaan er nogal wat zaken mis wat betreft beheer, bestuur. en veiligheid.
Reply
(04-03-2023, 14:43)Uplift Wrote: Als je VVD stemde en je wil nu iets anders/beter, dan kun je gewoon voor de PVDA gaan. Zelfde mate van neoliberalisme, maar makkelijker te verteren qua gortigheid, corruptie en totale onkunde.

Baby steps, innit.

Daar heb ik altijd op gestemd, maar na de fusie met Groen Links is dit voor mij een gesloten boek.
Reply
BBBBB. Boer, Burger, BigBird Beweging
Reply
Kwam bij AWP, CDA, SP, PVDA, FP, en PvdD uit in de kieswijzer (Fryslân). Zo te zien heb ik keuze genoeg, maar bij lokale partijen als FP of AWP twijfel ik aan de houdbaarheid van al hun standpunten. Betreffende SP aannames geloof ik niet dat alles weer geprivatiseerd kan worden, omdat dit commerciële EU wetgeving betreft, die al ruim een decennia via aandelenhandel + bestuur cultuur wordt geïmplementeerd. PVDA en CDA daar geloof ik al geruime tijd niet meer in. Wat PvdD betreft: daar vind ik ongeveer dezelfde luchtfietserij als bij GL terug.
Reply
Ik denk niet dat de SP verder wil privatiseren en als er ooit een moment was om de verdragen van Lissabon en Maastricht te negeren, dan nu wel. Heel veel heilige Europese huisjes worden momenteel met de grond gelijk gemaakt door energiecrisis en de oorlog in Oekraïne en dat overheden weer een belangrijker rol gaan spelen in de economie, staat in feite al vast.

Voorts zouden kieswijzers illegaal moeten zijn, net zoals exitpolls op de dag van de verkiezingen voor sluitingstijd van de stemlokalen dat ook zijn.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Weet je wel hoeveel moeite het kost om een keuze te maken als je geen krant hebt, geen journaals kijkt en niet op lezenswaardige artikelen van tijdschriften klikt. Dan zijn stemwijzers heel handig, want dat gaat over zaken waar je wel eens van gehoord hebt en ergens in een kop voorbij hebt zien komen, dus ben je voldoende expert om er een mening over te hebben. Dan gaat Thierry strakjes zeggen dat links Roald Dahl wil cancelen en dan kun je toch mooi meeknikken.
Reply
Of de betrouwbaarheid van zo 'n kieswijzer werkelijk zo hard blijkt te zijn betwijfel ik sowieso. Alle partijen staan er niet eens op. Op 't uiteindelijke verkiezingspapier komen de PP en enkele andere kleinere partijen bv wel tussen de lijsten te staan.
Reply
Kan gewoon.

De slogan van deze campagne, van zowel Groenlinks en Forum.
Reply
Opvallende verschillen...

Quote:https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometer

Quote:https://www.maurice.nl/laatste-peiling/

De Ipsos opsomming is een week eerder gepubliceerd dan die van Maurice.
Reply
Christen Unie, CDA en D66 kunnen de VVD bij de volgende landelijke verkiezingen niet aan 76 zetels helpen. PVDA en GL komen samen niet boven de 20. De VVD heeft stabiel 28 - 32 zetels in de kamer. Steeds meer partijen lijken er nog geïsoleerd in een cordon sanitaire terecht te komen. Sommige worden er wellicht zelfs verboden. Creëren we op dergelijke wijze niet een nieuw probleem? Hoe 't met een dergelijk hoogopgeleide cultuur aan 't bewind tot zo 'n polarisatie heeft kunnen komen is wel zeer opvallend te noemen. Ten tijde van 70 's 80 's was er duidelijk meer balans tussen partijen te ontdekken. Een dialoog leidde derhalve vaker tot een werkbaar compromis. Omdat de pers er bovenop zat waren er minder excessen met salarissen en premies te noteren. Het besef elkaar nodig te hebben om de wereld stabieler draaiende te houden leek nog enigszins heilig. Ik zal 't vast niet allemaal bij 't rechte eind hebben, echter de sociale democratie bevatte meer handvaten dan de quasi liberale...
Reply
Proest.

https://twitter.com/VVD/status/1633144982398746625
Reply
(14-11-2022, 16:14)Fenderboy Wrote: Vormt DeSantis al een bedreiging voor Trump tijdens de komende republikeinse kandidaatsverkiezingen? Sommigen bronnen klonken daar al tamelijk stellig in. DeSantis is als senator populair in Florida. Trump natuurlijk ook in veel meer andere staten.

https://harpers.org/archive/2023/03/ron-...-laughing/

Zodat we weten met wat voor vlees we in de kuip hebben.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
[Image: 763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca12...ormat=webp]
[+] 5 users say Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
(09-03-2023, 14:40)Schobbeyak Wrote: [Image: 763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca12...ormat=webp]

Aah toch iemand die hij ook wil zoenen en niet alleen naaien
Reply
Wie's die vrouw?
Reply
Die fascist die volgens De Volkskrant dan toch niet zo erg is.
Reply
Giorgia Mussolini.. euhm Meloni.
Reply
Meloni. Zag het ook niet meteen.
Reply
Ohja, Meloni. Ik let tegenwoordig meer op de facisten op eigen continent, dus vandaar vergeten.
Reply
Duikt overduidelijk weg voor Mark, omdat ze deze theater act al langer van 'm kent. In Davos zocht ie haar tijdens 't zomerreces ook al op zag ik op foto in de Frankfurter Algemeine. Nu 't CDA en D66 in een vrije val geraken zoekt de premier natuurlijk rechtse vrienden.
Reply
Ik vraag me stilaan af of een coalitie VVD-BBB-Ja21-Van Haga in 2025 een mogelijkheid is; in die zin lijkt VVD zich al wat te profileren met b.v. het thema veiligheid. Het zou niet voor het eerst in Europa zijn; eind dit jaar mogen we in Spanje een PP-Vox regering verwachten.
Reply
(10-03-2023, 14:51)Uplift Wrote: Ik vraag me stilaan af of een coalitie VVD-BBB-Ja21-Van Haga in 2025 een mogelijkheid is; in die zin lijkt VVD zich al wat te profileren met b.v. het thema veiligheid. Het zou niet voor het eerst in Europa zijn; eind dit jaar mogen we in Spanje een PP-Vox regering verwachten.


Zie deze dikke wolk al geruime tijd hangen. Qua cultuur of juist groeiende inzichten een stap terug.
Reply
Boze VVD’ers keren zich tegen ‘laat ze niet winnen’-filmpje: ‘Klaar met dit niveau’

Quote:https://www.ad.nl/politiek/boze-vvders-k...~afaf6a21/
Reply
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2...m~v665360/

Weer 5 redenen om niet te remmen.
[+] 4 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)