Thread Rating:
  • 11 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Politiek en opinie
(12-05-2020, 19:19)Gunnar Wrote: Met de veiligheidsdiensten ontmanteld of volgestopt met marionetten blijven er twee machtsfactoren open die beslissend kunnen zijn; Big Tech en het leger. De eerste runt vooral een eigen agenda lijkt het en geen idee waar de loyaliteit ligt van de laatste.

Big Tech zal samenwerken met de GOP als het hen uitkomt, en dat is los van Trump-steuners als Peter Thiel die surveillance software en hardware aan het ontwikkelen zijn. Wat i.c.m. een mogelijke uitbreiding van de Patriot Act heel beangstigend is.

De top van de krijgsmacht wordt ook al langzaam vol met aanhangers gepropt. Verder lijkt het mij dat het leger loyaal zal zijn aan wie hun salaris doorbetaalt, al weet ik niet uit mijn hoofd of Congress of het Witte Huis het laatste woord daarover heeft.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Fuck het is gewoon al gespeeld eigenlijk. Welke potentie zag Thiel toen hij Facebook het beslissende financiële zetje gaf? Van Tesla hoeven we ook niks te verwachten, Musk heeft zichzelf al minister van Transport bedacht.

De prioriteit van het leger zal ook zelfbehoud zijn, qua macht en materieel.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
(12-05-2020, 20:29)hythloth Wrote: Ohja, al die complotwappies die wel in Obamagate en QAnon geloven, maar dan dingen als Russische invloed ontkennen.

https://thebulwark.com/taking-obamagate-seriously/

Goed stuk over #ObamaGate. Ik zet het maar even hier, want niks direct van doen met het coronavirus.
[+] 2 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply
(12-05-2020, 20:48)Gunnar Wrote:
(12-05-2020, 20:29)hythloth Wrote: Ohja, al die complotwappies die wel in Obamagate en QAnon geloven, maar dan dingen als Russische invloed ontkennen.

https://thebulwark.com/taking-obamagate-seriously/

Goed stuk over #ObamaGate. Ik zet het maar even hier, want niks direct van doen met het coronavirus.

Zeker goed stuk. Doet mij denken aan onderstaande quote hieruit (die ook al in het nummer Walk It Back van The National voorbijkwam).

Quote:The aide said that guys like me were 'in what we call the reality-based community,' which he defined as people who 'believe that solutions emerge from your judicious study of discernible reality.' [...] 'That's not the way the world really works anymore,' he continued. 'We're an empire now, and when we act, we create our own reality. And while you're studying that reality—judiciously, as you will—we'll act again, creating other new realities, which you can study too, and that's how things will sort out. We're history's actors...and you, all of you, will be left to just study what we do'.
Reply
Terwijl de financiële situatie van de modale Nederlander dagelijks steeds meer onder druk komt te staan, blijkt de koninklijke elite gewoon weer 5 miljoen euro rijkssubsidie voor hun eigen jachtdomein te hebben ontvangen. Het Koninklijke park rond 't Loo zou mede door dit jaarlijkse bedrag al sinds de jaren 50, 364 dagen per jaar voor iedereen geopend zijn.  Dit onderwerp schijnt inmiddels al sinds die zelfde jaren 50 een soort van lastige binnenhofhindernis te zijn.
Hoe 't verhaal over de Haagse poppenkast ooit ontstaan is, lijkt me in dit verband ook niet bepaald vreemd.
Reply
https://www.nytimes.com/2020/05/13/us/co...-guns.html

Het enige verschil tussen Texas en Nederland? De wapenwet, praise be.
Reply
Cowboy 's heten hier alleen boeren. Met zo 'n dubbelloops in een kast.
Reply
(12-05-2020, 21:06)hythloth Wrote:
(12-05-2020, 20:48)Gunnar Wrote:
(12-05-2020, 20:29)hythloth Wrote: Ohja, al die complotwappies die wel in Obamagate en QAnon geloven, maar dan dingen als Russische invloed ontkennen.

https://thebulwark.com/taking-obamagate-seriously/

Goed stuk over #ObamaGate. Ik zet het maar even hier, want niks direct van doen met het coronavirus.

Zeker goed stuk. Doet mij denken aan onderstaande quote hieruit (die ook al in het nummer Walk It Back van The National voorbijkwam).

Quote:The aide said that guys like me were 'in what we call the reality-based community,' which he defined as people who 'believe that solutions emerge from your judicious study of discernible reality.' [...] 'That's not the way the world really works anymore,' he continued. 'We're an empire now, and when we act, we create our own reality. And while you're studying that reality—judiciously, as you will—we'll act again, creating other new realities, which you can study too, and that's how things will sort out. We're history's actors...and you, all of you, will be left to just study what we do'.

https://www.theatlantic.com/ideas/archiv...on/610840/

Dit artikel sluit daar goed op aan. De auteur stelt de vraag hoe het kan dat een conspiracy theorist als Trump in het Witte Huis terecht kwam. Ik zou daar aan toe willen voegen; hoe kan het dat hij daar nog steeds zit en voor 2024 niet weg lijkt te gaan?
Reply
(14-05-2020, 14:11)Fenderboy Wrote: Cowboy 's heten hier alleen boeren. Met zo 'n dubbelloops in een kast.

En alleen de hele grote legendes lopen met een cowboyhoed rond, nietwaar?
Reply
(14-05-2020, 15:48)Gunnar Wrote: https://www.theatlantic.com/ideas/archiv...on/610840/

Dit artikel sluit daar goed op aan. De auteur stelt de vraag hoe het kan dat een conspiracy theorist als Trump in het Witte Huis terecht kwam. Ik zou daar aan toe willen voegen; hoe kan het dat hij daar nog steeds zit en voor 2024 niet weg lijkt te gaan?

Ik ben verrast dat de auteur het een zwakheid voor conspiracy denken noemt. Want het is niet alleen dat 45, de GOP, en hun agenten dit soort conspiracies promoten, maar alles is namelijk een "flip the script" projectie van wat ze zelf hebben uitgevoerd. Van Obamagate tot zelfs Pizzagate in mindere mate. Dit boek hier heeft er uitgebreide documentatie over (relevant citaat: "in authoritarian states, conspiracy narratives function both as a method of intimidation and as a way to rally followers").
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
Thanks, die gaat op mijn boekenlijst.
Reply
(14-05-2020, 15:50)TheUncleG Wrote:
(14-05-2020, 14:11)Fenderboy Wrote: Cowboy 's heten hier alleen boeren. Met zo 'n dubbelloops in een kast.

En alleen de hele grote legendes lopen met een cowboyhoed rond, nietwaar?

Hoop dat 't nog even duurt voor wat betreft een dergelijke status UncleG.  
Een Australian Akubra Hat heb ik overigens en slechts een puddingbuks  Cool
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
https://www.theatlantic.com/magazine/arc...nt/606793/

Ik ga nog even door met The Atlantic spammen want ook dit is weer een lezenswaardig artikel over wat er aan het gebeuren is in Amerika. Ik moet er van het weekend ook nog voor gaan zitten om het echt goed te lezen.

Hythloth maak jij al plannen voor een escape naar Canada of Nederland?
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
Persoonlijk vind ik het hele Trump-verhaal interessant om het om te draaien: dit is hoe bedrijven meestal worden gerund. Hij heeft (zijn) bedrijfscultuur nu gewoon vertaald naar het publieke domein. Maar het is en blijft bedrijfscultuur: pure tyrannie ten bate van een piepkleine minderheid en de grote massa werknemers die cheerleaden in de hoop dat het hen een promotie of op z'n minst baanbehoud oplevert.

Democratie bestaat enkel daar waar het bedrijfsleven het nog niet overnam. Daarom zijn o.a. big tech bedrijven zo'n enorme bedreiging. Net zoals privatiseringen de facto de uitholling van democratie betekenen.
Reply
Een nogal uitgebreid maar degelijk stuk over Trump 's White House escapades Gunnar.
Met die Andrew McCabe kan men zeker wel medelijden hebben.
Zoals ie zomaar na 21 jaar, enkele dagen voor z 'n vijftigste verjaardag uit de FBI geschopt werd.

The Donald kwam daarna via z 'n twitter account ook nog even extra als een valse hond over:
“There’s a lot of people out there who are unwilling to stand up and do the right thing, because they don’t want to be the next Andrew McCabe.”
Reply
(15-05-2020, 16:56)Uplift Wrote: Persoonlijk vind ik het hele Trump-verhaal interessant om het om te draaien: dit is hoe bedrijven meestal worden gerund. Hij heeft (zijn) bedrijfscultuur nu gewoon vertaald naar het publieke domein. Maar het is en blijft bedrijfscultuur: pure tyrannie ten bate van een piepkleine minderheid en de grote massa werknemers die cheerleaden in de hoop dat het hen een promotie of op z'n minst baanbehoud oplevert.

Democratie bestaat enkel daar waar het bedrijfsleven het nog niet overnam. Daarom zijn o.a. big tech bedrijven zo'n enorme bedreiging. Net zoals privatiseringen de facto de uitholling van democratie betekenen.

Laat je geen zand in de ogen strooien Uplift, dit strekt veel verder dan Trump. De parallel met (delen van) het bedrijfsleven zie ik wel opgaan; tirannie van een kleine groep met totale controle over de grote massa. Trump is daar slechts een factor in; een bijproduct, toevallige aanleiding of rookgordijn, daar ben ik nog niet uit. Maar zeker is dat we ons al drie jaar lang blindstaren op de onzin en banaliteit van Trump, terwijl daar achter iets veel ernstigers gaande lijkt. Een complete uitholling van de rechtsstaat en overheidsapparaat. Het creëren van een eigen deep state. Het lijkt haast of elke leugen die het Trump-apparaat de wereld in slingert opzichtig verhult wat ze in feite zelf aan het opzetten zijn. En ze spelen daarbij the long game.
[+] 2 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply
(15-05-2020, 16:56)Uplift Wrote: Persoonlijk vind ik het hele Trump-verhaal interessant om het om te draaien: dit is hoe bedrijven meestal worden gerund. Hij heeft (zijn) bedrijfscultuur nu gewoon vertaald naar het publieke domein. Maar het is en blijft bedrijfscultuur: pure tyrannie ten bate van een piepkleine minderheid en de grote massa werknemers die cheerleaden in de hoop dat het hen een promotie of op z'n minst baanbehoud oplevert.

Democratie bestaat enkel daar waar het bedrijfsleven het nog niet overnam. Daarom zijn o.a. big tech bedrijven zo'n enorme bedreiging. Net zoals privatiseringen de facto de uitholling van democratie betekenen.

De overheid als een bedrijf runnen is allang een GOP doel; dit heeft echter meer overeenkomsten met de maffia.

(15-05-2020, 16:52)Gunnar Wrote: https://www.theatlantic.com/magazine/arc...nt/606793/

Ik ga nog even door met The Atlantic spammen want ook dit is weer een lezenswaardig artikel over wat er aan het gebeuren is in Amerika. Ik moet er van het weekend ook nog voor gaan zitten om het echt goed te lezen.

Hythloth maak jij al plannen voor een escape naar Canada of Nederland?

Goed artikel, en vooral een boosmaker vanwege alles wat had kunnen worden voorkomen (ik las zelf ook al dat Barr niet deugde voordat hij werd aangesteld).

Een toekomstige terugkeer naar Nederland sluit ik niet uit, maar die beslissing bevat veel gecompliceerde persoonlijke variabelen en zou dus niet alleen zijn vanwege de politieke situatie. Want de levenskwaliteit in NL kan opeens ook erg achteruit gaan.
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
(15-05-2020, 20:49)hythloth Wrote:
(15-05-2020, 16:56)Uplift Wrote: Persoonlijk vind ik het hele Trump-verhaal interessant om het om te draaien: dit is hoe bedrijven meestal worden gerund. Hij heeft (zijn) bedrijfscultuur nu gewoon vertaald naar het publieke domein. Maar het is en blijft bedrijfscultuur: pure tyrannie ten bate van een piepkleine minderheid en de grote massa werknemers die cheerleaden in de hoop dat het hen een promotie of op z'n minst baanbehoud oplevert.

Democratie bestaat enkel daar waar het bedrijfsleven het nog niet overnam. Daarom zijn o.a. big tech bedrijven zo'n enorme bedreiging. Net zoals privatiseringen de facto de uitholling van democratie betekenen.

De overheid als een bedrijf runnen is allang een GOP doel; dit heeft echter meer overeenkomsten met de maffia.

(15-05-2020, 16:52)Gunnar Wrote: https://www.theatlantic.com/magazine/arc...nt/606793/

Ik ga nog even door met The Atlantic spammen want ook dit is weer een lezenswaardig artikel over wat er aan het gebeuren is in Amerika. Ik moet er van het weekend ook nog voor gaan zitten om het echt goed te lezen.

Hythloth maak jij al plannen voor een escape naar Canada of Nederland?

Goed artikel, en vooral een boosmaker vanwege alles wat had kunnen worden voorkomen (ik las zelf ook al dat Barr niet deugde voordat hij werd aangesteld).

Een toekomstige terugkeer naar Nederland sluit ik niet uit, maar die beslissing bevat veel gecompliceerde persoonlijke variabelen en zou dus niet alleen zijn vanwege de politieke situatie. Want de levenskwaliteit in NL kan opeens ook erg achteruit gaan.
Juist geformuleerd imo hythloth. En dat de in de NY times al narcist en sociopaat genoemde president uit de gratie geraakt.
Reply
Krijgen we nu eigenlijk te horen dat er wordt gegokt?
Quote:https://www.lc.nl/binnenland/Kabinet-zet...74202.html
Reply
(15-05-2020, 20:49)hythloth Wrote: Goed artikel, en vooral een boosmaker vanwege alles wat had kunnen worden voorkomen (ik las zelf ook al dat Barr niet deugde voordat hij werd aangesteld)

Barr is wel bijzonder, zijn mening is dat een president onschendbaar is. Waarom springt hij nu niet in de bres voor Obama?

Ben op het moment naar dit aan het luisteren.

Reply
Speciaal voor Uplift, laat de champagne maar knallen, het tijdperk van neoliberalisme loopt ten einde.

Okey, en nu zonder grappen, erg interessant stuk. Verwacht geen antwoord op de vraag wat er na het neoliberalisme komt maar wel indicaties dat het puur neoliberale gedachtegoed mogelijk verleden tijd is.

https://decorrespondent.nl/11125/het-tij...5-2a78dcc4
[+] 2 users say Thank You to ahha for this post
Reply
Hmm. Interessant stuk, al is het natuurlijk vintage Bregman in hoe a-dialectisch en reformistisch het is. Het leest voor mij net iets te veel als een soort pamflet voor zijn eigen rol in progressieve verandering, waardoor het ook veels te optimistisch is. Verandering komt er ultiem enkel door strijd. Je kunt niet alle (pseudo)-progressieve initiatieven of acties clusteren en daarmee stellen dat dit de weg vooruit is. Ik zie ook niet in waarom het nu anders zou moeten zijn dan in 2008, 2001 of 1993.
Reply
(18-05-2020, 11:41)Uplift Wrote: Hmm. Interessant stuk, al is het natuurlijk vintage Bregman in hoe a-dialectisch en reformistisch het is. Het leest voor mij net iets te veel als een soort pamflet voor zijn eigen rol in progressieve verandering, waardoor het ook veels te optimistisch is. Verandering komt er ultiem enkel door strijd. Je kunt niet alle (pseudo)-progressieve initiatieven of acties clusteren en daarmee stellen dat dit de weg vooruit is. Ik zie ook niet in waarom het nu anders zou moeten zijn dan in 2008, 2001 of 1993.

En die belangenstrijd gaat idd eerst gevoerd worden. Het lijkt aanvankelijk allemaal positief, echter...
Links populisme zou je zoiets kunnen noemen.
Reply
https://twitter.com/kasparov63/status/12...03008?s=21

Beknopte en scherpe analyse van Kasparov.
Reply
Jammer geen twitteraccount meer.
#stukgegooidemobielindenacht
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 21 Guest(s)