Thread Rating:
  • 11 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Politiek en opinie
#76
(11-05-2020, 16:47)pudpong3 Wrote:
(11-05-2020, 16:45)Fenderboy Wrote: Een exit poging a la Catalonië?

Ik denk dat Uplift bedoeld CDA/FvD coalitie.

Ik in zekere zin ook hoor, al ligt 't wel iets anders.
Baudet wil idd uit de EU.
Reply
#77
Quote:https://www.lc.nl/buitenland/Hooggerecht...55403.html
Trump heeft als enige president in de moderne geschiedenis zijn financiën in nevelen gehuld.
Negen opperrechters zullen via telefoon en/of video de betrokken advocaten ondervragen.
Het zal voor het eerst zijn, dat een dergelijke zaak live wordt uitgezonden.
Reply
#78
Echt, jij fucking oranje mongool. 

Quote:RUCKER: "You appeared to accuse Obama of a crime yesterday. What did he do?"

TRUMP: "Obamagate."

RUCKER: What is the crime?

TRUMP: "You know what the crime is. The crime is very obvious to everybody."

https://twitter.com/atrupar/status/1259954909467869184
Reply
#79
Ik ben met veel plezier The Office USA afleveringen aan het herbekijken, omdat het nu gewoon beter werkt dan 10-12 jaar geleden. Eén van de redenen daarvoor is dat Michael Scott een soort onschuldige versie van Trump is.

Verder hoop ik dat Trump en Pence asap Corona krijgen en eraan bezwijken.
Reply
#80
Maar het echte probleem strekt natuurlijk veel verder dan Trump, die is uiteindelijk ook niet veel meer dan een useful idiot. Veel schrikbarender is de ontmanteling van allerlei instituties en de anti-democratische en fundamentele machtsbasis die de Republikeinen daarmee aan het leggen zijn. Dat gegeven opgeteld bij de haast militia-achtige bewegingen in sommige Staten doen me vrezen voor wat er post-Trump komt.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
#81
(12-05-2020, 09:54)Gunnar Wrote: Maar het echte probleem strekt natuurlijk veel verder dan Trump, die is uiteindelijk ook niet veel meer dan een useful idiot. Veel schrikbarender is de ontmanteling van allerlei instituties en de anti-democratische en fundamentele machtsbasis die de Republikeinen daarmee aan het leggen zijn. Dat gegeven opgeteld bij de haast militia-achtige bewegingen in sommige Staten doen me vrezen voor wat er post-Trump komt.

Gilead!
Reply
#82
(12-05-2020, 10:11)Willie Wrote:
(12-05-2020, 09:54)Gunnar Wrote: Maar het echte probleem strekt natuurlijk veel verder dan Trump, die is uiteindelijk ook niet veel meer dan een useful idiot. Veel schrikbarender is de ontmanteling van allerlei instituties en de anti-democratische en fundamentele machtsbasis die de Republikeinen daarmee aan het leggen zijn. Dat gegeven opgeteld bij de haast militia-achtige bewegingen in sommige Staten doen me vrezen voor wat er post-Trump komt.

Gilead!

Dan moet 5G ons eerst nog onvruchtbaar maken en dat schiet met al die brandjes niet op.

Wat ik overigens wel een prima oplossing zou vinden voor iets wat me anders een paar honderd euro en een dag vrij kost.
Reply
#83
(12-05-2020, 11:01)Gunnar Wrote: Wat ik overigens wel een prima oplossing zou vinden voor iets wat me anders een paar honderd euro en een dag vrij kost.

Ik zou in maart een afspraak met de huisarts gaan maken, daar kwam iets tussen.
Reply
#84
(12-05-2020, 09:54)Gunnar Wrote: Maar het echte probleem strekt natuurlijk veel verder dan Trump, die is uiteindelijk ook niet veel meer dan een useful idiot. Veel schrikbarender is de ontmanteling van allerlei instituties en de anti-democratische en fundamentele machtsbasis die de Republikeinen daarmee aan het leggen zijn. Dat gegeven opgeteld bij de haast militia-achtige bewegingen in sommige Staten doen me vrezen voor wat er post-Trump komt.

De paradox van de V.S. is dat dat land al jaren én de grootste wereldmacht is én sluipend een perifere staat aan het worden is. Trump is inderdaad eerder een uitwas daarvan dan de oorzaak zelf. 

Laatst zag ik dat er weer Black Panthers met zware wapens rondlopen. Nou, prima dan. Hate the game, not the player.
Reply
#85
(12-05-2020, 11:09)Uplift Wrote: Laatst zag ik dat er weer Black Panthers met zware wapens rondlopen. Nou, prima dan. Hate the game, not the player.

En mogen zij van de conservatieven ook mensen vermoorden die bij een huis in aanbouw naar binnen kijken?
Reply
#86
De combinatie van politiek en gezondheidszorg lijkt een apart middel geworden.
Ongeveer een verdien patroon van 6 Biljoen om de VS uit hun enorme staatsschulden te trekken.
Quote:https://www.gatesfoundation.org/
Reply
#87
(12-05-2020, 11:09)Uplift Wrote:
(12-05-2020, 09:54)Gunnar Wrote: Maar het echte probleem strekt natuurlijk veel verder dan Trump, die is uiteindelijk ook niet veel meer dan een useful idiot. Veel schrikbarender is de ontmanteling van allerlei instituties en de anti-democratische en fundamentele machtsbasis die de Republikeinen daarmee aan het leggen zijn. Dat gegeven opgeteld bij de haast militia-achtige bewegingen in sommige Staten doen me vrezen voor wat er post-Trump komt.

De paradox van de V.S. is dat dat land al jaren én de grootste wereldmacht is én sluipend een perifere staat aan het worden is. Trump is inderdaad eerder een uitwas daarvan dan de oorzaak zelf. 

Laatst zag ik dat er weer Black Panthers met zware wapens rondlopen. Nou, prima dan. Hate the game, not the player.
Ook gezien, waren dus schijnbaar leden van the new black panther party, racistisch, antisemitisch en iets waar black panthers zelf hun handen vanaf trekken en zich van distantiëren
Reply
#88
Jammer, zag er op foto best veelbelovend uit. Niet dat omgekeerd racisme bestaat, verder.
Reply
#89
Een citaat wat je zomaar kunt vinden.
De bilderberg groep speelde het monopoly spel en wij leven toevallig ook op dat bord. Dit spelletje geraakte nu aan z 'n eind.
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
#90
(12-05-2020, 11:05)Willie Wrote:
(12-05-2020, 11:01)Gunnar Wrote: Wat ik overigens wel een prima oplossing zou vinden voor iets wat me anders een paar honderd euro en een dag vrij kost.

Ik zou in maart een afspraak met de huisarts gaan maken, daar kwam iets tussen.

Bekend excuus. Jij houdt ook nog de optie voor een tweede leg open?
Reply
#91
(12-05-2020, 11:36)Uplift Wrote: Jammer, zag er op foto best veelbelovend uit. Niet dat omgekeerd racisme bestaat, verder.
Hier ben ik oprecht benieuwd naar, ik moet hierbij eerlijk toegeven dat ik me er nooit echt in verdiept heb dus misschien is het grote onzin wat ik hier schrijf. 
Ikzelf denk bij racisme ook direct aan racisme tegen de zwarte gemeenschap. Dat iets als zwarte piet en het aanpassen hiervan zoveel weerstand oproept geeft denk ik ook wel aan dat racisme op deze manier, hoe 'onschuldig' mensen ook denken dat het is, ook in Nederland redelijk geïnstitutionaliseerd is.
Maar als je puur kijkt naar de betekenis van het woord dan betekent racisme toch niet meer of minder dan rassendiscriminatie en dan zou het toch niet uit moeten maken tegen welk ras? Ik ga er nu trouwens vanuit dat je met omgekeerd racisme bedoeld racisme tegen blanken en dat dit niet zou bestaan? 
Maar als ik dan dit lees (stond bij reddit bij die foto waar het hierboven om ging):

The New Black Panther Party, a few quotes here from them..
Quote:Our lessons talk about the bloodsuckers of the poor. … It’s that old no-good Jew, that old imposter Jew, that old hooked-nose, bagel-eating, lox-eating, Johnny-come-lately, perpetrating-a-fraud, just-crawled-out-of-the-caves-and-hills-of-Europe, so-called damn Jew … and I feel everything I’m saying up here is kosher.
— Khalid Abdul Muhammad, one of the party’s future leaders
Quote:“Kill every goddamn Zionist in Israel! Goddamn little babies, goddamn old ladies! Blow up Zionist supermarkets!”
— Malik Zulu Shabazz, the party’s former national chairman, protesting at B’nai B’rith International headquarters in Washington, D.C., April 20, 2002.
Quote:“I hate white people. All of them. Every last iota of a cracker, I hate it. We didn’t come out here to play today. There’s too much serious business going on in the black community to be out here sliding through South Street with white, dirty, cracker whore bitches on our arms, and we call ourselves black men. … What the hell is wrong with you black man? You at a doomsday with a white girl on your damn arm. We keep begging white people for freedom! No wonder we not free! Your enemy cannot make you free, fool! You want freedom? You going to have to kill some crackers! You going to have to kill some of their babies!”
— King Samir Shabazz, former head of the party’s Philadelphia chapter, in a National Geographic documentary, January 2009.


Of:
From the [color=var(--newCommunityTheme-linkText)]SPLC page on The New Black Panthers:[/color]
Quote:The New Black Panther Party is a virulently racist and antisemitic organization whose leaders have encouraged violence against whites, Jews and law enforcement officers.



Wat is dit dan?
Reply
#92
(12-05-2020, 12:03)ahha Wrote:
(12-05-2020, 11:36)Uplift Wrote: Jammer, zag er op foto best veelbelovend uit. Niet dat omgekeerd racisme bestaat, verder.
Hier ben ik oprecht benieuwd naar, ik moet hierbij eerlijk toegeven dat ik me er nooit echt in verdiept heb dus misschien is het grote onzin wat ik hier schrijf. 
Ikzelf denk bij racisme ook direct aan racisme tegen de zwarte gemeenschap. Dat iets als zwarte piet en het aanpassen hiervan zoveel weerstand oproept geeft denk ik ook wel aan dat racisme op deze manier, hoe 'onschuldig' mensen ook denken dat het is, ook in Nederland redelijk geïnstitutionaliseerd is.
Maar als je puur kijkt naar de betekenis van het woord dan betekent racisme toch niet meer of minder dan rassendiscriminatie en dan zou het toch niet uit moeten maken tegen welk ras? Ik ga er nu trouwens vanuit dat je met omgekeerd racisme bedoeld racisme tegen blanken en dat dit niet zou bestaan? 
Maar als ik dan dit lees (stond bij reddit bij die foto waar het hierboven om ging):

The New Black Panther Party, a few quotes here from them..
Quote:Our lessons talk about the bloodsuckers of the poor. … It’s that old no-good Jew, that old imposter Jew, that old hooked-nose, bagel-eating, lox-eating, Johnny-come-lately, perpetrating-a-fraud, just-crawled-out-of-the-caves-and-hills-of-Europe, so-called damn Jew … and I feel everything I’m saying up here is kosher.
— Khalid Abdul Muhammad, one of the party’s future leaders
Quote:“Kill every goddamn Zionist in Israel! Goddamn little babies, goddamn old ladies! Blow up Zionist supermarkets!”
— Malik Zulu Shabazz, the party’s former national chairman, protesting at B’nai B’rith International headquarters in Washington, D.C., April 20, 2002.
Quote:“I hate white people. All of them. Every last iota of a cracker, I hate it. We didn’t come out here to play today. There’s too much serious business going on in the black community to be out here sliding through South Street with white, dirty, cracker whore bitches on our arms, and we call ourselves black men. … What the hell is wrong with you black man? You at a doomsday with a white girl on your damn arm. We keep begging white people for freedom! No wonder we not free! Your enemy cannot make you free, fool! You want freedom? You going to have to kill some crackers! You going to have to kill some of their babies!”
— King Samir Shabazz, former head of the party’s Philadelphia chapter, in a National Geographic documentary, January 2009.


Of:
From the [color=var(--newCommunityTheme-linkText)]SPLC page on The New Black Panthers:[/color]
Quote:The New Black Panther Party is a virulently racist and antisemitic organization whose leaders have encouraged violence against whites, Jews and law enforcement officers.



Wat is dit dan?


Racisme is in eerste instantie een machtsverhouding. Dus veelal bestaat ''omgekeerd racisme'' zoals wij het dan zouden definiëren, niet. Discriminatie kan natuurlijk altijd bestaan (b.v. tegen een bepaald wit individu), maar is niet per sé structureel. Uit structurele discriminatie ontstaat ook racisme zoals we het kennen.

Natuurlijk ben ik het niet eens met deze quotes. Ik ben ook enkel vertrouwd met de 'oude' Black Panthers, dus als ik een zwarte dude zwaar bewapend zie lopen in een straat met Trump/Pence verkiezingsborden in voortuinen, dan denk ik ''goed''. Want dat is een aanslag op die eerder genoemde machtsverhouding. Meer niet.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
#93
(12-05-2020, 12:03)Gunnar Wrote:
(12-05-2020, 11:05)Willie Wrote:
(12-05-2020, 11:01)Gunnar Wrote: Wat ik overigens wel een prima oplossing zou vinden voor iets wat me anders een paar honderd euro en een dag vrij kost.

Ik zou in maart een afspraak met de huisarts gaan maken, daar kwam iets tussen.

Bekend excuus. Jij houdt ook nog de optie voor een tweede leg open?

Hahaha nee, dat lijkt me hel. Sowieso word ik kluizenaar als mijn relatie strand.
Reply
#94
(12-05-2020, 08:55)Willie Wrote: Echt, jij fucking oranje mongool. 

Quote:RUCKER: "You appeared to accuse Obama of a crime yesterday. What did he do?"

TRUMP: "Obamagate."

RUCKER: What is the crime?

TRUMP: "You know what the crime is. The crime is very obvious to everybody."

https://twitter.com/atrupar/status/1259954909467869184
Dit wordt de nieuwe '33000 verdwenen emails' waar ook hele hordes ingetrapt zijn.
Reply
#95
https://www.theatlantic.com/ideas/archiv...an/611506/

Het is de Republikeinen wel aardig door de vingers aan het glippen. Cue Tara Reade...
Reply
#96
Ik blijf hopen/denken dat Trump het einde van het jaar niet haalt.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#97
Ik denk 't. Weet 't.
Reply
#98
(12-05-2020, 16:10)Gunnar Wrote: https://www.theatlantic.com/ideas/archiv...an/611506/

Het is de Republikeinen wel aardig door de vingers aan het glippen.

Alles valt op zijn plek vanuit het perspectief dat het Witte Huis de huidige situatie zo lang mogelijk wilt behouden. Want een angstige bevolking is makkelijker te manipuleren, en alle chaos leidt af van hun eigen autocratische en corrupte doeleinden.

(12-05-2020, 09:13)Uplift Wrote: Verder hoop ik dat Trump en Pence asap Corona krijgen en eraan bezwijken.

Vergeet McConnell niet.

(12-05-2020, 09:54)Gunnar Wrote: Maar het echte probleem strekt natuurlijk veel verder dan Trump, die is uiteindelijk ook niet veel meer dan een useful idiot. Veel schrikbarender is de ontmanteling van allerlei instituties en de anti-democratische en fundamentele machtsbasis die de Republikeinen daarmee aan het leggen zijn. Dat gegeven opgeteld bij de haast militia-achtige bewegingen in sommige Staten doen me vrezen voor wat er post-Trump komt.

Ik heb het al eens eerder gezegd hier, maar no way dat 45 vrijwillig zal vertrekken als de verkiezingsuitslag hem niet aanstaat. En met de ontmanteling van de instituties kan je er niet op rekenen dat de Secret Service uiteindelijk zal ingrijpen.

(12-05-2020, 16:03)Enzo Wrote:
(12-05-2020, 08:55)Willie Wrote: Echt, jij fucking oranje mongool. 

Quote:RUCKER: "You appeared to accuse Obama of a crime yesterday. What did he do?"

TRUMP: "Obamagate."

RUCKER: What is the crime?

TRUMP: "You know what the crime is. The crime is very obvious to everybody."

https://twitter.com/atrupar/status/1259954909467869184
Dit wordt de nieuwe '33000 verdwenen emails' waar ook hele hordes ingetrapt zijn.

Helpt natuurlijk niet dat de Democraten het momenteel verzuimen op alle vlakken om een offensief te bieden via de media.
[+] 4 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
#99
(12-05-2020, 18:52)hythloth Wrote:
(12-05-2020, 16:10)Gunnar Wrote: https://www.theatlantic.com/ideas/archiv...an/611506/

Het is de Republikeinen wel aardig door de vingers aan het glippen.

Alles valt op zijn plek vanuit het perspectief dat het Witte Huis de huidige situatie zo lang mogelijk wilt behouden. Want een angstige bevolking is makkelijker te manipuleren, en alle chaos leidt af van hun eigen autocratische en corrupte doeleinden.

(12-05-2020, 09:13)Uplift Wrote: Verder hoop ik dat Trump en Pence asap Corona krijgen en eraan bezwijken.

Vergeet McConnell niet.

(12-05-2020, 09:54)Gunnar Wrote: Maar het echte probleem strekt natuurlijk veel verder dan Trump, die is uiteindelijk ook niet veel meer dan een useful idiot. Veel schrikbarender is de ontmanteling van allerlei instituties en de anti-democratische en fundamentele machtsbasis die de Republikeinen daarmee aan het leggen zijn. Dat gegeven opgeteld bij de haast militia-achtige bewegingen in sommige Staten doen me vrezen voor wat er post-Trump komt.

Ik heb het al eens eerder gezegd hier, maar no way dat 45 vrijwillig zal vertrekken als de verkiezingsuitslag hem niet aanstaat. En met de ontmanteling van de instituties kan je er niet op rekenen dat de Secret Service uiteindelijk zal ingrijpen.

(12-05-2020, 16:03)Enzo Wrote:
(12-05-2020, 08:55)Willie Wrote: Echt, jij fucking oranje mongool. 

Quote:RUCKER: "You appeared to accuse Obama of a crime yesterday. What did he do?"

TRUMP: "Obamagate."

RUCKER: What is the crime?

TRUMP: "You know what the crime is. The crime is very obvious to everybody."

https://twitter.com/atrupar/status/1259954909467869184
Dit wordt de nieuwe '33000 verdwenen emails' waar ook hele hordes ingetrapt zijn.

Helpt natuurlijk niet dat de Democraten het momenteel verzuimen op alle vlakken om een offensief te bieden via de media.
En daar gaat 't om. Geen harde feiten, alleen maar kritiek op tegenstand.
Reply
(12-05-2020, 18:52)hythloth Wrote:
(12-05-2020, 16:10)Gunnar Wrote: https://www.theatlantic.com/ideas/archiv...an/611506/

Het is de Republikeinen wel aardig door de vingers aan het glippen.

Alles valt op zijn plek vanuit het perspectief dat het Witte Huis de huidige situatie zo lang mogelijk wilt behouden. Want een angstige bevolking is makkelijker te manipuleren, en alle chaos leidt af van hun eigen autocratische en corrupte doeleinden.

(12-05-2020, 09:13)Uplift Wrote: Verder hoop ik dat Trump en Pence asap Corona krijgen en eraan bezwijken.

Vergeet McConnell niet.

(12-05-2020, 09:54)Gunnar Wrote: Maar het echte probleem strekt natuurlijk veel verder dan Trump, die is uiteindelijk ook niet veel meer dan een useful idiot. Veel schrikbarender is de ontmanteling van allerlei instituties en de anti-democratische en fundamentele machtsbasis die de Republikeinen daarmee aan het leggen zijn. Dat gegeven opgeteld bij de haast militia-achtige bewegingen in sommige Staten doen me vrezen voor wat er post-Trump komt.

Ik heb het al eens eerder gezegd hier, maar no way dat 45 vrijwillig zal vertrekken als de verkiezingsuitslag hem niet aanstaat. En met de ontmanteling van de instituties kan je er niet op rekenen dat de Secret Service uiteindelijk zal ingrijpen.

(12-05-2020, 16:03)Enzo Wrote:
(12-05-2020, 08:55)Willie Wrote: Echt, jij fucking oranje mongool. 

Quote:RUCKER: "You appeared to accuse Obama of a crime yesterday. What did he do?"

TRUMP: "Obamagate."

RUCKER: What is the crime?

TRUMP: "You know what the crime is. The crime is very obvious to everybody."

https://twitter.com/atrupar/status/1259954909467869184
Dit wordt de nieuwe '33000 verdwenen emails' waar ook hele hordes ingetrapt zijn.

Helpt natuurlijk niet dat de Democraten het momenteel verzuimen op alle vlakken om een offensief te bieden via de media.

McConnell is natuurlijk de echte politieke machtsfactor en grootste creep.

Met de veiligheidsdiensten ontmanteld of volgestopt met marionetten blijven er twee machtsfactoren open die beslissend kunnen zijn; Big Tech en het leger. De eerste runt vooral een eigen agenda lijkt het en geen idee waar de loyaliteit ligt van de laatste.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)