Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 3.86 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wielrennen
(15-06-2024, 17:06)Loov Wrote: Ja precies ik ga niet echt met een hoes ergens heen fietsen. Ik zag dat je ook je fiets mee kan nemen op Flixibus.

Ik heb tijdens mijn reizen meermaals dingen opgestuurd naar een locaties die voor mij in de toekomst lagen. Van te voren had ik dan uitgezocht waar je een pakje naar toe kan (laten) zenden en hoelang ze het daar vasthouden voordat ze het 'gaan opruimen'. Ik heb geen ervaring hiermee in Frankrijk, en dus ook geen zicht op de kosten. Maar her lijkt me straf als je een dergelijke plek niet weet te vinden in Parijs..
Reply
fijn Rael dat je eindelijk weer kan fietsen!
[+] 1 user says Thank You to kesselman for this post
Reply
(15-06-2024, 14:15)Loov Wrote:
(27-05-2024, 12:50)Schobbeyak Wrote: Vorige week met een vriend van Zwolle naar Parijs gefietst. Allebei met een volgepakte gravelbike (schat een kilo of 25 a 30). Tent en slaapspullen mee en van camping naar camping. Grofweg van Zwolle - Nijmegen - Eindhoven - Leuven - Charleroi - Saint Quentin - Compiegne - Parijs. In totaal 680 kilometer. 1x 160, 3x 140 en 1x 100 kilometer gereden met in België en Frankrijk ook nog wel wat hoogtemeters (zo'n 1000 a 1100 per dag). Qua regen had het slechter en beter gekund. We hadden de pech dat we steeds op doorweekte campings kwamen, maar in de ritten zelf bleef het relatief droog, op donderdag na. Toen kregen we in de laatste 10 kilometer een waanzinnige stortbui op ons dak en kwamen we op een camping met 0 voorzieningen waardoor we moesten omkleden en koken in een vochtig en tochtig sanitairgebouw met een half werkende douche. 

De ervaring zelf was heerlijk. Je alleen maar druk hoeven maken over het volgende eetmoment, klim of camping. Qua conditie was ik eigenlijk aangenaam verrast. Had veel minder kunnen trainen dan ik had gewild, maar met een redelijke basisconditie ging het behoorlijk goed. Speciale shout-out naar Belgische en Franse automobilisten die echt veel prettiger omgaan met fietsers dan in Nederland. 

Nog een dag in Parijs door kunnen brengen en die eigenlijk geheel in het 19e arrondisement gespendeert. Een verademing. Ik had het beeld van een dure, drukke, gestresste stad in mijn hoofd met chauvinistische en onvriendelijke Fransosen, maar vond de sfeer, omgeving en mensen eigenlijk heel erg prettig. Zaterdag daar een heerlijke dag gehad. Sowieso tijdens de hele rit vooral hele vriendelijke Fransen tegengekomen. Mag ook wel eens gezegd worden.

Hoe ben je vervolgens thuis gekomen? Ik zou ook graag een keer zo iets willen doen, maar het lijkt me gewoon kut om weer naar huis te fietsen.

Met de trein idd. En geen gehannes met hoezen op de Eurostar/Thalys. Vanuit Parijs de regionale trein naar Lille gepakt. Vanuit daar de trein naar Antwerpen en daar overgestapt naar Breda. Bij regionale trein had ik een dieselboemeltje in gedachten, maar dat bleek een prima trein waar we in NL nog een puntje kunnen zuigen. 

Op papier kan het ook met de Flixbus, alleen heb ik geen mogelijkheid gevonden om het daadwerkelijk te doen.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
De Eurostar/Thalys heeft ook als nadeel, dat je ruim tevoren moet reserveren als je niet de hoofdprijs wilt betalen. Geen flexibiliteit. Je moet per se op die bepaalde dag die bepaalde trein op dat bepaalde tijdstip nemen, anders is je ticket niet geldig en ben je je geld kwijt. Met de TER's in Frankrijk en de binnenlandse treinen in België heb je dat probleem niet. Geen reservering nodig, je kunt zo instappen, en je hoeft je fiets niet te demonteren en niet in een hoes te doen.
Ik heb wel op het internet gezien dat het mogelijk moet zijn om de fiets mee te nemen in de Flixbus. Maar hoe dat zit met al dan niet vooraf (en zo ja, hoe lang tevoren) moeten reserveren weet ik niet.
Reply
(15-06-2024, 23:05)kesselman Wrote: fijn Rael dat je eindelijk weer kan fietsen!

Bedankt.
Gezien de weerberichten had ik bange vermoedens over dagenlang regenachtig weer nu het eindelijk weer kon. Tot nu toe valt dat alles mee. Ik heb drie dagen achtereen bij droog weer kunnen fietsen, vandaag zelfs met zonneschijn.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)