Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 3.86 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wielrennen
Wat een generatie wielrenners is dit, amai zeg. Denk dat Vingegaard thuis ook wel zit te genieten, want die weet dat Pogi van de zomer weer een half procentje te kort gaat komen. Die gaat gewoon nog heel april alle klassiekers muv Parijs-Roubaix rijden hè.
Reply
En als toetje vandaag nog even een heerlijk duel bergop tussen Roglic en Evenepoel, in het voordeel beslist van de Sloveen. Lekker dagje weer voor Jumbo-Visma.
Reply
Heerlijke E3-prijs zeg, en ook veelbelovend voor De Ronde nu Van Aert wel de sprint won, maar het ook het moeilijkst had op de klimmetjes.
Reply
Ik had het idee dat de tactische trucendoos niet helemaal open is geweest gister, als Van der Poel was blijven zitten bij de tweede demarrage van Pogacar had Van Aert misschien wel niet gewonnen. Met gedegen parcours kennis en wat waaghalzerij is Pogacar flink in de problemen te brengen bij snelle slecht liggende bochtige passages vermoed ik, hij leek een paar keer stuurmanskunst te kort te komen. Ik hoop wel dat volgende week wat meer renners zich in de strijd weten te mengen.
Reply
[Image: 337356246_770813734261290_71678245813166...e=642506F9]

Gisteren weer naar de E3 gaan kijken in Harelbeke, beste en favoriete Vlaamse klassieker, een gebalde RVV eigenlijk maar waar ze altijd strijden met open vizier. In de Ronde wordt vaak toch wat meer nagedacht of tactisch gekoerst. Al is dat sinds de zege van Gilbert en de laatste edities in de hoogmis ook nie meer altijd het geval, 't is bijna altijd koers met deze generatie. Benieuwd.
[+] 1 user says Thank You to VDB for this post
Reply
Weer een Jumbo-masterclass vandaag. Ik gun Wout het wel dat ie hem volgende week pakt.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Ik vind het wel mooi om te zien dat een grote ronderenner zoals Pogacar ook een klassieker kan winnen, en er vol voor gaat. Ik vond van der Poel toch de sterkste bij de E3, die had net de punch bergop die van Aert mist. In de sprint had hij net te weinig over om Van Aert te kloppen. Ik heb zin in zondag, heerlijk op de bank met een goede fles wijn en genieten van de koers.
Reply
Na de docu van Jumbo-Visma nu ook The Wolfpack gezien. Wat minder gepolijst, maar toch wel veel paralellen. Een kopman die klap op klap krijgt (Alaphilipe/Roglic) en het verhaal van de rijzende ster Evenepoel. Wel echt top dat ze niet een hele aflevering met de partner en kind van een van de renners meegaan.

Waar bij Jumbo vooral het beeld gecreëerd wordt dat het een geoliede machine is, zie je hier toch ook veel fout gaan. Een ploegleider die zijn kopman van de weg rijdt, Masnada die meegaat in de kopgroep nadat ie op het hart gedrukt werd om vooral niet mee te gaan, ruziënde ploegleiders etc. Maar als je het zo op een rijtje ziet: heeft die Evenepoel toch wel een behoorlijk potje weten te breken. Ik heb alleen niet zo veel met die Quick-Stepploeg.

Absolute ster van de show is Davide Bramati die achter iedere zin een plat Vlaams moat, plaatst.

En Lampaert moet echt drie keer ondertiteld worden. Daar versta je echt geen reet van.
Reply
Wat laat wellicht maar: vond deze Gent Wevelgem tijdens zo 'n regenachtige zondagmiddag wel ideaal tijdsverdrijf. Natuurlijk was daar ook:


Quote:Het gebaar van Wout aan de streep. Dit maakt hem groter als kampioen. Hij toonde bescheidenheid, vrijgevigheid en menselijkheid. Een kampioen word je niet alleen door te winnen.
Reply
Lampaert is een crème van een coureur.

Verder ben ik niet goed mee in waarom iedereen Pogacar zo fantastisch vindt en hem tipt voor de RvV? Ik vind 'm precies wat minder dan vorig jaar? Sanremo kon ie uiteindelijk niet het verschil maken. In de E3 laat ie zich wederom ringeloren in de sprint. Paris-Nice stak ie er uiteraard met kop en schouders bovenuit, maar misschien kwam dat ook wel ergens door een toch een zeer matige Vignegaard die nog niet helemaal top was? Afin.
Reply
(27-03-2023, 23:59)Kreuz Wrote: Lampaert is een crème van een coureur.

Zie, ik weet dus ook niet wat dit betekent.

Over Pogacar: Ja, joh. Kan er niks van.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Van Pogaçar vindt iedereen het gewoon mooi dat een Tour winnaar zich ook in de voorjaarsklassiekers wil onderscheiden. Ik denk ook dat hij zondag wat te kort gaat komen, omdat hij net wat minder punch heeft op de Vlaamse kasseien. Het zou me ook niet verbazen als er zondag een man van de tweede rij mee gaat lopen, omdat de “grote drie” wat te veel naar elkaar kijken. Type Mohoric of Pedersen, of Laporte als Jumbo-Visma het ploegenspel kan uitspelen.
Reply
(28-03-2023, 13:08)Schobbeyak Wrote:
(27-03-2023, 23:59)Kreuz Wrote: Lampaert is een crème van een coureur.

Zie, ik weet dus ook niet wat dit betekent.

Over Pogacar: Ja, joh. Kan er niks van.

Lampaert is echt inderdaad een creme van ne kerel Big Grin

(creme uitleg: persoon of kind met een zacht karakter, gemakkelijk in de omgang, positief ingesteld)
Reply
(28-03-2023, 14:07)Gunnar Wrote: Van Pogaçar vindt iedereen het gewoon mooi dat een Tour winnaar zich ook in de voorjaarsklassiekers wil onderscheiden. Ik denk ook dat hij zondag wat te kort gaat komen, omdat hij net wat minder punch heeft op de Vlaamse kasseien. Het zou me ook niet verbazen als er zondag een man van de tweede rij mee gaat lopen, omdat de “grote drie” wat te veel naar elkaar kijken. Type Mohoric of Pedersen, of Laporte als Jumbo-Visma het ploegenspel kan uitspelen.

Doet Van Baarle ook nog mee? Of toch te veel last van die val?
Reply
(28-03-2023, 15:58)Schobbeyak Wrote:
(28-03-2023, 14:07)Gunnar Wrote: Van Pogaçar vindt iedereen het gewoon mooi dat een Tour winnaar zich ook in de voorjaarsklassiekers wil onderscheiden. Ik denk ook dat hij zondag wat te kort gaat komen, omdat hij net wat minder punch heeft op de Vlaamse kasseien. Het zou me ook niet verbazen als er zondag een man van de tweede rij mee gaat lopen, omdat de “grote drie” wat te veel naar elkaar kijken. Type Mohoric of Pedersen, of Laporte als Jumbo-Visma het ploegenspel kan uitspelen.

Doet Van Baarle ook nog mee? Of toch te veel last van die val?

De verwachting is dat hij wel op stapt, maar denk dat we het pas definitief tegen vrijdag weten. Jumbo kan wel echt een mooi team opstellen als iedereen fit is met Van Aert als favoriet en Van Baarle, Benoot, Van Hooydonk en Laporte als outsiders.
Reply
Pogi was zowel in de E3 als vorig jaar in de Ronde de sterkste bergop. De vraag is hoe groot het verschil met VDP en WVA gaat zijn. Ik geef die drie ongeveer evenveel kans en eigenlijk maakt het me ook niet uit wie van die drie hem dan pakt. Kans op een outsider schat ik eigenlijk niet heel groot in.
Reply
(27-03-2023, 23:59)Kreuz Wrote: Lampaert is een crème van een coureur.

Verder ben ik niet goed mee in waarom iedereen Pogacar zo fantastisch vindt en hem tipt voor de RvV? Ik vind 'm precies wat minder dan vorig jaar? Sanremo kon ie uiteindelijk niet het verschil maken. In de E3 laat ie zich wederom ringeloren in de sprint. Paris-Nice stak ie er uiteraard met kop en schouders bovenuit, maar misschien kwam dat ook wel ergens door een toch een zeer matige Vignegaard die nog niet helemaal top was? Afin.

Pogi is fenomenaal dit voorjaar hoor. De reden van de snelste beklimming van de Poggio ligt voornamelijk bij hem; die doet procentueel veruit het meeste werk daar van kop af, maar de Poggio is een molshoop. Wat hij in Parijs Nice deed op de Col d'Eze was ongezien, zelden iemand zo snel een minuut zien pakken bergop op andere toppers. En op de Kwaremont trok hij weer een streep als vorig jaar. Je mag echt niet onderschatten hoeveel verschil een inspanning van kop af maakt tov in het wiel zitten, die gast trapt geschifte wattages in verhouding tot z'n gewicht en dat ook op een parcours dat eigenlijk niet het zijne is. 9 overwinningen en tis nog niet eens april, met 9 overwinningen eindigde je vorig jaar 6de in de zegelijst op het einde van het jaar. :-)
[+] 1 user says Thank You to VDB for this post
Reply
Jumbo bevestigt eind 2024 te stoppen als hoofdsponsor van de wieler- en schaatsploeg.

https://nos.nl/l/2469380

Lijkt me dat er binnen 1,5 jaar wel een onderneming is te vinden die op zijn minst de wielerploeg wil mee sponsoren.
Reply
Jumbo op het podium in de belangrijke koersen tot dusver:

Australië: x
UAE: x
Omloop: 1 Van Baarle, 3 Laporte
Kuurne: 1 Benoot, 2 Van Hooijdonck
Strade: 3 Benoot
Parijs-Nice: 3 Vingegaard
Tirreno: 1 Roglic
Milaan-San Remo: 3 Van Aert
Catalonië: 1 Roglic
De Panne: 2 Kooij
E3: 1 Van Aert
Gent: 1 Laporte, 2 Van Aert
Dwars Door Vlaanderen: 1 Laporte

Ja, op deze manier zou een sponsor wel moeten lukken zou je zeggen.
Reply
Toch wel zonde. Ze hebben met Jumbo wel echt gebouwd aan een hele vette ploeg met een duidelijke filosofie. Waarbij, als ik me niet vergis, Jumbo veel expertise inbracht op het gebied van voeding. Jammer dat dat nu eigenlijk al vrij snel weer wegvalt.

Ben ook wel benieuwd wat dat gaat betekenen voor de sponsoring van PSV.
Reply
Die expertise blijft natuurlijk aanwezig, enkel het geld zal nu elders vandaan moeten komen. De voeding is nu toch wel algemeen bekend in het peleton. Benieuwd of ze de toprenners kunnen behouden. Zo'n van Aert tikt al de 4 miljoen salaris aan, en Vingegaard zal daar ook wel zitten.
Reply
Dit blijft toch mijn lievelingsdag van het jaar om niks te doen dan Sporza te kijken. Misschien wel juist ook deze uren waarin er linksboven 200+ staat, er nog amper wat gebeurt en alles nog open ligt.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
En op het moment merk ik dat ik, hoe groot liefhebber ik ook ben van Pogi en Van der Poel, dat het me toch het mooist lijkt als dit het jaar wordt waarin Wout hem pakt.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
Ik gun Van Aert zeker zijn zege in Vlaanderen en Roubaix, gaat er zeker (een keer) van komen.
Reply
Die renner van Bahrein mag een maand schorsing aan zijn broek krijgen, wat een idiote manoeuvre.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)