Wat een generatie wielrenners is dit, amai zeg. Denk dat Vingegaard thuis ook wel zit te genieten, want die weet dat Pogi van de zomer weer een half procentje te kort gaat komen. Die gaat gewoon nog heel april alle klassiekers muv Parijs-Roubaix rijden hè.
•
En als toetje vandaag nog even een heerlijk duel bergop tussen Roglic en Evenepoel, in het voordeel beslist van de Sloveen. Lekker dagje weer voor Jumbo-Visma.
•
Heerlijke E3-prijs zeg, en ook veelbelovend voor De Ronde nu Van Aert wel de sprint won, maar het ook het moeilijkst had op de klimmetjes.
•
25-03-2023, 15:22
(This post was last modified: 25-03-2023, 15:34 by jodocus.)
Ik had het idee dat de tactische trucendoos niet helemaal open is geweest gister, als Van der Poel was blijven zitten bij de tweede demarrage van Pogacar had Van Aert misschien wel niet gewonnen. Met gedegen parcours kennis en wat waaghalzerij is Pogacar flink in de problemen te brengen bij snelle slecht liggende bochtige passages vermoed ik, hij leek een paar keer stuurmanskunst te kort te komen. Ik hoop wel dat volgende week wat meer renners zich in de strijd weten te mengen.
•
Weer een Jumbo-masterclass vandaag. Ik gun Wout het wel dat ie hem volgende week pakt.
•
Ik vind het wel mooi om te zien dat een grote ronderenner zoals Pogacar ook een klassieker kan winnen, en er vol voor gaat. Ik vond van der Poel toch de sterkste bij de E3, die had net de punch bergop die van Aert mist. In de sprint had hij net te weinig over om Van Aert te kloppen. Ik heb zin in zondag, heerlijk op de bank met een goede fles wijn en genieten van de koers.
•