Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 3.86 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wielrennen
Toch vind ik La Primavera vanaf vlak voor de Cipressa altijd wel boeiend. Daarvoor weet je inderdaad dat er niets gaat gebeuren, maar aan het einde heb je een interessant uur en een altijd spectaculaire laatste 20 minuten. De finale is ook enorm herkenbaar.

Voor mij staat Milaan-San Remo daarmee denk ik toch wel op plek 3 van de 5 monumenten (4 als Strade mee zou doen). Duidelijk veel minder interessant dan de Ronde van Vlaanderen en Roubaix, maar ik heb denk ik toch iets meer met deze koers dan met Lombardije en Luik.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
Wind in de rug, ik verwacht winst voor de aanvallers. Pogi en Van Aert die spurten voor de winst. Mohoric mee op het podium na weer een geschifte afdaling.
[+] 1 user says Thank You to VDB for this post
Reply
Mohoric rijdt vandaag zonder dropper post toch?

@matthijs: La Primavera en Il Lombardia zet ik vanwege Italië en het sentiment (lente van herfst) hoog op mijn lijstje van favoriete koersen. De Ronde en P-R qua puur koersverloop het mooiste. LBL de minste van de 5 monumenten, zeker sinds de finale uit Ans weg is.

Het mooie aan Milaan-San Remo is inderdaad juist ook de enorm lange aanloop naar die herkenbare finale vanaf de capi richting Cipressa en Poggio. Heerlijk die anticipatie de hele dag.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
(18-03-2023, 11:42)Gunnar Wrote: Mohoric rijdt vandaag zonder dropper post toch?

Gisteren op de ploegvoorstelling zei hij toch dat hij er mee ging starten en hoopte dat niemand anders het ging doen ...
Reply
Ik zet Luik toch boven MSR en Il Lombardia. Al ben ik wel fan van het 30 minuten nagelbijten in San Remo, zeker de laatste jaren met de enorm sterke punchers, de jaren daarvoor was het vaak toch wat minder. Tegenwoordig is het bij het spannendste wielrennen van het jaar.
Maar LBL plaats ik hoger omdat het parcours in combinatie met het erg sterke veld niet liegen, Lombardije is toch te vaak een beetje een uitbolkoers. 
Luik is gewoon veel straffer om te winnen.
[+] 2 users say Thank You to VDB for this post
Reply
(18-03-2023, 12:28)VDB Wrote: Ik zet Luik toch boven MSR en Il Lombardia. Al ben ik wel fan van het 30 minuten nagelbijten in San Remo, zeker de laatste jaren met de enorm sterke punchers, de jaren daarvoor was het vaak toch wat minder. Tegenwoordig is het bij het spannendste wielrennen van het jaar.
Maar LBL plaats ik hoger omdat het parcours in combinatie met het erg sterke veld niet liegen, Lombardije is toch te vaak een beetje een uitbolkoers. 
Luik is gewoon veel straffer om te winnen.

Helemaal mee eens.
Reply
(18-03-2023, 11:37)VDB Wrote: Wind in de rug, ik verwacht winst voor de aanvallers. Pogi en Van Aert die spurten voor de winst. Mohoric mee op het podium na weer een geschifte afdaling.

Fraai stukje tekst voorzien van 't karakteristieke Vlaamse wielerjargon.
Reply
(05-02-2023, 17:34)BigBird Wrote: Poel oppermachtig
Reply
Jezus, we hebben dat allemaal gezien toch? Of ben ik al te dronken?
Reply
Kwam op r/peloton nog een grappige statistiek tegen; sinds 2016 heeft Nederland alle monumenten minstens 1 keer gewonnen
Reply
Ja, zo win je 20 jaar praktisch niks, zo staan ze te dringen om een monument te winnen.

Maar straf gereden van Van der Poel. Ook echt een kopgroep om je vingers bij af te likken. Pogi lijkt wel een mooie compagnon erbij te hebben met Wellens.
Reply
Wat een prachtige laatste 10 kilometer zeg. Wat een heerlijke kopgroep ook met Ganna, Van Aert en Pogi erbij. Als dat gaatje dat Trentin liet bewust was (denk het wel), was dat een fantastische knechtactie.
Reply
Ongekende weelde voor het NLs wielrennen deze jaren, VDP was gisteren echt buitencategorie, een zege om eeuwig trots op te zijn. Goed om nu nog even te genieten, want jonge NLse renners van dit kaliber lijken niet direct klaar te staan.
Reply
(19-03-2023, 16:46)Gunnar Wrote: Ongekende weelde voor het NLs wielrennen deze jaren, VDP was gisteren echt buitencategorie, een zege om eeuwig trots op te zijn. Goed om nu nog even te genieten, want jonge NLse renners van dit kaliber lijken niet direct klaar te staan.

Iets andere categorie wellicht, maar Olav Kooij is pas 20 en ook al steengoed. De Van Dijkes en Marijn van den Berg en wie weet alsnog Eekhoff (al staat die al wel even stil) zouden als het meezit ook wel mee kunnen gaan doen in de klassiekers zonder al te veel klimwerk. Vooral in de klassementen is de weelde van Dumoulin, Mollema, Kruijswijk, Kelderman en in mindere mate Poels en Gesink wel even over.
Reply
Arendsman is toch ook nog jong? Helaas lijkt Oomen tekort te komen.
Reply
(19-03-2023, 17:39)Willie Wrote: Arendsman is toch ook nog jong? Helaas lijkt Oomen tekort te komen.

Ja klopt van Arensman, maar dat is wel de enige voor zover ik weet (heel misschien Gijs Leemrijze of Loe van Belle). En ik vrees een beetje dat hij meer richting de rol van meesterknecht groeit. Voor een klassement lijkt hij vooralsnog te weinig explosiviteit te hebben; op korte punchaankomsten kan hij vooralsnog totaal niet mee en verliest hij snel een halve minuut per keer. Maargoed, hij is nog jong, wie weet!


Max van der Meulen is trouwens wel nog een enorm talent die volgens mij ook prima bergop kan rijden.
Reply
Roglic zit er ook lekker in.
Reply
(19-03-2023, 17:31)matthijs603 Wrote:
(19-03-2023, 16:46)Gunnar Wrote: Ongekende weelde voor het NLs wielrennen deze jaren, VDP was gisteren echt buitencategorie, een zege om eeuwig trots op te zijn. Goed om nu nog even te genieten, want jonge NLse renners van dit kaliber lijken niet direct klaar te staan.

Iets andere categorie wellicht, maar Olav Kooij is pas 20 en ook al steengoed. De Van Dijkes en Marijn van den Berg en wie weet alsnog Eekhoff (al staat die al wel even stil) zouden als het meezit ook wel mee kunnen gaan doen in de klassiekers zonder al te veel klimwerk. Vooral in de klassementen is de weelde van Dumoulin, Mollema, Kruijswijk, Kelderman en in mindere mate Poels en Gesink wel even over.

Voorlopig kijk ik toch met lichte jaloezie naar wat de Belgen aan jonge lichting hebben; in navolging van Evenepoel doet de piepjonge Cian Uijtdebroeks het goed in Catalonië en ontwikkelen bij Lotto De Lie en Segaert zich snel.

Kooij is echt wel een topsprinter in wording, van die andere namen is het nog wel wachten op bevestiging. Casper van Uden mag je daar trouwens ook bijzetten, vorige week sterk in Milaan-Turijn. Voor het klassement is het voorlopig alleen Arensman en die moet ook nog maar zijn plek bij Ineos zien te vinden. Heeft vooralsnog niet de uitstraling van een kopman.

Overigens zou ik er ook van genieten als we de komende jaren leuke dagzeges van NLse rittenkapers gaan zien. Ide Schelling is gelukkig weer op de weg terug en met jongens als Julius van de Berg, Taco van en Hoorn en Koen Bouwman is er potentie genoeg.
Reply
Ja klopt, de Belgen hebben op meerdere vlakken absolute wereldtop in de dop. Voor de klassementen mag je Lennart van Eetveld er nog bij plaatsen.

Ergens heeft alle Nederlandse weelde van de afgelopen jaren er bij mij voor gezorgd dat het me op het moment wat minder uitmaakt of een renner Nederlands is of niet (omdat een grote NL-overwinning minder speciaal is, maar ook omdat er een aantal hele vette, aanvallende en sympathieke wereldtoppers uit het buitenland zijn). Afgelopen zaterdag hoopte ik op zich wel op Van der Poel, maar Pogi, Van Aert en Ganna vind ik ook drie fantastische renners voor wie ik ook kan juichen. Catalonië nu en de Giro straks met Evenepoel en Roglic: idem.
Reply
Dat herken ik wel, ik juich niet per se voor eender welke NLer. Ik heb eerder sympathie voor leuk koersende renners en bepaalde ploegen (Jumbo-Visma, EF, BORA, Intermarche).
Reply
Vanmiddag E3 prijs. Normaal gesproken kijk ik buiten de grote rondes om op doordeweekse dagen overdag geen wielrennen, maar omdat het te slecht weer is om zelf te fietsen en vanwege het sterke deelnemersveld en de harde wind ga ik er vanmiddag goed voor zitten.
Reply
Hallucinatie versnelling van Van der Poel, amai zeg. Van Aert enige die zowat kan volgen.
Reply
Wat een koers zeg, fantastisch.
Reply
Heerlijke kopgroep en Soudal - Quick Step weer eens de slag gemist.

Jumbo verliest ondertussen wel Affini en Benoot en ook Van Baarle hard tegen de grond.
Reply
(24-03-2023, 16:48)BigBird Wrote: Wat een koers zeg, fantastisch.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)