Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 3.86 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wielrennen
#51
(08-04-2020, 06:38)Gunnar Wrote:
(07-04-2020, 23:05)Schobbeyak Wrote: Haha, ja komop. Je claimt net toch zelf dat je meer recht op het fietspad hebt dan iemand anders.

Dat staat er toch niet. Maar blijkbaar voel jij je persoonlijk aangesproken en in je hobby gepakt, dus whatever joh.

Nee ik voel me niet in mijn hobby gepakt, want ik doe het amper en trek zo'm opmerking me niet zo aan. Jij voelt je aangesproken.

En dat staat er wel, want jij ging fietsen en zag het misgaan en de conclusie was dat de ander niet meer kon fietsen in deze periode.
Reply
#52
Misschien is het gewoon simpel: kom buiten om gericht te sporten of iets nuttig te doen, zoals boodschappen. Misschien kan deze waardeloze discussie dan zo wat afgebakend worden, maar naar mijn gevoel roep ik steeds meer in de woestijn in dit land. Te meer omdat de overheid de invulling van hoe om te gaan met de maatregelen, aan de mensen overlaat.

Ik zou zelf niet weten hoe ik aan een overwerkte zorgmedewerker verkocht krijg dat ik voor de lol even een rondje ga fietsen. Nogmaals: die onduidelijkheid en extreem individualistische invulling zullen de komende maanden tot conflicten leiden. En de eerste slachtoffers zullen de mensen zijn die of weinig mogelijkheden hebben om buiten te zijn of het meeste hun best doen om binnen te blijven.
Reply
#53
Zouden ze in Wuhan en Lombardije ook fietstochtjes hebben gemaakt tijdens de lockdown?
Reply
#54
In reactie op Schobbeyak:

Als jij het zo leest dan zal ik wel de verkeerde woorden hebben gekozen.

Mijn punt was dat je in een beperkte openbare ruimte moet afvragen hoe je 1,5 meter afstand in stand kan houden als mensen op smalle fietspaden zich met verschillende snelheden voortbewegen.
En ja, dan kies ik eerder voor de "gewone" fietser omdat die niet per se een alternatief hebben. Je kunt ook je racefiets even laten staan en op je gewone fiets een blokje om gaan rijden.
Ik snap ook dat het voor wielrenners kut is als je je hobby nu niet (overal) uit kan oefenen.
En ja, niet in alle delen van Nederland gaat dit gelijk op, in pakweg Groningen en Limburg is er meer gelegenheid om te wielrennen dan in de Randstad.

Mijn ergernis richting jou is dat je in plaats van een inhoudelijke reactie met een ogenschijnlijk op de man gespeelde botte grap komt. Ik had je hoger ingeschat.
Reply
#55
(08-04-2020, 09:48)Kreuz Wrote: Zouden ze in Wuhan en Lombardije ook fietstochtjes hebben gemaakt tijdens de lockdown?


Wij hebben geen lockdown
Reply
#56
Het is vooral klote voor profwielrenners die training nodig hebben en sponsoren kwijtraken. Voor hobbyisten is het gewoon slikken en tijdelijk een ander tijdverdrijf zoeken.
We hebben meer dan genoeg luxe om thuis prettig te kunnen leven.
Reply
#57
Nou dan geldt dat ik dan kennelijk ook de verkeerde vorm heb gekozen. Ik schatte verkeerd in dat dat wel kon.

Ik vind juist zoals Uplift zegt, dat een frisse neus ook kan op de stoep en dat als je uitgaat van naar buiten gaan als het echt niet anders kan en om te sporten, juist de andere fietsers daar weinig te zoeken hebben.

Maar dit is niet een spanningsveld dat er nu ineens is, dat speelt altijd. En het gaat daar vaak fout omdat mensen zichzelf een groter recht toe-eigenen om daar te fietsen/rijden dan een ander. Doe gewoon normaal en probeer een beetje rekening met elkaar te houden, zoals Loov ook zei. Ik vond dat jij je ook een groter recht dan iemand anders toebedeelde met die opmerking.
Reply
#58
En zijn twee verschillende regio's met verschillende demografische eigenschappen. Ik snap ook nu niet zo goed dat in eens iedereen die een rondje hardlopen of fietsen het boetekleed moeten aantrekken. Of zelfs vergelijkingen dat recreatiefietsers meer recht hebben nu dan wielrenfietsers.
Reply
#59
Probleem is dat een grote groep mensen, die normaliter vrijwel nooit op de fiets stappen of gaan wandelen/trail runnen in de natuur, nu ineens een vrijheid voelen om dagelijks eropuit te gaan. Ik kom ze sinds 2 weken bijna dagelijks tegen hier om de hoek. Dit zijn ook de mensen die zich niet bewust zijn van bepaalde gedragsregels in de buitenlucht en zeer hinderlijk aanwezig zijn.
Reply
#60
(08-04-2020, 09:59)Loov Wrote: En zijn twee verschillende regio's met verschillende demografische eigenschappen. Ik snap ook nu niet zo goed dat in eens iedereen die een rondje hardlopen of fietsen het boetekleed moeten aantrekken. Of zelfs vergelijkingen dat recreatiefietsers meer recht hebben nu dan wielrenfietsers.

Het gaat me ook niet omdat de ene meer recht heeft dan de ander. En de meerderheid van de wielrenners doet ook prima zijn best om het fatsoenlijk te houden.
Maar zoals wel vaker verpest een minderheid het voor de grote groep en op dat gegeven zijn nou eenmaal de meeste regels in dit land gebaseerd.
Niet dat ik oproep tot een verbod, lees het meer als een moreel appel. 

Wat mij betreft nu een streep eronder, liever huil ik in dit topic uit over het gemis van wielerwedstrijden.
Reply
#61
(08-04-2020, 09:59)Loov Wrote: En zijn twee verschillende regio's met verschillende demografische eigenschappen. Ik snap ook nu niet zo goed dat in eens iedereen die een rondje hardlopen of fietsen het boetekleed moeten aantrekken. Of zelfs vergelijkingen dat recreatiefietsers meer recht hebben nu dan wielrenfietsers.

Het probleem is dus afbakening. Dat ontbreekt in Nederland enorm. Terwijl het wellicht zo zal zijn dat je regionale restricties zal beginnen zien als deel van de exitstrategie en ironisch genoeg zullen een aantal dingen die nu nog mogelijk zijn, wellicht dan niet meer kunnen.

Maar ik blijf erbij: het is niet omdat iets kan, dat je het ook moet doen. Prima dat je pakweg in Friesland een groot bos achter je huis hebt waar je niemand tegenkomt en je makkelijk elke dag daar kan wandelen. Moet je het ook doen omdat het kan. Niet per sé. Ik begrijp dat dit voor heel veel mensen, ook met goede bedoelingen, moeilijk zal zijn om te snappen. Maar het is de enige manier om wat stappen vooruit te zetten en in feite beter te doen dan onze overheid momenteel doet. Laat die boomers uit andere provincies maar komen en blijf ondertussen zelf binnen; vroeg of laat worden ze wel van de weg gehaald en moeten ook zij zich aanpassen aan de nieuwe realiteit.
Reply
#62
(08-04-2020, 09:59)Loov Wrote: En zijn twee verschillende regio's met verschillende demografische eigenschappen. Ik snap ook nu niet zo goed dat in eens iedereen die een rondje hardlopen of fietsen het boetekleed moeten aantrekken. Of zelfs vergelijkingen dat recreatiefietsers meer recht hebben nu dan wielrenfietsers.

Het was een grapje overigens. Recreatief bezig zijn in open lucht is toegestaan en zelfs aan te raden, want goed voor je immuunsysteem. Ik kan er gewoon niet echt zo bij dat mensen 'plots' recreatief wandelaar of fietser zijn geworden en dat vooral op ook plaatsen waar veel andere mensen komen. Dat is althans de indruk die ik krijg. Is dat echt een overschot aan tijd hebben en niet weten wat aan te vangen binnen je vier huismuren? Retorische filosofische vraag zou zijn of we niet allemaal gewoon zijn geworden om te werken om te leven en dat er voor vrije tijdsbestedingen nagenoeg geen ruimte, tijd, energie meer genoeg is en daarom veel mensen nu de muren oplopen omdat ze in bepaald patroon zijn geconditioneerd?
Reply
#63
(08-04-2020, 10:26)Kreuz Wrote:
(08-04-2020, 09:59)Loov Wrote: En zijn twee verschillende regio's met verschillende demografische eigenschappen. Ik snap ook nu niet zo goed dat in eens iedereen die een rondje hardlopen of fietsen het boetekleed moeten aantrekken. Of zelfs vergelijkingen dat recreatiefietsers meer recht hebben nu dan wielrenfietsers.

Het was een grapje overigens. Recreatief bezig zijn in open lucht is toegestaan en zelfs aan te raden, want goed voor je immuunsysteem. Ik kan er gewoon niet echt zo bij dat mensen 'plots' recreatief wandelaar of fietser zijn geworden en dat vooral op ook plaatsen waar veel andere mensen komen. Dat is althans de indruk die ik krijg. Is dat echt een overschot aan tijd hebben en niet weten wat aan te vangen binnen je vier huismuren? Retorische filosofische vraag zou zijn of we niet allemaal gewoon zijn geworden om te werken om te leven en dat er voor vrije tijdsbestedingen nagenoeg geen ruimte, tijd, energie meer genoeg is en daarom veel mensen nu de muren oplopen omdat ze in bepaald patroon zijn geconditioneerd?

Pfoe gelukkig. Ik was al een beetje bang of ik mijn fiets rondjes moest gaan schrappen. 

Het is inderdaad een interessante theorie. Alleen ik kom die mensen nog steeds niet tegen. Het lijkt wel haast of de regio waar ik in zit niet de problemen heeft die andere regio's hebben. Of in ieder geval de verhalen die ik hier hoor.
Reply
#64
(08-04-2020, 10:26)Kreuz Wrote:
(08-04-2020, 09:59)Loov Wrote: En zijn twee verschillende regio's met verschillende demografische eigenschappen. Ik snap ook nu niet zo goed dat in eens iedereen die een rondje hardlopen of fietsen het boetekleed moeten aantrekken. Of zelfs vergelijkingen dat recreatiefietsers meer recht hebben nu dan wielrenfietsers.

Het was een grapje overigens. Recreatief bezig zijn in open lucht is toegestaan en zelfs aan te raden, want goed voor je immuunsysteem. Ik kan er gewoon niet echt zo bij dat mensen 'plots' recreatief wandelaar of fietser zijn geworden en dat vooral op ook plaatsen waar veel andere mensen komen. Dat is althans de indruk die ik krijg. Is dat echt een overschot aan tijd hebben en niet weten wat aan te vangen binnen je vier huismuren? Retorische filosofische vraag zou zijn of we niet allemaal gewoon zijn geworden om te werken om te leven en dat er voor vrije tijdsbestedingen nagenoeg geen ruimte, tijd, energie meer genoeg is en daarom veel mensen nu de muren oplopen omdat ze in bepaald patroon zijn geconditioneerd?

De eerste vraag is of dit wel echt zo is, of dat het nu meer opvalt. Ik heb zelf het idee dat bij mooi weer en vrije dagen de toegankelijke en populaire natuurgebieden altijd al wel goed bezocht werden.

Over het profwielrennen: de Tour kijkt blijkbaar naar een start 4 weken later, zou dan de Vuelta overlappen. Tsja. Uiteindelijk denk ik toch steeds meer dat er helemaal geen koers meer gaat zijn dit jaar. Dumoulin zei daarover terecht in een recente podcast van Ten Dam: daarvoor moet er over allerlei landgrenzen weer zó veel mogelijk zijn, dat is echt de allerlaatste fase en daar lijken we nog lang niet in te zitten.
Reply
#65
(08-04-2020, 10:26)Kreuz Wrote:
(08-04-2020, 09:59)Loov Wrote: En zijn twee verschillende regio's met verschillende demografische eigenschappen. Ik snap ook nu niet zo goed dat in eens iedereen die een rondje hardlopen of fietsen het boetekleed moeten aantrekken. Of zelfs vergelijkingen dat recreatiefietsers meer recht hebben nu dan wielrenfietsers.

Het was een grapje overigens. Recreatief bezig zijn in open lucht is toegestaan en zelfs aan te raden, want goed voor je immuunsysteem. Ik kan er gewoon niet echt zo bij dat mensen 'plots' recreatief wandelaar of fietser zijn geworden en dat vooral op ook plaatsen waar veel andere mensen komen. Dat is althans de indruk die ik krijg. Is dat echt een overschot aan tijd hebben en niet weten wat aan te vangen binnen je vier huismuren? Retorische filosofische vraag zou zijn of we niet allemaal gewoon zijn geworden om te werken om te leven en dat er voor vrije tijdsbestedingen nagenoeg geen ruimte, tijd, energie meer genoeg is en daarom veel mensen nu de muren oplopen omdat ze in bepaald patroon zijn geconditioneerd?

Ik was vorige week toevallig bij de hardloopspeciaalzaak om nieuwe hardloopschoenen te kopen en daar was het voor een maandagmiddag erg druk. Ze vertelden me ook dat de business zeer goed was omdat veel mensen juist nu willen beginnen met hardlopen (en veel andere zaken gesloten zijn).
Reply
#66
Zowel de Tour als de Vualta brengen altijd een heuse caravan met zich mee (zelfs moest het zonder publiek zijn) en dat uitgestippeld over heel het land; het is imo een rondtrekkende broeihaard.
Reply
#67
Denk persoonlijk ook dat het deels de focus is en we nu meer op andere mensen letten. Tegelijkertijd is het ook niet zo gek toch, dat als mensen zoveel mogelijk thuis blijven en alle andere sporten zijn weggevallen dat lopen en fietsen ongeveer het enige is wat overblijft. Denk dat puur de frequentie iets is om in de gaten te houden; ik kom nu enkel buiten voor boodschappen en we lopen 1 à 2 keer per week een rondje. Dat is net iets meer dan dat we voorheen deden. Heb mijn mountainbike nog in het achterhoofd maar die is tot dusver onaangeraakt. Red me nog prima met springtouwen, yoga en klussen thuis.
Reply
#68
Vanaf donderdag geen toeristen welkom in Heuvelland. Heerlijk rustig in mijn achtertuin en omgeving.

https://www.1limburg.nl/heuvelland-vanaf...t=topstory
Reply
#69
(08-04-2020, 12:28)Timothy\s Monster Wrote: Vanaf donderdag geen toeristen welkom in Heuvelland. Heerlijk rustig in mijn achtertuin en omgeving.

https://www.1limburg.nl/heuvelland-vanaf...t=topstory

Zou jij wel door het Heuvelland mogen fietsen of is dat ook voor jou verboden verboden? Even daargelaten of je wel of niet gaat fietsen, dat staat er even buiten.
Reply
#70
Nee, geldt alleen voor dagjestoeristen. Je moet kunnen aantonen dat je daar woont of een geldige reden hebben om er te zijn (werk, familie) en dat moet je ook aantonen.

Ikzelf fiets vooral richting Meerssen, Bunde en Elsloo of de andere kant op langs Voerendaal, Hulsberg en Nuth. Die gebieden zijn beduidend minder druk en hebben mooiere spots. Wandelen/trail runnen doe ik dan wel meer in het echte Heuvelland.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
#71
Tour de France 29 augustus. Ben benieuwd.
Reply
#72
(14-04-2020, 21:13)pudpong3 Wrote: Tour de France 29 augustus. Ben benieuwd.

Wel slim om het op 1 dag te doen.
[+] 4 users say Thank You to Willie for this post
Reply
#73
Kan prima, ‘s ochtends vroeg 60km vlakke koers met sprint, dan drie flinke cols over met aankomst bergop en s avonds een tijdrit van 40km voor de 30 best geklasseerde renners.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
#74
(14-04-2020, 21:22)Gunnar Wrote: Kan prima, ‘s ochtends vroeg 60km vlakke koers met sprint, dan drie flinke cols over met aankomst bergop en s avonds een tijdrit van 40km voor de 30 best geklasseerde renners.
Ik mis het Criterium International. Ideale opzet was dat.
Reply
#75
https://www.wielerflits.nl/nieuws/uci-be...02ASPqjI8k

Veel nieuwe plannen vanaf half augustus. Laten we hopen dat e.e.a. inderdaad door kan gaan, maar ik ben al heel blij als seizoen 2021 enigszins normaal kan verlopen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)