Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 3.86 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wielrennen
(14-04-2024, 16:48)Loov Wrote: Mooie wedstrijd. Had het gevoel dat MvDP toch niet alles op alles ging zetten om deze te winnen. Toch meer aandacht voor volgende week?

Watts/kg liegen niet, dus dan moet je soms pokeren in een koers die niet 100% bij je DNA past (al dachten alle kranten op voorhand precies van wel).
Mooie koers gezien en had Pidcock op 1 in mijn prono, dus goeie dag.
Volgende week volgens mij UAE die vol La Redoute op knallen en Pogi die doortrekt op dat stuk erna, en net als Remco solo naar de meet rijdt.
Hopelijk zien we weerwerk, van Pidcock oa, maar vrees dat het niet genoeg gaat zijn. 
En dan zouden de Brabantse Pijl en de Amstel uiteindelijk de mooiste/spannendste koersen van het voorjaar geweest zijn, het kan verkeren.
Reply
Pidcock een mooie winnaar. Misstaat niet op de erelijst van de Amstel Gold Race.
Niet zo raar dat Van der Poel na de inspanningen van de vorige weken geen topdag had. Ook hij is uiteindelijk een mens, geen machine.
Vol verwachting klopt mijn hart voor Luik-Bastenaken-Luik.
Reply
Volgens procyclingstats Pidcock 58kg, Pogi 66kg, Matje 75kg.
Je moet natuurlijk het koersverloop afwachten, wind tegen, gepoker, pech, enz enz...
Maar eigenlijk mogen we zelf niet willen (en al zeker niet verwachten) dat een renner als MVDP Luik kan winnen man tegen man, want de enige manier dat dat kan ...
Ik ben mega Gilbert-fan, maar zal nooit m'n hand in het vuur steken voor die z'n wonderjaar waar hij toch ook de Waalse Pijl en Luik kon winnen tegen de Schleck sprinkhanen oa.
En dan zaten die sprinkhanen zelf ook nog aan de snoeppot. :-)

Rael, jij fiets zelf toch ook veel? Dan zul je La Redoute of de Roche aux Faucons mss. ook al wel eens opgereden zijn. 
Op zo'n hellingen is 10kg extra immens. Waar je in de Vlaamse Ardennen de hellingen nog puur op de macht naar boven kan vlammen,
zijn die in de Amstel doorgaans al net iets langer, maar bij die van Luik speelt gewicht en dus watts/kg nog zoveel meer mee. 
Ik zie het niet gebeuren zonder een zeer speciaal koersverloop. Maar ik wil het zien, alles beter dan de zoveelste solo dit voorjaar. ;-)
Reply
Toch wel mijn minst favoriete monument, Luik Bastenaken Luik. Wedstrijdverloop valt vaak tegen en de omgeving waarin de laatste kilometers verreden worden is echt troosteloos.
Reply
(14-04-2024, 19:02)VDB Wrote: Volgens procyclingstats Pidcock 58kg, Pogi 66kg, Matje 75kg.
Je moet natuurlijk het koersverloop afwachten, wind tegen, gepoker, pech, enz enz...
Maar eigenlijk mogen we zelf niet willen (en al zeker niet verwachten) dat een renner als MVDP Luik kan winnen man tegen man, want de enige manier dat dat kan ...
Ik ben mega Gilbert-fan, maar zal nooit m'n hand in het vuur steken voor die z'n wonderjaar waar hij toch ook de Waalse Pijl en Luik kon winnen tegen de Schleck sprinkhanen oa.
En dan zaten die sprinkhanen zelf ook nog aan de snoeppot. :-)

Rael, jij fiets zelf toch ook veel? Dan zul je La Redoute of de Roche aux Faucons mss. ook al wel eens opgereden zijn. 
Op zo'n hellingen is 10kg extra immens. Waar je in de Vlaamse Ardennen de hellingen nog puur op de macht naar boven kan vlammen,
zijn die in de Amstel doorgaans al net iets langer, maar bij die van Luik speelt gewicht en dus watts/kg nog zoveel meer mee. 
Ik zie het niet gebeuren zonder een zeer speciaal koersverloop. Maar ik wil het zien, alles beter dan de zoveelste solo dit voorjaar. ;-)

Ik bedoelde niet dat ik verwacht dat Van der Poel favoriet gaat zijn voor de winst in Luik-Bastenaken-Luik, en dat ik er daarom naar uitkijk. Ik bedoelde dat ik ernaar uitkijk, omdat Luik-Bastenaken-Luik één van mijn favoriete wielerwedstrijden is om naar te kijken, mede vanwege het parcours en het landschap.
Ik heb inderdaad La Redoute en de Stockeu en andere hellingen op het parcours van Lui-Bastenaken-Luik beklommen. La Redoute en de Stockeu de eerste keer met bagage (onderweg naar Stelvio - Bernina - Genua - Corsica). Dat leverde wel lekker zware benen en verzuring op ja, riep herinneringen op aan de 800m en 1500m in mijn atletiektijd.
Reply
ik heb vanavond pas de vrouwenwedstrijd op de Replay bekeken. Lorena Wiebes en Marianne Vos: weer een klassiek geval van iemand die een paar meters voor de finish haar armen al in de lucht steekt waardoor de ander alsnog vanuit geslagen positie wint.
Ik weet het, het is een rot trekje van me, maar ik moest er toch om lachen.
Reply
Wat een slachtveld op de Muur van Hoei. Als het zondag ook dit weer is stijgen de kansen van MVDP.
Reply
(17-04-2024, 14:49)Stefan Wrote: Wat een slachtveld op de Muur van Hoei. Als het zondag ook dit weer is stijgen de kansen van MVDP.

Slachtveld, mooi
Reply
(17-04-2024, 14:49)Stefan Wrote: Wat een slachtveld op de Muur van Hoei. Als het zondag ook dit weer is stijgen de kansen van MVDP.

Relatief gezien mss wel, maar Pogi heeft al verschillende keren huisgehouden in de gietende regen (Catalonië, TdF Tignes, ...), hij is echt geen Yates of Skjelmose op dat vlak. 
Die beelden van Skjelmose vandaag, wtf.
Reply
De strijd om de 2e plek in LBL was leuker dan die om de 1e plaats.
Reply
Ja, ik ben groot liefhebber van Tadej en Mathieu, en het is heel knap, maar volgend voorjaar mag wel weer wat spannender worden. De eindzege in de Giro staat - los van pech - ook al vast.
Reply
Zo! Hè hè. Dit was weer een lange zit, maar het is volbracht. Ik heb, weer in de Replay, de volledige reportage op Eurosport van Luik-Bastenaken-Luik gezien. Van de mannenwedstrijd de volledige terugweg vanaf Bastogne, bijna 160 km. Daarna nog de laatste 40 km van de vrouwenwedstrijd. En ik heb mij, ondanks de bij de mannen voorspelbare uitkomst, niet verveel., Ik heb mij prima geamuseerd.
Pogacar zette zijn versnelling in nog voor het steilste gedeelte van de klim van La Redoute, en zette zijn demarrage door en reed weg op dat uiterst vervelende steilste stukje na de knik naar links. In een grijs verleden (1997 en 1998) ben ik zelf La Redoute omhoog gefietst. ik kan mij mij nog goed herinneren dat dat kleine stukje van hooguit een paar 100 meter (of misschien nog wel minder) een eeuwigheid leek te duren, alsof er geen einde aan kwam. Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat juist daar het verschil gemaakt wordt tussen de sterkste renner(s) en de minder sterke. Alle bewondering voor de prestatie van Pogacar.
Sterke prestatie van Bardet die weg wist te rijden, en te blijven, van zijn medeachtervolgers. En toch nog onverwacht een mooie derde plaats van Van der Poel.
Demi Vollering: gegokt en verloren. Of voelde zij zich genoodzaakt tot dit pokerspel, omdat zij zich niet goed genoeg voelde om zelf te reageren op de demarragepogingen van haar medekoplopers? Hoe dan ook, ik vond het verbazingwekkend om te zien hoe zij zich in een kansloze positie voor de eindsprint had gemanoevreerd, terwijl achteraf bleek dat zij wel degelijk had kunnen winnen als zij niet helemaal achter in de groep aan haar sprint begonnen was.
Reply
Mijn conclusies van het voorjaar: 

3 mannen van het voorjaar met Matje - Pogi en Jasper
nooit gekregen waar we op hadden gehoopt door programmakeuze's en veel te veel valpartijen die steeds viezer lijken te worden
daardoor dus ook heel voorspelbare winnaars, we hebben een pronogroep met 11 man en vaak had 11 man de winnaar juist
Brabantse Pijl was de spannendste koers van het voorjaar
Gelukkig was de strijd om plaats 2 in sommige wedstrijden wel nog mooi, wat in combinatie met de pronobelangen toch nog voor wat spanning kon zorgen (het nog laat inlopen van Bettiol in de Ronde was het meest hatelijke moment van het voorjaar voor mij pronogewijs, het declasseren van Matthews het grappigste)
Paar mooie nieuwe namen met Pithie, Del Toro, Morgado, Gregoire, Williams, ... 
Bernal is terug op een niveau waar Froome alleen kan van dromen 

Er is nu wel de vrees dat wss de Giro, Zwitserland en Dauphine ook geen grand cru edities gaan worden 
Giro door de beperkte bezetting, Zwitserland en Dauphine die wss meer dan ooit als voorbereidingsronde's gaan gereden worden door de vele herstellende renners en met de Tour en de Spelen in het vooruitzicht
Hopen dat Vingegaard toch topfit aan de Tourstart raakt en dat we daar dan eindelijk een Pogi-Vingegaard-Remco-Roglic-show gaan krijgen.
Reply
Ik tel de dagen af tot de Olympische wegrit. Eindelijke alle sterren in dezelfde wedstrijd?! Tot dan verwacht ik eigenlijk gewoon een hele grote Pogi-show (al dan niet vanwege de omstandigheden).
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)