Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar kunnen we je mee helpen?
Heeft iemand tips voor sites/apps/andere voorzieningen voor het leren van elektrische gitaar? JustinGuitar ken ik al. Ben een complete beginner en heb sinds afgelopen week gitaarles, onder de noemer nooit te oud om te leren Wink
Reply
(20-03-2023, 16:44)thomas9790 Wrote: Heeft iemand tips voor sites/apps/andere voorzieningen voor het leren van elektrische gitaar? JustinGuitar ken ik al. Ben een complete beginner en heb sinds afgelopen week gitaarles, onder de noemer nooit te oud om te leren Wink

Ik gebruikte https://www.ultimate-guitar.com/ voor het leren van simpele nummers.
[+] 1 user says Thank You to Sphinx for this post
Reply
Iemand die mij kan helpen aan blogs/website voor een review van singles. We gaan binnenkort weer twee singles droppen met Dripping Trees. Thanks in advance!
Reply
(20-03-2023, 16:44)thomas9790 Wrote: Heeft iemand tips voor sites/apps/andere voorzieningen voor het leren van elektrische gitaar? JustinGuitar ken ik al. Ben een complete beginner en heb sinds afgelopen week gitaarles, onder de noemer nooit te oud om te leren Wink

Ik heb deze gebruikt om A Solitary Reign te leren: https://www.songsterr.com/a/wsa/amenra-a...ab-s459337

Voor de rest veel YouTube en gewoon vinger oefeningen. Als de muscle memory beetje komt wordt het meteen een stuk leuker.
[+] 1 user says Thank You to Loov for this post
Reply
(21-03-2023, 10:36)stefleijten Wrote: Iemand die mij kan helpen aan blogs/website voor een review van singles. We gaan binnenkort weer twee singles droppen met Dripping Trees. Thanks in advance!

Vast geen onbekende maar voor het geval dat; dansende beren.
[+] 2 users say Thank You to Piet Knaak for this post
Reply
(21-03-2023, 21:33)Piet Knaak Wrote:
(21-03-2023, 10:36)stefleijten Wrote: Iemand die mij kan helpen aan blogs/website voor een review van singles. We gaan binnenkort weer twee singles droppen met Dripping Trees. Thanks in advance!

Vast geen onbekende maar voor het geval dat; dansende beren.
Inderdaad geen onbekende. Toch bedankt Smile
Reply
Ik weet dat.er meerder grazzers zijn met een platenspeler

Ik ben voor ons ons nieuwe huis naar een mooi meubel voor tv maar ook platenspeler...kan best breed zijn. Anders moet ik ergens weer iets los doen voor de platenspeler, en dan wordt het zo 'kastig'.
Daarom wil ik het combineren met de tv. Deel van de speler mag dus in hoogte te verschillen van tv. En bij voorkeur ook ruimte (achter (schuif)deurtjes) voor de platen zelf.

Iemand tips of inspiratieof.hoe hebben jullie je platenspeler in huis?
Reply

Ik denk dat jij (veel) minder oud ben dan ik. Ik ben 67 en heb vorige week mijn akoestische gitaar, die ik voor mijn 15e verjaardag heb gekregen en die ik bijna 52 jaar niet heb heb aangeraakt, van nieuwe snaren laten voorzien. Vorige week donderdag ben ik weer helemaal van voren af aan begonnen, als absolute beginner. Met behulp van lesboekjes van de Basix Guitar Method.
Ik had tegenover een rockgitariste die meer dan 40 jaar jonger is dan ik laten ontvallen, dat één van de dingen waar ik spijt van heb in mijn leven is dat ik niet doorgegaan ben met de gitaar. Haar reactie: "Nou, dat kan nou toch ook nog. Dan begin je toch gewoon weer." Waaruit maar weer blijkt dat je nooit te oud bent om iets aan te nemen van iemand die veel jonger is dan jij.
Het is natuurlijk allemaal nog maar heel elementair, het zijn eerste stapjes, maar ik heb er lol in. En ik hoop op termijn, als ik verder ben, ook over te kunnen stappen op de elektrische gitaar (of beter: de akoestische en de elektrische gitaar combineren).
[+] 7 users say Thank You to Rael for this post
Reply
Ik probeerde dit weekend in jaren (foei!) weer eens wat vinyl te luisteren. Maar de naald sloeg de hele tijd af, en van de 1,5 seconde die ik hoorde bleek dat de rondraaisnelheid niet constant was. Ik denk dat de snaar te slap was, dus die wil ik sowieso vervangen. Maar voor degene die hier verstand van heeft: kan dit ook verklaren waarom hij de hele tijd afslaat?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)