Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar kunnen we je mee helpen?
Heeft iemand tips voor sites/apps/andere voorzieningen voor het leren van elektrische gitaar? JustinGuitar ken ik al. Ben een complete beginner en heb sinds afgelopen week gitaarles, onder de noemer nooit te oud om te leren Wink
Reply
(20-03-2023, 16:44)thomas9790 Wrote: Heeft iemand tips voor sites/apps/andere voorzieningen voor het leren van elektrische gitaar? JustinGuitar ken ik al. Ben een complete beginner en heb sinds afgelopen week gitaarles, onder de noemer nooit te oud om te leren Wink

Ik gebruikte https://www.ultimate-guitar.com/ voor het leren van simpele nummers.
[+] 1 user says Thank You to Sphinx for this post
Reply
Iemand die mij kan helpen aan blogs/website voor een review van singles. We gaan binnenkort weer twee singles droppen met Dripping Trees. Thanks in advance!
Reply
(20-03-2023, 16:44)thomas9790 Wrote: Heeft iemand tips voor sites/apps/andere voorzieningen voor het leren van elektrische gitaar? JustinGuitar ken ik al. Ben een complete beginner en heb sinds afgelopen week gitaarles, onder de noemer nooit te oud om te leren Wink

Ik heb deze gebruikt om A Solitary Reign te leren: https://www.songsterr.com/a/wsa/amenra-a...ab-s459337

Voor de rest veel YouTube en gewoon vinger oefeningen. Als de muscle memory beetje komt wordt het meteen een stuk leuker.
[+] 1 user says Thank You to Loov for this post
Reply
(21-03-2023, 10:36)stefleijten Wrote: Iemand die mij kan helpen aan blogs/website voor een review van singles. We gaan binnenkort weer twee singles droppen met Dripping Trees. Thanks in advance!

Vast geen onbekende maar voor het geval dat; dansende beren.
[+] 2 users say Thank You to Piet Knaak for this post
Reply
(21-03-2023, 21:33)Piet Knaak Wrote:
(21-03-2023, 10:36)stefleijten Wrote: Iemand die mij kan helpen aan blogs/website voor een review van singles. We gaan binnenkort weer twee singles droppen met Dripping Trees. Thanks in advance!

Vast geen onbekende maar voor het geval dat; dansende beren.
Inderdaad geen onbekende. Toch bedankt Smile
Reply
Ik weet dat.er meerder grazzers zijn met een platenspeler

Ik ben voor ons ons nieuwe huis naar een mooi meubel voor tv maar ook platenspeler...kan best breed zijn. Anders moet ik ergens weer iets los doen voor de platenspeler, en dan wordt het zo 'kastig'.
Daarom wil ik het combineren met de tv. Deel van de speler mag dus in hoogte te verschillen van tv. En bij voorkeur ook ruimte (achter (schuif)deurtjes) voor de platen zelf.

Iemand tips of inspiratieof.hoe hebben jullie je platenspeler in huis?
Reply
(20-03-2023, 16:44)thomas9790 Wrote: Heeft iemand tips voor sites/apps/andere voorzieningen voor het leren van elektrische gitaar? JustinGuitar ken ik al. Ben een complete beginner en heb sinds afgelopen week gitaarles, onder de noemer nooit te oud om te leren Wink

Ik denk dat jij (veel) minder oud ben dan ik. Ik ben 67 en heb vorige week mijn akoestische gitaar, die ik voor mijn 15e verjaardag heb gekregen en die ik bijna 52 jaar niet heb heb aangeraakt, van nieuwe snaren laten voorzien. Vorige week donderdag ben ik weer helemaal van voren af aan begonnen, als absolute beginner. Met behulp van lesboekjes van de Basix Guitar Method.
Ik had tegenover een rockgitariste die meer dan 40 jaar jonger is dan ik laten ontvallen, dat één van de dingen waar ik spijt van heb in mijn leven is dat ik niet doorgegaan ben met de gitaar. Haar reactie: "Nou, dat kan nou toch ook nog. Dan begin je toch gewoon weer." Waaruit maar weer blijkt dat je nooit te oud bent om iets aan te nemen van iemand die veel jonger is dan jij.
Het is natuurlijk allemaal nog maar heel elementair, het zijn eerste stapjes, maar ik heb er lol in. En ik hoop op termijn, als ik verder ben, ook over te kunnen stappen op de elektrische gitaar (of beter: de akoestische en de elektrische gitaar combineren).
[+] 7 users say Thank You to Rael for this post
Reply
Ik probeerde dit weekend in jaren (foei!) weer eens wat vinyl te luisteren. Maar de naald sloeg de hele tijd af, en van de 1,5 seconde die ik hoorde bleek dat de rondraaisnelheid niet constant was. Ik denk dat de snaar te slap was, dus die wil ik sowieso vervangen. Maar voor degene die hier verstand van heeft: kan dit ook verklaren waarom hij de hele tijd afslaat?
Reply
Schoondochter heeft inmiddels 3 boeken in het thais geschreven. Views 200.000-300.000 en die zijn ook fysiek een succes. Haar topper die fysiek nog niet is uitgeven heeft inmiddels 2.000.000 views. Nu is de eigenaar van een heeel grote uitgever, de vader van hun beste vrienden en die wilt een boek uitgeven, maar dan wel in het Nederlands. Iemand ervaring met boek vertaling. Schoondochter spreekt ook perfect Nederlands.
[+] 2 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Mijn vriendin en ik hebben al langer het plan om (vaker) te gaan kamperen, te beginnen op natuurcampings in Nederland. Dit is voor ons beiden echter iets totaal nieuws (los van de festivals). Nu is zij binnenkort jarig, en heb ik het idee om een zo'n weekend gepland en al cadeau te geven, incl. tent. Ik ben echter een volledige leek op dit gebied.

Nu weet ik dat er op dit forum enkele ervaren kampeerders zitten, dus ik ben benieuwd hoe ik dit nu het beste kan aanpakken, welke tent ik mee moet beginnen, wat is het etiquette op een camping, etc. Verwijzing naar waar ik deze info kan vinden volstaat natuurlijk ook. Wie weet dit?
Reply
Op Staatsbosbeheercampings is alles redelijk simpel en goed geregeld. Je kunt alleen geen open vuur maken bij je tent (op de meeste van die campings, toch zeker niet buiten het winterseizoen). Op die campings is het relatief stil en 's nachts ook donker, dus bereid je voor op een ander dag-nacht-ritme, maar qua etiquette is het verder redelijk vrij. Ga gewoon niet met je festival camping gear, maar kies een fatsoenlijke koepeltent (Coleman maakt prijs/kwaliteit de betere, vind ik zelf), goeie kampeerstoelen en tafel (als je met de auto gaat ten minste) en vergeet partytenten of zo. Mocht je naar een plek gaan met weinig schaduw, fix dan een tarp.

Als je vooral camperen als hobby wil in de warmere maanden, dan kan ik wel een luchtbed aanbevelen, eventueel met wat vloerisolatie. Qua comfort is dat ideaal; je kunt bijna zoals thuis je bed opmaken. In de zomer heb ik dat wel vaker gedaan; dus niet eens in een slaapzak slapen of zo.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Begin vooral met een goede slaapuitrusting. Je matje en slaapzak, dat moet je echt als een combi zien qua isolatie. Een luchtbed raad ik af. Is een stuk kouder dan selfinflating matten. Ga je altijd met de auto weg hoef je minder op gewicht te letten maar moet het ook in de rugzak mee dan is vooral gericht en criterium. Mummy slaapzakken isoleren beter maar wordt wel eens als krap/benauwd ervaren. Neem in dat geval een dekenmodel

Een tent zou ik eerst proberen te lenen zodat je kan ervaren wat jullie praktisch vinden.

Alle andere zaken zoals een stoeltje, kookuitrusting zou ik eerst zelf gaan ervaren wat je wilt. Uiteindelijk moet het ook allemaal in de auto passen en dan heb je al snel teveel bij je.
[+] 1 user says Thank You to metal bouwie for this post
Reply
Bij de staatsbosbeheer/ natuurcamping in het kuinrebos kan je wel fik stoken op een aantal vuurplaatsen of vuurkorven van daar bij je tent zetten.

Vanuit mijn beperkte ervaring. Laatst bij het kuinrebos geweest op die camping. Die natuurcamping is redelijk basic. Alleen had douche en wc+ neem je wc papier mee. Aanmelden met digitaal scherm. Op sommige plekken en drukke momenten is het slim om te reserveren. Met Pinksteren stond die natuurcamping bij het kuinrebos vol. Daar kon je dus niet gewoon aan komen kakken.
Reply
Wil je "echt" van de paden af. Dan heb je nog een paar paalcampings in Nederland. Mag je gratis 1 nacht kamperen. Vaak alleen lopend te bereiken. Geen voorzieningen. Ligt o.a. een op landgoed Twickel in Twente.
Reply
(05-06-2023, 16:51)halfvollemelk Wrote: Mijn vriendin en ik hebben al langer het plan om (vaker) te gaan kamperen, te beginnen op natuurcampings in Nederland. Dit is voor ons beiden echter iets totaal nieuws (los van de festivals). Nu is zij binnenkort jarig, en heb ik het idee om een zo'n weekend gepland en al cadeau te geven, incl. tent. Ik ben echter een volledige leek op dit gebied.

Nu weet ik dat er op dit forum enkele ervaren kampeerders zitten, dus ik ben benieuwd hoe ik dit nu het beste kan aanpakken, welke tent ik mee moet beginnen, wat is het etiquette op een camping, etc. Verwijzing naar waar ik deze info kan vinden volstaat natuurlijk ook. Wie weet dit?

De uitrusting die je nodig hebt, begint met hoe je jezelf gaat vervoeren. Moet alles op de rug of ga je met de auto? Ik ben zelf altijd wezen backpacken dus ik heb alles "weinig en licht". De meeste basics zoals tent, matje, slaapzak kun je redelijk goedkoop bij de Decathlon krijgen en meer dan het minimale heb je ook niet echt nodig imo. Ik kan je iig aanraden om het groene kampeerboekje te kopen, deze heb je nodig om te kamperen op bijna alle natuurcampings in Nederland. De Scouting Labelterreinen zijn ook echt heel erg goed, vooral die in Dwingeloo en Ommen maar ik weet niet goed hoe dat zit als niet-lid.

(05-06-2023, 20:55)atthedrive-in Wrote: Wil je "echt" van de paden af. Dan heb je nog een paar paalcampings in Nederland. Mag je gratis 1 nacht kamperen. Vaak alleen lopend te bereiken. Geen voorzieningen. Ligt o.a. een op landgoed Twickel in Twente.

Helaas zijn die sinds covid officieel weg, er bestaan mondjesmaat nog een paar plekken waar het wel kan.
[+] 1 user says Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
(06-06-2023, 14:55)ijskolibrietje Wrote: Ik kan je iig aanraden om het groene kampeerboekje te kopen, deze heb je nodig om te kamperen op bijna alle natuurcampings in Nederland.

Sowieso voor alle natuurkampeerterreinen. Dat zijn er ook maar 150. Wel aanrader, want die hebben in mijn ervaring altijd wel een plekje. Afgelopen weekend in Linschoten geweest, naast een natuurcamping, dat was echt een stuk gras met caravans er op, terwijl "onze" camping nog mooie appelbomen had en een groep muzikanten in de stal een americana album aan het opnemen was.

Geen insect te bekennen overigens, wel prachtig uitzicht over Engels raaigras.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
SVR campings (kamperen bij de boer) vind ik ook een aanrader. En persoonlijk zou ik bij een echte camping met faciliteiten beginnen (dus paalkamperen en primitieve natuurcamping nog even niet).
[+] 1 user says Thank You to metal bouwie for this post
Reply
De ultieme zomerplaat graag...
Reply
https://www.youtube.com/watch?v=P44dvApeiYo

Graag gedaan.
Reply
Het antwoord op die vraag is altijd Len

https://m.youtube.com/watch?v=E1fzJ_AYajA
Reply
https://youtu.be/nQyLxlZDMZY
[+] 2 users say Thank You to Locor for this post
Reply
Dit zijn nog eens tips!
Reply
Innerspeaker van Tame Impala op repeat.
Reply
Er is maar één Zomerhit https://youtu.be/Kr0tTbTbmVA
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)