Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar kunnen we je mee helpen?
Resident Advisor zal voor Parijs vast ook een hoop hebben staan, net als Dice.FM. Ook heb ik https://www.sortiraparis.com/ wel eens geraadpleegd voor allerlei soorten culturele dingen in die stad.

(20-02-2023, 18:07)Sphinx Wrote: Daarnaast pak ik ook de tours erbij van artiesten die ik graag wil zien om te zien of die enigszins in de buurt komen van de plek waar ik op dat moment ben.

Ja dit doe ik ook bij acts waarvan ik weet dat ze in die periode op tour zijn.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
(20-02-2023, 17:59)Locor Wrote: Hoe komen jullie achter het concertprogramma in een buitenlandse stad die je bezoekt? Het ziet er naar uit dat ik in de toekomst één a twee keer per jaar voor m'n werk naar het buitenland ga, en dan zou ik misschien best een keer ook een keer een concert willen bezoeken. Ik ken natuurlijk bandsintown en Songkick, maar die zijn ook niet volledig en ik ben misschien wel juist op zoek naar die meer underground-achtige concerten.
 
Voor Duitsland kun je deze site gebruiken 
https://www.musikexpress.de/alle-konzerte-in/
Ik ga altijd naar deze site via Google, zoektermen naam van de stad en Konzerte.
[+] 1 user says Thank You to jodocus for this post
Reply
(20-02-2023, 18:13)Locor Wrote:
(20-02-2023, 18:06)hythloth Wrote: In mijn ervaring heeft elke stad of regio een eigen platform/website waar dat soort shows worden geadverteerd, dus ik zoek altijd naar zoiets. Welke steden verwacht je te bezoeken voor werk?

Voorlopig staat Parijs op de planning, direct de week na Glastonbury haha. Verder zijn Luxemburg en Frankfurt usual suspects, maar het kan nog wel eens wisselen en wil ook wel eens afhangen van welk instituut zin heeft om de organisatie van een meeting op te pakken. In het verleden werd Rome daardoor ook wel regelmatig gekozen.

Ik verwacht wel voornamelijk binnen Europa, maar het is niet uitgesloten dat het ook een keer daarbuiten zal zijn.

Echt underground, dat zul je lokale mensen voor moeten kennen, gok ik.

Maar zijn die twee sites die je noemt echt zo schaal geworden? Ik ben wel eens in Petit bain terecht gekomen via zo'n site en in London ook wel op een avondje met 4 gitaarbands in Highbury. En vorig jaar kwam ik in Bremen een zware gitarenavond tegen in het café onder het appartement, daar ben ik uiteindelijk niet geweest, maar het was leuk om te weten dat het kon.
Reply
Voor iets meer niche muziek zoek ik tours op van artiesten en check dan de agenda van de venues waar ze spelen. Werkt in ieder geval wel voor de Europese hoofdsteden, maar kon zo ook wel de wat interessantere plekken in bijvoorbeeld Lyon vinden.
[+] 1 user says Thank You to Kostik for this post
Reply
Bij de lokale platenzaken kun je ook altijd navraag doen.
Reply
Kan iemand mij op weg helpen?

In de trein enz luister ik Spotify, premium account.

Ik luister altijd naar artiesten ipv lijsten oid.

Maar het valt me op dat er nu en doen iets anders voorbij komt, wat ik niet zo 1,2,3 kan thuisbrengen waarom...

Iemand idee of ik dit kan voorkomen? Misschien ergens een vinkje aan of uit zetten?
Reply
Als een playlist of album is afgelopen, wil Spotify nog wel eens verder gaan met vergelijkbare muziek afspelen.
Reply
Je kan wel als je een nummer niet meer wilt horen uit een playlist op de drie puntjes drukken en dan nummer verbergen
Reply
(21-02-2023, 09:36)matthijs603 Wrote: Als een playlist of album is afgelopen, wil Spotify nog wel eens verder gaan met vergelijkbare muziek afspelen.

Dat is volgens mij uit te zetten, maar ik vind het wel leuk, soms komt er iets voorbij wat ik niet ken en best leuk is of denk "oh ja, dat was er ook nog"

Waar ik het wel irritant vind is wanneer ik in de auto iets afspeel vanuit de bibliotheek en ik mijn 4G aan heb staan, dan schakelt hij over van offline naar online, maar dat zal ook een kwestie zijn van de goede instellingen vinden.
Reply
https://support.spotify.com/us/article/autoplay/

Yes, Autoplay. Ik vind dat ook vreselijk want zit 9 van de 10 keer niet op die nummers te wachten, stomme algoritmes.
Reply
Dank voor alle antwoorden! Daar kan ik wel wat mee.

(20-02-2023, 19:55)Willie Wrote: Maar zijn die twee sites die je noemt echt zo schaal geworden?

Naar mijn ervaring staat alles er vanaf de middelgrote popzalen wel op, maar kleiner dan dat of als een zaal voornamelijk in een ander hoekje boekt mist er wel veel ja. Ik ga hier in ieder geval naar meer dan genoeg concerten die niet op Songkick te vinden zijn.
Reply
(21-02-2023, 09:23)Wailer Wrote: Kan iemand mij op weg helpen?

In de trein enz luister ik Spotify, premium account.

Ik luister altijd naar artiesten ipv lijsten oid.

Maar het valt me op dat er nu en doen iets anders voorbij komt, wat ik niet zo 1,2,3 kan thuisbrengen waarom...

Iemand idee of ik dit kan voorkomen? Misschien ergens een vinkje aan of uit zetten?

Bij de instellingen (het tandwieltje rechtsbovenin het home-scherm) kun je "automatisch afspelen" uitzetten.
Reply
Thnx. Ik duik er vanavond even in

Het gebeurt niet alleen achteraf ..maar tussendoor... Misschien ook om mijn horizon te verbreden..

Maar daar heb ik Graz al voor Smile
Reply
Zit al weken in pj Harvey.

Qua muziek luisteren .niet te letterlijk nemen svp
[+] 1 user says Thank You to Wailer for this post
Reply
(21-02-2023, 13:59)Locor Wrote: Dank voor alle antwoorden! Daar kan ik wel wat mee.

(20-02-2023, 19:55)Willie Wrote: Maar zijn die twee sites die je noemt echt zo schaal geworden?

Naar mijn ervaring staat alles er vanaf de middelgrote popzalen wel op, maar kleiner dan dat of als een zaal voornamelijk in een ander hoekje boekt mist er wel veel ja. Ik ga hier in ieder geval naar meer dan genoeg concerten die niet op Songkick te vinden zijn.

Goed om te weten als ik volgende keer op pad ben.
Reply
Kan iemand zijn lichtje laten schijnen op de Roald Dahl kwestie. Want tot zo ver ik het kan zien is dit een zelfgenomen beslissing van de rechthebbenden vanwege commerciële belangen, maar als ik de discussies online zie en offline hoor dan moet ik bijna wel mis zitten, want dat wordt niet benoemd.

Het doet mij denken aan de dr. Seuss kwestie waar erfgenamen 7 niet al te goed verkopende boeken vol racistische shit niet meer uit wilden geven en in de discussie links de schuld krijgt en alle dr. Seuss boeken opeens verboden zijn.

Maar zoals gezegd kan ik het mis hebben.
Reply
Wat ik ervan begrepen heb heeft de Engelse uitgever het verzoek gedaan om de woorden aan te mogen passen. De erfgenamen hebben dat goedgekeurd en het verzoek aan de Nederlandse uitgever is dus ook door die Engelse uitgever gedaan.
Reply
En zonder ophef toch? De uitgever heeft dit zelf besloten?

Maar nu ik toch het konijnenholletje in ben gedoken blijkt dat er in de loop der jaren al het e.e.a. is aangepast in de boeken van Dahl. Oompa Loompa's waren zwart en kwamen uit het meest afgelegen deel van Afrika.
Reply
Ja, volgens mij wel. En de Franse en Nederlandse uitgevers hebben besloten dit niet te doen. Met de kanttekening dat als de erfgenamen het verzoek doen ze het zullen heroverwegen.
Reply
(21-02-2023, 17:08)Wailer Wrote: Thnx. Ik duik er vanavond even in

Het gebeurt niet alleen achteraf ..maar tussendoor... Misschien ook om mijn horizon te verbreden..

Maar daar heb ik Graz al voor Smile

Automatisch afspelen is dat er na een album of playlist random tracks worden afgespeeld die erop lijken.

Als het ook tussendoor gebeurt... heb je misschien iets in je wachtrij staan?
Reply
(22-02-2023, 22:51)Willie Wrote: En zonder ophef toch? De uitgever heeft dit zelf besloten?

Maar nu ik toch het konijnenholletje in ben gedoken blijkt dat er in de loop der jaren al het e.e.a. is aangepast in de boeken van Dahl. Oompa Loompa's waren zwart en kwamen uit het meest afgelegen deel van Afrika.

Van dat soort dingen keken de jeugdige lezertjes vroeger niet op, maar die veranderen ook. Ik had mijn neefje vorige week een boek van Arendsoog gegeven voor zijn verjaardag. Als ik las dat Witte Veder, de kompaan van Arendsoog, dingen zei als "jij zien zij tweemaal overvallen Duncan" dan snapte ik als jaren tachtig dorpskind meteen dat deze roodhuid van primitieve komaf moeite had om zich in een beschaafde taal uit te drukken. Mijn stadse negenjarige neefje gaat tegen zijn moeder klagen dat zijn boek slecht geschreven is omdat er rare zinnen in staan.
Reply
Weet iemand of.je via ticket master ook tickets aan specifieke mensen kan verkopen?

Via marktplaats nu tickets gevonden... Maar als ik ze nu via Ticketmaster ontvang... Ben ik gegarandeerd van juiste tickets.

Dus iemand die weet of dat kan?

Anders gok maar wagen..
Reply
Bij deze show van KG&TW kan dat. Op TM staat namelijk de optie resale bij deze show. Dat kan wel alleen als de verkoper de originele koper van de tickets is.
Reply
Maar kaapt iemand anders ze dan weg? Of kun je als verkoper aan specifiek iemand verkopen?
Reply
Je kunt ze niet aan een specifiek iemand verkopen helaas (zoals bij TS).
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)