Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar kunnen we je mee helpen?
#51
(07-04-2020, 10:51)Loov Wrote: Schapen hebben in principe weinig zorg nodig als je er niet te veel mee wilt doen. In Nieuw-Zeeland flikkeren ze die beesten op een groot stuk land en halen die eens in het half jaar naar binnen om te scheren en er eventueel een baby in te stoppen. Nederland zal wel wat meer regels hebben.

Zijn wel echt briljante grasmaaimachine's. Houden het gras altijd op een goede lengte (niet te kort en niet te lang). Wel even rekenen of je wei groot zat is voor 10 schapen, maar in Nederland groeit dat gras toch wel altijd. Eventueel in de lente wat maaien en hooi van maken voor in de winter. 

Maar vooral erg leuk hoor!
Dank, ja ruimte genoeg. Verder wil ik er weinig mee doen, maar vind het gewoon tof om ze te hebben. Even kijken of ik een mannetje langs kan laten komen om ze te scheren en stuff, in ieder geval de eerste keer. We hebben niet altijd super veel tijd, maar als ik uurtje per dag aan kwijt ben is dat genoeg dus?
Reply
#52
(07-04-2020, 11:04)Indiaantje89 Wrote:
(07-04-2020, 10:51)Loov Wrote: Schapen hebben in principe weinig zorg nodig als je er niet te veel mee wilt doen. In Nieuw-Zeeland flikkeren ze die beesten op een groot stuk land en halen die eens in het half jaar naar binnen om te scheren en er eventueel een baby in te stoppen. Nederland zal wel wat meer regels hebben.

Zijn wel echt briljante grasmaaimachine's. Houden het gras altijd op een goede lengte (niet te kort en niet te lang). Wel even rekenen of je wei groot zat is voor 10 schapen, maar in Nederland groeit dat gras toch wel altijd. Eventueel in de lente wat maaien en hooi van maken voor in de winter. 

Maar vooral erg leuk hoor!
Dank, ja ruimte genoeg. Verder wil ik er weinig mee doen, maar vind het gewoon tof om ze te hebben. Even kijken of ik een mannetje langs kan laten komen om ze te scheren en stuff, in ieder geval de eerste keer. We hebben niet altijd super veel tijd, maar als ik uurtje per dag aan kwijt ben is dat genoeg dus?

Uurtje per dag lijkt mij erg ruim zolang je het alleen bij schapen houd. Flikker je er een ram bij dan kan het nog wel eens interessant worden. Sowieso leuk project en je kan ook de slager 1x per jaar langs laten komen.
Reply
#53
En als je nu besluit om voor het offerfeest een schaap te slachten in je voortuin, wil je dan wel de reacties van de voorbijgangers filmen?
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
#54
Besef je wel dat bij ieder nieuwsbericht over boerenprotesten wij je voortaan persoonlijk gaan aanspreken Wink
Reply
#55
(07-04-2020, 10:58)Willie Wrote:
Quote:An Australian goes to new Zealand and sees a guy fucking a sheep on the side of the road, he says mate, in Australia we shear our sheep. The new Zealand guy says, fuck off, I'm not shearing her with anyone.

Hoe vaak heb je deze gehoord Loov?


Quote:A freshly minted U.S. Army lieutenant is assigned to a base in Afghanistan. He walks around the base and sees everything is regulation except there’s a camel tied to a tree on the edge of the camp.
The lieutenant asks one of the men who has been there awhile why there’s a camel. The soldier explains sometimes they get lonely since there were no woman there, so they have the camel.
The lieutenant is appalled but being new he just lets it go.
After months in the base, every day the donkey seemed a little more attractive, so he takes the camel into his tent. It takes quite a bit of effort but finally he walks out, bruised and battered, but satisfied.
“Wow,” he says to the men, “that camel sure put up a fight! How do you guys do it?”
One of the men responded, "Well usually we just use the camel to ride into town."
[+] 1 user says Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
#56
nieuw huis-----> Nieuwe BBQ

ik wil eigenlijk geen BBQ op kolen.

wat raden jullie me aan?
mn budget is ongeveer 250 euro
Reply
#57
(22-04-2020, 22:58)kesselman Wrote: nieuw huis-----> Nieuwe BBQ

ik wil eigenlijk geen BBQ op kolen.

wat raden jullie me aan?
mn budget is ongeveer 250 euro

Je keuken gebruiken.
Reply
#58
Ik heb zo'n ding https://www.gamma.nl/assortiment/weber-q.../p/B506187
Werkt prima. Wel omgebouwd dat hij aangesloten kan worden op een campinggaz ding. Die gastankjes van weber zijn best prijzig.
Reply
#59
Ik gebruik ook kolen, en dat bevalt me prima. Gas is lekker makkelijk, maar kolen geeft voor mij ook wat meer beleving, en andere smaak.
Ik gooi de kolen in een kolenkitstarter, en na 20 minuten heb je perfect gloeiende kolen. Wel gebruik ik Argentijns hootskool, dat is compacter (van speciaal soort hardhout) en brandt vele malen langer. Ideaal voor grote stukken vlees, of als je met meerdere personen bent.
Reply
#60
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het laten maken van een platenkast met lades?
Ben zelf aan het rondkijken geweest online en kwam uit bij treespoke.com. Die lijken mooie kasten te kunnen maken, maar ook prijzig (2500€ is niks bijzonders). Iemand ervaring met deze winkel of heeft wellicht een andere suggestie?
Ik hoor het graag.
Reply
#61
iemand een tip hoe je je chathistorie van ios naar android krijgt?
Reply
#62
Waarvan, FarmersOnly?
Reply
#63
whatsapp
Reply
#64
(25-04-2020, 20:15)marcorenton Wrote: Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het laten maken van een platenkast met lades?
Ben zelf aan het rondkijken geweest online en kwam uit bij treespoke.com. Die lijken mooie kasten te kunnen maken, maar ook prijzig (2500€ is niks bijzonders). Iemand ervaring met deze winkel of heeft wellicht een andere suggestie?
Ik hoor het graag.

Ik heb alleen ervaring met cd kasten van Castor interieur. Betaalbaar en zeer goede service.
Tegenwoordig hebben ze ook platenkasten. Hopelijk zit er iets interessants voor je tussen: https://www.castorinterieur.nl/platenkasten
Reply
#65
wow. zo'n Nashville vind echt heel mooi, maar ja niets boven mijn gratis Besta kast Smile

edit: En ik zie dat mijn neil diamond LP goed past bij de donkere versie.
Reply
#66
(28-04-2020, 21:15)Timothy\s Monster Wrote:
(25-04-2020, 20:15)marcorenton Wrote: Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het laten maken van een platenkast met lades?
Ben zelf aan het rondkijken geweest online en kwam uit bij treespoke.com. Die lijken mooie kasten te kunnen maken, maar ook prijzig (2500€ is niks bijzonders). Iemand ervaring met deze winkel of heeft wellicht een andere suggestie?
Ik hoor het graag.

Ik heb alleen ervaring met cd kasten van Castor interieur. Betaalbaar en zeer goede service.
Tegenwoordig hebben ze ook platenkasten. Hopelijk zit er iets interessants voor je tussen: https://www.castorinterieur.nl/platenkasten

Deze oplossing van Ikea is zonder lades, maar je kunt ze bijna eindeloos stapelen.
Ik zelf heb in 79/80 een Billy 's systeem aangeschaft voor 2 muren, tussen plafond en vloer.
Voor boeken, platen en cd 's had je dit.
Dit systeem zal inmiddels wel uit de handel zijn verdwenen.
Misschien in een kringloop winkelhal.
Quote:https://www.ikea.com/nl/nl/p/kallax-open...-40311873/
Reply
#67
Bedoel je lades waar je je lps in kwijt kan?
Of een platenkast waar ook lades in zitten?

Denk dat je prima in een IKEA kallax/Expedit enz lades zou kunnen maken waar je lps in kunnen.

Wie je ook kunt benaderen is atelier 180 in Eindhoven. Die hebben mooie standaard meubels, ook een leuk platenkastje, maar maken ook dingen op maat. Of je vraagt om toevoegen lades in hun 'standaard' meubels. Kan qua prijs nog wel eens meevallen.
Reply
#68
Ik heb laatst op marktplaats een prima dressoir gescoord. blijkt ideaal voor mijn vinyl.

Niet een prachtig dressoir.. maar voor die 20euro meer dan prima.
Reply
#69
(22-04-2020, 22:58)kesselman Wrote: nieuw huis-----> Nieuwe BBQ

ik wil eigenlijk geen BBQ op kolen.

wat raden jullie me aan?
mn budget is ongeveer 250 euro

Weldegelijk op kolen, of ja, briketten kesselman!

Kom maar eens proeven Wink

Voor die 250 kun je prima mooi 2ehandsje scoren.

En ik meen dat de Appie een mooie aanbieding heeft voor een instap keramische BBQ. Wel kolen... Een grill guru volgens mij.
Reply
#70
(23-04-2020, 07:55)metal bouwie Wrote:
(22-04-2020, 22:58)kesselman Wrote: nieuw huis-----> Nieuwe BBQ

ik wil eigenlijk geen BBQ op kolen.

wat raden jullie me aan?
mn budget is ongeveer 250 euro

Je keuken gebruiken.

Mijn barbecue is onderdeel van m'n keuken Wink weliswaar buiten...maar toch.

Vaak vlees op de Q en rest in keuken
Reply
#71
(28-04-2020, 22:32)Wailer Wrote:
(22-04-2020, 22:58)kesselman Wrote: nieuw huis-----> Nieuwe BBQ

ik wil eigenlijk geen BBQ op kolen.

wat raden jullie me aan?
mn budget is ongeveer 250 euro

Weldegelijk op kolen, of ja, briketten kesselman!

Kom maar eens proeven Wink

Voor die 250 kun je prima mooi 2ehandsje scoren.

En ik meen dat de Appie een mooie aanbieding heeft voor een instap keramische BBQ. Wel kolen... Een grill guru volgens mij.

Google op ah en grill guru.. et voila.
Reply
#72
(28-04-2020, 20:59)Dielie Wrote: whatsapp

link
Reply
#73
duh, dat zei je moeder ook al.
maar tips via Google al geprobeerd zonder succes.
Maar bedankt voor je uitgebreide hulp, ik zoek nog ff verder.
Reply
#74
Met zo'n vraag kun je ook moeilijk een goed antwoord verwachten
[+] 1 user says Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
#75
https://www.instagram.com/p/CADjPgOl_Nw/...6xc2bq6drw

Wie weet de titel van het nummer? Kan m niet vinden via Shazam.

edit: gevonden -> Dylan Sitts - Splinter
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)