Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar kunnen we je mee helpen?
#26
Belangrijk om angst te zien als een oprechte emotie, maar tegelijkertijd te realiseren dat je deze emotie zelf kunt beïnvloeden.
Ga zaken niet uit de weg en ervaar ze. Dat neemt zorgen weg.
Moet eerlijk zeggen dat het in de supermarkt inmiddels allemaal meevalt. Maatregelen zijn redelijk te noemen en er mogen maar een maximaal aantal mensen naar binnen. Drukte is ook enorm afgenomen, althans in Zuid-Limburg dan.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
#27
Wij gaan consequent naar de bakfietsoudersupermarkt Ekoplaza. Daar is genoeg ruimte en is alles ook reteschoon. De AH is gewoon een fucking petri dish in het groot.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
#28
Het maakt hier heel erg uit wanneer je boodschappen doet. Ik ga zelf het liefst rond 11:00, dan is het lekker rustig.
[+] 1 user says Thank You to e10ne for this post
Reply
#29
(02-04-2020, 10:23)Fenderboy Wrote: Ik was eigenlijk gisteren al aan de beurt om boodschappen te doen en wil nu eigenlijk nog niet.
Maak je 't dan jezelf te moeilijk of...?
Gevoelens als ongewisheid en angst blijken zich op een niveau te bevinden, die zich in de zelfde stapel bevinden.
Deze ervaring zet mij (als eigenzinnige vrijdenker) behoorlijk op 't verkeerde been.
Iets als 't massale vluchtelingenprobleem krijgt daarnaast een heel andere lading.
Leermomentjes waar ik me eigenlijk een beetje voor schaam.

Klote om te horen! Je kan altijd PM sturen om over te praten, ik zit in hetzelfde bootje. Ik kreeg in de AH een grote paniekaanval vanwege de hele situatie waardoor angst mij nu redelijk blokkeert om naar buiten te gaan. Ik ben in de afgelopen twee weken 1x buiten geweest voor boodschappen te doen. Ik raad wel aan om snel aan te pakken voor iets meer mis loopt. Nu last van dat ik moeilijk eet, ik eet al lastig als niet lekker voel en door het niet meer bewegen echt (kleine apartamment) activeert mijn lichaam ook niet meer om sneller trek te krijgen. Soms ontbijt ik pas rond half 5 in de middag omdat daarvoor niks door mijn keel krijg. Heeft er voor gezorgd dat ik al 6 kilo kwijt ben geraak, meeste hebben mij gemeet en weten dat afvallen met mijn lichaam niet beste is haha.
[+] 3 users say Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
#30
Bedankt voor de oprechte reacties. En Melliw Naj, ik zou een stapper/fiets hometrainer of zo kopen. Is zeer relaxt met een stuk ritmische muziek. Ik was om 12:30 terug en 't was gelukkig niet erg druk. De situaties die ik vorige week meemaakte maakten me duidelijk dat we meer rekening met elkaar dienen te gaan houden. Sommige figuren reageren wel erg opgefokt in zo 'n super, wanneer je even naar een product zoekt. Vooral bij AH zie je me voorlopig niet meer.
Reply
#31
Ik kan het boek 'intimiteit' aanraden, van Paul Verhaeghe. Een tijd geleden gelezen, en kan ik iedereen aanraden, met name in deze tijden van isolatie en zelfreflectie.
[+] 2 users say Thank You to BigBird for this post
Reply
#32
Een stukje afstandelijkheid (isolatie tijdens de huidige supermarkt oorlog) zocht ik idd BigBird.
Sinds zo 'n fanatieke mede shopper me in de nek kuchte, staan m 'n haren al overeind, wanneer ik weer dien te gaan.
Had eigenlijk voorheen nooit een dergelijk fobie tussen de oren gevoeld.
Dit is een kut tijd!
Reply
#33
Sterk boek inderdaad. Heb ik ook goed in mijn werk kunnen toepassen.
Ook een stuk realistischer dan de bestseller 'De Meeste Mensen Deugen' van Bregman. Overigens prima leesvoer.

'De dingen die je alleen ziet als je er de tijd voor neemt' van Sunim (Koreaanse auteur) is ook een aanrader.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
#34
Ik kan me goed voorstellen dat de huidige tijd voor veel mensen confronterend is. Nadenken over dingen waar je normaliter niet over hoeft/moet nadenken. Zaken die vooruitgeschoven zijn, en je nu confronteren. Zowel op relationeel vlak, alsmede werk. Komende maanden gaan veel relaties sneuvelen, maar ook relaties die juist sterker worden. En dan nog de mensen die van baan gaan switchen omdat ze er nu achter komen dat ze er niet gelukkig van worden.
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
#35
Onze relatie hier in 't Noorden is er absoluut sterker op geworden, maar daar waar de Fries normaliter altijd zo nuchter lijkt, is de maat wel sneller vol. Het lontje stukken korter onder dit soort omstandigheden.
Reply
#36
(02-04-2020, 15:29)Timothy\s Monster Wrote: Sterk boek inderdaad. Heb ik ook goed in mijn werk kunnen toepassen.
Ook een stuk realistischer dan de bestseller 'De Meeste Mensen Deugen' van Bregman. Overigens prima leesvoer.

'De dingen die je alleen ziet als je er de tijd voor neemt' van Sunim (Koreaanse auteur) is ook een aanrader.

Wat vind je niet realistisch aan Bregman? Ik vond met name dat middenstuk, met de weerleggingen van dingen als het omstanderseffect, behoorlijk overtuigend.
Reply
#37
Boeken blijven belangrijke objecten.
Soms vormen ze objectief gezien piketpaaltjes.
Heb desondanks momenteel weinig geduld om te lezen.
Een persoonlijk dingetje deze weken waarschijnlijk.
Reply
#38
(02-04-2020, 17:28)matthijs603 Wrote:
(02-04-2020, 15:29)Timothy\s Monster Wrote: Sterk boek inderdaad. Heb ik ook goed in mijn werk kunnen toepassen.
Ook een stuk realistischer dan de bestseller 'De Meeste Mensen Deugen' van Bregman. Overigens prima leesvoer.

'De dingen die je alleen ziet als je er de tijd voor neemt' van Sunim (Koreaanse auteur) is ook een aanrader.

Wat vind je niet realistisch aan Bregman? Ik vond met name dat middenstuk, met de weerleggingen van dingen als het omstanderseffect, behoorlijk overtuigend.

Niet realistisch is zeker niet wat ik bedoelde. Ik heb Bregman hoog in het vaandel staan namelijk

Intimiteit (o.a.) van Verhaeghe staat gewoon iets dichter bij me. Ik kan dat beter toepassen in mijn werk en in mijn leven. Het is iets concreter voor mij.
Reply
#39
Ah zo. Bregman is inderdaad wat abstracter ja. Wel echt een tof boek inderdaad.
Reply
#40
we hebben een stofzuiger nodig.
we hebben een normaal huis, geen kids, geen dieren .
we hebben een oude stofzuiger, ik denk dat we die op zolder zetten, aangezien daar mijn voetbalspullen komen.

dus we hebben een stofzuiger nodig voor de begane grond en 1e verdieping.
we dachten zelf aan een dyson of zo iets.

iemand tips?
Reply
#41
(05-04-2020, 18:13)kesselman Wrote: we hebben een stofzuiger nodig.
we hebben een normaal huis, geen kids, geen dieren .
we hebben een oude stofzuiger, ik denk dat we die op zolder zetten, aangezien daar mijn voetbalspullen komen.

dus we hebben een stofzuiger nodig voor de begane grond en 1e verdieping.
we dachten zelf aan een dyson of zo iets.

iemand tips?

Dyson stofzuigers werken erg slecht vergeleken met stofzuigers met een zak qua filtratie maar ook efficientie. Over het algemeen blijven Mielie stofzuigers de enige consumentenstofzuigers van hoge kwaliteit. De zakken gaan lang mee en ik ben erg tevreden over de kwaliteit van het ding. Ik heb ooit een interview gelezen met een stofzuigerreparateur die bovenstaande onderschreef, ik kan de link zo wel even opzoeken, interressanter dan je zou denken haha.
[+] 1 user says Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
#42
iets gemist hier de voorbije weken?

amper tot niet actief geweest op het forum want een paar heftige weken achter de rug

prober nu terug hier wat bij te lezen als het kan
Reply
#43
Ik ben erg tevreden over de zakloze Philips stofzuiger. Zo'n power pro. Heeft twee verbouwing en het vele stof overleeft. Het werd tijdelijk een bouwstofzuiger. Moet hem nu wel iets eerder legen maar had verwacht dat dat ding echt al lang dood zou zijn gegaan
Reply
#44
(06-04-2020, 10:01)reaper Wrote: iets gemist hier de voorbije weken?

amper tot niet actief geweest op het forum want een paar heftige weken achter de rug

prober nu terug hier wat bij te lezen als het kan

Voornamelijk eindeloze verhitte discussies over Corona. Over festivals en concerten is ook weinig zinnig te zeggen, gezien alles uitgesteld, afgelast is of onduidelijk is of het nog door kan gaan. Zie het "De ontdekhoek" voor nieuwe releases, of het Concerten en Bands subforum voor wat muzieknieuws. En sterkte!
Reply
#45
(06-04-2020, 17:18)halfempty/full Wrote:
(06-04-2020, 10:01)reaper Wrote: iets gemist hier de voorbije weken?

amper tot niet actief geweest op het forum want een paar heftige weken achter de rug

prober nu terug hier wat bij te lezen als het kan

Voornamelijk eindeloze verhitte discussies over Corona. Over festivals en concerten is ook weinig zinnig te zeggen, gezien alles uitgesteld, afgelast is of onduidelijk is of het nog door kan gaan. Zie het "De ontdekhoek" voor nieuwe releases, of het Concerten en Bands subforum voor wat muzieknieuws. En sterkte!

bedankt!
Reply
#46
Iemand ervaring hoeveel onderhoud schapen nodig hebben? De vorige bewoner van het nieuwe huis had een 20-tal schapen rondlopen op een stukje weide. En ik heb de optie gekregen om een gedeelte over te nemen.

Weet iemand hoeveel tijd je stopt in pakweg 10 schapen per dag? En of je echt veel kennis moet hebben om die dieren te onderhouden? Ik wil niet die beestjes overnemen om ze iets later weer weg te moeten doen. Stal staat er in principe al.
Reply
#47
Komen ze op jouw land te staan?
Reply
#48
(07-04-2020, 10:43)Koen Wrote: Komen ze op jouw land te staan?
Natuurlijk.
Reply
#49
Schapen hebben in principe weinig zorg nodig als je er niet te veel mee wilt doen. In Nieuw-Zeeland flikkeren ze die beesten op een groot stuk land en halen die eens in het half jaar naar binnen om te scheren en er eventueel een baby in te stoppen. Nederland zal wel wat meer regels hebben.

Zijn wel echt briljante grasmaaimachine's. Houden het gras altijd op een goede lengte (niet te kort en niet te lang). Wel even rekenen of je wei groot zat is voor 10 schapen, maar in Nederland groeit dat gras toch wel altijd. Eventueel in de lente wat maaien en hooi van maken voor in de winter. 

Maar vooral erg leuk hoor!
Reply
#50
Quote:An Australian goes to new Zealand and sees a guy fucking a sheep on the side of the road, he says mate, in Australia we shear our sheep. The new Zealand guy says, fuck off, I'm not shearing her with anyone.

Hoe vaak heb je deze gehoord Loov?
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)