Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar kunnen we je mee helpen?
@sphinx heb je bouwkundige keuring laten doen? Om inzichtelijk te krijgen wat er echt MOET gebeuren?

Zonde als je vloer enz prachtig gaat maken als je dak misschien binnen 2 jaar vervangen moet worden enz.
Reply
(09-01-2023, 14:14)Wailer Wrote:
(09-01-2023, 13:02)metal bouwie Wrote:
(09-01-2023, 11:37)Locor Wrote: Kijk inderdaad of je de keuken nog kan annuleren als je daar nu over al bent gaan twijfelen.

Neem vooral de tijd om eerst een paar keer door winkels te struinen zonder met verkopers te praten. Dan kan je zelf rustig ideeën opdoen over wat je wil, nodig vindt, en hoeveel dat moet kosten. Onderhandel ook vooral. Kijk of je eerst een aannemer kan vinden, om daarmee te bespreken wat je wil, en ook te kijken wat er mogelijk is met je budget. Een fijne aannemer denkt met je mee en kan met goede ideeën om iets goedkoper aan te kunnen pakken, zonder dat het ten koste hoeft te gaan van wat je eigenlijk wil.

Concrete adviezen in aanvulling op Schobbeyak:
- Voor m'n badkamer ben ikzelf vrij succesvol geweest bij Maxaro (zit oa in Utrecht). Redelijk goed geprijsd, en meer dan genoeg opties om tot iets moois te komen wat aan je wensen voldoet. Levering was wat gedoe, maar verder heb ik niets te klagen. Shop ook vooral wat rond om te combineren. Ik vond douches bijvoorbeeld te duur, maar de Lidl heeft in de webshop af en toe mooie acties, dus m'n douche heb ik daar gekocht.
- Als je echt wil besparen kijk dan eens op marktplaats voor een keuken. Het komt vaker voor dan je denkt dat mensen een nieuwe woning intrekken met een keuken die nog zo goed als nieuw is, die ze zelf eigenlijk niet mooi vinden. Die kopen dan een nieuwe en moeten van de vorige keuken af. Buitenkansje voor jou! Je aannemer kan de keuken waarschijnlijk zelf wel installeren.
- Hoewel ik de wens begrijp om alles in 1x lekker op te knappen zodat je het gehad hebt, is dat niet perse nodig. Kijk of je kan prioriteren. Zonnepanelen leveren waarschijnlijk ook veel op als je die meteen al kan laten installeren, terwijl de badkamer misschien nog wel prima 2 jaar meekan als het nodig is.

Het blijft mij verbazen dat velen die een huis kopen deze van kelder tot dak helemaal naar hun zin willen maken. Wat is er mis mee om in een half uur per dag in een badkamer te staan die niet jouw kleur is? Soms ontkom je er niet aan maar wat je al schrijft, vaak kan een keuken of badkamer nog prima een paar jaar mee. In ons vorige huis hebben we 10 jaar gewoond en al die tijd de keuken/wc/badkamer van de vorige bewoners gebruikt. En die had nog makkelijk 10 jaar meegekund maar de huidige bewoners wilde een ander kleurtje dus alles eruit. 

De deelnemers aan Kopen zonder kijken illustreren dat perfect. Veel te veel eisen hebben waardoor ze geen huis 'kunnen' kopen.

En die deelnemers zijn dan zo blij met hun keuken..  als.je inzoomt zitten de tegels te vaak scheef...niet uitgelijnd etc 

Qua prio stellen eens..Wij ook aan gedacht maar tegelijk ook het idee weer in die bende te moeten zitten .. uitstellen dreigt dan. En daarbij het kan financieel, dus daarom doen we alles maar in 1 keer

En ze vergeten er ook bij te zeggen dat veel gesponsord is en er dus geen reëel financieel plaatje getoond wordt. Dat verklaart ook meteen de bijzondere keuzes die ze maken. Wel een schuifpui plaatsen maar niet het dak isoleren. Kan je alsnog zelf met gipsplaten en rollen glaswol door je nieuwe woning gaan. 

Als het financieel uit kan dan heb er geen moeite mee. Ik hoor echter genoeg om mij heen die zeggen geen huis te kunnen kopen. In de praktijk zijn hun eisen gewoon (veel) te hoog. Je kan prima een huis kopen en dat in 10 jaar tijd steeds meer eigen maken. Financieel ook vele malen aantrekkelijker. Bovendien kom je door er te wonen vaak tot andere inzichten.
Reply
(09-01-2023, 14:05)Wailer Wrote: Sphinx ik wil je helpen...

Onder druk keuken gekocht is bij zaak van Mandemakers groep?
Brugman, kampioenoncurrent, Grando etc.. volgens mij 90% in mandemakers' handen

Ga naar onafhankelijke winkel, niet naar winkel waar e korting krijgt omdat het net nieuwe jaar is, de manager toevallig in de winkel, of omdat de verkoper zn kind net strikdipoma heeft behaald.

Je mag niet onder druk worden gezet ..maar bij die ketens is dat gebruikelijk.

Meteen ongedaan maken, niet twijfelen, doen!

Je hebt mn nummer.. je mag me ook belle.
Klopt ja. Grando. In hun regelement staat dat wij 5% moeten betalen als wij de koop annuleren...
Dankjewel!
Reply
(09-01-2023, 14:19)Wailer Wrote: @sphinx heb je bouwkundige keuring laten doen? Om inzichtelijk te krijgen wat er echt MOET gebeuren?

Zonde als je vloer enz prachtig gaat maken als je dak misschien binnen 2 jaar vervangen moet worden enz.
Nee, dat hebben we niet laten doen. Het huis dat we gekocht hebben is in principe een rijtjeshuis en we hebben wel met een aantal bewoners in de straat met dezelfde woning gepraat en zij zijn allemaal erg positief over de bouw en staat van de huizen dus dat hebben we laten vallen.
Reply
(09-01-2023, 15:45)Sphinx Wrote:
(09-01-2023, 14:19)Wailer Wrote: @sphinx heb je bouwkundige keuring laten doen? Om inzichtelijk te krijgen wat er echt MOET gebeuren?

Zonde als je vloer enz prachtig gaat maken als je dak misschien binnen 2 jaar vervangen moet worden enz.
Nee, dat hebben we niet laten doen. Het huis dat we gekocht hebben is in principe een rijtjeshuis en we hebben wel met een aantal bewoners in de straat met dezelfde woning gepraat en zij zijn allemaal erg positief over de bouw en staat van de huizen dus dat hebben we laten vallen.
Informeer dan ook eens hoe gehorig de huizen zijn. Zeker de oudere rijtjeshuizen (van voor '90) zijn doorgaans super gehorig. Van binnenuit geluidsisolatie aanbrengen reduceert dit fors (en deel de rekening met je buren ;-)). Dit is een klus wat je niet meer gaat doen als je er woont.
[+] 1 user says Thank You to metal bouwie for this post
Reply
Naast wat hier al eerder genoemd is: maak duidelijke (schriftelijke) afspraken over meer/minderwerk, betaaltermijnen en oplevertijd. Check ook of ze aangesloten zijn bij beroepsverenigingen die onderhandelen bij conflicten, dat kan je veel gezeur voorkomen.
Reply
Tip, je kan tussendoor opslaan als je de uitgebreide editor gebruikt.
[+] 2 users say Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
Wat zou het opleveren om je eigen politieke standpunten weg te spoelen en extreemrechts te bedienen met stukjes in de Telegraaf? En straks gaan we Plasterk wel zien klagen dat luipaarden zijn gezicht hebben opgegeten.
Reply
Mijn werklaptop heeft een nieuw VPN systeem waarbij Youtube en Spotify geblokkeerd zijn. Iemand een tip om dit te omzeilen? Muziek beluisteren vanaf mijn telefoon is helaas geen optie wegens een kapotte koptelefoonaansluiting.
Reply
(28-01-2023, 19:44)hythloth Wrote: Mijn werklaptop heeft een nieuw VPN systeem waarbij Youtube en Spotify geblokkeerd zijn. Iemand een tip om dit te omzeilen? Muziek beluisteren vanaf mijn telefoon is helaas geen optie wegens een kapotte koptelefoonaansluiting.

Kleine kans dat het een dns blokkade is, https://cloudflarewarp.com/ hiermee kun je het dan omzeilen.
[+] 1 user says Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
Ik zoek een site waar wordt bijgehouden welke nieuwe vliegbestemmingen worden gepresenteerd door vliegmaatschappijen/vliegvelden. Iemand een idee?
Reply
Voor vluchten van/naar Nederland, insideflyer.nl
[+] 1 user says Thank You to greenlander for this post
Reply
(28-01-2023, 19:44)hythloth Wrote: Mijn werklaptop heeft een nieuw VPN systeem waarbij Youtube en Spotify geblokkeerd zijn. Iemand een tip om dit te omzeilen? Muziek beluisteren vanaf mijn telefoon is helaas geen optie wegens een kapotte koptelefoonaansluiting.

Kies een VPN waarbij je een white list kunt aanleggen. You tube en Spotify vormen dan natuurlijk bv jouw uitzonderingen.
Reply
Ik zoek een niet-malafide hotel in Centraal-Londen, liefst zonder gebruik te moeten maken van Booking.com, liefst voor maximaal 150 euro per nacht (maar dan wel geen slaapzaal en natuurlijk liefst eigen badkamer), dus ik hoop dat iemand toevallig een hotel weet.

Wat een nachtmerrie van een stad is dat toch. En hoezo is booking.com legaal.
Reply
Easy hotel
Reply
Poah, dat scheelt echt een paar honderd euro zo te zien. Thanks!
Reply
Moet je wel even een rugtasje afleveren in Hackney, maar daar ben je zo met de metro!
Reply
Yha st Pancras, chill qua metro’s vooral
Reply
Wel of geen wegenwacht/pechhulp abbo, wat betaal je als je pech hebt en je bent geen ‘lid’?
Reply
(13-02-2023, 17:17)Uplift Wrote: Ik zoek een niet-malafide hotel in Centraal-Londen, liefst zonder gebruik te moeten maken van Booking.com, liefst voor maximaal 150 euro per nacht (maar dan wel geen slaapzaal en natuurlijk liefst eigen badkamer), dus ik hoop dat iemand toevallig een hotel weet.

Wat een nachtmerrie van een stad is dat toch. En hoezo is booking.com legaal.
Ha, toevallig door dezelfde nachtmerrie gegaan afgelopen week. Wij hebben uiteindelijk geboekt bij hub London Kings Cross, 178 pleuro per nacht... Maarja, dat is voor 2 personen waarvan er 1 ook nog eisen aan de hotelkamer stelt. De prijzen zijn echt absurd.
Nu nog op zoek naar een hotel in Bristol, maar ook daar lijken de prijzen niet heel veel beter.
Reply
Ik heb vorig jaar juli tijdens BST Hyde Park geslapen in Assaha Hyde Park Apartments aan de noordelijke rand van Hyde Park.
Ik had een kamer in het souterrain (bloedheet, dat wel, en met het raam open hoor je het verkeer langsrijden en de voorbijlopende voetgangers praten) met een eigen badkamer en een mini-keukentje. Het was een klein hokje, maar voor mij groot genoeg. Eenvoudig maar schoon en een goed bed.
Ik heb voor drie nachten £ 179,18 betaald. Via Booking.com, dat wel. Maar je kunt ook via hun eigen website boeken: https://assaha.co.uk.
Reply
Hoe komen jullie achter het concertprogramma in een buitenlandse stad die je bezoekt? Het ziet er naar uit dat ik in de toekomst één a twee keer per jaar voor m'n werk naar het buitenland ga, en dan zou ik misschien best een keer ook een keer een concert willen bezoeken. Ik ken natuurlijk bandsintown en Songkick, maar die zijn ook niet volledig en ik ben misschien wel juist op zoek naar die meer underground-achtige concerten.
Reply
In mijn ervaring heeft elke stad of regio een eigen platform/website waar dat soort shows worden geadverteerd, dus ik zoek altijd naar zoiets. Welke steden verwacht je te bezoeken voor werk?
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Goede vraag. Songkick dus eigenlijk wel...
Verder op de websites van venues die in die stad zijn.
Daarnaast pak ik ook de tours erbij van artiesten die ik graag wil zien om te zien of die enigszins in de buurt komen van de plek waar ik op dat moment ben.
[+] 2 users say Thank You to Sphinx for this post
Reply
(20-02-2023, 18:06)hythloth Wrote: In mijn ervaring heeft elke stad of regio een eigen platform/website waar dat soort shows worden geadverteerd, dus ik zoek altijd naar zoiets. Welke steden verwacht je te bezoeken voor werk?

Voorlopig staat Parijs op de planning, direct de week na Glastonbury haha. Verder zijn Luxemburg en Frankfurt usual suspects, maar het kan nog wel eens wisselen en wil ook wel eens afhangen van welk instituut zin heeft om de organisatie van een meeting op te pakken. In het verleden werd Rome daardoor ook wel regelmatig gekozen.

Ik verwacht wel voornamelijk binnen Europa, maar het is niet uitgesloten dat het ook een keer daarbuiten zal zijn.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)