Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar kunnen we je mee helpen?
(18-12-2023, 20:04)halfempty/full Wrote: Ik probeer me een band te herinneren, maar de naam komt niet me in meer op. Het was volgens mij een Britse band, met een zangeres die (deels) in het Frans zong. Volgens mij hadden ze vorig jaar een album, in de hoek post punk/art rock. Iemand hier een idee?

Mandy Indiana?
[+] 1 user says Thank You to jodocus for this post
Reply
Ja dat is 'm volgens mij aan de hoes te zien, dankje!
Reply
Mn ticketswap doet raar... Vervelend..want ik wil toch echt nog tickets voor slowdive proberen te bemachtigen.

Ik krijg de melding: er ging iets fout.
Soms ook een http error 429(oid).

Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd... Maar helaas ..

Iemand die een idee heeft hoe te repareren?
Reply
(23-12-2023, 22:16)Wailer Wrote: Mn ticketswap doet raar... Vervelend..want ik wil toch echt nog tickets voor slowdive proberen te bemachtigen.

Ik krijg de melding: er ging iets fout.
Soms ook een http error 429(oid).

Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd... Maar helaas ..

Iemand die een idee heeft hoe te repareren?

Hier niks aan de hand. Misschien op een ander apparaat proberen?
Overigens nu 0 tickets in de verkoop voor de shows in A-dam, Brussel en Keulen. Zou over 2 weken nog eens proberen.
Reply
Tsja, soort pre-kerst diner net hier. Je raadt het al: vluchtelingen. Kan iemand me een soort handleiding geven hoe om te gaan met dit soort mensen? "Het land is te vol, de migranten zorgen voor een woningtekort!". Ja ik had niet echt een heel sterk antwoord, maar dat zou ik wel graag willen hebben.
Reply
Al meerdere malen aangeraden in verschillende topics, lees het boek ‘Hoe migratie echt werkt’. Beetje dik maar wel een heel compleet verhaal. Aangeschaft voor de verkiezingen om precies deze reden, politiek gemaakt onderwerp en iedereen lult erover terwijl vrijwel niemand weet hoe het zit. Ik heb nu in ieder geval het idee dat ik het onderbouwd niet met mensen eens kan zijn en ook een inhoudelijk weerwoord klaar heb.
Ow en als dat teveel moeite kost, wat ik snap, het is een flinke pil, je onderbuik gevoel klopt, migratie is niet de oorzaak van alle shit waar we mee te dealen hebben. Probeer ze gewoon de mond te snoeren met een paar opmerkingen zoals: West-europeanen zijn historisch gezien het meest verantwoordelijk voor massa-migratie, eerst door er zelf gewapend opuit te gaan en letterlijk gebieden in te nemen, niet een visum laten verlopen omdat je hoopt een baan te kunnen krijgen (waar ook nog behoefte aan is) en als tweede door miljoenen mensen als slaven over de hele wereld te verschepen. Dat staat niet in verhouding tot de aantallen die nu naar west europa komen. Niet dat racisten dat iets uit zal maken maar ze kijken wel even gek op.
[+] 2 users say Thank You to ahha for this post
Reply
(24-12-2023, 00:32)eloelo Wrote: Tsja, soort pre-kerst diner net hier. Je raadt het al: vluchtelingen. Kan iemand me een soort handleiding geven hoe om te gaan met dit soort mensen? "Het land is te vol, de migranten zorgen voor een woningtekort!". Ja ik had niet echt een heel sterk antwoord, maar dat zou ik wel graag willen hebben.
Ik kan je trouwens ook gewoon een pan-klaar antwoord specifiek voor dit statement geven. Het aanbod betaalbare woningen is sterk afgenomen terwijl de vraag sterk is gestegen. De woningmarkt is zoveel mogelijk geliberaliseerd, financiering van sociale woningbouw viel weg (waarmee ook de nieuwbouw stagneerde) terwijl kopen van (meerdere) huizen werd gestimuleerd en verhuren werd aangemoedigd. Sociale woningen werden uitgepond en omgezet naar vrije sector huur. Hiervoor mag je oa de VVD bedanken, maar net zo goed een PVDA, hallo Aboutaleb. Betaalbare woningen zijn hierdoor steeds lastiger te vinden. Ja immigratie legt uiteraard een extra druk op dit deel van de markt maar is verwaarloosbaar bij hoe dit deel van de nederlandse huisvesting is afgebroken (uitgewoond, aanrader om te lezen, specifiek over de woningmarkt). 
Sterker nog, migranten zijn vaak juist de dupe van deze penibele situatie aangezien ze vaak juist niet in aanmerking komen voor sociale huur. Ze zijn aangewezen op malafide huisbazen of uitzendbureaus die zorgen voor huisvesting en betalen belachelijke bedragen om op elkaar gepakt in veel te kleine hokken te ‘mogen’ wonen. Hier nog een rapportage over een arbeidsmigrant die uit een migrantenhotel gezet werd, ging slapen in een maïsveld en onder de hakselaar terecht kwam. Spoiler die man die een vraag mocht stellen aan Dilan en een ton gedoneerd had aan de VVD komt erin voor. https://www.ftm.nl/artikelen/droeve-lot-...nnietleden
[+] 6 users say Thank You to ahha for this post
Reply
Er is ook de simpele dooddoener: de vraag stellen waar de link tussen vluchtelingen en woningnood op gebaseerd is. Soms is de beste taktiek in dat soort discussies om niét meteen in het defensief te gaan, want daarmee laat je uitschijnen dat hun stelling a priori serieus te nemen valt.

Voorbeeld: 'wist je dat er hier veel problemen zijn met zwarte mensen?'

Antwoord: [geveinsd geschokt] 'oh, dat wist ik niet. Hoezo dan? Vertel me meer.'

En dan laat je racistisch familielid xyz vijf minuten hopeloos strugglen. Vaak lost het zichzelf dan op. Heb je iemand overtuigd? Nee. Maar de premisse is wel weer een stukje gedegelitimeerd. We zitten nu eenmaal niet (meer) in de overtuigingsfase, die strijd is verloren.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
Hier werden de racistische opmerkingen ook al over de dinertafel gegooid. Marokkanen dit, Marokkanen dat.. Mijn vriendin gaat nog heftig in discussie, maakt het er niet gezelliger op.
Ook een anekdotisch voorbeeld dat PVV en NSC niet veel van elkaar afliggen op dat vlak, want dit was een NSC-stemmer en exemplarisch waarom links zo veel stemmen verliest, want meneer was dan wel weer tegen het kapitalisme...
Reply
@Pudpong3: Weet jij nog een dakdekker in Zuid-Limburg die tijd heeft om een kleine klus (zinken dakgoot vervangen + boeiboorden bekleden met trespa) te klaren? Is maximaal 1 dag werk, en kan zwart worden uitbetaald. Gouden tip = goede wijn kado
Reply
(04-01-2024, 17:55)BigBird Wrote: @Pudpong3: Weet jij nog een dakdekker in Zuid-Limburg die tijd heeft om een kleine klus (zinken dakgoot vervangen + boeiboorden bekleden met trespa) te klaren? Is maximaal 1 dag werk, en kan zwart worden uitbetaald. Gouden tip = goede wijn kado

Waarom zwart? Of heb ik iets gemist en zijn dakdekkers niet belastingplichtig?
[+] 1 user says Thank You to jodocus for this post
Reply
(04-01-2024, 17:55)BigBird Wrote: @Pudpong3: Weet jij nog een dakdekker in Zuid-Limburg die tijd heeft om een kleine klus (zinken dakgoot vervangen + boeiboorden bekleden met trespa) te klaren? Is maximaal 1 dag werk, en kan zwart worden uitbetaald. Gouden tip = goede wijn kado

Je hebt een PM.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Hoe klein de klus ook schijnt er zal een steiger geplaatst moeten worden of hoogwerker. Dus 1 dag lijkt me niet voldoende.
Reply
we gaan op vr20 sep vanuit southampton op vakantie.
wat is de fijnste manier om vanuit maastricht in southampton te komen.
trein?
auto? en dan met de ferry ( vanuit calais of duinkerke) of door de tunnel

ik ben nog nooit van mn leven in engeland geweest, dus alle tips zijn welkom

mag per pm
Reply
Southampton zelf ken ik niet, maar ik ga regelmatig naar Engeland. Meestal is de ferry de beste optie, omdat het veel flexibiliteit biedt en ook een rustmoment vormt in je reis. Duinkerke-Dover duurt iets langer t.o.v. Calais, maar qua files, controle en andere stress is het wel iets beter en ook wat minder kilometers. Als je vanaf Southampton de auto niet meer gaat gebruiken, kun je natuurlijk altijd de Eurostar vanuit Brussel overwegen en dan in Londen een comfortabele (maar wellicht dure) treinverbinding naar Southampton kiezen.
Reply
beu om altijd in het rood te draaien van de werkdruk en deadlines

tijd om opties eens te bekijken wat ik kan doen om dit te veranderen

nieuwe job, minder uren, terug naar de schoolbanken?

tips altijd welkom wat hier wat vastgeroest...
Reply
En welk kenteken zouden jullie graag willen hebben?

Ik heb HH-14-88 al geclaimd.
Reply
1337 lijkt mij wel een goeie.
Reply
Misschien dat ik als Randstedeling nog steeds niet begrijp hoor, maar noaberschap is dus dat je opkomt voor een psychopaat met illegale wapens die 2 andere mensen executeert en een 12-jarig kind voor de rest van zijn leven traumatiseert?
Reply
Maar heb je zijn video dan niet gezien?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)