Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ctrl-C ---> Ctrl-V
#76
3. Spanje
9. Togo
Reply
#77
Alle zeven goed!
Reply
#78
(01-06-2020, 19:08)matthijs603 Wrote: Voor wie de antoniemraadseltjes met voetballers leuk vond: hierbij een versie met 15 landen.

1. Fleswaspale
2. Mjamvies
3. Relaxu
4. Gedichtjonge
5. Echtpas
6. Needeksel
7. Wijnjijkots
8. Wasuit
9. Fromreturn
10. Katjijsoort
11. Youwalked
12. Appeljij
13. Kabinetslimmerd
14. Paetoselektraauto
15. Kastkoe

1. Pakistan?
2. Bahrein
3. Spanje
4. Oman?
5. Nepal
6. Japan
7. 
8. Benin
9. Togo

10 Honduras
11 Iran
12 Peru
13 
14 Madagaskar
15 Laos


Ik ben ondertussen de volgende aan het maken, kun jij ook eens meedoen Wink
[+] 1 user says Thank You to kurtje for this post
Reply
#79
Pakistan klopt, Oman niet. Nummer 4 klopt trouwens vooral fonetisch, niet zozeer in de spelling.
Reply
#80
4. Litouwen
7. Kiribati
13. Kameroen
Reply
#81
Litouwen en Kameroen zijn goed!
Reply
#82
On all those who are whining on the BLM demos because of Covid-19: "The Negro's great stumbling block in the stride toward freedom is not the White Citizen's Council-er or the Ku Klux Klanner, but the white moderate who is more devoted to "order" than to justice; who prefers a negative peace which is the absence of tension to a positive peace which is the presence of justice; who constantly says "I agree with you in the goal you seek, but I can't agree with your methods of direct action;" who paternalistically feels he can set the timetable for another man's freedom; who lives by the myth of time and who constantly advises the Negro to wait until a "more convenient season". Shallow understanding from people of goodwill is more frustrating than absolute misunderstanding from people of ill will. Lukewarm acceptance is much more bewildering than outright rejection."
Martin Luther King, Jr., 16 April 1963
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#83
Fucking hell, brandhoud van centristen 57 jaar terug al. En toen moest hij nog 'radicaal' worden. Houd dit maar in het achterhoofd bij een zoveelste toekomstige discussie over redelijkheid.
Reply
#84
Da's een hele goeie quote, maar er was geen pandemie gaande tijdens de Civil Rights acties uit de jaren 50-60. Hoe goed ik de huidige demonstraties ook vind, vrees ik erg voor een giga-stijging van Covid eind deze maand. Vooral doordat businesses in Amerika alweer open gaan en besmette mensen zich daardoor minder kunnen social distancen.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
#85
Martin Luther King was oorspronkelijk de vredes activist naast de Black Panters van de sixties.
Daarna kwam de nog meer militante Black Power-beweging nogal heftig op stoom.
Door dit soort revoltes, proberen nu vooral de enorme hoeveelheden rednecks/christians in de cenral states nu nog altijd alle littekens te verbergen.
Onverdraagzaamheid tussen de culturen is daardoor wel ongeveer eeuwig een hot issue gebleven.
Zelfs een president Obama wist daar weinig aan te veranderen.
Men zag hem mede dankzij 't gerommel van de Clintons als een soort van landverrader.
Dat verdiende ie imo overigens totaal niet.
De man had nog meer diplomatie in z 'n linker pink dan 'the real Donald' in z 'n ganse lijf.
Reply
#86
Ja, mij ging het vooral om de quote. Dat eerste heb ik mee gekopieerd, want context.

Ik denk niet dat het tot een giga-stijging zal leiden, althans niet in Europa. Het virus is hier bijna tot stilstand gebracht, dus zelfs een hogere R heeft momenteel kwantitatief weinig impact. De context van de quote is trouwens ook Europees (meer bepaald Portugal).

Ik maak me zeker zorgen om de V.S., al stond het in de sterren geschreven dat zoiets deel uit zou gaan maken van de realiteit eens Trump beslisten dat het virus een integraal deel zou gaan worden van diezelfde realiteit. Eens te meer: hate the game, not the player. Of het nu via de werkplaats is of wegens geen toegang tot goeie gezondheidszorg of wegens een gebrek aan beschermende middelen of preventie, het risico op besmetting is in de eerste plaats door het beleid groot, niet door de acties van de samenleving. Het is altijd een beleidskeuze om het zover te laten komen.
Reply
#87
In 1968, het jaar van King's dood en de daaropvolgende rellen, was er de Hong Kong-griep, wereldwijd goed voor 1-4 miljoen doden en in de VS naar schatting 100.000 geloof ik. Woodstock was naar alle waarschijnlijkheid een superspreader-event.

edit: in reactie op hythloth
[+] 1 user says Thank You to greenlander for this post
Reply
#88
Ha. Weer wat geleerd vandaag.
Reply
#89
(08-06-2020, 20:36)Uplift Wrote: Ja, mij ging het vooral om de quote. Dat eerste heb ik mee gekopieerd, want context.

Ik denk niet dat het tot een giga-stijging zal leiden, althans niet in Europa. Het virus is hier bijna tot stilstand gebracht, dus zelfs een hogere R heeft momenteel kwantitatief weinig impact. De context van de quote is trouwens ook Europees (meer bepaald Portugal).

Ik maak me zeker zorgen om de V.S., al stond het in de sterren geschreven dat zoiets deel uit zou gaan maken van de realiteit eens Trump beslisten dat het virus een integraal deel zou gaan worden van diezelfde realiteit. Eens te meer: hate the game, not the player. Of het nu via de werkplaats is of wegens geen toegang tot goeie gezondheidszorg of wegens een gebrek aan beschermende middelen of preventie, het risico op besmetting is in de eerste plaats door het beleid groot, niet door de acties van de samenleving. Het is altijd een beleidskeuze om het zover te laten komen.

Eens dat het een beleidskeuze is, maar alsnog raad ik aan mijn directe omgeving en vrienden elders in het land om de risico's niet de onderschatten. Zoals wanneer een menigte zonder maskers loopt en ze luidruchtig aan het zingen/schreeuwen zijn.
Reply
#90
Ik heb hier eerlijk gezegd geen antwoord op. Ik kan alle kennis die ik over dit virus verzameld heb niet negeren en volgens mij gaat een veels te groot deel van de beweging hier te licht over. Maar tegelijk kan je zo'n momentum niet tegenhouden, dus dan moet je hopen dat goed georganiseerde linkse entiteiten op een goeie manier leiding kunnen geven hieraan, met veel aandacht voor preventie en bescherming, ook tijdens protesten. En in de specifieke context van de V.S. zou je ondertussen ook wel kunnen claimen dat dit ondertussen belangrijker is dan Corona, ondanks alles. Idem voor Brazilië. Vooral omdat beide regimes zowel qua politiegeweld als qua Corona-bestrijding de slechtst mogelijke track record hebben. Dus wat valt er in die context nog te verliezen.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#91
(08-06-2020, 20:39)greenlander Wrote: In 1968, het jaar van King's dood en de daaropvolgende rellen, was er de Hong Kong-griep, wereldwijd goed voor 1-4 miljoen doden en in de VS naar schatting 100.000 geloof ik. Woodstock was naar alle waarschijnlijkheid een superspreader-event.

edit: in reactie op hythloth

Nope, Woodstock viel tussen de twee golven: https://www.reuters.com/article/uk-factc...SKBN22J2MJ
[+] 2 users say Thank You to halfempty/full for this post
Reply
#92
https://twitter.com/themanacho/status/12...03360?s=21

Eerder deze week ging het in een ander topic over het nut van dialoog en strijd bij de bestrijding van racisme. Deze video vind ik wel een mooi voorbeeld hoe dialoog je aan het denken kan zetten. Even los van de Amerikaanse stijl en vorm, ik zou zoiets ook graag in Nederland zien.

Een mooi kick-off lijkt me een gesprek tussen ‘boze zwarte vrouw’ Sylvana Simons en ‘boze witte man’ Johan Derksen Wink
Reply
#93
https://www.complex.com/music/2020/06/ny...ium=social

Goed artikel over de NYPD en hoe ze rappers in de gaten houden.
Reply
#94
(10-06-2020, 14:36)Gunnar Wrote: https://twitter.com/themanacho/status/12...03360?s=21

Eerder deze week ging het in een ander topic over het nut van dialoog en strijd bij de bestrijding van racisme. Deze video vind ik wel een mooi voorbeeld hoe dialoog je aan het denken kan zetten. Even los van de Amerikaanse stijl en vorm, ik zou zoiets ook graag in Nederland zien.

Een mooi kick-off lijkt me een gesprek tussen ‘boze zwarte vrouw’ Sylvana Simons en ‘boze witte man’ Johan Derksen Wink


Smile?
Reply
#95
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuur...~b9ce5327/
Reply
#96
(16-06-2020, 12:07)Uplift Wrote: https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuur...~b9ce5327/

Erg lauw artikel wel, al klopt het dat datacentra gigantisch veel stroom gebruiken gaat de oplossing echt niet zijn om minder te emailen en je laptop aan een kabel te hangen. Je kunt je beter gaan afvragen waarom alles tegenwoordig via de cloud moet verlopen, het zou toch wel bijzonder handig zijn als marketingbedrijf als je de data van miljarden mensen op je eigen servers hebt staan.
Reply
#97
Ik vind het artikel vooral lachwekkend. Veel ervan wist ik al, maar dan die krampachtige draai op het einde richting individuele consumptie. Het is gewoon open reclame voor FVD, kan je bijna zeggen.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#98
Een mooi, goed onderbouwd verhaal over de kracht van twijfelen (als het gaat om voorspellen hoe complexe problemen zich kunnen ontwikkelen): https://decorrespondent.nl/11339/we-moge...7-d3aa596c
Reply
#99
[Image: 30130208-8466783-image-a-2_1593289949915.jpg]

'I'm as fit as a butcher's dog now,' Boris declares. 'The country is going to bounce forward, and I certainly feel full of beans. Never felt better'. Above, Boris does his press-ups in the Den.
Reply
Goeie essay van een gast die het moeilijk heeft zonder liveoptredens: https://parklifedc.com/2020/06/29/essay-...ive-music/
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 25 Guest(s)