Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 4.22 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Series] Welke kijk jij?
When They See Us gekeken. Zeer de moeite waard, goede serie.

Zero Day gekeken, interessant verhaal, Robert de Niro erg sterk, ook wel verwarrend.
Reply
(15-04-2025, 11:21)kevin Wrote: eerste aflevering van seizoen 2 'the last of us' bekeken. Beklijft nog niet. Wel grappig de moeder van Kevin en soundtrack Nirvana is altijd fijn. Als ik de trailer van aflevering 2 mag geloven gaat het helemaal los.

Isabela Merced is iig een leuke toevoeging.
Reply
Er zijn ook wat verschillen al met de game waarvan ik benieuwd ben hoe die uitgewerkt gaan worden.
Reply
We are ladyparts - seizoen 2 op de NPO. Echt heel erg leuk!
Reply
White Lotus S3

Bijna hallucinerende beelden en een fraaie natuur vermengd met dit verziekte stukje samenlevingscultuur. In navolging van de eerste 2 seizoenen en bij episode 5 gekomen, vind ik ook dit een meesterlijk geacteerde + geproduceerde reeks.
Reply
Ik blijf er toch bij dat The White Lotus erg vermakelijk is, maar dat de extreme superlatieven schromelijk overdreven zijn. Haalt het echt bij lange na niet bij de echte knallers als Sopranos, The Wire, Mad Men, Succession, Breaking Bad en Better Call Saul.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
TWL Seizoen 2 vind ik als komedie wel op dat hoge niveau, maar eens betreft seizoenen 1 en 3.
Reply
What we do in the shadows serie 5 alweer. Knotsgek maar nog steeds erg vermakelijk.
Reply
Over twee avondjes verdeeld: Adolescence, goed voor een paar stompen in de maag. En dan heb ik niet eens kinderen.
Reply
From Scratch. Na een wat matig begin herstelt de serie zich prima en wordt het een meeslepend, realistisch, confronterend en ontroerend verhaal. Prima om samen met je partner te kijken. En nee, ik heb het niet droog gehouden. Is één seizoen van 8 afleveringen.
Reply
Goed, gisteren aflevering 2 van "the last of us" bekeken. Wel spannend. Vind de beste afleveringen eigenlijk zonder de schimmels. Toch wel GoT associaties. Army of the death.
Reply
The Rehearsal is weer terug.
En dit seizoen belooft wel weer must-see televisie te worden.
Aflevering 1 was al een onethische cocktail van bewondering, cringe en vervreemding, dit keer met een heel serieus, én relevant onderwerp: Vliegtuigcrashes voorkomen.
Wat een unieke maker is Nathan Fielder toch...
Reply
Black Mirror S7. Met weinig verwachtingen begonnen. E1 was mid interessant, maar wel met een geniaal einde. E2 t/m E4 typisch Black Mirror, maar ook niet heel bijzonder. E5 Eulogy wat mij betreft één van de beste Black Mirror episodes tot dusver. De laatste episode (USS Callister) helaas net zo bagger als de vorige versie hiervan.
Reply
(22-04-2025, 11:36)kevin Wrote: Goed, gisteren aflevering 2 van "the last of us" bekeken. Wel spannend. Vind de beste afleveringen eigenlijk zonder de schimmels. Toch wel GoT associaties. Army of the death.

De regisseur van S02E02 (Mark Mylod) deed ook de regie van diverse GOT afleveringen.

Spoilers: ik wist van tevoren al dat Joel zou overlijden, maar alsnog kwam het hard binnen. Zeer sterk uur televisie.
Reply
(16-04-2025, 15:45)Schobbeyak Wrote: Ik blijf er toch bij dat The White Lotus erg vermakelijk is, maar dat de extreme superlatieven schromelijk overdreven zijn. Haalt het echt bij lange na niet bij de echte knallers als Sopranos, The Wire, Mad Men, Succession, Breaking Bad en Better Call Saul.

Onvergelijkbaar in zo 'n context natuurlijk. De rollen zijn totaal anders en gebaseerd op een ander deel van de samenleving. Die zogeheten meer correcte+vermogende Amerikaan.
Reply
@hythloth Helemaal eens!

Als fan van de games kijk ik vooral uit naar de passage in een groot gebouw waar je een tijd bent. If you know, you know. Echt heel benieuwd hoe ze dat vertalen naar de serie, denk voor mij één van de meest intense passages in de game.

Klaarblijkelijk is het niet handig berichten met witte tekst te quoten, dan wordt de tekst ineens zichtbaar.
Reply
Ik heb de game nog niet gespeeld en wil me die ervaring niet laten ontnemen. Ik heb een nieuwe pc in bestelling en er is net een nieuwe remaster uit, ik wacht dus lekker. Al ben ik in het heel algemeen wel op de hoogte van die ene cruciale ontwikkeling die nu wel in de serie zal hebben plaatsgevonden.
Reply
Ik had een tijdje geleden Reunion op de BBC gekeken. Een rauw drama over een man die uit de gevangenis vrij komt en op zoek gaat naar antwoorden uit zijn verleden.

Dat is op zich niet zo'n bijzonder gegeven, maar deze man is doof en een groot deel van de dialoog is in gebarentaal. Dus het raakt ook meteen andere zaken zoals discriminatie.

Gebarentaal is heel expressief en is altijd mooi om te zien. Ook erg sterkte (dove) acteurs.
Reply
The White Lotus S3 ook uit, opnieuw prima mee vermaakt maar wel de minste van de drie seizoenen. Te vroeg gepiekt in aflevering 5 en 6, waarna dat de spanning wat wegzakte. Aantal matige subplots (de drie vriendinnen en de Russen) en onderbelichte karakters (Fabian! maar ook Greg/Gary). Goggins en Rockwell en natuurlijk Piper dan wel weer een genot om naar te kijken.
Reply
(22-04-2025, 11:36)kevin Wrote: Goed, gisteren aflevering 2 van "the last of us" bekeken. Wel spannend. Vind de beste afleveringen eigenlijk zonder de schimmels. Toch wel GoT associaties. Army of the death.

Tyfus wat een aflevering en wending, ik ken de game niet dus dit kwam wel even binnen. S2 pakt me meer dan dan S1 met deze eerste afleveringen. Wel benieuwd wat dit met het verhaal gaat doen.
Reply
Uzumaki.

Niet bekend met de film van 25 jaar geleden, maar deze anime; what the fuck was dat. Niettemin wel van genoten.
Reply
(28-05-2025, 22:20)Willie Wrote: Uzumaki.

Niet bekend met de film van 25 jaar geleden, maar deze anime; what the fuck was dat. Niettemin wel van genoten.

Die film zag ik jaren geleden, was best lachen maar ik herinner mij vooral een vaag en onbevredigend einde.
Reply
Laatste aflevering van Last of Us seizoen 2 uitgekeken: alles bij elkaar toch erg gemengde gevoelens over het hele seizoen, en ik vond het einde niet bepaald veelbelovend voor seizoen 3.
Reply
Het voelde voor mij deels te fragmentarisch en gehaast. En voor een serie waarin zo op details is gelet was hoe perfect Dina er uit zag compleet belachelijk.
[+] 2 users say Thank You to halfempty/full for this post
Reply
Dag & nacht serie 2 op de NPO.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)