Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 4.22 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Series] Welke kijk jij?
Haha, die 'neef uit The Bear' duurde bij mij even voor ik hem door had toen ik Andor aan het kijken was.
Reply
(27-01-2023, 13:16)Sphinx Wrote: Ik denk dat ik niet in het Graz-publiek van series thuishoor. Big Grin

Ik heb geen Netflix en dergelijke, dus kijk gewoon series via de kabel Big Grin
En ik moet eerlijk zeggen dat ik 's avonds vaak liever naar lekker luchtige series als Death in paradise of Ms Fischer's murder mysteries kijk dan een heftige serie waar je de aandacht erbij moet houden Wink

Wat voor series vind jij erg goed?
Reply
(28-01-2023, 15:11)meisbaer2 Wrote:
(27-01-2023, 13:16)Sphinx Wrote: Ik denk dat ik niet in het Graz-publiek van series thuishoor. Big Grin

Ik heb geen Netflix en dergelijke, dus kijk gewoon series via de kabel  Big Grin
En ik moet eerlijk zeggen dat  ik 's avonds vaak liever naar lekker luchtige series als Death in paradise of Ms Fischer's murder mysteries kijk dan een heftige serie waar je de aandacht erbij moet houden Wink

Wat voor series vind jij erg goed?
Ja, dat heb ik dus ook. Na een lange werkdag waar mijn hoofd volle toeren heeft gedraaid heb ik behoefte aan.. minder aan mijn hoofd.
Ik vind sci-fi en (teen)drama series leuk en ik heb een zwak voor vrouwelijke hoofdpersonages. Wat ik kijk moet ik leuk vinden, dat is voor mij het belangrijkst. De leukste serie die ik (volledig) heb gekeken is Orphan Black. Recent heb ik vooral series via Netflix gezien; Manifest, The Shannara Chronicles, Ginny&Georgia, Warrior Nun...
Oh, en mijn meest bekeken serie volgens Trakt.tv is The Bold Type.    Huh

Series kijken is ook iets dat ik samen met mijn vriendin doe, ik zou eigenlijk niet zo snel zelf een serie opzetten; dan ga ik liever gamen, muziek luisteren/naar concerten, sporten of de kroeg in. Big Grin
[+] 1 user says Thank You to Sphinx for this post
Reply
Vraagje aan de His Dark Material kijkers: zijn alle seizoenen een soort van uitgebreide versie van The Golden Compass? Of alleen seizoen 1?
Reply
Seizoen 1 is The golden compass, de andere 2 seizoenen zijn de 2 boeken die er op volgen.
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply
De film The Golden Compass verbleekt wel helemaal nu ik dieper in seizoen 1 zit. Wat een prachtige serie.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
De nieuwe The Last Of Us aflevering is gemakkelijk de beste tot nog toe. Ongelooflijk mooi.
Reply
(31-01-2023, 08:48)Kreuz Wrote: De nieuwe The Last Of Us aflevering is gemakkelijk de beste tot nog toe. Ongelooflijk mooi.

Was mooi inderdaad, tot nu toe elke maandagavond met bord op schoot genieten.
Reply
Na lang uitstellen ben ik eindelijk begonnen aan de Japanse 90's serie Berserk. Leuke setting (Europese Middeleeuwen) vermengd met fantasy elementen. Voor mij is dit de eerste Japanse serie die ik bewust van begin tot eind volg en met een totale speelduur van een kleine 10 uur is het ook een niet al te grote investering van mijn tijd. In zijn totaliteit met Engelse ondertiteling hier op YouTube te zien.
[+] 2 users say Thank You to Koen for this post
Reply
(31-01-2023, 14:40)Koen Wrote: Na lang uitstellen ben ik eindelijk begonnen aan de Japanse 90's serie Berserk. Leuke setting (Europese Middeleeuwen) vermengd met fantasy elementen. Voor mij is dit de eerste Japanse serie die ik bewust van begin tot eind volg en met een totale speelduur van een kleine 10 uur is het ook een niet al te grote investering van mijn tijd. In zijn totaliteit met Engelse ondertiteling hier op YouTube te zien.

Gebaseerd op een legendarische manga die ook absoluut het lezen waard is. Soms bijna absurd wreed en gewelddadig, maar ook met een volwassenheid en diepgang van thema's en personages die ik zelden in westerse stripboeken heb teruggezien. En dan hebben we het nog niet eens over de artwork gehad.

Gelukkig wordt de serie nu doorgezet door zijn assistenten, nadat de auteur in 2021 overleed.
Reply
(31-01-2023, 09:41)Maynard-J Wrote:
(31-01-2023, 08:48)Kreuz Wrote: De nieuwe The Last Of Us aflevering is gemakkelijk de beste tot nog toe. Ongelooflijk mooi.

Was mooi inderdaad, tot nu toe elke maandagavond met bord op schoot genieten.

TLOU lijkt me nou niet echt een ideale serie om tijdens het eten te kijken. Bijvoorbeeld een van die laatste scenes van aflevering twee...
Maar inderdaad een erg sterke aflevering. Ik vond het jammer dat er geen cold open was, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt.
Reply
Inderdaad erg mooie nieuwe TLOU aflevering. Alweer een glansrol van Murray Bartlett.
Reply
TLOU stelt tot hier toe echt niet teleur!

Sterk, alweer!
Reply
Ik ben nu richting het einde van het tweede White Lotus-seizoen, en dat had wel wat minder langdradig en soapy gemogen hoor. Minder dan de eerste, al kan ik me de plotjes van de eerste reeks ook niet meer herinneren.
Reply
His Dark Materials gisteren afgerond. Na seizoen 1 ging het eigenlijk pas los voor mij. Wat een genot deze serie. Misschien wel één van de beste series die ik heb gezien.

The Last One Of Us heeft ook weer 2 nieuwe afleveringen. De eerste na de briljante Bill en Frank aflevering is ietwat onwennig, maar de laatste is weer geniaal.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Het maakt de aflevering van vrijdag des te sterker, vind ik. Ik heb geen idee hoe deze reeks het blijft doen, maar ze verbluft. Keer op keer.
Reply
Exactement.
Reply
Vanwaar dat ie nu al online is ipv maandag?
Reply
Vanwege de Super Bowl.
Reply
(12-02-2023, 00:03)Timothy\s Monster Wrote: His Dark Materials gisteren afgerond. Na seizoen 1 ging het eigenlijk pas los voor mij. Wat een genot deze serie. Misschien wel één van de beste series die ik heb gezien.

The Last One Of Us heeft ook weer 2 nieuwe afleveringen. De eerste na de briljante Bill en Frank aflevering is ietwat onwennig, maar de laatste is weer geniaal.


Ik vond seizoen 2 bij HDM dikke prima maar seizoen 3 echt een totaal soepzooitje.
Reply
Ik vond seizoen 3 juist het hoogtepunt. Karakters kwamen meer tot hun recht en bovendien een aantal memorabele scènes. Smaken verschillen.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Ik vind dat de ontwikkeling van het personage Mrs Coulter (gespeeld door Ruth Wilson) een van de beste dingen van de serie. Fantastisch geacteerd, heel subtiel worden er meerdere lagen over elkaar heen gelegd.

En de hele sfeer van de serie was heel mooi. De een-na-laatste aflevering voelde als de finale, de laaste meer als de afronding van het verhaal.
Reply
Die een-na-laatste vond ik legendarisch en samen met mijn vriendin hebben we menige traan gelaten. Mijn lieve Milo (hond) sprong zelfs op mijn schoot. Dat moet wel mijn daemon zijn.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
last of us blijft erg sterk
Reply
Milf manor.

TLC kent geen schaamte.

Edit: maar in het echt kijk ik Copenhagen cowboy.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)