Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 4.22 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Series] Welke kijk jij?
Ik heb de eerste 3 seizoenen al gezien, ik ben ze nu aan het herkijken. En nee, dat gebeurt niet.
Reply
Ik ook 100% Roman. Bij hem kan ik nog een vorm van medelijden voelen. (Die taxiscene idd!) En hij is verreweg het grappigst. "If I cringe any harder I would be a fossil." Bij Kendall voel ik vooral schaamte.

Mijn mening over Shiv schiet alle kanten op dit seizoen.

En ook wel mooi dat ook op dit forum Connor niet echt als familielid wordt beschouwd.
Reply
Ik zou Connor ergens na Roman en Tom zetten qua haatfactor. die heeft ook nul redenen om zo te zijn, waar anderen zich nog kunnen beroepen op de invloed van het bedrijf en de posities waar ze in zitten.

Ik zie het in Roman gewoon niet, voordeel van nogmaals kijken is dat je dan ook weer zo'n honkbal scene te zien krijgt, echt fuck Roman.
Reply
In de ban van Black Mirror. Momenteel door seizoen 4 aan het gaan. Blijven me bij; die aflevering met die robotbijen, die aflevering met the afterlife waar ouderen heen gaan als ze hun geest laten overzetten, die aflevering met die overcontrolerende moeder die dat implantaat in 'r dochter doet en die aflevering waarbij die ene vrouw haar vriend laat namaken als een gummy-pop waarbij AI op basis van z'n online gebruik hem opnieuw tot leven brengt. Maffe serie, wel vrij hit or miss voor mij. Soms vraag ik me af hoe dicht we bij bepaalde dingen zitten die daarin worden voorgesteld lol.
Reply
Ik blijf fan van Nosedive met Jessica Chastain. En the entire history of you vond ik ook angstaanjagend.

Volgens mij was 4 nog wel ok. Seizoen 5 had achterwege kunnen blijven.
Reply
Ik kreeg bij aanvang echt de kriebels in hoe Chastain dat rolletje speelde. Ongelooflijk.. fake. Maar dat was het ook. Insane dat ook maar één slechte dag je hele reputatie, zeg maar, om zeep kan helpen. Binnenkort seizoen 6 las ik dit weekend, mooi.
Reply
Hang The DJ en Black Museum vind ik wel pareltjes van seizoen 4. Shut Up and Dance van seizoen 3 blijft mijn favoriet, vooral dat einde met Exit Music op de achtergrond. Kippenvel terwijl ik dit typ.
Reply
Yep, die aflevering en dat einde zijn ook mijn favoriet van de serie.
Reply
(15-05-2023, 18:56)Willie Wrote: Ik blijf fan van Nosedive met Jessica Chastain.

(15-05-2023, 19:05)Kreuz Wrote: Ik kreeg bij aanvang echt de kriebels in hoe Chastain dat rolletje speelde.

Ere wie ere toekomt, het was Bryce Dallas Howard.
Reply
Maar iedereen kent die internet meme ondertussen toch wel?
Reply
Heb seizoen 5 niet gezien, was kennelijk veel minder? Maar na vier jaar dus een nieuw seizoen, fijn.
Reply
Vond het uiteindelijke einde een beetje mja, zo-zo. Als het dan toch een troll was, waarom dan op die manier eindigen. Binnen x-aantal jaar weten mensen niet meer wat die foto betekent. Het is internetcultuur van de laat nillies. Gedateerd. Maar sowieso knappe aflevering, hield je constant in spanning nooit echt wetend wat het volgende zou zijn.
Reply
Damn. Ik was een rappende Kendall helemaal vergeten. Goud
Reply
Laatste aflevering Succesion was weer een pareltje. 'Woof woof'

En Roman weer de ultieme vuillak: "Is it mine?"
Reply
Ik ben bij aflevering 3, ik moet Roman na seizoen 3 wel iets meer credits geven, hij is wat competenter neergezet, maar is in principe geen ander karakter dan Burton uit Banshee, een geconditioneerde hond.

Enige wat ik jammer vind is dat de karakters hetzelfde blijven en ze ondertussen wel zouden moeten weten dat iedereen elkaar verraad en ze daar van zouden leren. Dan laat je dus Connor niet aanschuiven, ik vind dat ergens wel afbreuk doen aan de serie. Dat vond ik ook kut aan Big love, dat mensen elkaar gaan bellen, uitdagen en de ander gewoon de optie geven om er iets tegen te verzinnen en dan verbaasd zijn. En de hele Rhea, Marcia, Kerry lijn vind ik ook maar matig, Marcia, die in de eerste aflevering als rots wordt neergezet, die extra bestuurszetels moet krijgen en dan doet de serie dit met het karakter, boe.

Maar goed dat is geneuzel, want fuck wat is het goed.
Reply
Dag en nacht op de NPO, van en met Kim van Kooten. Erg fijne serie.
Reply
Ja, helemaal bij. Benieuwd naar de laatste morgen, maar dan schuift de serie mijn top5 in, hopelijk. Doe geen Sopranos einde en het is van jou Adam McKay.

En het is uiteindelijk Tom. Maar ik heb nooit medelijden met Roman, het is leedvermaak geworden en dat is best lachen. Die plaatsvervangende schaamte voor Kendall is bij mij minder dit seizoen, maar dat was in deze serie ook wel een bron van vermaak.

90 minuten lang begrijp ik, dat is te overzien.
Reply
Ik ben wel blij dat het morgen de laatste aflevering is. Er zaten in dit seizoen wel echt momenten dat ik er een beetje klaar mee was. De vorige aflevering was daarentegen wel weer sterk.
Reply
Done, ik hou me nog even op de vlakte.
Reply
Maar Tom en Shiv verdienen elkaar, prachtig hoe Shiv keer op keer in de maling werd genomen en nog steeds denkt de slimste te zijn, ze kon niet op tegen Gil, niet tegen Ken, niet tegen haar vader en toch denkt ze dat ze wel op kan tegen Mattson. Het einde was sterk, verdiend, want fuck wat zijn de Roys walgelijk.

Roman zette zich weer eens te kijk als instabiele kerel en zijn gore opmerking richting Ken was zo laag dat hij verdient om het jochie met de baseball bat uit de allereerste aflevering nog eens tegen te komen.
Reply
Het einde van de finale was - in al z'n voorspelbaarheid - heel sterk. Maar verder hadden het laatste seizoen en de laatste veel te lange aflevering baat gehad bij een scherpe editor. Net als Stefan was ik er ergens halverwege ook wel klaar mee, al maakten ep. 8 en 9 weer veel goed.

Genoeg mensen die Succession al in het rijtje The Sopranos en The Wire scharen: ik heb er grotendeels van genoten hoor, maar voor die buitencategorie vind ik het uiteindelijke drama te dun - it's all bullshit toch? - en de voortdurende cynische ruzietoon veel te, eh, eentonig. Hoe vreselijk grappig het soms ook was.
Reply
Ik heb 3 seizoenen gekeken en seizoen 4 groeide bij mij met de minuut, ik heb daar (gelukkig) geen last van gehad, ik wilde na elke aflevering meer.

En ja, het is voor mij buitencategorie, Jouw opsomming is ook toepasbaar op Sopranos na de zoveelste kinderachtige actie van een Paulie.

En dan is het een beetje waar je van houdt. Ik had niet verwacht dat Succession bij mij zo zou groeien na de eerste aflevering, afgezien van kleine bijrollen als Rava en Jess is vrijwel iedereen vreselijk en over het algemeen moet ik wel sympathie kunnen krijgen voor personen.

Ma die Peter nog even laat pitchen, het is een kleine scene, maar weer zo goed en Caroline is net zo vreselijk als de rest.

Daarom durf ik Succession wel mijn top 5 in te schuiven ten koste van Sopranos, maar die serie krijgt nog een keer een kijkbeurt, dus wie weet verandert dat nog, maar vooralsnog geeft de maar durende kinderachtigheid i.c.m. het waardeloze einde de doorslag.
Reply
En ide cinematografie is waanzinnig. Net als de details die door de hele serie verweven zijn. Roman die Gerri belachelijk maakt dat ze altijd een Martini bestelt en zelf aan het eind eenzaam aan de bar een Martini zit te drinken is echt goud.

Kieran Culkin verdient echt alle prijzen die er maar zijn. Zo overtuigend een ziekeling/gebroken persoon vertolken dat het me gewoon fysiek pijn deed.
Reply
Ja, hij speelt het briljant, ook fijne kop om naar te kijken.
Reply
In ruim 2 maanden Succession er doorheen gejast en nu net de laatste aflevering gekeken, dus ik ben mentaal even leeg en de fles whisky ook.

S4 > S1 > S3 > S2 zegt mijn eerste gevoel, vooral omdat de makers in S4 de boel echt op scherp durfden te zetten in de wetenschap dat het einde in zicht was.

Team Kendall zonder twijfel, al heb ik alle familieleden hartstochtelijk gehaat tijdens de rit.
Als het wat bezonken is maar eens rustig een re-watch doen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)