Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 4.22 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Series] Welke kijk jij?
#76
(20-04-2020, 05:00)geluksknikker Wrote: Ik zit in Mad Men seizoen 3 en inderdaad erg goede serie.

Was al benieuwd of je er nog "in" zat of toch was afgehaakt!
Reply
#77
Nu ga ik ook niet meer afhaken. Combinatie van een heel mooi tijdsbeeld, heel goed acteerwerk en goed bedachte personages (met interessante ontwikkeling) en subtiele plotwendingen en humor.
Reply
#78
(20-04-2020, 08:14)geluksknikker Wrote: Nu ga ik ook niet meer afhaken. Combinatie van een heel mooi tijdsbeeld, heel goed acteerwerk en goed bedachte personages (met interessante ontwikkeling) en subtiele plotwendingen en humor.

Ben benieuwd wat je van S0306, Guy Walks Into an Advertising Agency, gaat vinden.

En dan staat The Suitcase, m.i. de sterkste aflevering van de hele reeks je nog te wachten in seizoen 4.

In de laatste twee seizoenen kwam de klad er m.i. wel een beetje in, maar als geheel is dit mogelijk mijn favoriete serie aller tijden.
Reply
#79
(20-04-2020, 10:03)Maynard-J Wrote: -

Misschien ben ik heel flauw, maar dit is wel een spoiler wat mij betreft. Juist dat het moment vanuit het niks komt maakt het zo memorabel, als je dit leest voor je de aflevering kijkt ga je (of zou ik iig) met andere verwachtingen aan die aflevering beginnen waardoor het uiteindelijk allemaal anders binnenkomt.
Reply
#80
(20-04-2020, 10:19)halfvollemelk Wrote:
(20-04-2020, 10:03)Maynard-J Wrote: Ben benieuwd wat je van S0306, Guy Walks Into an Advertising Agency, gaat vinden.

Misschien ben ik heel flauw, maar dit is wel een spoiler wat mij betreft. Juist dat het moment vanuit het niks komt maakt het zo memorabel, als je dit leest voor je de aflevering kijkt ga je (of zou ik iig) met andere verwachtingen aan die aflevering beginnen waardoor het uiteindelijk allemaal anders binnenkomt.

Daar heb je wel weer gelijk in, heb het alweer ge-edit. Dat moet je met mijn quote ook maar even doen dan.

Ik probeerde spoilertags in te voegen maar dat mislukte, hoe moest dat ook alweer? Probeerde het met [spoiler] en [/spoiler] voor en na de tekst.
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
#81
(20-04-2020, 10:03)Maynard-J Wrote:
(20-04-2020, 08:14)geluksknikker Wrote: Nu ga ik ook niet meer afhaken. Combinatie van een heel mooi tijdsbeeld, heel goed acteerwerk en goed bedachte personages (met interessante ontwikkeling) en subtiele plotwendingen en humor.

Ben benieuwd wat je van S0306, Guy Walks Into an Advertising Agency, gaat vinden.

En dan staat The Suitcase, m.i. de sterkste aflevering van de hele reeks je nog te wachten in seizoen 4.

In de laatste twee seizoenen kwam de klad er m.i. wel een beetje in, maar als geheel is dit mogelijk mijn favoriete serie aller tijden.

Is S0306 die aflevering met het Engelse bezoek? Die is fenomenaal om verschillende redenen. Ook wel de aflevering waar ik het meest bij gelachen heb.
Reply
#82
De scène met de John Deere is echt hilarisch.
Reply
#83
Seizoensfinale BCS haalt het niet bij de vorige twee episodes.
Reply
#84
(20-04-2020, 10:48)geluksknikker Wrote:
(20-04-2020, 10:03)Maynard-J Wrote:
(20-04-2020, 08:14)geluksknikker Wrote: Nu ga ik ook niet meer afhaken. Combinatie van een heel mooi tijdsbeeld, heel goed acteerwerk en goed bedachte personages (met interessante ontwikkeling) en subtiele plotwendingen en humor.

Ben benieuwd wat je van S0306, Guy Walks Into an Advertising Agency, gaat vinden.

En dan staat The Suitcase, m.i. de sterkste aflevering van de hele reeks je nog te wachten in seizoen 4.

In de laatste twee seizoenen kwam de klad er m.i. wel een beetje in, maar als geheel is dit mogelijk mijn favoriete serie aller tijden.

Is S0306 die aflevering met het Engelse bezoek? Die is fenomenaal om verschillende redenen. Ook wel de aflevering waar ik het meest bij gelachen heb.

Ja, dat is hem inderdaad.
Reply
#85
(22-04-2020, 20:15)geluksknikker Wrote: Seizoensfinale BCS haalt het niet bij de vorige twee episodes.

Kon ook bijna niet. Maar als seizoen was het wel de beste tv die ik in tijden gezien heb.
Reply
#86
Zesde seizoen was gepland, toch?
Reply
#87
Yep. tevens gemeld dat dat het laatste seizoen gaat zijn
Reply
#88
Net klaar met Succession seizoen 2. Best geschreven serie sinds The Wire.
Reply
#89
(22-04-2020, 20:15)geluksknikker Wrote: Seizoensfinale BCS haalt het niet bij de vorige twee episodes.

Viel mij ook iets tegen na heel spannende afleveringen 8 en 9, maar toch een sterk vijfde seizoen.
Reply
#90
(23-04-2020, 00:16)JorisR Wrote:
(22-04-2020, 20:15)geluksknikker Wrote: Seizoensfinale BCS haalt het niet bij de vorige twee episodes.

Viel mij ook iets tegen na heel spannende afleveringen 8 en 9, maar toch een sterk vijfde seizoen.
Ik heb het op proberen te schrijven zonder dat ik te veel zeg maar ik weet niet hoe het spoiler ding werkt hier, er kan dus nog iets in staan wat je niet wilt weten als je nog niet alles gezien hebt.


Niet helemaal mee eens, de combinatie van informatie die je wel hebt (obv de breaking bad tijdlijn) en het onbekende  en hiermee toch een spannende aflevering neerzetten, wie redt het wel en wie niet vind ik erg goed gedaan. De woede die gewoon van je scherm afstraalt in de laatste scene. Okey ik moet toegeven de vorige was beter maar ik ben wel redelijk hyped voor een (hopelijk) fantastisch laatste seizoen, ik kijk uit naar de confrontatie en ben benieuwd wat de rol van Jimmy gaat zijn en wat er met Nacho en Kim gaat gebeuren, Lalo’s lot lijkt me duidelijk. Verder, gaan we Walter terugzien in het volgende seizoen? Het ligt aardig dicht bij elkaar nu, Tuco komt bijna vrij en een panische Saul die in Breaking Bad naar Walt en Jesse roept of Lalo ze gestuurd heeft/ dat het Ignacio was doet vermoeden dat dit zich allemaal niet heel ver afspeelt voordat Saul Walter ontmoet.
[+] 1 user says Thank You to ahha for this post
Reply
#91
Op Netflix staat nu het tweede seizoen van After Life.
Reply
#92
On it. After Life S02
Reply
#93
Als echte normie in wording toch maar eens aan Tiger King begonnen en ik snap de hype niet. Kijkt verder prima weg.
Reply
#94
(25-04-2020, 10:51)Uplift Wrote: Als echte normie in wording toch maar eens aan Tiger King begonnen en ik snap de hype niet. Kijkt verder prima weg.

Mijn take betreft die hype: het is een soort hele lange meme. Die mensen zijn zo gek dat de rest van de mensen zich weer normaal kan voelen, zoiets.
Reply
#95
Tiger King is plat vermaak, maar wel onderhoudend genoeg om het 7 afleveringen vol te houden. Je hebt mensen die hun brein capaciteit uitschakelen en trash TV als Temptation Island kijken. Maar dan vind ik deze categorie trash TV toch wel een stuk interessanter. De after met Joel McHale is ook de moeite waard trouwens. Maar dat komt vooral door Joel zelf, geweldige gast.

Gisteren in één zit After Life seizoen 2 gekeken. Voelt vooral als een herhaling van zetten. Zelfs binnen het seizoen spot je de patronen. Maar desalniettemin wel weer heel goed mee vermaakt en bij tijd en wijlen ook wel door geraakt. Zonder spoilers te geven denk ik dat vooral de nummer keuze voor het allerlaatste nummer dit forum goed zal bevallen, die kwam toch wel even binnen. Mocht Gervais met exact dezelfde insteek een derde seizoen willen maken dan zou het voor mij niet perse hoeven. Maar met een nieuwe creatieve invalshoek sta ik er zeker voor open.
Reply
#96
(25-04-2020, 10:59)matthijs603 Wrote:
(25-04-2020, 10:51)Uplift Wrote: Als echte normie in wording toch maar eens aan Tiger King begonnen en ik snap de hype niet. Kijkt verder prima weg.

Mijn take betreft die hype: het is een soort hele lange meme. Die mensen zijn zo gek dat de rest van de mensen zich weer normaal kan voelen, zoiets.

Het ligt ook aan de opbouw van de serie: de narratief is gestructuurd op zo'n manier waarbij de gebeurtenissen alsmaar gestoorder worden. Voeg daarbij op alle mysterieuze omstandigheden over een bepaald personage (spoilers), en je hebt een hoop om over te praten en nadenken na afloop.
Reply
#97
Spoiler alert. Maar thx. Geeft me zin om alsnog verder te kijken. Tijd zat natuurlijk.
Reply
#98
Excuses. Het is jammer dat de spoiler tag nu niet werkt, want er is een hoop dat ik graag over datgene zou willen typen.
Reply
#99
Ik ben na E2 wel hooked. Je ziet inderdaad dat het exponentieel gestoorder wordt. Het is niet veel meer dan leedvermaak, maar fuck it.
Reply
Niks mis mee toch. Ik heb net lekker Too Hot To Handle erop zitten.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)