Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 4.22 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Series] Welke kijk jij?
Eindelijk aan Better Caul Saul begonnen. Klaar met seizoen 1, en vond het zoveel beter dan seizoen 1 van Breaking Bad. Heel benieuwd naar de rest.
Reply
Het wordt alleen nog maar beter. Heerlijk dat je dat nog voor je hebt liggen!
Reply
(15-11-2022, 16:15)Maynard-J Wrote:
(15-11-2022, 15:44)kevin Wrote: Hier aan the white lotus seizoen 2 begonnen. Heerlijk tenenkrommend. Eerste 3 afleveringen staan op HBO

Toevallig hebben wij seizoen 1 net gebinged in twee avondjes, even afwachten tot dit seizoen compleet is.

Toch maar begonnen aan seizoen 2, gisteren aflevering 5 gezien.
Reply
(21-10-2022, 09:03)Maynard-J Wrote:
(20-10-2022, 14:02)Fenderboy Wrote: Begonnen aan Andor. Een SF reeks, afkomstig uit de fleetwood studio in London. Gebaseerd op Star Wars.

Die bevalt ons erg goed tot dusver, ik durf zelfs te zeggen beter dan The Mandalorian. Doet veel minder aan fanservice, nog geen stormtrooper of lightsaber gezien.

Ik adviseer overigens te kijken in porties van drie afleveringen, de eerste zes waren samen twee keer een min of meer afgerond verhaal op speelfilmlengte met spectaculaire finale. We hebben tot nu toe elke week gekeken, maar nu aflevering 7 uit is gaan we er over twee weken pas weer voor zitten.

Inmiddels klaar na 12 afleveringen zonder één enkele dip in kwaliteit. Beste Star Wars content sinds de jaren '80.

Uiteindelijk wel stormtroopers gezien, maar geen Jedi en andere hocuspocus. Wel een hoop goed acteerwerk en oog voor detail.

Niet de meest succesvolle qua kijkcijfers (relatief laag tempo, geen Baby Yoda oid), maar de opnames van het tweede en laatste seizoen zijn deze maand gewoon van start gegaan. Heerlijk, zo'n Tony Gilroy die nu al precies weet waar dit verhaal gaat eindigen en hoe lang dat gaat duren.
Reply
Dat laatste klinkt wel goed, misschien dat ik die dan volgend jaar ook eens op vis.

Ik ben een masochist en ben begonnen aan het volgende Jonathan Nolan vehikel; The Peripheral. Weer lange afleveringen dus ik ben niet eens door de eerste heen, maar het eerste uur geeft me een goed gevoel.

What we do in the shadows is ook in het vierde seizoen heel erg prettig. Dus fuck Andor en Jee baby Colin Robinson.
Reply
Eindelijk eens flink opgeschoten met the Sopranos. Omdat ik dit vooral kijk als er even niks nieuws op de streamingdiensten is, heb ik er een paar jaar over gedaan om tot seizoen 4 te komen. Maar de laatste tijd is het kwartje echt gevallen en heb ik s4, s5 en de eerste helft van s6 in 2 weken gekeken. Bijna klaar, kan ik misschien eindelijk eens beginnen aan the X-Files...
Reply
The Patient.

Psychiater die door zijn cliënt (die aangeeft seriemoordenaar te zijn) gevangen wordt gehouden. Met een achtbaan aan emoties en bizarre situaties erbij. Korte afleveringen, dus vandaag gebinged.
Reply
The White Lotus. Diverse toeristen weten zich in een 5 * resort op Hawaï nogal eigenaardig te gedragen.
Reply
(04-12-2022, 22:11)Fenderboy Wrote: The White Lotus. Diverse toeristen weten zich in een 5 * resort op Hawaï nogal eigenaardig te gedragen.
Hopelijk bereikt seizoen 2 hetzelfde niveau maar ik ben er een beetje bang voor.
Reply
(29-11-2022, 16:35)Maynard-J Wrote:
(21-10-2022, 09:03)Maynard-J Wrote:
(20-10-2022, 14:02)Fenderboy Wrote: Begonnen aan Andor. Een SF reeks, afkomstig uit de fleetwood studio in London. Gebaseerd op Star Wars.

Die bevalt ons erg goed tot dusver, ik durf zelfs te zeggen beter dan The Mandalorian. Doet veel minder aan fanservice, nog geen stormtrooper of lightsaber gezien.

Ik adviseer overigens te kijken in porties van drie afleveringen, de eerste zes waren samen twee keer een min of meer afgerond verhaal op speelfilmlengte met spectaculaire finale. We hebben tot nu toe elke week gekeken, maar nu aflevering 7 uit is gaan we er over twee weken pas weer voor zitten.

Inmiddels klaar na 12 afleveringen zonder één enkele dip in kwaliteit. Beste Star Wars content sinds de jaren '80.

Uiteindelijk wel stormtroopers gezien, maar geen Jedi en andere hocuspocus. Wel een hoop goed acteerwerk en oog voor detail.

Niet de meest succesvolle qua kijkcijfers (relatief laag tempo, geen Baby Yoda oid), maar de opnames van het tweede en laatste seizoen zijn deze maand gewoon van start gegaan. Heerlijk, zo'n Tony Gilroy die nu al precies weet waar dit verhaal gaat eindigen en hoe lang dat gaat duren.

Andor is de beste Star Wars content met mijlen afstand in recente tijden. Moest wel lachen dat een vriend van me het omschreef als  "saai, slecht acteer werk en slechte dialogen". Ik vermoed dat hij z'n ogen en oren dicht had met kijken. Een fatsoenlijke drama serie met nadruk op dialoog en karakterontwikkeling in het Star Wars universum is één van de beste dingen die Disney in productie heeft kunnen nemen. Ik hoop dat ze hier meer mee gaan doen.
Reply
(04-12-2022, 22:56)ahha Wrote:
(04-12-2022, 22:11)Fenderboy Wrote: The White Lotus. Diverse toeristen weten zich in een 5 * resort op Hawaï nogal eigenaardig te gedragen.
Hopelijk bereikt seizoen 2 hetzelfde niveau maar ik ben er een beetje bang voor.

seizoen 2 is wat mij betreft zelfs nog beter.
Reply
(05-12-2022, 18:12)Fitz Wrote:
(04-12-2022, 22:56)ahha Wrote:
(04-12-2022, 22:11)Fenderboy Wrote: The White Lotus. Diverse toeristen weten zich in een 5 * resort op Hawaï nogal eigenaardig te gedragen.
Hopelijk bereikt seizoen 2 hetzelfde niveau maar ik ben er een beetje bang voor.

seizoen 2 is wat mij betreft zelfs nog beter.

Eens. De set-up lijkt in eerste instantie een herhaling van zetten, maar dat lijkt nu bewust te zijn gedaan om daarna een heel andere richting op te gaan. Na de voorlaatste aflevering is de spanning nog steeds te snijden.

Dit moet trouwens wel de eerste serie zijn sinds GoT waar we nooit de lange openingscredits skippen.
Reply
The Bear, de lovende kritieken meer dan waard, aflevering 7 is cinematografisch een meesterwerk waarin beeld en muziek (teringlange liveversie van Spiders (kidsmoke) onder de hele aflevering) samensmelten tot 1 van de meest intense momenten ooit op televisie.
[+] 6 users say Thank You to Willie for this post
Reply
Yes! Vertel het aan iedereen in je omgeving. Deze serie is crimineel ondergewaardeerd.
Reply
(12-12-2022, 10:07)Willie Wrote: The Bear, de lovende kritieken meer dan waard, aflevering 7 is cinematografisch een meesterwerk waarin beeld en muziek (teringlange liveversie van Spiders (kidsmoke) onder de hele aflevering) samensmelten tot 1 van de meest intense momenten ooit op televisie.

En dan moet aflevering 8 nog volgen. Dat was voor mij de overtreffende trap.
Reply
The Responder met Martin Freeman op VRT Max, nog 2 afleveringen te gaan, maar wel de moeite tot dusver.
Nog tot 19/01 te bekijken op VRT Max denk ik.
Reply
Years & Years

Een realistische dystopie over de nabije toekomst vind ik altijd wel boeiend, zo ook deze 6-delige serie. In vorm niet fantastisch (ook niet slecht), maar genoeg foor for thought/fear.

Borgen seizoen 4

Tof dat hier zo veel jaar later, met toch wel weer wat verschuivingen in het politieke landschap, deze serie terugkeert en dat de twee hoofdpersonages nu zo veel donkerder aan machtspolitiek doen. Eigenlijk jammer dat er een nieuw personage in is geschreven om het luchtig te houden en (spoiler) dat de laatste 20 minuten werden gebruikt om alles soort van oed te laten komen en om alle moraal nog even uit te leggen.
Reply
(12-12-2022, 12:57)Piet Knaak Wrote: Yes! Vertel het aan iedereen in je omgeving. Deze serie is crimineel ondergewaardeerd.
Ondergewaardeerd volgens mij niet zozeer, er kijken gewoon veel te weinig mensen naar, degene die hem wel gezien hebben zijn lyrisch.
Reply
Ja ‘overlooked’ was een betere term geweest.
Reply
Inside man
Stiekem spannender dan verwacht, en een groep goede acteurs die lekker bezig zijn.
Van de makers van Sherlock geloof ik.
Reply
Mayor of Kingstown

Allemachtig...
Reply
Mare Of Easttown

Niet bijster origineel, maar wel een verdomd sterk uitgevoerde whodunnit. Locatie en allerlei sociale problematiek in het dorpje werken ook goed. Zeker halverwege hanger er genoeg lijntjes uit en is de serie echt spannend. Spoiler: het enige lijntje waarvan ik uiteindelijk niet begreep hoe dat nou zat, was het lijntje van Dylan en Jess.
Reply
(19-11-2022, 15:44)matthijs603 Wrote: Het wordt alleen nog maar beter. Heerlijk dat je dat nog voor je hebt liggen!

Yup, seizoen twee van BCS was ook echt genieten. Helaas een drukke Kerstperiode gaande, want anders zou ik dolgraag de rest van de seizoenen bingen voor het einde van het jaar.
Reply
(19-12-2022, 13:18)matthijs603 Wrote: Mare Of Easttown

Niet bijster origineel, maar wel een verdomd sterk uitgevoerde whodunnit. Locatie en allerlei sociale problematiek in het dorpje werken ook goed. Zeker halverwege hanger er genoeg lijntjes uit en is de serie echt spannend. Spoiler: het enige lijntje waarvan ik uiteindelijk niet begreep hoe dat nou zat, was het lijntje van Dylan en Jess.

Beste reeks van 2021
Reply
(06-12-2022, 09:38)Maynard-J Wrote:
(05-12-2022, 18:12)Fitz Wrote:
(04-12-2022, 22:56)ahha Wrote:
(04-12-2022, 22:11)Fenderboy Wrote: The White Lotus. Diverse toeristen weten zich in een 5 * resort op Hawaï nogal eigenaardig te gedragen.
Hopelijk bereikt seizoen 2 hetzelfde niveau maar ik ben er een beetje bang voor.

seizoen 2 is wat mij betreft zelfs nog beter.

Eens. De set-up lijkt in eerste instantie een herhaling van zetten, maar dat lijkt nu bewust te zijn gedaan om daarna een heel andere richting op te gaan. Na de voorlaatste aflevering is de spanning nog steeds te snijden.

Dit moet trouwens wel de eerste serie zijn sinds GoT waar we nooit de lange openingscredits skippen.
net aan begonnen aan seizoen 2, eerste 2 afleveringen net achter de kiezen.
weeral ijzersterk
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)