Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 4.13 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Internationaal voetbal
PSG wil vooral Neymar laten gaan. Messi + Kolo Muani + Mbappé voorin en nog wat slimme transfers kan een goed team betekenen waar hij het nog een jaar probeert. Hij speelt dit seizoen echt op een heel hoog niveau, net onder Haaland/Mbappé en ongeveer net zo goed als KDB. Dan ben je nog makkelijk top-5 van de wereld. Lebron James gaat toch ook niet stoppen of uitbollen omdat hij soms tweede viool speelt achter AD?

EPL is denk ik vooral geen optie omdat alle teams daar een sportief project gericht op de lange termijn hebben. Messi zou bij City prima meekunnen en hij had die optie ook in 2021, maar de kans kwam toen net te vroeg en uiteindelijk gingen ze voor Grealish. En nu is dat team perfect en hoeven ze enkel te denken aan een vervangen voor Gündogan. De rest van de EPL heeft te veel spelers met toekomstprojectie die genoeg speeltijd moeten krijgen en dat staat een komst van Messi in de weg.

MLS is er gewoon nog niet klaar voor. Als Inter Miami dat nieuwe stadion klaar heeft, dan misschien. Het is niet enkel een kwestie van geld; de MLS is net zo weinig competitief als de Saudische liga. Ik zie Messi rond het WK van '26 die move nog wel doen, om daarna een jaartje afscheid te nemen bij Newell's. Het was gewoon beter geweest als hij de tijd tot dan had overbrugd bij een club die UCL speelt.

De enige hoop voor een sterke Arabische competitie, is dat ze de komende paar maanden tientallen andere toppers aantrekken. Bij Modric is dat alvast mislukt, die blijft nog een jaartje langer bij Madrid. Kijk, zo had het ook gekund voor Messi.
Reply
Maar wat echt kut is aan Messi's move, is dat hij dit doet ter ondersteuning van de kandidatuur van Saudi-Arabië voor het WK van 2030, dus ten nadele van een WK in Argentinië. Wíl hij dan die ongeziene populariteit in eigen land weer kwijtraken en behandeld worden zoals tien jaar geleden? Zo jammer dat een van de allergrootste figuren in eender welke sport ooit zo'n gebrek aan persoonlijkheid heeft.
Reply
Dat, je steunt gewoon het regime daar. Blijkbaar is geld belangrijker dan imago. maar dan nog snap ik het niet. Als iemand mij een enorme zak geld wil geven dan worden mijn principes waarschijnlijk ook wat vloeibaarder, maar ik heb ook nog niet zo'n enorme zak geld, wat doe je met een paar 100 miljoen extra als je al een paar 100 miljoen hebt? En waarom maak je jezelf niet onsterfelijk en ga je nog twee jaar in Argentinïe voetballen.
Reply
Ik las van de week op Sporza dat de supermarkt van zijn schoonfamilie in Rossaria was beschoten jongstleden en er een dreigbrief aan Messi was neergelegd. Het is überhaupt het wilde westen daar dus ik snap dat Newell's geen optie is voor nu.
Reply
Kom op heren, €400.000.000 per jaar bijschrijven is toch veel belangrijker dan nog een keer die Copa America winnen? Dit is toch gewoon een dikke middelvinger naar Ronaldo, met z'n schamele €200.000.000 Wink
Reply
Die Copa America speelt-ie nog wel hoor. En Ronaldo het EK.
Reply
Rijke mensen blijven me verbazen inderdaad.
[+] 1 user says Thank You to Loov for this post
Reply
Messi's vader ontkent nu weer alles. Je zou denken dat AFP hun zaken wel op orde heeft.
Reply
Fuck Messi
Reply
Madrid Big Grin
Reply
Prima wedstrijd, iig beter dan die andere halve finale die gisteren werd uitgezonden.
Terugmatch zou wel eens een instant classic kunnen worden. Het wordt wel City uiteindelijk denk ik.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
(10-05-2023, 10:00)Uplift Wrote: Prima wedstrijd, iig beter dan die andere halve finale die gisteren werd uitgezonden.
Terugmatch zou wel eens een instant classic kunnen worden. Het wordt wel City uiteindelijk denk ik.
andere halve finale?

city is nog niet klaar met Madrid
Reply
Haaland 90 minuten lang gereduceerd tot de overgewaarde balletjesafwachter die hij is. Mooi.
Reply
Busquets stopt na dit seizoen bij Barcelona. Prachtige voetballer, verschrikkelijk irritante gozer.

Gaat waarschijnlijk ook naar Saoedie Arabië.
Reply
(10-05-2023, 10:51)Gerblansky Wrote: Haaland 90 minuten lang gereduceerd tot de overgewaarde balletjesafwachter die hij is. Mooi.

Mwah, dat is erg kort door de bocht. Ancelotti heeft er voor gekozen één verdediger volledig op te offeren voor Haaland. En een tweede verdediger had ook als taak vooral Haaland in de gaten te houden als Rudiger zou verzwakken. Wat op z'n beurt weer meer ruimte creëert voor andere spelers elders op het veld. Je zag ook dat de verdediging van Real er alles aan gelegen was constant één of twee spelers in de ruimte tussen KdB en Haaland in te hebben. Ik denk dat we eerder Ancelotti en zijn tactisch plan kudo's kunnen geven dan Haaland afvallen voor het niet scoren van een goal. En de uitstekende uitvoering van dat plan door de spelers natuurlijk.
Reply
Dat klopt helemaal, maar dat maakt Haaland voor mij nog steeds niet meer dan een buitengewoon atletische versie van Ruud Van Nistelrooij.
Reply
Ok...

Je zegt het als een diskwalificatie, maar wat zou je meer willen zien dan?
Reply
(10-05-2023, 11:51)Schobbeyak Wrote: Ok...

Je zegt het als een diskwalificatie, maar wat zou je meer willen zien dan?

Dat maak jij ervan?

Gewoon een goede spits. Niet meer en niet minder.
Reply
(10-05-2023, 11:47)Gerblansky Wrote: een buitengewoon atletische versie van Ruud Van Nistelrooij.

Dat is Ronaldo ook.

Maar wat doet een echt goede spits dan? Nog meer scoren?
Reply
Nee hoor, de man doet het toch uitstekend? De blinde adoratie is wel totaal overdreven. Alsof we met een buitenaards wezen te maken hebben zoals de voetbalwereld nog nooit gezien heeft.
Reply
Ik heb Haaland ongeveer 54 seconden zien voetballen, ik heb geen last van adoratie, maar ik vind het wel interessant wat een echt goede spits dan doet i.v.m. gewoon een goede spits.
Reply
(10-05-2023, 13:30)Willie Wrote: Ik heb Haaland ongeveer 54 seconden zien voetballen, ik heb geen last van adoratie, maar ik vind het wel interessant wat een echt goede spits dan doet i.v.m. gewoon een goede spits.

Ik denk dat de echte groten der aarde in elk geval veel completer waren en minder afhankelijk van de aanvoer dan dat Haaland dat is. Noem een Ronaldo (Brazilie) of Van Basten en tegenwoordig Mbappe.
Reply
Hij is met de bal aan de voet misschien minder dan de voorbeelden die je aanhaalt, maar het valt toch moeilijk te ontkennen dat ie puur qua afmaken een fenomeen is. En dat is wel waar het spelletje om draait.
Reply
Gisteren vanaf de 1-0 maar snel geschakeld naar de andere halve finale. Ik kan op de een of andere manier maar niet mijn intense hekel aan Real van me afzetten. Verwacht dat volgende week een vervelende 1-2 wordt of zo. Real zal iig wel weer de CL winnen.
Reply
Kevin de Bruyne de beste Belgische voetballer aller tijden?

Echt een heerlijke goal weer. Dat geluid  Heart
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)