Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 4.13 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Internationaal voetbal
Mijn god, Van Hooijdonk. Ik denk dat we wel klaar zijn voor vandaag jongens Big Grin

Huntelaar was een hele complete, atletische spits. Een van de beste koppers uit zijn tijd en perfect tweebenig. Van Hooijdonk kende letterlijk 1 truukje.
[+] 1 user says Thank You to Gerblansky for this post
Reply
(28-03-2023, 13:49)BigBird Wrote:
(28-03-2023, 12:56)Gerblansky Wrote:
(28-03-2023, 12:52)Uplift Wrote: Nee. Zodra hij bij een topclub zat, werd hij te licht bevonden. Knap dat hij één keer topschutter van de Bundesliga is geworden, maar als we dat soort wonderseizoenen als uitgangspunt hebben, dan zijn Diego Tristan, Dries Mertens en Kevin Phillips ook Europese topspitsen geweest.

Mwah, moest bij Milan en Real zelfs opdraven als rechtsbuiten he. In Duitsland 7 seizoenen lang consistent 1 op 2 gelopen en ook nog 42 goals in 76 interlands.


Precies, die jongen was in Duitsland dat ene seizoen dat Lewandowski lag te slapen de beste spits qua doelpunten, en in NL elftal staat hij 2e op de ranglijst aller tijden, hoewel hij binnenkort voorbijgestoken wordt door Memphis.

Bij Milaan en Madrid had hij zware concurrentie van respectievelijk Borriello en Javier Saviola en stond niet altijd op zijn ideale plek, wat natuurlijk ook wel zegt over zijn kwaliteiten. En dan nog bij beide clubs wereldgoals gemaakt, iets wat net zo goed door spelers op andere posities dan de spits gebeurt.

Heb ik even ge-enhanced.
Reply
Gele kaart voor Uplift
Reply
Direct rood voor Schobbeyak
Reply
(28-03-2023, 13:52)Gerblansky Wrote: Mijn god, Van Hooijdonk. Ik denk dat we wel klaar zijn voor vandaag jongens Big Grin

Huntelaar won Europacup 2 voor Schalke met heel veel goals in welk seizoen precies? Pierre scoorde overigens meer goals over zijn hele carriere dan Huntelaar..
Reply
Facts don't care about your feelings.
Reply
(28-03-2023, 13:54)Uplift Wrote: Pierre scoorde overigens meer goals over zijn hele carriere dan Huntelaar..

Neen, 238 tegenover 366.

(28-03-2023, 13:54)Uplift Wrote: Facts don't care about your feelings.
[+] 1 user says Thank You to Gerblansky for this post
Reply
(28-03-2023, 13:54)Uplift Wrote:
(28-03-2023, 13:52)Gerblansky Wrote: Mijn god, Van Hooijdonk. Ik denk dat we wel klaar zijn voor vandaag jongens Big Grin

Huntelaar won Europacup 2 voor Schalke met heel veel goals in welk seizoen precies? Pierre scoorde overigens meer goals over zijn hele carriere dan Huntelaar..

Lang leve Wikipedia. Huntelaar scoorde meer doelpunten in zijn hele carrière, 361 om 335.
Reply
Wikipedia English doesn't care about your Wikipedia Dutch, aka iets wat per definitie foutieve informatie bevat.

 Huntelaar is de duidelijke winnaar voor het Nederlands elftal, maar Pierre zat in de periode met Kluivert, Bergkamp en whatnot... Huntelaar kreeg hoogstens te maken met Van Nistelrooij op z'n retour.
Reply
Transfermarkt > wikipedia.
Reply
Sorry, maar als je bij Pierre op 238 doelpunten uitkomt, dan houdt je bewust statistieken achter. Wikipedia English is ondertussen voor de meeste dingen een van de betrouwbaarste, zoniet de betrouwbaarste bron. Daar wordt niet mee gefuckt. Probeer maar eens een Engelstalige Wikipedia pagina te wijzigen.
Reply
Dude, op TM kun je zelfs zien in welke wedstrijden die goals gescoord zijn he Big Grin
Die gasten houden zelfs de gespeelde minuten bij.
Reply
Huntelaar de technisch manager is voorlopig nog geen Europese top in elk geval.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
(28-03-2023, 14:10)Gerblansky Wrote: Dude, op TM kun je zelfs zien in welke wedstrijden die goals gescoord zijn he Big Grin
Die gasten houden zelfs de gespeelde minuten bij.

Prima, alleen zijn ze blijkbaar de vroege periode van Van Hooijdonk vergeten. Je mag me gerust uitleggen welke fictie dan in het Wikipedia-artikel staat: https://en.wikipedia.org/wiki/Pierre_van_Hooijdonk
Reply
de beste huidige nederlandse spits is toch echt wel Vincent Janssen Tongue
Reply
Hoewel van Hooijdonk echt legendarisch was in 2002 (iedere vrije trap was net als een penalty, dat was bizar). Ben ik het wel eens dat van Hooijdonk niet zo'n goede spits was als Huntelaar. Heeft ook nooit bij de topclubs mogen spelen natuurlijk en in minder respectabele competities gespeeld.

[Image: frank-visser-frank.gif]
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
Dat het discutabel is, daar ben ik het zeker mee eens. Maar hij bewees begin jaren 0 wel dat hij bijzonder veel kon, veel meer iig dan enkel een goal poacher zijn. En dat tweede argument van jou gaat in feite ook wel op voor Huntelaar, als we helemaal eerlijk zijn; Huntelaar maakte in één seizoen bij Schalke het verschil met Van Hooijdonk en zonder dat seizoen zouden we deze discussie niet eens hebben. Verder is zijn productiviteit bij het NL elftal denk ik wel het beste pro-Huntelaar argument. Een clubcarriere van twee spelers waar 14 jaar tussen zit, is gewoon lastig te vergelijken. Pierre speelde bovendien in de EPL en in Schotland toen die competitie nog iets voorstelde.
Reply
(28-03-2023, 13:49)BigBird Wrote:
(28-03-2023, 12:56)Gerblansky Wrote:
(28-03-2023, 12:52)Uplift Wrote: Nee. Zodra hij bij een topclub zat, werd hij te licht bevonden. Knap dat hij één keer topschutter van de Bundesliga is geworden, maar als we dat soort wonderseizoenen als uitgangspunt hebben, dan zijn Diego Tristan, Dries Mertens en Kevin Phillips ook Europese topspitsen geweest.

Mwah, moest bij Milan en Real zelfs opdraven als rechtsbuiten he. In Duitsland 7 seizoenen lang consistent 1 op 2 gelopen en ook nog 42 goals in 76 interlands.


Precies, die jongen was in Duitsland jarenlang de beste spits qua doelpunten, en in NL elftal staat hij 2e op de ranglijst aller tijden.
Bij Milaan en Madrid had hij zware concurrentie en stond niet altijd op zijn ideale plek. En dan nog bij beide clubs wereldgoals gemaakt.
Dat seizoen waarin Huntelaar topscorer is geworden vertekent veel. Hij heeft daarna geen enkele keer meer de top 10 gehaald, en vaak niet eens de top 20. Als je zijn statistieken gaat vergelijken is hij eerder Anthony Modeste dan een van de echte topspitsen uit de Bundesliga.
Reply
Zo te zien kan ik stilaan weer de Belg-kaart trekken. Nu is Duitsland een team in crisis, maar dit is alweer knap: Lukaku scoort in twee wedstrijden meer dan in de rest van het hele seizoen.
Reply
De wedstrijd tegen Zweden was ook prima. Genoeg strijd en vooral een team. Alles wat ontbreekt bij NL zeg maar (inclusief goede spits).
Reply
België heeft natuurlijk altijd nog de troefkaart Kevin de Bruyne. Wat een speler...

En Johan Bakayoko natuurlijk....
Reply
(29-03-2023, 10:41)Schobbeyak Wrote: België heeft natuurlijk altijd nog de troefkaart Kevin de Bruyne. Wat een speler...

En Johan Bakayoko natuurlijk....
en binnenkort Arthur Vermeeren en Zeno van den bosch Tongue
Reply
Angel Kobel

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/ke...~ad262cec/
Reply
Dat ze maar snel Flekken halen dan.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
kunnen we hopen op 3 belgische voetbalclubs in europese halve finales?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 35 Guest(s)