Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 4.13 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Internationaal voetbal
Je bedoelt tweederangs Britse kolonialen.
Reply
Australië?
Reply
Zou me niks verbazen als dit hetzelfde eindigt als de kwalificatie voor het EK van 2016.
Reply
Eerste twee gaan door en Ierland noch Griekenland zitten bepaald in een hoogconjunctuur, i.e. het zijn landen zoals Finland 15 jaar geleden of zo.

Dat komt wel goed. Verder blijft het dogmatische karakter van het NL elftal - als een soort afspiegeling van sommige aspecten van de samenleving - natuurlijk een hypotheek op enig significant succes in de nabije toekomst. Te veel 'beste spelers' spelen de facto nooit bij hun club en zijn gewoon niet in vorm. Dat was ook de voorbije twee eindtoernooien al het geval.
Reply
Het is gewoon niks zonder Frenkie. Voor echt succes moeten (ook) wat spelers voorin in top vorm zijn, ja.
Reply
Met Frenkie de Jong had je echt niet 2 doelpunten meer gemaakt of niet, is uiteindelijk ook geen speler die het verschil maakt. We hadden overigens nog wel 2 pingels mogen krijgen, maar goed om daar nu over te klagen tegen fucking Gibraltar.

Het is gewoon triest om te zien dat er nauwelijks nieuw talent aansluit bij spelers. Leuk voor de transfer waarde dat ze positief zijn over Wiefer hoor, maar uiteindelijk heeft hij 500 balletjes breed gelegd en zijn we blij dat dat was naar iemand met een zelfde shirt aan. Zo'n Simons ook, kan best voetballen.. maar of hij nu echt zo goed is als men denkt/zegt... geen idee. Het is gewoon best wel triest om te zien dat de belangrijkste spelers nog ongeveer hetzelfde zijn als tijdperk Hiddink/Blind.
Reply
Je wordt aan het einde afhankelijk gemaakt van de creatieve ingevingen van fucking Daley Blind. Fuck Koeman en z'n vriendjes. Er lopen in buitenlandse competities die sterker zijn dan de Eredivisie genoeg (jonge) spelers die wekelijks spelen (Van den Boomen, Schouten, Bakker, Schuurs, Struijk, Dallinga) maar nee we blijven aanklooien met Wijnaldum want dat weet je in elk geval zeker dat het niks wordt. Rot op joh.
Reply
(28-03-2023, 09:10)Gerblansky Wrote: Je wordt aan het einde afhankelijk gemaakt van de creatieve ingevingen van fucking Daley Blind. Fuck Koeman en z'n vriendjes. Er lopen in buitenlandse competities die sterker zijn dan de Eredivisie genoeg (jonge) spelers die wekelijks spelen (Van den Boomen, Schouten, Bakker, Schuurs, Struijk, Dallinga) maar nee we blijven aanklooien met Wijnaldum want dat weet je in elk geval zeker dat het niks wordt. Rot op joh.
Daar ben ik het niet mee eens, ik volg deze competities best op de voet. En deze spelers doen het allemaal "goed" maar zijn nou ook niet de spelers die het verschil maken hoor.

Wijnaldum is wel degelijk beter dan Schouten hoor. Maar ook hij is niet onderscheiden, maar heeft wel bewezen dat hij op niveau mee kan ballen. Dat hij nu niet direct in vorm is na zijn blessure vind een beetje makkelijk. Ik vind het zorgwekkender dat Davy Klaassen nog invalt als Depay geblesseerd invalt. 

Wat ik wil zeggen is dat je ook Boomen, Schouten, Bakker, Schuurs, Struijk, Dallinga geen deuk in een pakje boter gaat slaan op het hoogste niveau. Is denk ik niet het niveau wat je na moet willen streven. Dat ze een keer hun gezicht mogen laten zien, ben ik het mee eens. Maar dit zijn ook niet de spelers die ons veel beter gaan maken.
Reply
Nee. En het is ook wel zorgwekkend dat na het stoppen van Janssen en De Jong (wat al geen NL-elftal spitsen waren) Nu zit opgescheept met Weghorst. Daarachter zit dan Brobbey. Je weet wel. Die gozer die al twee jaar lang geen 90 minuten achter elkaar kan voetballen.
Reply
Weghorst had gisteren wel pech. Die ene bal ging op een coronavaccinnaald na naast.

Maar nee, het blinde geloof in spelers met status die al jaren geen wedstrijdritme hebben, gekoppeld aan het niet genoeg uitgaan van wat je kracht is (de centrale verdediging, Dumfries en De Jong, meer echt niet) is een recept voor weer een paar jaar teleurstelling.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
En we hebben Depay, die al jaren denkt dat hij een topspeler is, maar dat in feite niet is.

De tijden van Robben, Sneijder, Persie, Huntelaar, Van der Vaart etc is voorbij, en we hebben al jaren een bijeengeraapt zooitje. Er is geen leider, teveel wisselingen in coaches en speelstijlen. Er is geen vast basis spelers die constante kwaliteit leveren bij hun eigen clubs.
Reply
(28-03-2023, 10:22)BigBird Wrote: En we hebben Depay, die al jaren denkt dat hij een topspeler is, maar dat in feite niet is.

De tijden van Robben, Sneijder, Persie, Huntelaar, Van der Vaart etc is voorbij, en we hebben al jaren een bijeengeraapt zooitje. Er is geen leider, teveel wisselingen in coaches en speelstijlen. Er is geen vast basis spelers die constante kwaliteit leveren bij hun eigen clubs.

Dat laatste was mijn punt een beetje; die spelers zijn er dus wel alleen ze worden niet opgeroepen. Dat die kwalitatief misschien net iets minder zijn dan je voor Oranje zou verwachten doet er minder toe vind ik. Dat geldt namelijk ook voor Wieffer, Taylor, Geertruida, Berghuis en noem ze maar op. Constant wedstrijdritme is gewoon belangrijk.
Reply
(28-03-2023, 10:22)BigBird Wrote: En we hebben Depay, die al jaren denkt dat hij een topspeler is, maar dat in feite niet is.

De tijden van Robben, Sneijder, Persie, Huntelaar, Van der Vaart etc is voorbij, en we hebben al jaren een bijeengeraapt zooitje. Er is geen leider, teveel wisselingen in coaches en speelstijlen. Er is geen vast basis spelers die constante kwaliteit leveren bij hun eigen clubs.

Huntelaar hoort niet in dit rijtje thuis Biggie. En eigen Raffie ook niet. Al had die nog zijn periodes. 
Memphis is zoals het Nederlands elftal. Ontzettend wisselvallig, maar als hij er lekker in zit wel de belangrijkste speler van dit team.
Reply
Memphis heeft zichzelf nog nooit op het allerhoogste niveau bewezen. Op dat vlak is zelfs Gakpo mogelijk al verder, dus daar kan en moet je ook verder op bouwen.

Memphis is dikke cult, maar ultiem te traag en te veel een salonvoetballer.
Reply
Euh, Huntelaar was gewoon een Europese topspits hoor.
Reply
Nee. Zodra hij bij een topclub zat, werd hij te licht bevonden. Knap dat hij één keer topschutter van de Bundesliga is geworden, maar als we dat soort wonderseizoenen als uitgangspunt hebben, dan zijn Diego Tristan, Dries Mertens en Kevin Phillips ook Europese topspitsen geweest.
Reply
(28-03-2023, 12:52)Uplift Wrote: Nee. Zodra hij bij een topclub zat, werd hij te licht bevonden. Knap dat hij één keer topschutter van de Bundesliga is geworden, maar als we dat soort wonderseizoenen als uitgangspunt hebben, dan zijn Diego Tristan, Dries Mertens en Kevin Phillips ook Europese topspitsen geweest.

Mwah, moest bij Milan en Real zelfs opdraven als rechtsbuiten he. In Duitsland 7 seizoenen lang consistent 1 op 2 gelopen en ook nog 42 goals in 76 interlands.
Reply
Europese topspitsen zijn spitsen die vlot scoren in de CL, dat lijkt me een simpel criterium waar we het met z'n allen eens over kunnen zijn. Want voor dat soort stats kan ik tig andere voetballers vinden waar niemand ooit van gehoord heeft.
Reply
(28-03-2023, 12:49)Gerblansky Wrote: Euh, Huntelaar was gewoon een Europese topspits hoor.

Nee joh. Drogba, Batistuta, Fernando Torres, Thierry Henry, Zlatan, Van Persie, Van Nistelrooij. Dat waren Europese topspitsen.

Ik zal het sterker vertellen: Roy Makaay en Jimmy Floyd Hasselbaink waren meer topspits dan Huntelaar.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
(28-03-2023, 13:00)Uplift Wrote: Europese topspitsen zijn spitsen die vlot scoren in de CL, dat lijkt me een simpel criterium waar we het met z'n allen eens over kunnen zijn. Want voor dat soort stats kan ik tig andere voetballers vinden waar niemand ooit van gehoord heeft.


[Image: ailton.jpg?fit=1600%2C1065&ssl=1]
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Huntelaar was gewoon een "goede" spits. Maar ook geen buitencategorie als je het breder bekijkt. Geld ook van de Vaart. Zelfs Sneijder was eigenlijk maar 1 jaar echt absolute wereldtop, alleen Robben is dat langere tijd geweest en van Persie ook enkel eind Arsenal/ Manchester United periode.

Naar mijn idee waren deze spelers ook allemaal best snel "oud" geworden. Niet van een niveau Modric die jaren lang op datzelfde niveau blijft bijvoorbeeld.
Reply
Ja, maar Modric is ook wel buitencategorie. Qua speler en hoe makkelijk hij nog meekan op zo'n hoge leeftijd. Robben heeft het wat dat betreft minder getroffen. Ook door blessures. Wat zo knap was aan Robben is dat hij tussen al die blessures door altijd zo'n hoog niveau heeft gehaald. Die kon 7 maanden geblesseerd zijn en dan de eerste wedstrijd gelijk weer zo goed als altijd.
Reply
(28-03-2023, 13:23)Schobbeyak Wrote:
(28-03-2023, 12:49)Gerblansky Wrote: Euh, Huntelaar was gewoon een Europese topspits hoor.

Nee joh. Drogba, Batistuta, Fernando Torres, Thierry Henry, Zlatan, Van Persie, Van Nistelrooij. Dat waren Europese topspitsen.

Ik zal het sterker vertellen: Roy Makaay en Jimmy Floyd Hasselbaink waren meer topspits dan Huntelaar.

Makaay hoort bij het rijtje erboven en Hasselbaink noemen is lachwekkend, die komt qua moyenne in geen enkele competitie in de buurt van dat van Huntelaar. Hasselbaink in zijn hele carriere 7 potjes CL gespeeld. Huntelaar 42.
Reply
Hasselbaink scoorde wel veel én regelmatiger in zowel de PL (twee keer topschutter) als de Primera Division. Harry Kane heeft ook nog niet veel CL gespeeld, trouwens. Maar dat is wel een topspits, en als hij in de CL speelt, dan scoort-ie ook.

Makaay > Hasselbaink > Van Hooijdonk > Huntelaar > eender wie vandaag in de spits speelt
Reply
(28-03-2023, 12:56)Gerblansky Wrote:
(28-03-2023, 12:52)Uplift Wrote: Nee. Zodra hij bij een topclub zat, werd hij te licht bevonden. Knap dat hij één keer topschutter van de Bundesliga is geworden, maar als we dat soort wonderseizoenen als uitgangspunt hebben, dan zijn Diego Tristan, Dries Mertens en Kevin Phillips ook Europese topspitsen geweest.

Mwah, moest bij Milan en Real zelfs opdraven als rechtsbuiten he. In Duitsland 7 seizoenen lang consistent 1 op 2 gelopen en ook nog 42 goals in 76 interlands.


Precies, die jongen was in Duitsland jarenlang de beste spits qua doelpunten, en in NL elftal staat hij 2e op de ranglijst aller tijden.
Bij Milaan en Madrid had hij zware concurrentie en stond niet altijd op zijn ideale plek. En dan nog bij beide clubs wereldgoals gemaakt.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)