Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 4.13 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Internationaal voetbal
En natuurlijk de Frenkie de Jongsaga. Onbegrijpelijk hoe die club gerund wordt.
Reply
(13-07-2022, 13:21)Uplift Wrote: Leuke transferzomer tot dusver:

-Ronaldo vindt geen ploeg
-Sterling naar Chelsea. Gaat City nog spijt van hebben, denk ik

En dan natuurlijk vooral F.C. Coc.. pardon, Barcelona: tekenen Dembélé bij, zitten nog in poleposition voor Lewandowski, bevestigen vandaag Raphinha, haalden eerder dit jaar al Aubameyang en Ferran Torres. Oh ja, en ze hebben nog geen rechtsbak en de hoogste schulden van eender welke club. Het getrol van Bayern vind ik dan ook prachtig: ze willen harde cash voor Lewandowski, omdat ze niet geloven dat Barcelona over twee jaar nog bestaat Big Grin
Ja die Sterling transfer snap ik ook niet. Hebben ze na al Aguero eindelijk weer eens een goede centrum spits, en dan doe je de beste vleugel speler van je selectie weg. Die had voor veel aanvoer moeten zorgen zou je zeggen. Maar Liverpool doet ook wel een jasje uit zonder Mané.
Reply
Liverpool moest van Mané af wegens te veel interne concurrentie met Salah. Nu hebben ze Diaz-Salah-Darwin... dus euh, dat wordt wel wat.

City heeft dan Grealish - Haaland - Foden. Vind ik minder, met name omdat Grelish de Harry Maguire is van de aanvallende spelers.
Reply
Diaz mag de schoenveters van Mané nog niet strikken. Ik denk dat ik de laatste twee seizoenen Mané ook wel beter vond dan Salah. Maar goed, hij is al wat ouder aan het worden dus verjonging is niet zo'n gek idee.

En City heeft Mahrez ook nog toch? Ik heb het trouwens ook niet zo op Grealish.
Reply
Mahrez kan alleen op rechts spelen en daar moet je toch vooral Foden zetten.

Overigens was ik vergeten dat Barcelona nog steeds Memphis heeft rondlopen, waar ze nu kennelijk vanaf willen. PSV als olifantenkerkhof?
Reply
(13-07-2022, 20:50)Uplift Wrote: Liverpool moest van Mané af wegens te veel interne concurrentie met Salah. Nu hebben ze Diaz-Salah-Darwin... dus euh, dat wordt wel wat.

City heeft dan Grealish - Haaland - Foden. Vind ik minder, met name omdat Grelish de Harry Maguire is van de aanvallende spelers.

dat mag wel zijn maar met KDB daarachter gaat Grealish er ook genoeg goals maken hoor..
Reply
Grealish is een alcoholverslaafde salonvoetballer zonder scorend vermogen. Die wordt in de winterstop uitgeleend aan Brentford.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
(14-07-2022, 09:09)Uplift Wrote: Mahrez kan alleen op rechts spelen en daar moet je toch vooral Foden zetten.

Overigens was ik vergeten dat Barcelona nog steeds Memphis heeft rondlopen, waar ze nu kennelijk vanaf willen. PSV als olifantenkerkhof?

Als ze Memphis en Wijnaldum halen ga ik in een livestream 24 uur lang juichen
Reply
Chelsea haalt nu ook Koulibaly. Ronaldo wordt wellicht de volgende.

Die hebben straks ook een ploegje hoor. Met een heel stevige basis (potentieel vijf verdedigers inclusief de backs en een supergoed controlerend middenveld), de twee spelers die bij Engeland altijd boven Grealish gekozen moeten worden (Sterling en Mount) en dan ook nog Havertz-Ronaldo in potentie.
Reply
45 miljoen en 9 miljoen netto salaris per jaar voor Lewandowski. En ik maar denken dat ze bij Barcelona iets geleerd hadden.
Reply
Kan iemand me uitleggen waarom Barcelona dit financieel nog mag doen?
Reply
we beginnen er aan

donderdag 19u tegen FC Drita (de feyenoorders onder ons zullen deze nog wel kennen van vorig jaar)

heb vrijdag de oefenmatch kunnen zien tegen Dynamo Kiev en het lijkt mij dat Antwerp eindelijk met druk speelt en onder een duidelijk systeem. 

ben benieuwd

Conference league final here we come?
Reply
Zlatan doet er nog een jaartje Milan bij, wat een koning.
Reply
(17-07-2022, 19:28)kurtje Wrote: Kan iemand me uitleggen waarom Barcelona dit financieel nog mag doen?
En ze gaan gewoon door, ze zijn al weer bezig met Azpilicueta als je de geruchten moet geloven.
Reply
(17-07-2022, 19:28)kurtje Wrote: Kan iemand me uitleggen waarom Barcelona dit financieel nog mag doen?

In dit artikel wordt een verdienstelijke poging gedaan https://www.theguardian.com/football/blo...ng-a-story
Reply
De Ligt wordt gekeurd bij Bayern, lijkt me een goede match.
Reply
Kijkt er nog iemand het EK vrouwenvoetbal deze dagen?
Ik zie toch wel spannende strijd, gisteravond Engeland-Spanje, en voetballers die niet om elke aanraking over de grond liggen te rollen. Dat tweede toch wel een aardige verbetering t.o.v. het mannenvoetbal dat veelal gekenmerkt wordt door aanstellers.
[+] 1 user says Thank You to marcorenton for this post
Reply
(21-07-2022, 11:39)marcorenton Wrote: Kijkt er nog iemand het EK vrouwenvoetbal deze dagen?
Ik zie toch wel spannende strijd, gisteravond Engeland-Spanje, en voetballers die niet om elke aanraking over de grond liggen te rollen. Dat tweede toch wel een aardige verbetering t.o.v. het mannenvoetbal dat veelal gekenmerkt wordt door aanstellers.

Prima wedstrijden gezien en veel spanning. Vooral het spel van Frankrijk en Duitsland kan me bekoren. Inderdaad ook een stuk minder theater dan bij de mannen.
Reply
Best wel wat aardige momenten voorbij zien komen maar het is nauwelijks te doen om een volledige wedstrijd uit te kijken. Daarvoor is het niveau over het algemeen echt nog te laag en ik zie dus ook geen enkele reden om dit uit te zenden op de manier waarop het nu gedaan wordt. Beter had men zo groot uitgepakt met het WK Hockey.
Reply
Moest wel lachen om die uitspraken in Studio Engeland van eerder deze week. Waar Suse van Kleef en Leonne Stentler bloedserieus aan het verkondigen waren dat ze verwachten dat als een ED club van niveau FC Twente zich zou melden Wiegman dat zou weigeren. Want ze is tenslotte al aan de top van het vrouwenvoetbal en een club in de Eredivisie is een stap terug. Dan leef je toch wel echt in je eigen wereldje. Ze zal vast meer verdienen bij Engeland daar ze er flink geld inpompen daar. Maar laten we nou niet gaan doen alsof de mannen van FC Twente een lager niveau hebben dan de vrouwenelftallen van Nederland en Engeland. Dit soort quotes helpen het imago nou ook niet bepaald de goede kant op.
[+] 1 user says Thank You to Piet Knaak for this post
Reply
Ik vind het niet zo'n vreemde uitspraak, als je bondscoach bent en je wint misschien 2 keer achter elkaar het EK dan is de subtop ED toch gewoon een stap terug? Dan gaat het om organisatie, inspraak, professionaliteit, salaris, niet zo zeer om het niveau van de spelers. Als je bondscoach bent van de vrouwenatletiekploeg dan ga je toch ook niet terug naar de mannen van CIKO '61, ook al loopt een Rick Taam ruim sneller dan Dafne Schippers ooit heeft gelopen.
Reply
Ik heb geen verstand van atletiek dus die vergelijking volg ik totaal niet. Maar laten we nou niet gaan doen alsof Twente ineens een amateur clubje is als je nationale dames elftallen hebt gecoacht. Ik denk dat het juist goed zou zijn voor het vrouwen voetbal als een coach als Wiegman een club van niveau Twente de Europa League in kan coachen en daar kan overwinteren. Dan kan je juist laten zien dat het in ieder geval voor het coaching gedeelte niet uitmaakt of er nou een man of een vrouw voor de groep staat. Hadden ze pakweg RKC of Volendam genoemd, fair game. Maar FC Twente is nou net een serieuze club met een grote aanhang en lange historie die daadwerkelijk ergens om speelt.
Reply
Laten we vooral niet doen alsof de tactische bagage die een atletiekcoach moet hebben ook maar in de buurt komt bij die van een voetbalcoach.

Een FC Twente speelt een niveautje of 6 hoger dan het Engelse vrouwenvoetbal en de coaches moeten op vlak van tactiek daarin meekunnen. Ik schat het niveau van het Engelse team zo in op 3e/4e klasse zondag bij de mannen dus op basis waarvan zou de Eredivisie voor haar te min zijn?
Reply
(21-07-2022, 13:24)Gerblansky Wrote: Laten we vooral niet doen alsof de tactische bagage die een atletiekcoach moet hebben ook maar in de buurt komt bij die van een voetbalcoach.

Een FC Twente speelt een niveautje of 6 hoger dan het Engelse vrouwenvoetbal en de coaches moeten op vlak van tactiek daarin meekunnen. Ik schat het niveau van het Engelse team zo in op 3e/4e klasse zondag bij de mannen dus op basis waarvan zou de Eredivisie voor haar te min zijn?

Vrouwen zijn minder fysiek dan mannen en daarom blijven we het vrouwenvoetbal maar afzeiken? Er zijn in nederland 14-jarige jochies die alle Nederlandse topvrouwen er uit sprinten dus sprinten kunnen die wijven ook al niet, of zoiets? Kijk gewoon niet als je er geen zak aan vindt.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
Vergeet ook niet dat het coachen van een vrouwenteam wezenlijk anders is als het coachen van een mannenteam.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)