Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 4.13 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Internationaal voetbal
#1
Deel 1 hier https://wattes.nl/forum/showthread.php?tid=204
Reply
#2
Een tijdje geleden plaatste ik hier twee puzzels: opstellingen met antoniemen van voetballers. Ik heb nu een derde gemaakt, ditmaal met internationale sterren van nu. Posities kloppen ongeveer. Succes!

Paswasdaughter

Kanyedich
Het Lag
Ooikoe
Burgemeester Lessyes

NCRVkoe
Kongenoeg
Harmless

Brengneither
Washijpa
Vorkno
[+] 2 users say Thank You to matthijs603 for this post
Reply
#3
Spoedigisson

Kimmich
De Lage Ping
Ramstier
Wethouder Moreno

VRPOstier
Kanteweinig
Geen idee, te lastig

Geefboth
Iszijma
Lepelyes
Reply
#4
(25-03-2020, 15:33)matthijs603 Wrote: Een tijdje geleden plaatste ik hier twee puzzels: opstellingen met antoniemen van voetballers. Ik heb nu een derde gemaakt, ditmaal met internationale sterren van nu. Posities kloppen ongeveer. Succes!

Paswasdaughter > Alisson

Kanyedich > Kimmich
Het Lag > De Ligt
Ooikoe > Ramos
Burgemeester Lessyes >

NCRVkoe > Kroos
Kongenoeg > Kanté
Harmless >

Brengneither > Haaland
Washijpa >
Vorkno > Messi

Nog 3 te gaan
Reply
#5
(25-03-2020, 15:33)matthijs603 Wrote: Paswasdaughter > Alisson (Becker)

En Washijpa > Benzema
Reply
#6
Ik volg weinig tegenwoordig, maar paar antwoorden:

Kimmich
De Ligt
Hector Moreno?

Kanté

Edit: spuit 11
Reply
#7
Washijpa = Benzema
Reply
#8
Goed allemaal, maar een andere Moreno.
Reply
#9
Spaanse voetbalbond komt met noodfonds van 500 miljoen
De Spaanse voetbalbond RFEF schiet clubs te hulp die door de coronacrisis in de financiële problemen komen. Er wordt via een noodfonds een bedrag van 500 miljoen euro beschikbaar gesteld. 
"We hebben gesproken met meerdere banken en zijn in staat om een krediet aan te bieden aan clubs uit de hoogste en de tweede divisie van het Spaanse voetbal", zei bondsvoorzitter Luis Rubiales woensdag op een persconferentie. Het gaat om renteloze leningen die binnen vier, vijf of zes jaar terugbetaald moeten worden.


Prachtig dat in deze tijd waar mensen bij bosjes in Spaanse ziekenhuizen en thuis sterven er ook nog geld beschikbaar komt voor de echt belangrijke zaken.
[+] 2 users say Thank You to Enzo for this post
Reply
#10
(25-03-2020, 22:02)Enzo Wrote: Spaanse voetbalbond komt met noodfonds van 500 miljoen
De Spaanse voetbalbond RFEF schiet clubs te hulp die door de coronacrisis in de financiële problemen komen. Er wordt via een noodfonds een bedrag van 500 miljoen euro beschikbaar gesteld. 
"We hebben gesproken met meerdere banken en zijn in staat om een krediet aan te bieden aan clubs uit de hoogste en de tweede divisie van het Spaanse voetbal", zei bondsvoorzitter Luis Rubiales woensdag op een persconferentie. Het gaat om renteloze leningen die binnen vier, vijf of zes jaar terugbetaald moeten worden.


Prachtig dat in deze tijd waar mensen bij bosjes in Spaanse ziekenhuizen en thuis sterven er ook nog geld beschikbaar komt voor de echt belangrijke zaken.

Die laatste zin, mijn gedacht bij de kop.
Reply
#11
(25-03-2020, 22:02)Enzo Wrote: Spaanse voetbalbond komt met noodfonds van 500 miljoen
De Spaanse voetbalbond RFEF schiet clubs te hulp die door de coronacrisis in de financiële problemen komen. Er wordt via een noodfonds een bedrag van 500 miljoen euro beschikbaar gesteld. 
"We hebben gesproken met meerdere banken en zijn in staat om een krediet aan te bieden aan clubs uit de hoogste en de tweede divisie van het Spaanse voetbal", zei bondsvoorzitter Luis Rubiales woensdag op een persconferentie. Het gaat om renteloze leningen die binnen vier, vijf of zes jaar terugbetaald moeten worden.


Prachtig dat in deze tijd waar mensen bij bosjes in Spaanse ziekenhuizen en thuis sterven er ook nog geld beschikbaar komt voor de echt belangrijke zaken.

Ik proef cynisme. Maar het is toch helemaal niet gek dat de Spaanse voetbalbond z'n clubs wil beschermen van een eventueel faillissement? Ze halen het geld bij banken vandaan, niet uit een overheid potje. Lijkt me een vrij normale gang van zaken.
Reply
#12
Spaanse banken sponsoren de clubs al langer bovendien
Reply
#13
(26-03-2020, 10:32)Piet Knaak Wrote:
(25-03-2020, 22:02)Enzo Wrote: Spaanse voetbalbond komt met noodfonds van 500 miljoen
De Spaanse voetbalbond RFEF schiet clubs te hulp die door de coronacrisis in de financiële problemen komen. Er wordt via een noodfonds een bedrag van 500 miljoen euro beschikbaar gesteld. 
"We hebben gesproken met meerdere banken en zijn in staat om een krediet aan te bieden aan clubs uit de hoogste en de tweede divisie van het Spaanse voetbal", zei bondsvoorzitter Luis Rubiales woensdag op een persconferentie. Het gaat om renteloze leningen die binnen vier, vijf of zes jaar terugbetaald moeten worden.


Prachtig dat in deze tijd waar mensen bij bosjes in Spaanse ziekenhuizen en thuis sterven er ook nog geld beschikbaar komt voor de echt belangrijke zaken.

Ik proef cynisme. Maar het is toch helemaal niet gek dat de Spaanse voetbalbond z'n clubs wil beschermen van een eventueel faillissement? Ze halen het geld bij banken vandaan, niet uit een overheid potje. Lijkt me een vrij normale gang van zaken.

De -zeer corrupte- Spaanse voetbalwereld en de -zeer corrupte- Spaanse banken zijn twee handen op één buik. Het is populistisch om dit verwerpelijk te vinden, maar het blijft wel verwerpelijk. Populistisch, uiteraard omdat een half miljard gewoon geen hol betekent. In Spanje zouden ze al bezig moeten zijn met de nationalisering van sleutelsectoren om sterker uit de crisis te kunnen komen.
Reply
#14
MSK Zilina, de oude club van Robert Bozenik, is ondanks die transfer, failliet verklaard. Ben benieuwd wat er de komende maanden allemaal nog volgt...
Reply
#15
Sunderland Till I Die seizoen 2 staat op Netflix. Daar moeten we het nu toch een beetje van hebben.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
#16
'De UEFA heeft donderdag een brief gestuurd naar alle 55 nationale bonden met het verzoek om de competities niet per direct te stoppen. De Europese voetbalbond waarschuwt dat landen op die manier Europese tickets kunnen kwijtraken voor volgend seizoen'.
Reply
#17
Teringlijers
Reply
#18
Om te janken.
Reply
#19
De UEFA moet gewoon even hun bek houden. Ze zijn zelf al te lang doorgegaan (Premier League niet ingegrepen, Valencia - Napoli moest kosten wat kost doorgaan). En het is niet enkel de UEFA hoor, maar heel het voetbal bolwerk mag wat mij betreft instorten en een flink herstart doormaken. (en ja dat is niet genuanceerd, maar ze mogen wel weer enigszins terug op aarde belanden hoor).
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
#20
lijkt mij een mooi moment voor de nationale bonden, of desnoods de (sterren van de) clubs om op te staan tegen dit financiële apparaat, en voor mens te kiezen ipv tv geld. zal wel niet gebeuren, maar je mag dromen dat er mensen wakker worden.
Reply
#21
we kunnen plannen wat we willen, maar we weten nog helemaal nx
zolang we niet weten wanneer we weer kunnen voetballen, kunnen we nx plannen.

dus gewoon afwachten.
en wie weet, kunnen we pas weer in maart 2021 voetballen, nou dan kunnen we mooi dit seizoen afmaken.
Reply
#22
Ronaldo's Instagram account is absoluut goud. En nu kwam er weer een pareltje voorbij: https://www.instagram.com/p/B-jykkWAhiM/...3xf3l0jwq7

De was die hangt te drogen achter hem, het Siiiiiii terwijl zijn vriendin zijn haar scheert. Dat van het grootste Instagram account ter wereld. Love it.

Maar de volgende zijn ook mooi en benaderen een soort van perongeluk absurdisme:

https://www.instagram.com/p/Bvpl0_WAE5U/...2qvvl1ahgo
https://www.instagram.com/p/BuUA1A2A4-O/...lzexbntotz

Wat een pracht vent.
[+] 2 users say Thank You to Loov for this post
Reply
#23
(03-04-2020, 15:15)Indiaantje89 Wrote: De UEFA moet gewoon even hun bek houden. Ze zijn zelf al te lang doorgegaan (Premier League niet ingegrepen, Valencia - Napoli moest kosten wat kost doorgaan).  En het is niet enkel de UEFA hoor, maar heel het voetbal bolwerk mag wat mij betreft instorten en een flink herstart doormaken. (en ja dat is niet genuanceerd, maar ze mogen wel weer enigszins terug op aarde belanden hoor).
Misschien dat dit een eerste stap is richting een reset...

De Premier League-clubs zetten druk op hun spelers en trainers om in te leveren. In een conference call met alle aanvoerders en trainers lieten hun werkgevers blijken dat ze gezamenlijk mogelijk tot 1,25 miljard verlies zullen lijden.
[*]Een akkoord kwam er gisteren niet. De aanvoerders uit de Premier League, verenigd in de spelersvakbond PFA, en de trainers zijn er met de clubleiders niet uitgekomen over besparingen van minstens dertig procent op de lonen. De Premier League, de vereniging waarbij alle PL-clubs betrokken zijn, wilde vooral duidelijk maken waarom ze op salarisvermindering aansturen: in het worstcase-scenario - als er dit seizoen niet meer wordt gevoetbald - dreigt een verlies tot 1,25 miljard euro. Daarvan is het leeuwendeel (800 miljoen euro) afkomstig van misgelopen tv-gelden. Als spelers dertig procent van hun loon afstaan, zou dat gat financieel gedicht kunnen worden.
Reply
#24
(05-04-2020, 10:18)Loov Wrote: Ronaldo's Instagram account is absoluut goud. En nu kwam er weer een pareltje voorbij: https://www.instagram.com/p/B-jykkWAhiM/...3xf3l0jwq7

De was die hangt te drogen achter hem, het Siiiiiii terwijl zijn vriendin zijn haar scheert. Dat van het grootste Instagram account ter wereld. Love it.

Maar de volgende zijn ook mooi en benaderen een soort van perongeluk absurdisme:

https://www.instagram.com/p/Bvpl0_WAE5U/...2qvvl1ahgo
https://www.instagram.com/p/BuUA1A2A4-O/...lzexbntotz

Wat een pracht vent.
https://twitter.com/fcafkicken/status/12...50210?s=21
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
#25
https://www.youtube.com/watch?v=sgQxRN1S...e=emb_logo

Heerlijk potje uit de Tadzjikistaanse competitie. Istiklol Dushanbe tegen FK Khatlon. Beide nog ongeslagen en nog een echte topper dit weekend. Dat doelpunt van Uma Sharipov mag er nog best wezen.
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)