Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 4.13 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Internationaal voetbal
(16-06-2020, 11:26)Schobbeyak Wrote: Naja, je ziet het. Ik kon het slecht hebben. Waarschijnlijk omdat we in de zomer van 98 in Frankrijk op vakantie waren en op de camping iedereen Barthez de beste keeper ter wereld vond. Ik word er godverdomme nu weer boos van.

Dit brengt echt een kettingreactie van jeugdtrauma's teweeg.
Haha mooi man.

Ik vind dat soort figuren eigenlijk wel mooi. allemaal niet te perfect en maakt het vermakelijk om naar te kijken. Nu wil ik niet de '98 adept zijn, maar sowieso die keepers van dat WK waren heerlijk kleurrijk. Van David Seaman tot Campos, van Chilavert tot Taffarel.

De keepers van nu zijn vaak maar saai eigenlijk.
Reply
Er gaat gewoon niets boven het WK van 98. Kom er maar in, Locor.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
(16-06-2020, 11:42)Indiaantje89 Wrote:
(16-06-2020, 11:26)Schobbeyak Wrote: Naja, je ziet het. Ik kon het slecht hebben. Waarschijnlijk omdat we in de zomer van 98 in Frankrijk op vakantie waren en op de camping iedereen Barthez de beste keeper ter wereld vond. Ik word er godverdomme nu weer boos van.

Dit brengt echt een kettingreactie van jeugdtrauma's teweeg.
Haha mooi man.

Ik vind dat soort figuren eigenlijk wel mooi. allemaal niet te perfect en maakt het vermakelijk om naar te kijken. Nu wil ik niet de '98 adept zijn, maar sowieso die keepers van dat WK waren heerlijk kleurrijk. Van David Seaman tot Campos, van Chilavert tot Taffarel.

De keepers van nu zijn vaak maar saai eigenlijk.

Vergeet Carlos Roa en Schmeichel ook niet. 

Maar daar tegenover staan dan ook weer Hans Vonk en Andreas Köpke.
Reply
Zubizarreta...
Reply
Ik heb echt vrij weinig bewuste herinneringen aan dat WK eigenlijk. Ik was dan ook nog 6 (bijna 7) destijds. Het was wel de zomer voor ik zelf mijn eerste voetbalseizoen in zou gaan, als keeper destijds. Het eerste WK toen ik zelf een paar jaar op voetbal zat en steeds meer wedstrijden begon te kijken waren we er niet bij...

Weet ook nog goed dat we in 2000 penalty's gingen nemen en m'n pa de spanning niet aankon. Die ging in de auto zitten voor de deur. Rond die periode hadden we toch wel echt een eindtoernooi moet winnen hè.
Reply
(16-06-2020, 11:46)Uplift Wrote: Er gaat gewoon niets boven het WK van 98. Kom er maar in, Locor.

Mooiste WK dat ik heb beleefd ja, maar dat zal mede gekleurd zijn door de prestaties van Nederland en het feit dat dit het eerste WK was dat ik volledig heb gezien (94 had nogal wat nachtelijke wedstrijden, 90 was ik te jong om alles te kunnen zien). 2010 was qua prestatie Nederland nog beter natuurlijk, maar we kennen de afloop en qua competitie, elftallen en individuele spelers minder dan 98.
Reply
'96 was mijn eerste toernooi wat ik bewust heb meegemaakt. Al voetbalde ik zelf al wel rond '94 (ben op mijn 4e begonnen ofzo).

Al kan ik me Ajax wel weer herinneren in '94/'95. Ajax - Gremio mochten we toen in de klas volgen op de radio. Geniaal.. en toen was ik niet zo voor bepaalde ploegen zeg maar Wink.

En wie is hier ook uitgemaakt voor "Seedorf"? Of schoten jullie alles in de haak?
Reply
WK 2002 heb ik erg vaak op een radio gevolgd die ik stiekem bij me had op school (met oortjes). Ook tijdens de les en zelfs tijdens een examen. Sommige leerkrachten bleven via mij en nog een paar figuren die hetzelfde deden heimelijk ook op de hoogte van de scores.
Reply
Het WK 2010 is wel bij verre m'n favoriete toernooi. Door omstandigheden op de finale na het hele toernooi in het ziekenhuis gelegen en zodoende praktisch elke wedstrijd gezien. En Nederland deed het geweldig. Veel wedstrijden eindigde wel in lage scores (superveel 1-0/1-1/2-1 uitslagen dat toernooi) en lang niet alles was even spannend om te zien maar doordat Nederland zo goed bezig was bleef je wel in de vibe hangen.
Reply
(16-06-2020, 11:55)Uplift Wrote: Zubizarreta...
Ik denk dat ik ooit met hem op het veld heb gestaan. Was NAC - Valencia en toen mocht ik met de keeper van Valencia het veld op geweest, maar weet echt niet meer of hij het was helaas... Was ook zo'n zomers vriendschappelijk potje... dus kan zomaar geweest zijn dat hij het niet was. Maar in principe was hij eerstste keeper destijds.
Reply
(16-06-2020, 11:46)Uplift Wrote: Er gaat gewoon niets boven het WK van 98. Kom er maar in, Locor.

Ik heb het EK 88 bewust meegemaakt, maar ik vind 1998 ook het mooiste tournooi, dat was ook het best voetballende Nederlands elftal vind ik.
Reply
Qua spektakel en kwaliteit van voetbal was het EK van 2008 het beste tornooi dat ik heb gezien. Kan me haast geen saaie wedstrijd herinneren van toen.
Reply
Destijds hadden we bij de pupillen (8 tot 11 jaar) shirts van de WK-ploegen van '78. Dat was nog een onderlinge competitie binnen de vereniging. Argentinië won bij de pupillen (ook) vaak, ik speelde daarin en ben vervolgens mij minstens 3 keer kampioen geworden. Ik vond destijds het shirt van Peru prachtig weet ik nog. Wit met die diagonale rode baan.

Zelf pas de EK '80 echt bewust meegemaakt, dat was al niet best qua voetbal en resultaat. En de 3 eindtoernooien er na waren we er niet bij. Spanje-Malta en Georges Grün o.a.
Reply
We hebben het hier wel eens vaker over gehad, maar WK98 is mijn mooiste voetbalherinnering. Ieder team had ook wel een of meerdere vedettes.
Reply
(16-06-2020, 13:01)Schobbeyak Wrote: We hebben het hier wel eens vaker over gehad, maar WK98 is mijn mooiste voetbalherinnering. Ieder team had ook wel een of meerdere vedettes.
+tenues.

Tegenwoordig speelt bijna ieder team met eenzelfde soort shirt. Toen zat er wat meer variatie in had ik het idee. Mexico _O_
Reply
Helaas net te jong in 1998, maar ik houd wel van die willekeurige herinneringen aan vroeger. Zoals de vrije trap van de Boer in 2000 tegen Frankrijk, tijdens mijn schoolfeest waar ik verkleed als Pippi Langkous helemaal gek werd. Of mijn ouders die me dankbaar waren dat ik exact nadat PSV de Europa Cup 1 won werd geboren, in Eindhoven.
[+] 1 user says Thank You to kurtje for this post
Reply
Hoe kan je op je 10e dan te jong zijn voor een WK? Ik heb vage herinneringen aan de finale van '90 en ben nog geen anderhalf jaar ouder.
Reply
(16-06-2020, 13:36)Uplift Wrote: Hoe kan je op je 10e dan te jong zijn voor een WK? Ik heb vage herinneringen aan de finale van '90 en ben nog geen anderhalf jaar ouder.

Dat telt niet. Jij herinnert je de klassenstrijd nog en toen was je -250.
Reply
Ik ben gewoon 33, hoor.
Reply
(16-06-2020, 13:36)Uplift Wrote: Hoe kan je op je 10e dan te jong zijn voor een WK? Ik heb vage herinneringen aan de finale van '90 en ben nog geen anderhalf jaar ouder.

Je hebt herinneringen en je hebt herinneringen he. Als ik het terugkijk komt het allemaal wel terug, maar dat jaar heb ik zo niet op mijn netvlies waar ik was toen ik de wedstrijden keek enzo. Is ook vrij willekeurig, ik kan me enkel herinneren dat ik ooit op volleybalkamp ben geweest vanwege Seedorf in 1996.
Reply
Ik zou eerder vragen stellen over zijn Pipi Langkous verleden.
Reply
(16-06-2020, 13:42)Uplift Wrote: Ik ben gewoon 33, hoor.

Dat verklaart de messias trekjes Wink
Reply
Ik begon je net leuk te vinden, Gunnar.
Reply
(16-06-2020, 13:46)Indiaantje89 Wrote: Ik zou eerder vragen stellen over zijn Pipi Langkous verleden.

Terecht, al was het niet veel meer dan een bluf callen. Had er toen al niet zo'n problemen mee om tegen de stroom in te gaan en als enige verkleed op een schoolfeest rond te lopen Wink
Reply
Ik ben een keer verkleed als afsluitdijk naar een feestje geweest. Krijg je ook lastig uitgelegd.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)