Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 4.13 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Internationaal voetbal
#76
(15-06-2020, 14:18)Uplift Wrote: Hij werd bij Utrecht AGOVV al de Belgische Messi genoemd, hoor.
Fixed.
Reply
#77
(15-06-2020, 14:24)Uplift Wrote: Is van voor je tijd.

De grootste overachiever uit de recente voetbalgeschiedenis.

Als in prestaties t.o.v. aangeboren talent?  

Dan is dat toch Ronaldo. Maar verder eens, Mertens is een grote overachiever ja.
Reply
#78
Ronaldo is geen overachiever. Dat is zoals Messi ''momentvoetballer'' noemen.
Reply
#79
Dit schreeuwt om een uitleg.
Reply
#80
Prima. Typ je uitleg maar op je gemak; ik lees het wel als het verschijnt.
Reply
#81
Haha, het is eigenlijk heel simpel; de impact die Ronaldo op het internationale voetbal heeft gehad staat niet in verhouding tot zijn daadwerkelijke talent.

Uiteraard heeft hij veel talent, maar zijn mentaliteit en wilskracht hebben zijn prestaties buitenaards gemaakt.

Overachiever klinkt misschien wat denigrerend, maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat hij alle verwachtingen heeft overtroffen. En dat is wat een overachiever in de basis is.
Reply
#82
Maar dat is met Messi ook zo, als je hem zou beoordeeld hebben als jong talent. Beide spelers zijn rond hun 22e volledig -en in veel opzichten onverwacht- ontploft, met name op het gebied van doelpunten maken.

Ik bedoel; Quaresma was ook beloftevol. Of het nu hard werk is, mazzel, een ongelofelijk goed team om je heen hebben, de juiste coaches en (niet onbelangrijk) weten hoe je ouder moet worden... al die factoren dragen bij. Tuurlijk heeft Messi meer aangeboren talent. Hij heeft ook een lager zwaartepunt dan Ronaldo. Ronaldo is als atleet echter veel meer getalenteerd. Uiteindelijk is Jordan ''pound for pound'' ook niet de beste basketballer ooit. Maar wat maakt dat uit.

Echter, Dries Mertens heeft OHL-AGOVV-Utrecht-PSV-topschutter eredivisie-Napoli-bijna topschutter Serie A-3e op een WK-topschutter aller tijden bij Napoli als track record en zoiets is in feite een Bollywood-film waardig. Dat is wat ik met overachiever bedoel. Er waren vast nog zoveel andere Dries Mertenssen die nu Björk Vleminckx-gewijs (die andere Eredivisie-topschutter) een tuinbouwbedrijf hebben.
Reply
#83
Ja Driesje vind ik wel een goed voorbeeld van iemand die het veel verder heeft geschopt dan ik ooit had durven denken. Natuurlijk was al lang duidelijk dat de techniek en z'n schot wel goed zaten. Maar hij heeft het iedere stap op weer opnieuw waar kunnen maken. Bovenal een mooie voetballer om te zien.

Vleminckx is het type voetballer die over 10 jaar in een quiz van Schobbeyak voorbij komt als we ons vervelen op een druiligere thuiswerk dag.
Reply
#84
Ik vind het wel meevallen.. Geweldig mooie carriére natuurlijk, maar denk dat er tig spelers zijn die meer buiten hun potentie hebben behaald hoor. Hij zit prima op zijn plek bij Napoli, en moet daar ook niet meer weg gaan. Lekker oud worden daar als volksheld van de club.

maar misschien wel overall gezien het beste Napoli ooit, in misschien wel de minste Italiaanse jaren ooit en ook toch nooit de titel kunnen pakken. Nu wil ik het allemaal niet downplayen... maar had hem niet veel hoger of lager geschat. Maar heeft natuurlijk ook mee dat hij al jaren lang voor een zelfde club speelt wat best zeldzaam is.
Reply
#85
Noem één speler met een gelijkaardige track record.
Reply
#86
Jamie Vardy.
Reply
#87
(15-06-2020, 16:23)Uplift Wrote: Noem één speler met een gelijkaardige track record.
Wat bedoel je met een track record?

Bijna topscorer worden, bijna een WK finale halen, en bijna kampioen worden is het toch allemaal net niet? Nu er een aantal toppers weg zijn bij Napoli red hij het ook niet in zijn eentje. Het is een beetje de AZ van Italië, ook niet meer dan dat. Zelfs nog nooit een landstitel gewonnen geloof ik.

Het is allemaal heel knap wat hij heeft gedaan. En ik lijk nu misschien zijn prestaties wat te bagatelliseren. En hij zal 100% uit zijn carriére gehaald hebben, maar geen 150% als je snap wat ik bedoel. Volgens mij voelde hij altijd wel aan dat Napoli zijn plafond is, en ook nooit de stap heeft gemaakt naar de absolute top. Die redelijkheid valt hem te prijzen.. maar daarvoor vind ik hem geen overachiever.

Dan denk ik meer aan de Maxwell's van deze wereld..
Reply
#88
(15-06-2020, 16:28)TheUncleG Wrote: Jamie Vardy.

Goeie. Echter; hij ging van niets naar een fuckton. Het is geen gestage carrière geweest of zo. Misschien was hij vroeger middelmatig omdat hij niet dezelfde snelheid kon ontwikkelen met een enkelband om?

(15-06-2020, 16:37)Indiaantje89 Wrote:
(15-06-2020, 16:23)Uplift Wrote: Noem één speler met een gelijkaardige track record.
Wat bedoel je met een track record?

Bijna topscorer worden, bijna een WK finale halen, en bijna kampioen worden is het toch allemaal net niet? Nu er een aantal toppers weg zijn bij Napoli red hij het ook niet in zijn eentje. Het is een beetje de AZ van Italië, ook niet meer dan dat. Zelfs nog nooit een landstitel gewonnen geloof ik.

Het is allemaal heel knap wat hij heeft gedaan. En ik lijk nu misschien zijn prestaties wat te bagatelliseren. En hij zal 100% uit zijn carriére gehaald hebben, maar geen 150% als je snap wat ik bedoel. Volgens mij voelde hij altijd wel aan dat Napoli zijn plafond is, en ook nooit de stap heeft gemaakt naar de absolute top. Die redelijkheid valt hem te prijzen.. maar daarvoor vind ik hem geen overachiever.

Dan denk ik meer aan de Maxwell's van deze wereld..

Napels won net wel een titel, met Maradona. Vandaar ook Maradona en alles wat erom heen zit.
Net niet doet er voor mij niet zoveel toe. Het gaat om die gestage evolutie die schijnbaar niet stopt, terwijl hij als jonge speler nooit een enorme belofte is geweest of zo. Tot voor kort waren Barcelona en Inter trouwens geïnteresseerd. En woensdag speelt hij de finale van de beker tegen Ronaldo. 

In veel opzichten heeft hij het ook verder geschopt dan Vardy. Weliswaar geen sprookjesseizoen, maar qua individuele prijzen of nominaties, statistieken, internationale carrière en consistentie mag je zelfs zeggen dat hij het verder heeft geschopt dan Vardy of eender welke speler die gewoon bleef opklimmen ondanks een bescheiden carrierebegin.
Reply
#89
(15-06-2020, 16:47)Uplift Wrote:
(15-06-2020, 16:28)TheUncleG Wrote: Jamie Vardy.

Goeie. Echter; hij ging van niets naar een fuckton. Het is geen gestage carrière geweest of zo. Misschien was hij vroeger middelmatig omdat hij niet dezelfde snelheid kon ontwikkelen met een enkelband om?

(15-06-2020, 16:37)Indiaantje89 Wrote:
(15-06-2020, 16:23)Uplift Wrote: Noem één speler met een gelijkaardige track record.
Wat bedoel je met een track record?

Bijna topscorer worden, bijna een WK finale halen, en bijna kampioen worden is het toch allemaal net niet? Nu er een aantal toppers weg zijn bij Napoli red hij het ook niet in zijn eentje. Het is een beetje de AZ van Italië, ook niet meer dan dat. Zelfs nog nooit een landstitel gewonnen geloof ik.

Het is allemaal heel knap wat hij heeft gedaan. En ik lijk nu misschien zijn prestaties wat te bagatelliseren. En hij zal 100% uit zijn carriére gehaald hebben, maar geen 150% als je snap wat ik bedoel. Volgens mij voelde hij altijd wel aan dat Napoli zijn plafond is, en ook nooit de stap heeft gemaakt naar de absolute top. Die redelijkheid valt hem te prijzen.. maar daarvoor vind ik hem geen overachiever.

Dan denk ik meer aan de Maxwell's van deze wereld..

Napels won net wel een titel, met Maradona. Vandaar ook Maradona en alles wat erom heen zit.
Net niet doet er voor mij niet zoveel toe. Het gaat om die gestage evolutie die schijnbaar niet stopt, terwijl hij als jonge speler nooit een enorme belofte is geweest of zo. Tot voor kort waren Barcelona en Inter trouwens geïnteresseerd. En woensdag speelt hij de finale van de beker tegen Ronaldo. 

In veel opzichten heeft hij het ook verder geschopt dan Vardy. Weliswaar geen sprookjesseizoen, maar qua individuele prijzen of nominaties, statistieken, internationale carrière en consistentie mag je zelfs zeggen dat hij het verder heeft geschopt dan Vardy of eender welke speler die gewoon bleef opklimmen ondanks een bescheiden carrierebegin.
Ik had het over dat Mertens nooit kampioen is geworden volgens mij. En dat toen wel eigenlijk een keer moeten worden met Hamsik en Higuaín die tijd. En dat ploegen geïnteresseerd zijn geweest... dat zijn ze altijd wel. Maar uiteindelijk heeft hij er nooit gespeeld. En dat geeft ook niet. Maar had hij kunnen schitteren bij wel een topclub, dan had ik iets meer met je eens geweest.

Ik vind hem niet overachieved, maar gewoon precies zijn plafond weten te behalen. Nu is zoiets natuurlijk vrij lastig in cijfers uit te drukken. Maar ik vond hem bij Utrecht wel goed genoeg voor PSV, en bij PSV wel goed genoeg voor de subtop.
Reply
#90
De grootste overachiever ooit: Fabian Barthez


Die kon er geen kut van.
[+] 2 users say Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
#91
Ik was net te jong om zijn hoogtijdagen bewust te hebben meegemaakt (als in oud genoeg om z'n kwaliteiten te beoordelen). Was het echt zo erg dan?
Reply
#92
Het was gewoon een grabbelende clown die wel steeds in goede ploegen zat en daardoor ook door Man Utd werd gehaald. Het ergste was dat ie steeds meer in zichzelf ging geloven en daardoor nog raardere dingen deed. Het is echt lastig om een hekel aan een keeper te hebben, maar bij Barthez lukte me dat vrij aardig.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
#93
Hij was altijd een beetje clownesk. Deed soms heel rare dingen en blunderde regelmatig. Maar af en toe ook gewoon goede acties. In ieder geval zeker niet de beste keeper om naar te kijken.

Maar ik vond het wel een vermakelijke keeper. Heel zijn uitstraling was ook altijd wel dat er altijd wel weer wat mis kon gaan.
Reply
#94
Ik zie zijn carrière inderdaad meer als een aaneenschakeling van hachelijke momenten dan eentje van geweldige reddingen.

En zelfs zijn reddingen voerde hij als een clown uit. Kon er altijd wel om lachen, ik had dan ook niet zoveel met de teams waar hij voor speelde.
Reply
#95
Ja als je geen Fransman of United supporter was is het vooral vermaak. Beetje zoals iemand als Pinto nog best wat potjes onder de lat heeft gestaan voor Barca (weliswaar als tweede man).
Reply
#96




Dit soort dingen dus... of ging hij uit het niks rare dribbels maken. Maar ook gewoon zijn uiterlijke vertoning had altijd wel iets grappigs.
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
#97
Naja, je ziet het. Ik kon het slecht hebben. Waarschijnlijk omdat we in de zomer van 98 in Frankrijk op vakantie waren en op de camping iedereen Barthez de beste keeper ter wereld vond. Ik word er godverdomme nu weer boos van.

Dit brengt echt een kettingreactie van jeugdtrauma's teweeg.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
#98
Trouwens: Dat Deportivo La Coruna was wel echt sick. Djalminha Heart
Reply
#99
Okee, ik moet het wel eens zijn. We mogen ook niet vergeten dat hij een tweede fucking WK-finale gespeeld heeft, in 2006. Dat is dus hoe lang deze running gag (een matige voetballer die voor de grap eens ging keepen) duurde.

Maar ik wil wel één naam droppen die kan wedijveren met Barthez qua overschatting: Phil fucking Jones.
Reply
(16-06-2020, 11:26)Schobbeyak Wrote: Naja, je ziet het. Ik kon het slecht hebben. Waarschijnlijk omdat we in de zomer van 98 in Frankrijk op vakantie waren en op de camping iedereen Barthez de beste keeper ter wereld vond. Ik word er godverdomme nu weer boos van.

Dit brengt echt een kettingreactie van jeugdtrauma's teweeg.

Haha, je bent zeker niet de enige! Wat mij betreft was er maar één goede Barthezz
[+] 1 user says Thank You to kurtje for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)