Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 4.13 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Internationaal voetbal
#51
Busquets wordt niet voor niets ''de octopus'' genoemd. In z'n topjaren recupereerde hij meer ballen dan wie dan ook. Dat hij meer een spelverdeler lijkt (eens met de vergelijking met De Jong), ligt volgens mij aan de competitie en het team waarin hij speelt. Maar zijn specialiteit is van oorsprong ook die van Makelele, Kanté en in iets mindere mate Xabi Alonso: een secure schakel die kan stoorzenden als geen ander. Ligt de nadruk wat meer op ''schakel'', dan kom je eerder bij het type dat Xavi en Pirlo oorspronkelijk waren: middenvelders die zeer ver achteruit spelen zonder dat ze verdedigende middenvelders zijn.
Reply
#52
(19-05-2020, 16:12)Schobbeyak Wrote:
(19-05-2020, 15:27)Uplift Wrote: Busquets is exact wat Makelele en Kanté zijn, maar met minder atletisch vermogen.

Ik ben benieuwd naar waarom je het verschil tussen type speler zo groot vindt. Ze spelen zelfs op exact dezelfde positie.

Nee, man. Busquets is echt een spelverdeler vanaf 6. Eigenlijk hetzelfde type als Frenkie de Jong. Makelele en Kanté zijn veel meer afjagers en balansbewakers. Meer zoals Nigel de Jong (maar dan wel beter).

Over onderschatte voetballers gesproken: Busquets.
Iedereen noemt Busquettes de meest onderschatte voetballer te wereld. Ben je dan nog wel onderschat?

Sowieso geen fan van speler vs. speler. Leuk voor saaie corona periodes, maar op het einde van de rit is het zinloos.
Reply
#53
LGW? én Berlin Atonal zijn op dezelfde dag afgelast, dus wat mij betreft vergelijken we straks Theo Lucius met Johann Vogel.

Veel beter wordt het toch niet.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#54
Kaarsvet Theo natuurlijk
Reply
#55
(19-05-2020, 16:52)Indiaantje89 Wrote: Kaarsvet Theo natuurlijk

Boem Boem Theo
Reply
#56
Johann Vogel. De Timmy Simons avant la lettre.

<3
Reply
#57
Ik noemde hem niet de meest onderschatte speler ooit, maar als mensen hem met Makelele en Kanté vergelijken (met alle respect), dan blijkt maar weer dat ie onderschat is.
Reply
#58
Kanté > Busquets. Sorry. Hij ziet eruit als een kind, maar kan elke bal halen, neemt in het laatste derde bij elke aanval de juiste beslissing én hij heeft drie longen. Je wil als team standaard zo'n speler erbij hebben. Busquets is met name de laatste twee seizoenen fel verminderd.

Kanté heeft met Leicester en Chelsea B2B de Premier League gewonnen en was telkens één van de beste en meest regelmatige spelers van de competitie. Tijdens het WK 2018 was hij voor Frankrijk belangrijker dan Busquets voor Spanje tien jaar eerder. En hij moet nog 30 worden.
Reply
#59
8 minuten Dortmund - Bayern en ik besef hoe erg ik voetbal gemist heb.
Reply
#60
Jep ik hoop een beetje op Dortmund. Maar beide 2 mooie ploegen.
Reply
#61
Bayern vrijwel zeker kampioen. Jammer, maar uiteraard het sterkste team van de Bundesliga.
Reply
#62
Jep, mooi doelpunt. Al vond ik hem ergens ook wel houdbaar. Tsja ik kan het Bayern ook niet snel misgunnen, heel mooie club. Maar Dortmund heeft wel heerlijke jonge spelers rondlopen. Had ik gunde het hun ook wel.
Reply
#63
Mooie fotoserie van hervatting van de voetbalcompetitie (bijna) zonder publiek bij Bohemians 1905, de club waar ik elke twee weken op de tribune sta. 4-0 gewonnen, grootste overwinning in 20 jaar.
https://sektor1905.cz/bohemians-praha-19...rettyPhoto
[+] 1 user says Thank You to Enzo for this post
Reply
#64
Spanje gaat ook weer van start.
Reply
#65
Schreuder = out.

Het grote genie achter Ajax 2018/2019 is gevallen.
Reply
#66
Haha, al die broodje aap verhalen toen het even niet zo vlekkeloos draaide nadat Schreuder weg was. Nou ja, kan ie weer terugkomen en ons met Erik naar een nieuwe halve finale loodsen.
Reply
#67
Plannen Belgisch-Nederlandse voetbalcompetitie worden concreter

De NOS en Het Nieuwsblad hebben een promotiebrochure voor de BeNeLiga kunnen inkijken. Daarin hunkeren de initiatiefnemers naar Europees succes voor Belgische en Nederlandse clubs. "Na 150 jaar voetbal is het tijd om onze toekomst opnieuw te beoordelen. Het laatste zilverwerk dateert alweer van zo'n twintig jaar terug. De fans verlangen naar Europese glorie", staat erin te lezen.

De BeNeLiga moet het gat met de Europese topcompetities toerijden. De Belgische en Nederlandse clubs dromen ervan om nummer 6 te worden in Europa: na Engeland, Duitsland, Spanje, Italië en Frankrijk. Op de ontwerptafel ligt een competitie met 8 Belgische en 10 Nederlandse clubs. Zij nemen het tegen mekaar op in een klassieke formule met 34 speeldagen, zonder play-offs. Namen van de 18 clubs zijn nog niet bekend.

De clubs die niet in de BeNeLiga aan de bak komen, spelen dan weer een nationale competitie.

https://sporza.be/nl/2020/06/13/plannen-...031212624/
Reply
#68
Nou zal mij benieuwen. Ik ben er niet zo happig op. Maar als het financieel echt een enorme impact kan hebben zou het interessant zijn. Maar dat laatste betwijfel ik.
Reply
#69
Lijkt me zeer moeilijk om te realiseren. Als ik me niet vergis moeten niet EU spelers in Nederland een bepaald bedrag verdienen. In Belgie moet dit niet. Bijgevolg is er praktisch geen scouting, kopen ze 8 niet EU spelers, betalen ze deze peanuts, houden ze de beste 2 en de andere 6 mogen weer vertrekken zonder veel kosten gemaakt te hebben.
Financieel wordt dit voor Belgische clubs onbetaalbaar of ze moeten beginnen werken zoals het eigenlijk moet ( goede scouting, niet de Bayat's van deze wereld de transfers laten afhandelen)
Reply
#70
Dries Mertens.
Reply
#71
Allemaal bij PSV geleerd.
Reply
#72
Hij werd bij Utrecht al de Belgische Messi genoemd, hoor.
Reply
#73
(15-06-2020, 14:18)Uplift Wrote: Hij werd bij Utrecht al de Belgische Messi genoemd, hoor.
zo heb ik niemand hem ooit horen noemen hoor?
Reply
#74
Is van voor je tijd.

De grootste overachiever uit de recente voetbalgeschiedenis.
Reply
#75
(15-06-2020, 14:24)Uplift Wrote: Is van voor je tijd.

De grootste overachiever uit de recente voetbalgeschiedenis.
wacht, hoe jong denk je dat ik ben ofzo?  Big Grin

maar tbh, ik keek enkel naar Antwerp pakweg 20 jaar geleden, en de champions league
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 46 Guest(s)