Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 4.13 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Internationaal voetbal
Een CL-ploeg die datzelfde jaar degradeert naar 2e klasse, zou dat ooit al gebeurd zijn? Want ik zie Sevilla wel als kandidaat daarvoor na het abominabele seizoen dat ze gehad hebben.
Reply
Die hebben met de trainer toch wel de schade weten te beperken? Volgens mij gaat het daar al maanden weer prima. Mooie club. En goddank winnen ze van die verschrikkelijke kloteploeg.
Reply
Als Ajacied gun ik het Ocampos ook wel. Opvallend hoe waardevol hij voor Sevilla is op rechtsbuiten, waar hij bij Ajax niets heeft kunnen/mogen laten zien, terwijl rechtsbuiten bij Ajax toch echt een zorgenkindje was eerste seizoenshelft.
Reply
(01-06-2023, 08:35)Schobbeyak Wrote: Die hebben met de trainer toch wel de schade weten te beperken? Volgens mij gaat het daar al maanden weer prima. Mooie club. En goddank winnen ze van die verschrikkelijke kloteploeg.

Moet er een nieuwe leegloop vermeden worden. Het ging inderdaad beter vanaf de winterstop.
Reply
Gündogan. Ongekend rendement voor dit type middenvelder. En nog steeds geen nieuw contract, geloof ik.
Reply
Verdiende overwinning. Normaal ben ik niet zo enthousiast om de FA cup finale te kijken, maar na 20 minuten gekeken te hebben van de Mourinho wanvertoning van afgelopen woensdag was ik wel even toe aan een normale wedstrijd met twee voetballende ploegen.
[+] 1 user says Thank You to Enzo for this post
Reply
Om wat zout in de Barcelona-wonde te strooien, heeft Madrid in 24 uur tijd 75 milli aan salarissen van de hand gedaan, voor spelers waar het volgend seizoen weinig of niets aan zou hebben. Daarmee heb je al 2/3 van Bellingham betaald. Ze hebben wel nog een centrumspits nodig en ik denk niet dat Kane de juiste keuze is, noch dat Kane buiten de EPL wil spelen. Ik zou nu al inzetten op Osimhen, ook vanwege z'n leeftijd.

Messi naar Barcelona zal overigens niet meer gebeuren, misschien maar goed ook. Dan maar hopen dat hij alsnog naar Newcastle o.i.d. gaat. Dat is ook Saudi-Arabië.
Reply
Ja minus die 7 miljoen dan die Hazard nog meekrijgt. Ook van de zotte.
Reply
(04-06-2023, 16:13)Uplift Wrote: Om wat zout in de Barcelona-wonde te strooien, heeft Madrid in 24 uur tijd 75 milli aan salarissen van de hand gedaan, voor spelers waar het volgend seizoen weinig of niets aan zou hebben. Daarmee heb je al 2/3 van Bellingham betaald. Ze hebben wel nog een centrumspits nodig en ik denk niet dat Kane de juiste keuze is, noch dat Kane buiten de EPL wil spelen. Ik zou nu al inzetten op Osimhen, ook vanwege z'n leeftijd.

Messi naar Barcelona zal overigens niet meer gebeuren, misschien maar goed ook. Dan maar hopen dat hij alsnog naar Newcastle o.i.d. gaat. Dat is ook Saudi-Arabië.

Volgens papa Messie mischien wel.

https://www.nu.nl/voetbal/6266680/vader-...elona.html
Reply
Benzema gaat 600 milli cashen in SA
Reply
300 eerder. Maar wat maakt het uit; zolang ze geen speler van het kaliber Frenkie De Jong of zo kunnen halen, die nog de beste jaren voor zich heeft.
Reply
Messi gaat dan toch naar Inter Miami, zo lijkt het. Voor een lange tijd, dus hij kan daar wel wat bouwen en wellicht blijft hij nog voor Argentinië uitkomen.

Wellicht het miste van twee kwaden, voor de neutrale voetballiefhebber.
Reply
Ja, het allerbeste was gewoon stoppen. Barca is helemaal verrot en had ie waarschijnlijk toch niet getrokken. SA had nóg meer afbreuk gedaan aan zijn nalatenschap. Misschien zien we over een half jaar nog eens een clipje van hem dat ie een mooie goal maakt. Verder is dit voor mij al een afgesloten hoofdstuk. Het was ooit waanzinnig.
Reply
Hij is nog steeds top-5 van de wereld. Probleem is dat niemand Ligue 1 kijkt.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
(07-06-2023, 11:40)Schobbeyak Wrote: Ja, het allerbeste was gewoon stoppen. Barca is helemaal verrot en had ie waarschijnlijk toch niet getrokken. SA had nóg meer afbreuk gedaan aan zijn nalatenschap. Misschien zien we over een half jaar nog eens een clipje van hem dat ie een mooie goal maakt. Verder is dit voor mij al een afgesloten hoofdstuk. Het was ooit waanzinnig.

Dit hoor. Het is mooi om in het tijdperk Messi-Ronaldo en Federer-Nadal te hebben geleefd, maar nu is het klaar en gelukkig hebben we de beelden nog.
Reply
(07-06-2023, 11:41)Uplift Wrote: Hij is nog steeds top-5 van de wereld. Probleem is dat niemand Ligue 1 kijkt.

Nee man.
Reply
Check da statistacs.

Als De Bruyne top-5 is, dan Messi ook. Ze doen tegenwoordig hetzelfde en spelen nagenoeg op dezelfde positie. De Bruyne heeft gewoon een waanzinnige ploeg rond zich.
Reply
Inderdaad, ook dit jaar weer absurd aantal goals en assists gezien zijn positie.
Reply
En zo'n match als tegen Bayern (waarin Goretzka Messi aan gorten liep), zo heeft KDB er ook wel een paar gehad. Nogmaals: City heeft twee straatlengtes voorsprong in termen van kwaliteit, tegenover eender welk team in Europa.
Reply
(07-06-2023, 11:58)Gerblansky Wrote: Inderdaad, ook dit jaar weer absurd aantal goals en assists gezien zijn positie.

Ja, in een ploeg van 3 miljard tegen ploegen van maximaal 200 miljoen. Dat is alsof Luuk de Jong in de 5e klasse reserve speelt. Scoort ie er ook 500 in een seizoen. Maakt hem nog niet top-5 van de wereld.
Reply
En de waarde van een speler gata natuurlijk verder dan het aantal doelpunten/assists. KDB heeft ook een verdedigende waarde pof betekenis bij het drukzetten. Die is bij Messie nihil. Messi is de 50-jarige ex-prof bij de amateurs.
Reply
(07-06-2023, 12:53)Schobbeyak Wrote:
(07-06-2023, 11:58)Gerblansky Wrote: Inderdaad, ook dit jaar weer absurd aantal goals en assists gezien zijn positie.

Ja, in een ploeg van 3 miljard tegen ploegen van maximaal 200 miljoen. Dat is alsof Luuk de Jong in de 5e klasse reserve speelt. Scoort ie er ook 500 in een seizoen. Maakt hem nog niet top-5 van de wereld.

Dat is best goedkoop als argument; de Ligue 1 is een zeer fysieke competitie en bovenal een opleidingscompetitie waarbij superveel van die goedkope teams spelers hebben die straks 75 miljoen en meer waard zijn. 

(07-06-2023, 12:55)Schobbeyak Wrote: En de waarde van een speler gata natuurlijk verder dan het aantal doelpunten/assists. KDB heeft ook een verdedigende waarde pof betekenis bij het drukzetten. Die is bij Messie nihil. Messi is de 50-jarige ex-prof bij de amateurs.

KDB kan beter pressing spelen, ja. Maar hij laat z'n ploeg niet per sé beter spelen; het tegendeel bleek waar in een paar wedstrijden dit seizoen. KDB is een geweldige schakel en iemand die voor momenten kan zorgen. Messi weet nog steeds z'n team beter te laten spelen. Dat toont hij bij Argentinië weliswaar meer dan bij PSG, maar los daarvan is die amateurvoetballer-opmerking natuurlijk onzin. Het zal je smaak niet zijn; ik weet dat je meer van de Belgen bent en dan in het bijzonder Luc Nilis. Maar je kunt niet om de impact heen die Messi nog steeds heeft. Van France Football kreeg hij de hoogste gemiddelde score van alle Ligue 1 spelers dit seizoen, dus ook meer dan Mbappé of Openda, die toch meer momentvoetballers zijn. Wat KDB - in vergelijking met Messi - ook een beetje is trouwens.
Reply
(07-06-2023, 13:06)Uplift Wrote:
(07-06-2023, 12:53)Schobbeyak Wrote:
(07-06-2023, 11:58)Gerblansky Wrote: Inderdaad, ook dit jaar weer absurd aantal goals en assists gezien zijn positie.

Ja, in een ploeg van 3 miljard tegen ploegen van maximaal 200 miljoen. Dat is alsof Luuk de Jong in de 5e klasse reserve speelt. Scoort ie er ook 500 in een seizoen. Maakt hem nog niet top-5 van de wereld.

Dat is best goedkoop als argument; de Ligue 1 is een zeer fysieke competitie en bovenal een opleidingscompetitie waarbij superveel van die goedkope teams spelers hebben die straks 75 miljoen en meer waard zijn. 

(07-06-2023, 12:55)Schobbeyak Wrote: En de waarde van een speler gata natuurlijk verder dan het aantal doelpunten/assists. KDB heeft ook een verdedigende waarde pof betekenis bij het drukzetten. Die is bij Messie nihil. Messi is de 50-jarige ex-prof bij de amateurs.

KDB kan beter pressing spelen, ja. Maar hij laat z'n ploeg niet per sé beter spelen; het tegendeel bleek waar in een paar wedstrijden dit seizoen. KDB is een geweldige schakel en iemand die voor momenten kan zorgen. Messi weet nog steeds z'n team beter te laten spelen. Dat toont hij bij Argentinië weliswaar meer dan bij PSG, maar los daarvan is die amateurvoetballer-opmerking natuurlijk onzin. Het zal je smaak niet zijn; ik weet dat je meer van de Belgen bent en dan in het bijzonder Luc Nilis. Maar je kunt niet om de impact heen die Messi nog steeds heeft. Van France Football kreeg hij de hoogste gemiddelde score van alle Ligue 1 spelers dit seizoen, dus ook meer dan Mbappé of Openda, die toch meer momentvoetballers zijn. Wat KDB - in vergelijking met Messi - ook een beetje is trouwens.

De Nederlandse competitie is ook een opleidingscompetitie. Tadic heeft betere cijfers dan Messi Is ook geen top-5. 

Maar goed: Agree to disagree.
Reply
#teamschobbeyak in deze. KdB > Messi op dit moment.

Het is gewoon mooi geweest, niet naar SA en hoeft niet te banken bij Barcelona. Lekker uitbuiken in Miami, niks mis mee. En die aftakeling zal alleen maar meer en meer worden (zie een Ronaldo), en stiekem is de MLS nog best een OK competitie (meer dan Saudi Arabië).
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
Lastig kiezen tussen KDB en Messi dit seizoen (bij hun clubs), maar in algemene zin eens met Uplift. Messi is nog steeds wereldtop, en als hij wil kan hij voor elke topclub van waarde zijn.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)