Genoeg gekoloniseerde landen faciliteren kolonialisme, zij het uit noodzaak of door corruptie. Dat maakt de situatie niet minder koloniaal. Je hebt een ongelijke verhouding en de meerwaarde zit sterk aan één kant. Geen land kan vooruit op basis van wat horecaconcepten die gespekt worden door wat hipsters. Echte welvaart zit steevast in strategische sleutelsectoren waarvan de meerwaardecreatie ook in eigen land blijft. Massa- of duurzaam toerisme kan dat zijn, digital nomads aantrekken... niet echt. Tenzij ze er permanent komen wonen, belasting betalen, etc., maar dan zijn het geen nomads meer. Wel de lusten, niet de lasten, dat is hier de samenvatting.
•
(13-11-2024, 19:16)Lil'Leaky Wrote: Wel de lusten, niet de lasten, dat is hier de samenvatting.
Tja, die landen bieden zelf belastingvoordelen aan. Het is een andere zaak wanneer digital nomads steeds visa runs doen en langdurig zwart verblijven. Ik begrijp de afkeer van het fenomeen wel, maar ik zou gewoon niet de schuld geven aan de reizende nomads zelf. Zeker als ze geen vastgoed bezitten in die landen; iets wat genoeg plekken op aarde met succes verhinderen (zoals pakweg Thailand of China).
•
•
Pieter Omtzigt
Alleen de gedachte aan dat zelfingenomen smoeltje weer in actie te zien is al voldoende om hem hier te vermelden. Was lekker thuis blijven creperen.
•
Ik ben blij met zijn terugkeer. Het is een symptoom van paniekvoetbal en hij zal het op een heerlijke wijze verneuken.
•
Ik ben het stadium van schadenfreude wel voorbij, NSC is de grootste etterende zweer in de NLse politiek. Vroom lullen, extreem conservatief rechts vullen.
•
De grootste etterende - met pus gevulde - zweer (polarisatie alert!) is en blijft de VVD. Zonder VVD geen PVV, FVD, Ja21, Van Haga, etc. Zij hebben het land geboetseerd dat we nu hebben, inclusief het politieke analfabetisme, het medialandschap, de algemene hufterigheid, etc. Op dezelfde manier dat de NVA de grootste zweer is in Vlaanderen of de PP in Spanje. Er zijn ergere partijen kwalitatief gezien, maar qua negatieve impact moet je meestal eerst naar centrumrechts in de afgelopen 20 jaar kijken. En dan zie je ook meteen hoe opvallend weg van het centrum die klootzakken eigenlijk wel zitten.
•
Ik zag de VVD daarom altijd meer als uitgezaaide kanker.
•
22-11-2024, 14:06
(This post was last modified: 22-11-2024, 14:08 by Locor.)
(20-11-2024, 15:15)Locor Wrote: Notarissen Nogmaals: notarissen
Ondertussen zijn we na 2 weken 7 versies verder met onze koopovereenkomst. Op de eerste versie hadden we 30 opmerkingen over zaken die niet klopten, inconsistent waren, of ernstig nadelig voor ons. Na de 30 opmerkingen teruggestuurd te hebben kregen we een week later een nieuwe versie waarin alleen de typfout in de postcode op de eerste pagina was aangepast. Zonder enkele terugkoppeling over onze andere opmerkingen. Woensdag heb ik woedend opgebeld, tot ik na een uur eindelijk de notaris zelf aan de lijn kreeg. Na nog een uur één voor één onze opmerkingen doorlopen volgde er eind van de dag een nieuwe versie waar nogmaals enorm nadelige passages voor ons in stonden, terwijl ook al met de verkopend makelaar overeen was gekomen dat die eruit gaan, bovendien zaten er nog zat ongecorrigeerde typfouten in, en niet-kloppende verwijzingen
Gisteren eind van de dag dan eind van de dag eindelijk een versie waar iedereen mee akkoord is, besluiten ze vandaag toch nog dat er ook nog een Engelse versie moet komen voor mevr. Locor (die prima al het commentaar op de vorige versie begreep en kon delen). Je raadt het al: die hebben we net ontvangen, en ze hebben de eerste versie vertaald. Het is absoluut ongelofelijk, getuigt van ontzettende incompetentie, luiheid en makkelijk cashen. Wij hebben dan nog de mazzel dat we grotendeels begrijpen hoe het gaat. Huishoudens die daar meer moeite mee hebben zouden hier zo hard door genaaid kunnen worden.
En nee, we hebben niet de eerste de beste doorsnee notaris fabriek gekozen. Dit zijn gewoon geldharkers met een statig pand in Amsterdam-Zuid.
Ik ben het echt spuugzat. Het ergste is dat er nog vijf aktes komen: hypotheek, levering, samenleving en twee testamenten.
Adviezen om dit ergens aan te kaarten zijn welkom.
The following 2 users say Thank You to Locor for this post:2 users say Thank You to Locor for this post
• Koen, teedeebee
(22-11-2024, 14:06)Locor Wrote: (20-11-2024, 15:15)Locor Wrote: Notarissen Nogmaals: notarissen
Ondertussen zijn we na 2 weken 7 versies verder met onze koopovereenkomst. Op de eerste versie hadden we 30 opmerkingen over zaken die niet klopten, inconsistent waren, of ernstig nadelig voor ons. Na de 30 opmerkingen teruggestuurd te hebben kregen we een week later een nieuwe versie waarin alleen de typfout in de postcode op de eerste pagina was aangepast. Zonder enkele terugkoppeling over onze andere opmerkingen. Woensdag heb ik woedend opgebeld, tot ik na een uur eindelijk de notaris zelf aan de lijn kreeg. Na nog een uur één voor één onze opmerkingen doorlopen volgde er eind van de dag een nieuwe versie waar nogmaals enorm nadelige passages voor ons in stonden, terwijl ook al met de verkopend makelaar overeen was gekomen dat die eruit gaan, bovendien zaten er nog zat ongecorrigeerde typfouten in, en niet-kloppende verwijzingen
Gisteren eind van de dag dan eind van de dag eindelijk een versie waar iedereen mee akkoord is, besluiten ze vandaag toch nog dat er ook nog een Engelse versie moet komen voor mevr. Locor (die prima al het commentaar op de vorige versie begreep en kon delen). Je raadt het al: die hebben we net ontvangen, en ze hebben de eerste versie vertaald. Het is absoluut ongelofelijk, getuigt van ontzettende incompetentie, luiheid en makkelijk cashen. Wij hebben dan nog de mazzel dat we grotendeels begrijpen hoe het gaat. Huishoudens die daar meer moeite mee hebben zouden hier zo hard door genaaid kunnen worden.
En nee, we hebben niet de eerste de beste doorsnee notaris fabriek gekozen. Dit zijn gewoon geldharkers met een statig pand in Amsterdam-Zuid.
Ik ben het echt spuugzat. Het ergste is dat er nog vijf aktes komen: hypotheek, levering, samenleving en twee testamenten.
Adviezen om dit ergens aan te kaarten zijn welkom.
Onze notaris zegt altijd tegen ons, ik ben een notaris voor aan- en verkoop bedrijven en voor het maken van een testament, maar omdat jullie zo vaak bij mij komen, doe ik voor jullie ook de aan- en verkoop woning erbij, maar dat is een heel andere tak van sport. Zie het als een bakker, die kan of super banket maken of super brood, beide is haast niet mogelijk of de bakker heeft voor de een en de andere ambacht iemand in dienst. Wellicht is jullie notaris slechter in het overschrijven van een woning, maar sterk in de andere zaken die jullie willen regelen.
Voor een testament zijn een aantal zaken erg belangrijk, zie onderstaande.
Vermindering eigen bijdrage als een van de partners in een verzorgingshuis terecht komt.
Besparing erfbelasting
Levenstestament
Bij een verzorgingshuis heb je meteen een oud persoon voor ogen, maar een ongeluk of weet ik veel wat vreselijks kan ertoe leiden dat iemand in een verzorgingshuis terecht komt. Laat je dit door de notaris goed uitleggen hoe en wat, want wanneer je dit niet in een testament hebt geregeld, kan je zo maar je eigen huis moeten opeten om de kosten te betalen voor verzorging. Volgens mij is dat in 2024 iets van €2.400-2.500 per maand.
Daarnaast is een testament iets wat je in de toekomst zal moeten herzien. Wetten wijzigen, gezinssituaties wijzigen, etc. Dus het testament van 2024 kan bij wijze van spreken in 2040 sterk verouderd zijn. Hou hier rekening mee. Wij hebben reeds ons tweede testament laten opstellen.
The following 1 user says Thank You to pudpong3 for this post:1 user says Thank You to pudpong3 for this post
• Locor
Je kunt toch gewoon naar een ander notaris kantoor gaan? Kopende partij mag een notaris uitkiezen. Wij hebben expres gekozen voor een kleine notaris in een dorpje om dit soort dingen juist te voorkomen.
•
22-11-2024, 15:09
(This post was last modified: 22-11-2024, 15:24 by Locor.)
(22-11-2024, 14:48)Loov Wrote: Je kunt toch gewoon naar een ander notaris kantoor gaan? Kopende partij mag een notaris uitkiezen. Wij hebben expres gekozen voor een kleine notaris in een dorpje om dit soort dingen juist te voorkomen.
Tja, in Amsterdam is het gebruikelijk dat een voorwaarde is dat de kopende partij een notaris binnen Amsterdam uitkiest, die zitten eind van het jaar ook allemaal bomvol. Als we nu switchen zijn we weer 2 weken verder voor we ergens terecht kunnen. We hebben ook snel zekerheid nodig omdat ik mijn huis in de verkoop wil zetten, en dat allemaal op tijd gebeurt. Wat dat betreft zitten we wel redelijk klem. Omdat deze notaris er al twee weken een puinzooi van maakt hebben we best kostbare tijd verloren.
Je ziet ook dat notarissen allerlei extra kosten rekenen als je een koopovereenkomst, leveringsakte en hypotheekakte niet alle 3 bij dezelfde notaris doet. Dus ook als we na de koopovereenkomst nog zouden wisselen zouden we ook al gauw 1000 euro verder zijn. Dat is wel nog iets wat we inderdaad overwegen. Wellicht dat we voor de samenlevingsovereenkomst en de testamenten nog ergens anders heen gaan.
•
En als je toch al alle notarissen niet kan uitstaan heeft wisselen ook niet zo veel zin.
•
Haha fair enough, inderdaad een prima ervaring met de notaris die ik 4 jaar geleden had. Dus wellicht niet alle.
Zo'n rampzalige ervaring straalt voor je gevoel wel negatief af op de rest.
•
Het heet overigens "onbekwaamheid". Laat dat in je testament opnemen voor jullie beiden.
•
(22-11-2024, 15:31)Locor Wrote: Haha fair enough, inderdaad een prima ervaring met de notaris die ik 4 jaar geleden had. Dus wellicht niet alle.
Situatie is gewoon ruk en het is hier heerlijk afreageren. Ik ben blij dat dit soort zaken bij mij soepel gingen, want anders veel stress, ik ben daar niet voor gemaakt.
•
Ging Blockchain er niet voor zorgen dat dit soort beroepen overbodig werd?
•
(22-11-2024, 20:25)Willie Wrote: (22-11-2024, 15:31)Locor Wrote: Haha fair enough, inderdaad een prima ervaring met de notaris die ik 4 jaar geleden had. Dus wellicht niet alle.
Situatie is gewoon ruk en het is hier heerlijk afreageren. Ik ben blij dat dit soort zaken bij mij soepel gingen, want anders veel stress, ik ben daar niet voor gemaakt.
Dat is het ook. Ik ben er ook niet voor gemaakt merk ik, maar we hebben ermee te dealen. Ondertussen zijn we op zoek naar een andere notaris voor de samenlevingsovereenkomst en de testamenten.
We hebben inmiddels wel kunnen tekenen voor onze koopovereenkomst! Zojuist wel een mail gehad van de notaris die op eigen handje besloten heeft dat de levering op 25 april gaat plaatsvinden. Terwijl we met de verkopers begin april zijn overeengekomen. In overleg met de verkopers hadden we een precieze datum nog even open gelaten in de overeenkomst. Dat gaf de notaris blijkbaar de kans om maar een datum te prikken, terwijl die geïnformeerd is dat we zo dicht mogelijk op 1 april gaan mikken. Ik zal blij zijn als we hier vanaf zijn.
•
https://www.volkskrant.nl/binnenland/nie...~b20e05e4/
Dagelijks onverdoofd penetreren in de bajes die gasten.
•
Richard van Zwol
Wie heeft jou ooit wat gevraagd? Ga terug in het conservatieve CDA hol waar je vandaan komt, griezel.
•
als je in de top 4000 muziekquiz mee doet en je weet in de hele aflevering niet 1 vraag juist te beantwoorden, dan ben je echt een mongool.
Mark Baanders!!!!
•
Neil Gaiman
Nog een van mijn graag gelezen schrijvers die next level creep blijkt.
https://www.vulture.com/article/neil-gai...madoc.html
•
13-01-2025, 18:22
(This post was last modified: 13-01-2025, 18:26 by hythloth.)
(13-01-2025, 16:24)remothebest Wrote: Neil Gaiman
Amanda Palmer mag ook in de vrouwelijke variant van dit topic.
Maar Gaiman is helaas het zoveelste bewijs dat bepaalde figuren die feminisme tot hun publiekelijk merk maken onbetrouwbaar zijn.
•
(13-01-2025, 16:24)remothebest Wrote: Neil Gaiman
Zou dat artikel graag willen lezen maar is voor mij niet mogelijk. Iemand die het (hier) zou kunnen delen?
•
(14-01-2025, 00:27)kurtje Wrote: (13-01-2025, 16:24)remothebest Wrote: Neil Gaiman
Zou dat artikel graag willen lezen maar is voor mij niet mogelijk. Iemand die het (hier) zou kunnen delen?
https://archive.is/mbY02
The following 1 user says Thank You to hythloth for this post:1 user says Thank You to hythloth for this post
• kurtje
|