Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 4.29 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Die dude kan ik niet uitstaan...
Dat is zeker waar, maar alles bagatelliseren wat in Qatar is gebeurd (en nog steeds gebeurt) is ronduit kwalijk.
Reply
Dat sowieso, hij verdient dan ook zeker een plek in deze eregalerij.
Reply
Om een beter beeld te krijgen van de arbeidsomstandigheden in Qatar, is dit boek een absolute aanrader.

https://www.bol.com/nl/nl/f/inshallah/9300000024324390/

Verder staat er totaal niemand bij stil, in de media, dat die stadions weer afgebroken worden (gevaarlijkere arbeid dan opbouwen) en elders in Afrika weer worden opgebouwd. Ik heb dit al eens benoemd hier, maar de arbeidsomstandigheden in bv Congo (geen idee of daar een van de stadions gebouwd worden) zullen vele malen gevaarlijker zijn dan in Qatar waar de ogen de laatste jaren op gericht zijn.
Reply
Ik wil geen advocaat van de duivel spelen, want RDB is een verwerpelijk figuur die niet eens deftig Nederlands kan praten en door Qatar betaald wordt, maar:

Brazilië en Zuid-Afrika. Ook nefaste arbeidsomstandigheden, ook veel doden tijdens de opbouw, ook witte olifanten die of afgebroken werden, of er verlaten bij liggen.
Reply
Net zo'n vreselijke landen ook.
Reply
Wat er in Qatar gebeurt is kwalijk, maar over 4 jaar is het WK in de VS (en Canada/Mexico), over dat land kun je ook heel wat kwalijks bedenken, met hun doodstraf, racisme, kloof tussen zwarte en witte bevolking, onzinnige oorlogen die hele landen in een puinbak hebben veranderd, en direct en indirect heel wat burgerslachtoffers hebben geeist .. en een gebrek aan voetbalcultuur, maar daar ga je niemand over horen.
Reply
Goh ja, maar zo kan je bezig blijven natuurlijk. Het belangrijkste aan het WK in Noord-Amerika is dat het weer in de zomer zal plaatsvinden en er 0 stadions voor gebouwd moeten worden. Dat is dan hoe dan ook het minste kwaad. Bovendien moet je de voetbalcultuur daar zeker niet onderschatten. Eigenlijk kijk ik er al naar uit, want hoewel Qatar in mijn rustige werkperiode valt en de winter voordelen heeft, weten we allemaal dat het een fantasieloos WK wordt waar Engeland of Frankrijk (100% zeker een van die twee) als winnaar uitkomt.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Het wordt Spanje
Reply
(01-04-2022, 12:06)halfvollemelk Wrote: Het wordt Spanje

Nog te weinig geconsolideerde 11, maar ik hoop met je mee. Zou het WK goedmaken.
Reply
Clarence Seedorf.
Reply
Bert Hertogs aka concertnews geraakt al jaren terecht geen concertzaal meer binnen owv z'n platvloerse, seksistische en objectiverende manier van schrijven. Blijkt er een 'review' van 'm onder de neus te zijn geraakt van Camille Dhondt die gisteren artieste van het jaar werd op de Gouden K's. Ik bespaar jullie de clicks naar z'n eigen site en verwijs door naar het screenshot. Niet dat die vent nieuw is, iedereen kent 'm binnen de cultuurjournalistiek.. Maar bij deze leert Twitter 'm nu vandaag precies ook kennen lol.

https://twitter.com/dhont_camille/status...0635012098
Reply
(05-04-2022, 12:28)Kreuz Wrote: Bert Hertogs aka concertnews geraakt al jaren terecht geen concertzaal meer binnen owv z'n platvloerse, seksistische en objectiverende manier van schrijven.

Als in dat organisaties hem geen accreditatie geven, of dat hij daadwerkelijk een zaalverbod heeft?
Reply
(05-04-2022, 14:02)hythloth Wrote:
(05-04-2022, 12:28)Kreuz Wrote: Bert Hertogs aka concertnews geraakt al jaren terecht geen concertzaal meer binnen owv z'n platvloerse, seksistische en objectiverende manier van schrijven.

Als in dat organisaties hem geen accreditatie geven, of dat hij daadwerkelijk een zaalverbod heeft?

Ik denk geen accredaties, hoewel ik vermoed dat sommige zalen hem ook wel eens een zaalverbod zou kunnen hebben gegeven. Heeft al een aantal keer lelijk uitgehaald tegen de Sportpaleis Group.
Reply
(06-04-2022, 09:56)Kreuz Wrote:

Ik denk geen accredaties, hoewel ik vermoed dat sommige zalen hem ook wel eens een zaalverbod zou kunnen hebben gegeven. Heeft al een aantal keer lelijk uitgehaald tegen de Sportpaleis Group.

Lol, als mensen worden gebanned omdat ze publiekelijk kritiek leveren op cultuurondernemingen, is het einde zoek.
Reply
Prima dag om Johnny de Mol hier (weer) eens te droppen.
[+] 2 users say Thank You to TheUncleG for this post
Reply
(06-04-2022, 16:27)hythloth Wrote:
(06-04-2022, 09:56)Kreuz Wrote:

Lol, als mensen worden gebanned omdat ze publiekelijk kritiek leveren op cultuurondernemingen, is het einde zoek.

Ik zeg dat ik het niet met zekerheid weet. Bovendien schrijft die gast geen recensies, maar pure vaak seksistische bagger. Voorbeeldjes genoeg op z'n kutsite. Uplift, jij kent dat figuur vast ook wel.
Reply
Ja, ik herinner mij deze post van twee jaar terug. Blijft natuurlijk wel een verschil tussen iemand theoretisch niet naar binnen laten vanwege achterlijke online posts tegenover het ter plekke overtreden van gedragsnormen. Ben wel benieuwd of dat juridisch overeind zou blijven.
Reply
Die gast is echt ziek in zijne kop. Maar wel nog lachen hoe hij zichzelf elke keer te kakken zet. 
Vroeger had hij nog fotografen en er heeft er ooit ene tijdens Main Square in Arras z'n ontslag gegeven omdat hij hem niet meer kon uitstaan, jammer genoeg voor Bert was die fotograaf ook zijn lift daar. :-)
En telkens "onze hoofdredacteur" in z'n eigen schrijfsels, de Trump van de Vlaamse cultuurjournalistiek.
Reply
Rob Wijnberg. Vindt liegende ministers die alles op alles zetten om het verstrekken van informatie tegen te gaan, zelfs tegen gerechtelijke uitspraken in geen probleem, want hij kan lekker wijzen naar de kamer. Wat een armoede is dat Correspondent toch.
[+] 4 users say Thank You to Willie for this post
Reply
Dat narcistische kreng van een Amber Heard.
[+] 1 user says Thank You to Gerblansky for this post
Reply
(26-04-2022, 11:11)Gerblansky Wrote: Dat narcistische kreng van een Amber Heard.

Niet dat Johnny Depp een heilige is, maar het is teleurstellend dat de media nauwelijks aandacht geeft aan alle audio opnames waaruit blijkt dat Heard overduidelijk de abusievelijke factor was in hun relatie.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
(26-04-2022, 13:57)hythloth Wrote:
(26-04-2022, 11:11)Gerblansky Wrote: Dat narcistische kreng van een Amber Heard.

Niet dat Johnny Depp een heilige is, maar het is teleurstellend dat de media nauwelijks aandacht geeft aan alle audio opnames waaruit blijkt dat Heard overduidelijk de abusievelijke factor was in hun relatie.

Uiteraad is Depp ook een boefje, maar het is zo ontzettend kwalijk dat hij al veroordeeld is voordat de zaak begon (zie Disney) en daarom super belangrijk dat hier de onderste steen boven komt.

En wat een huiveringwekkend eng mens die Heard.
Reply
Tja, 'veroordeeld'; het is niet alsof zijn carrière kapot is gegaan of hij bankroet is of zo. Zijn hilarische optreden tijdens dit proces zullen sowieso voldoende hype zijn voor een resem nieuwe films. Doet me denken aan zijn acteerprestatie in Fear & Loathing, briljant.
Reply
Ik ging wel even stuk toen die advocaat bezwaar aantekende tegen het antwoord op zijn eigen vraag.
Reply
Depp heeft een hoop zelf verprutst, maar dit alles heeft zijn carrière wel degelijk schade gebracht; zie bijvoorbeeld hoe hij was ontslagen uit de Fantastic Beasts filmserie. Dat hij acteert tijdens dit proces dacht ik overigens zelf ook al, maar ik heb er nog niks hilarisch aan gezien. Krijg de indruk dat hij zware PTSS heeft.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)