Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klein en minder fijn popnieuws
https://www.brooklynvegan.com/panteras-v...d-now-too/

Na RAR/RIP nu ook een Oostenrijkse promoter die Pantera naar de stoeprand trapt. Benieuwd of er nog meer zullen volgen.
Reply
In de GAS-landen blijft het net iets gevoeliger. Ik denk het dus niet.
Reply
[Image: FnygV8KWIAAap_Z?format=jpg&name=4096x4096]

Gaap
Reply
Gewoon een hele goeie indie line-up. Ik vind heus niet alles even spannend, maar als ik de ruimte zou hebben om dit festival te doen, dan zou ik het zeker overwegen. Check die kleinere namen: best wel veel om uit te kiezen, toch?
Reply
BKS, lezen jullie mee? Want dit is wat jullie hadden moeten zijn. Op z'n minst.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Gaap. De vier grootste van deze namen had BKS al staan en de undercard is te klein om er een volledig (buiten)festival aan te wijten. Daar hebben we London Calling en ESNS-achtigen toch al voor?
Als BKS dit zou zijn, zou ik niet gaan in ieder geval.
Reply
(31-01-2023, 11:31)Uplift Wrote: Gewoon een hele goeie indie line-up. Ik vind heus niet alles even spannend, maar als ik de ruimte zou hebben om dit festival te doen, dan zou ik het zeker overwegen. Check die kleinere namen: best wel veel om uit te kiezen, toch?

Zie enkel in de undercard wat namen die ik wel wil zou willen zien (Moin, Big Brave, Oren Ambarchi o.a), maar het houdt wat betreft de grote namen niet over imo. Waarom staan we in godsnaam toe dat ze Future Islands opgraven als headliner.
Reply
@Sphinx: De namen waar ik op doel, zouden veelal niet op ESNS of London Calling of andere bandjesfestivals staan. De kleine namen op deze affiche onderscheiden zich net door het feit dat ze niet allemaal bandjes zijn.

En of iets ooit ergens stond of niet, lijkt me niet echt een argument. Wel: hebben die bands nog iets te vertellen. Bij de headliners is mijn reactie inderdaad ook 'gaap', hoewel ik benieuwd ben naar UMO. En Arooj Aftab zo hoog op een affiche is gewoon heel mooi.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Zoals altijd weer een mooie line-up, volledig in mijn straatje. Het scherpere van BKS en toegankelijkere van LGW samengevoegd. En leuk voor Personal Trainer.
Reply
https://www.unsound.pl/en/bubbles-2022/n...se-program


Ik heb geluk, want dat weekend zit ik al in Londen voor Richard Dawson. Wordt dus een Barbican-tweedaagse.
Reply
Richard Dawson in de Barbican is wel echt jaloersmakend, veel plezier!
Ontzettend balen dat er nooit een nieuwe datum is gekomen voor zijn concert in de kleine zaal van Paradiso.
Reply
(31-01-2023, 11:31)Uplift Wrote: Gewoon een hele goeie indie line-up. Ik vind heus niet alles even spannend, maar als ik de ruimte zou hebben om dit festival te doen, dan zou ik het zeker overwegen. Check die kleinere namen: best wel veel om uit te kiezen, toch?

Waarom richt BKS niet z'n pijlen op een programmatie als deze. Green Man is ook zo eentje in de UK. Geen flauw idee of het vergelijkbaar is qua omvang, maar kom op.
Reply
(31-01-2023, 22:26)Kreuz Wrote:
(31-01-2023, 11:31)Uplift Wrote: Gewoon een hele goeie indie line-up. Ik vind heus niet alles even spannend, maar als ik de ruimte zou hebben om dit festival te doen, dan zou ik het zeker overwegen. Check die kleinere namen: best wel veel om uit te kiezen, toch?

Waarom richt BKS niet z'n pijlen op een programmatie als deze. Green Man is ook zo eentje in de UK. Geen flauw idee of het vergelijkbaar is qua omvang, maar kom op.

Los van elektronische namen als Overmono, denk ik bij dit festival altijd eerder aan Into The Great Wide Open dan aan BKS.
Reply
(31-01-2023, 16:43)Uplift Wrote: https://www.unsound.pl/en/bubbles-2022/n...se-program

Ik heb geluk, want dat weekend zit ik al in Londen voor Richard Dawson. Wordt dus een Barbican-tweedaagse.

Dan kan je zwaaien naar het flatje van mijn zus (die woont daar) Smile
Reply
Volledig gemist dat er een comeback aan zat te komen, maar Explosions in the Sky vandaag aangekondigd voor Paredes de Coura
Reply
Gaaf, lijkt mij wel toffe naam voor dat hoofdpodium daar.
Reply
Vraag die me al langer bezighoudt: verdienen artiesten nu tegenwoordig nog veel geld aan het verkopen van Vinyl/Merch (want spotify)? En is een plaat direct bij het concert kopen beter voor de artiest of maakt dat allemaal geen fuck meer uit?
Reply
Jawel op dat laatste.
Reply
(01-02-2023, 17:20)eloelo Wrote: Vraag die me al langer bezighoudt: verdienen artiesten nu tegenwoordig nog veel geld aan het verkopen van Vinyl/Merch (want spotify)? En is een plaat direct bij het concert kopen beter voor de artiest of maakt dat allemaal geen fuck meer uit?

Deerhoof:

"for now, the best way to support musicians is what is always has been, through as few middlemen and with as little corporate ickiness as possible.

streaming < big chain stores < bandcamp < local record store < buy from label or artist directly"
[+] 1 user says Thank You to Roel87 for this post
Reply
Bij een concert moeten ze vaak aan de zaal of een vergoeding betalen voor het kraampje, of een percentage afdragen vn de verkochte merchandise.

Best dus direct van de website te kopen, anders inderdaad bandkamp of platenzaak.
Met Brexit even opletten als je het vanuit het UK laat komen, daar moet je nu extra kosten over betalen.
Reply
Dat ligt toch echt aan de zaal/organisator. Bij een Ziggodome of Sportpaleis zal daar een prijs aan vasthangen. Ik weet dat dit bij zalen als 013, Afas, Tivoli, AB en vergelijkbaar niet speelt.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Ik geloof dat dit eigenlijk meer standaard is dan uitzondering. Misschien niet in een Ekko of zo, maar bij een Melkweg denk ik gewoon wel.
Reply
Nee hoor. Ligt er aan wie je er neer zet om te verkopen, maar ook aan je contract. Festivals pakken ook geen marge op band shirts die ze verkopen.
Reply
Ofwel, als je de keuze hebt om merch of vinyl te kopen, koop het tijdens een concert.
[+] 1 user says Thank You to eloelo for this post
Reply
Therapy? begin oktober naar de Melkweg en Come as you are in de Effenaar.

Ik had al enthousiast een kaartje gekocht voor de Melkweg en daarna zag ik pas dat Eindhoven dus dat festival is. Was misschien ook wel leuk geweest. Oh well.
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)