Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klein en minder fijn popnieuws
Pulp op Dour met een paar honderd man #neverforget
Reply
Dus die pullen een Pavement met een reünie van een reünie. Beetje suf/triest/deprimerend dat dat soort bands al langer als reünieband bestaan dan als gewone band. En zeker niet goed voor de vernieuwing in de muziek. Maar goed, ik roep al 12 jaar in de woestijn hierover.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
(26-07-2022, 09:46)Uplift Wrote: Dus die pullen een Pavement met een reünie van een reünie. Beetje suf/triest/deprimerend dat dat soort bands al langer als reünieband bestaan dan als gewone band. En zeker niet goed voor de vernieuwing in de muziek. Maar goed, ik roep al 12 jaar in de woestijn hierover.

Je hebt gelijk, de deprimerende realiteit is dat een groot deel van de gebruikers van dit forum (mezelf inclusief) ze volgend jaar gaat zien.
Reply
Ik heb Pavement ook gezien en was er blij mee. Alleen kan je je wel inbeelden dat in de plaats van een Pavement een jongere act staat - weliswaar voor nog minder mensen - waarvan de programmeur zegt: 'die kunnen zo'n podium wel aan.' Pak 'm beet Wet Leg, gezien de hype. Hoewel die gewoon als The Breeders klinken... zucht.
Reply
Ik ga Pulp ook zien en er (heel) blij mee zijn, de ware move is natuurlijk om die [insert bedrag tussen 150 en 500 euro, want voor minder geld ga je ze vast niet zien] te investeren in een bezoekje aan een festival als Atonal of Supersonic ofzo.
Reply
(26-07-2022, 09:20)Stefan Wrote: Pulp op Dour met een paar honderd man #neverforget

Ik was een van die duizenden anderen. Ben er wel langs gelopen, als ik het blokkenschema bekijk vermoedelijk onderweg van Klaxons naar Deerhoof. Heel even staan kijken van een afstand, ik denk niet langer dan anderhalf nummer.
Reply
(26-07-2022, 09:19)Maynard-J Wrote: BKS gaat hier keihard voor.

Als afsluiter TWO? Headliner zijn ze niet groot genoeg voor.
Reply
(26-07-2022, 11:57)jodocus Wrote:
(26-07-2022, 09:20)Stefan Wrote: Pulp op Dour met een paar honderd man #neverforget

Ik was een van die duizenden anderen. Ben er wel langs gelopen, als ik het blokkenschema bekijk vermoedelijk onderweg van Klaxons naar Deerhoof. Heel even staan kijken van een afstand, ik denk niet langer dan anderhalf nummer.

Dit is eigenlijk al een eigen topic waard, maar door je comment heb ik opgezocht wat ik op Dour 2009 wel (maar vooral niet) gezien heb.. Zo zie ik nu dat ik Drop The Lime ben gaan kijken in plaats van African Head Charge en Mercury Rev. Yikes.
Reply
komt pulp bijeen (waar ik helemaal niets met heb)
en zit ik maar te wachten op een oasis reünie die nooit gaat gebeuren
Reply
(26-07-2022, 14:56)Koen Wrote:
(26-07-2022, 11:57)jodocus Wrote:
(26-07-2022, 09:20)Stefan Wrote: Pulp op Dour met een paar honderd man #neverforget

Ik was een van die duizenden anderen. Ben er wel langs gelopen, als ik het blokkenschema bekijk vermoedelijk onderweg van Klaxons naar Deerhoof. Heel even staan kijken van een afstand, ik denk niet langer dan anderhalf nummer.

Dit is eigenlijk al een eigen topic waard, maar door je comment heb ik opgezocht wat ik op Dour 2009 wel (maar vooral niet) gezien heb.. Zo zie ik nu dat ik Drop The Lime ben gaan kijken in plaats van African Head Charge en Mercury Rev. Yikes.

U vraagt, wij draaien.
[+] 1 user says Thank You to thomas9790 for this post
Reply
Ik was bij dat afscheidsconcert in Sheffield in 2012 van Pulp. Dat was geweldig en wat mij betreft een mooie afsluiter. Mocht ik ze ergens tegen komen op een festival dan zal ik zeer wsl gaan kiijken maar het is dan niet de reden waarom ik naar dat festival zou gaan.
[+] 1 user says Thank You to Cel for this post
Reply
(26-07-2022, 14:55)hythloth Wrote:
(26-07-2022, 09:19)Maynard-J Wrote: BKS gaat hier keihard voor.

Als afsluiter TWO? Headliner zijn ze niet groot genoeg voor.

Dat, of sub-headliner op ONE. Lijkt mij prima.
Reply
En over verregende festivals: Rock Torhout 1997. Met deze line-up: https://www.rockwerchter.be/en/history/d...chter-1997

Gigantische hoosbui tijdens Reef (wie kent ze nog en waarom?). Aflopend terrein dus daarna was alles voor de podia echt een modderpoel van meer dan 10 cm diep.

Weet nog dat ik vooraan wilde staan bij Smashing Pumpkins en dus door die modder heen moest worstelen. Schoenen strak vast gedaan om die niet los te laten zuigen ;-)

Camping was ook een modderpoel van jewelste, alles zeiknat en doorweekt. We besloten zaterdagnacht al te vertrekken dus dat werd de Fiat Panda uit de modder duwen, helaas zijraampje open laten staan en voorwielaandrijving dus stoelbekleding was ook vol modder daarna. Pure ellende waar je achteraf pas om kan lachen.
Reply
(26-07-2022, 00:34)Timothy\s Monster Wrote:
(25-07-2022, 17:28)hythloth Wrote: Voel mij bevoorrecht dat ik nog nooit zulke modder of zwaar kutweer heb meegemaakt op een festival.

Daardoor (onder andere) werd de show van NIN op Woodstock in 1994 wel legendarisch imo. 

Kan me ook nog een show van The Prodigy op Werchter in 1996 herinneren in dikke modder. Mijn Nike Air Max bleven toen continu plakken (ik had altijd een hekel aan boots) in de modder, maar de show was echt apocalyptisch qua sfeer en omstandigheden. Onvergetelijke ervaring.

Goed punt, het zijn echter de omstandigheden buiten de optredens die ik het liefst vermijdt. Vooral als de boel slecht is georganiseerd; zie bijvoorbeeld de beruchte verhalen online van Phish op Coventry of Mudson Hudson Project in 2014. 

(26-07-2022, 10:11)Uplift Wrote: Ik heb Pavement ook gezien en was er blij mee. Alleen kan je je wel inbeelden dat in de plaats van een Pavement een jongere act staat - weliswaar voor nog minder mensen - waarvan de programmeur zegt: 'die kunnen zo'n podium wel aan.' Pak 'm beet Wet Leg, gezien de hype. Hoewel die gewoon als The Breeders klinken... zucht.

Festival programmeurs kunnen natuurlijk ook opzettelijk kiezen om zulke reünies van een reünie niet te boeken, en ze maar in losse zalen te laten spelen. Ligt uiteindelijk gewoon aan wat ze verwachten dat bezoekers trekt.

(26-07-2022, 16:25)Maynard-J Wrote:
(26-07-2022, 14:55)hythloth Wrote:
(26-07-2022, 09:19)Maynard-J Wrote: BKS gaat hier keihard voor.

Als afsluiter TWO? Headliner zijn ze niet groot genoeg voor.

Dat, of sub-headliner op ONE. Lijkt mij prima.

Sub-headliner op de ONE wordt toch gewoon een halfleeg strand? Laatste keer dat Pulp in NL speelde was *checks notes* Lowlands 2001 en dat was uit het tijdperk dat Manu Chao dat festival afsloot.
Reply
(26-07-2022, 16:25)Cel Wrote: En over verregende festivals: Rock Torhout 1997. Met deze line-up: https://www.rockwerchter.be/en/history/d...chter-1997

Gigantische hoosbui tijdens Reef (wie kent ze nog en waarom?). Aflopend terrein dus daarna was alles voor de podia echt een modderpoel van meer dan 10 cm diep.

Weet nog dat ik vooraan wilde staan bij Smashing Pumpkins en dus door die modder heen moest worstelen. Schoenen strak vast gedaan om die niet los te laten zuigen ;-)

Camping was ook een modderpoel van jewelste, alles zeiknat en doorweekt. We besloten zaterdagnacht al te vertrekken dus dat werd de Fiat Panda uit de modder duwen, helaas zijraampje open laten staan en voorwielaandrijving dus stoelbekleding was ook vol modder daarna. Pure ellende waar je achteraf pas om kan lachen.

Okee voor die lineup is zo'n modderbende het absoluut waard.
Reply
Het gaat hier meer dan eens over slechte festivalwebsites, toch? Ik daag jullie uit om de lineup van Milkshake Festival te vinden op hun website. Hou in je achterhoofd: het vindt komend weekend plaats en een weekendticket kost je ruim 100 euro.
[+] 1 user says Thank You to Koen for this post
Reply
Lekker puh. Alsof het tegenwoordig nog om line-ups draait.
Reply
Ja, maar. Wie weet speelt Pulp wel?
Reply
Paradiso koopt naastgelegen grond en gaat uitbreiden. ‘Van een poptempel willen we een cultuurtempel worden’
[+] 1 user says Thank You to Roel87 for this post
Reply
(01-08-2022, 17:29)Roel87 Wrote: Paradiso koopt naastgelegen grond en gaat uitbreiden. ‘Van een poptempel willen we een cultuurtempel worden’

TiVre aan de Amstel.
Reply
(01-08-2022, 18:22)Gunnar Wrote:
(01-08-2022, 17:29)Roel87 Wrote: Paradiso koopt naastgelegen grond en gaat uitbreiden. ‘Van een poptempel willen we een cultuurtempel worden’

TiVre aan de Amstel.

Ik lees niks over vergroting van de zaalcapaciteit, want dat is vooral nodig om goed met de Ronda te concurreren.
Reply
Interessant, ben benieuwd wat ze gaan doen. Kan ook logistieke dingen makkelijker maken met meer ruimte.

Edit: de meeste dingen staan in het artikel. Het idee is dus om kantoren, ingang en kaartverkoop etc te verplaatsen naar een nieuw gebouw, zodat in het oude gebouw meer ruime is. Ook de derde verdieping kan dan gebruikt worden, maar zo te lezen is het niet het idee om er echt een nieuwe muziekzaal te maken. Maar eerst geld bijeen halen Wink
Reply
(09-07-2022, 10:32)thomas9790 Wrote: Eerste namen voor Explore the North in Leeuwarden (14 - 16 oktober). Denk dat ik dit jaar toch eens moet gaan, nadat de vorige editie (o.a met Eartheater) werd geannuleerd.

[Image: etn22-1080x10802.png]

En zojuist meer namen aangekondigd. Zit hier nog wat bij, naast Jerusalem In My Heart?

[Image: etn22-1080x1080-022-1-.png]
Reply
Artikel over de ‘restart-probleempjes’ van festivals dit jaar

https://www.stereogum.com/2194981/music-...ing-board/
Reply
(03-08-2022, 23:36)Jizzlobber Wrote: Artikel over de ‘restart-probleempjes’ van festivals dit jaar

https://www.stereogum.com/2194981/music-...ing-board/

Nogal rare takes van die mensen die naar Primavera waren gegaan (nee, een headlinervervanger voor Massive Attack zou ook op Mordor hebben gedaan, en zou dus niet direct hebben geconcurreerd met Tame Impala). Dat alles zo goed verliep op Glastonbury zegt dat het wel degelijk soepel kan, mits de juiste visie en wil.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)