Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klein en minder fijn popnieuws
#26
Yes. En top dat het branche breed gedragen wordt.
Reply
#27
Mochten er nog mensen illusies hebben over optredens in de zomer en eigenlijk ook in de herfst: de sector heeft die illusies alvast niet: https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzi...fLmR0X5-rE
Reply
#28
Lijkt me wel dat de overheid hier in mee gaat. Is uiteindelijk beter voor (bijna) iedereen.
Reply
#29
https://vi.be/nieuws/belgisch-livecircui...ortbestaan
Reply
#30
Ticketmaster Quietly Changes Refund Policy in the Wake of Pandemic
The platform will now only offer refunds for canceled events
Reply
#31
Wel slim en dan alles op "postponed indefinitely" zetten.
Reply
#32
Hier wordt door het ticketbureau (geen ticketmaster, maar lokaal bedrijf) beroep gedaan op force majeur in geval van uitstel van concert, dus als je niet kunt/wilt op de nieuwe datum krijg je geen refund. Voor een gecancelled concert kreeg ik een voucher (nou ja, vooruit). Ticket voor een ander evenement (26 maart) is simpelweg van mijn app verdwenen, zonder notificatie. Heb nog wel de email ticket dus daar zit ik achteraan, uiteraard door de drukte nog geen antwoord. Ik snap de problemen en het feit dat ze geld aan het verliezen zijn, maar de goodwill is niet heel hoog meer.
Reply
#33
https://www.demorgen.be/nieuws/mogelijk-...~b2f2be9d/

Het geknoei van de veiligheidsraad begint surrealistische vormen aan te nemen. De aankondiging gebeurde wellicht onder druk van LN/TML en andere groten. De gevolgen voor kleinere events konden hen noch de regering ook maar iets schelen.
Reply
#34
Heel bijzonder inderdaad. Nou ja, kan ik meerijden naar Meakusma dan maar?
Reply
#35
Jawöhl.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#36
https://nos.nl/artikel/2330800-burgemees...enten.html

...aaaaand it's gone
Reply
#37
Ik zal vast niet de enige zijn die hier het gevoel heeft dat z'n leven voorbij is. Live muziek is eigenlijk de hoeksteen van mijn bestaan.

Niet dat ik nu depressief ben of zo, maar het is lachwekkend hoeveel tijd en energie ik over heb voor nog niet echt gedefinieerde dingen.

Ik vraag me af hoe anderen dit nu beleven en hoe ze de leegte invullen.
Reply
#38
In die zin vind ik het prettig dat dinsdag voor Nederland alles tot en met augustus definitief van de baan is. Tegen beter weten in blijf je toch op iets anders hopen. De radiostilte van BKS en de (tevergeefse) verplaatsing van Primavera ervaar ik alleen maar als vervelend; laat het dan maar gewoon afgehandeld zijn.
Reply
#39
Ik doe per jaar meestal maar zo'n 10 zaalshows per jaar, Rock Werchter en hier en daar een gratis festivalletje. Dus in mijn dagelijkse vrije tijd niet zo'n groot verschil. Maar zelfs ik mis het al. Vooral het ernaar toe leven en daarna nog nagenieten. Daar kan ik dan echt even mee verder.

Werchter ga ik heel erg missen, het is altijd een ijkpunt in het jaar. De zomer voelt niet compleet zonder daar geweest te zijn. En dan natuurlijk de grote hoeveelheiden optredens die je dan ziet, daarom kan ik de rest van het jaar met minder toe. Zoveel goede shows die ik daar heb gezien, waar ik niet apart naartoe zou zijn geweest.
Reply
#40
(17-04-2020, 15:36)Uplift Wrote: Ik zal vast niet de enige zijn die hier het gevoel heeft dat z'n leven voorbij is. Live muziek is eigenlijk de hoeksteen van mijn bestaan.

Niet dat ik nu depressief ben of zo, maar het is lachwekkend hoeveel tijd en energie ik over heb voor nog niet echt gedefinieerde dingen.

Ik vraag me af hoe anderen dit nu beleven en hoe ze de leegte invullen.

Woke zijn geweest om live muziek semi op te geven voor jaren, klap komt op dit gebied gelukkig niet aan. Maar leegte heb je toch al gevuld met gamen? Dan vooral meer onzin games met vrienden online terwijl je rookt/drink?
Reply
#41
Zijn dat vragen of assumpties? Ik game gemiddeld een half uur per dag. Mijn job neemt nog steeds het gros van mijn tijd in, meer dan eerder zelfs. Het is ook zo dat thuiswerk ervoor zorgt dat werk en kleine taakjes her en der meer over de dag gespreid worden, dus het komt efficiëntie niet ten goede.

Verder weet ik niet zo goed wat er woke is aan live muziek opgeven, maar ik had mijn live-frequentie al zowat gehalveerd tegenover enkele jaren terug. Dus ik heb nu ook niet het gevoel dat ik veel mis, maar festivals zijn toch wel een enorm gat om te vullen. Verder rook ik niet en drink ik weinig, dus... dat schiet niet op. Ik schrijf wel steeds meer. Wellicht is dat iets. Alleen heb ik niet echt inspiratie, dus daar ben ik ook weer snel klaar mee.
Reply
#42
Ik mis het ook, alhoewel ik voor de komende tijd niet eens veel bijzonders op de planning had naast Rewire. De line-up van Primavera was ook niet fantastisch... maar het is ook de anticipatie, het samenzijn met vrienden en de gelegenheid om nieuwe shit te ontdekken of eens in de discografie van die ene legendarische artiest te duiken..

In elk geval, ik ben heel benieuwd hoe het volgende volwaardige concert- en festivaljaar eruit zal zien. Festivals zullen nu omvallen, podia wellicht sluiten... en volgend jaar zitten we met een idioot aanbod van artiesten op de markt, omdat niemand dit jaar een cent kan verdienen.
Reply
#43
(17-04-2020, 15:36)Uplift Wrote: Ik zal vast niet de enige zijn die hier het gevoel heeft dat z'n leven voorbij is. Live muziek is eigenlijk de hoeksteen van mijn bestaan.

Niet dat ik nu depressief ben of zo, maar het is lachwekkend hoeveel tijd en energie ik over heb voor nog niet echt gedefinieerde dingen.

Ik vraag me af hoe anderen dit nu beleven en hoe ze de leegte invullen.

Ik vind het eerlijk gezegd wel een fijn gevoel, hoop dat het volgende week definitief gaat gebeuren. Heb nog altijd zoveel dingen waar ik wat (meer) mee wil doen en nu eindelijk het idee heb daar in te kunnen investeren. Belangrijkste blijft om die dingen concreet te stellen en er gericht iets uit te blijven pikken. Maar de tuin is bijvoorbeeld bijna af, de vloer van de mancave zolderkamer is deze week binnen gekomen en dat is het volgende project. Dan is en het huis wel zo'n beetje af qua inrichting en dat zorgt ervoor dat ik eindelijk weer mijn drumstel en keyboard heb staan en mee kan gaan stoeien. Gister voor het eerst in jaren weer wezen mountainbiken, ik heb nog heel veel leeswerk wat ik wil oppakken, spellen te spelen, af en toe series en films te bekijken en ga zo maar door. Qua muziek is mijn luisterlijst voor het eerst in jaren weer aan het krimpen, wat ik zelfs bij houd ter motivatie: 2,5 GB vooruitgang in de afgelopen 2 weken. 

Behalve voor de mensen die financieel of in gezondheid getroffen zijn dan snap ik ook echt niet heel goed wat het probleem is, zeker als je denkt hoe kort het eigenlijk pas speelt. Sociaal loopt alles ook erg actief, puur even anders want digitaal.
Reply
#44
Leegte ervaar ik niet, wel afleiding van de dagelijkse bezigheden als werk en gezin. Tot nu toe vooral de vrije tijd aan klussen in en rond huis kunnen besteden.

Festivals, concerten, vakanties en sportwedstrijden is heel jammer maar inmiddels wel bezonken en geaccepteerd. LGW zal ik het meest gaan missen.
Reply
#45
Nou, ik heb in elk geval voor het eerst in eeuwen een concertticket gekocht: Oranssi Pazuzu in De Helling. Als dat kan doorgaan en alles tot 1 oktober is effectief van de baan, dan zou dit wellicht een zéér speciale avond kunnen worden. En dan is er nog Sneek!
Reply
#46
(17-04-2020, 17:23)Uplift Wrote: Nou, ik heb in elk geval voor het eerst in eeuwen een concertticket gekocht: Oranssi Pazuzu in De Helling. Als dat kan doorgaan en alles tot 1 oktober is effectief van de baan, dan zou dit wellicht een zéér speciale avond kunnen worden. En dan is er nog Sneek!

Had je Igorrr in Doornroosje volgend jaar al gezien? Heb je er gelijk nog een klein en fijn nieuwtje bij anders.
Reply
#47
Ja, dat zag ik al en het staat in redelijk hard potlood opgeschreven. Al is het maar omwille van Otto von Schirach en -nouja- het feit dat we vandaag toch niet kieskeurig moeten zijn. Doen we daar een biertje (hopelijk al eerder natuurlijk).
Reply
#48
Ik doe dit al meer dan 30 jaar, altijd the same level, 30 tot 40 dagen cq avonden per jaar.
Hoe denk je dat het dan is nu.
Gewoonweg KUT.
[+] 1 user says Thank You to Flair for this post
Reply
#49
(17-04-2020, 18:16)Uplift Wrote: Ja, dat zag ik al en het staat in redelijk hard potlood opgeschreven. Al is het maar omwille van Otto von Schirach en -nouja- het feit dat we vandaag toch niet kieskeurig moeten zijn. Doen we daar een biertje (hopelijk al eerder natuurlijk).

Dan zal ik eerst eens gaan luisteren wat het is Smile Sowieso zou ik van jou (en Loov en anderen?) ooit nog wel een cursus metal willen. Ik probeer altijd kleine redenen te vinden voor bijvoorbeeld een Roadburn om naartoe te gaan maar de realiteit is dat ik gewoon niks ken. Daarnaast schrijf ik bijna alles met de metal-schreeuw gelijk af en snap ik niks van de subgenres.
Reply
#50
Koen lijkt me ook een goeie kandidaat, maar volbloed metalheads zijn hier denk ik niet. Ik wil gerust een poging wagen a.d.h.v. concrete luistertips en zo.

Igorrr is trouwens abominabel. Maar wel grappig.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)