Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klein en minder fijn popnieuws
#1
Deel 1: https://wattes.nl/forum/showthread.php?tid=11
Reply
#2
bizar hoe we in 2 weken kunnen veranderen van een wereld waarin "voor ons" muziek en sport zo ongeveer de 1e levensbehoeften zijn, naar een wereld waarin eigenlijk niets meer belangrijk is.
ik ben echt heel bang. Sad
Reply
#3
(19-03-2020, 00:25)kesselman Wrote: bizar hoe we in 2 weken kunnen veranderen van een wereld waarin "voor ons" muziek en sport zo ongeveer de 1e levensbehoeften zijn, naar een wereld waarin eigenlijk niets meer belangrijk is.
ik ben echt heel bang.  Sad
 Vanavond mss dwdd gezien Kesselman?
3 liedjes! Fantastisch!
er is nog hoop.
Reply
#4
Vandaag doet Bandcamp afstand van het eigen aandeel van alle aankopen die worden gedaan, waardoor in tijden van crisis en misgelopen inkomsten het volle bedrag van elke aankoop naar de artiest gaat. Ideale dag dus om wat uitgestelde aankopen alsnog te doen.
Reply
#5
(20-03-2020, 10:33)halfvollemelk Wrote: Vandaag doet Bandcamp afstand van het eigen aandeel van alle aankopen die worden gedaan, waardoor in tijden van crisis en misgelopen inkomsten het volle bedrag van elke aankoop naar de artiest gaat. Ideale dag dus om wat uitgestelde aankopen alsnog te doen.

Net eens gedaan, toevallig de laatste dagen veel naar jazzachtige albums van Alabaster Deplume, Jeff Parker en Irreversible Entanglements geluisterd, zonder te weten dat ze alle drie op het label International Anthem zitten. Weer wat geleerd. Ideale muziek voor vinyl in elk geval.
[+] 2 users say Thank You to JorisR for this post
Reply
#6
Les Nuits Botanique verplaatst van mei naar begin oktober

/facepalm
Reply
#7
(23-03-2020, 12:10)Uplift Wrote: Les Nuits Botanique verplaatst van mei naar begin oktober

/facepalm

Vanwaar de 'facepalm'?
Reply
#8
Het is extreem wishful thinking van ze. Concerten verplaatsen kan nog net haalbaar zijn, en dan moeten die artiesten in kwestie (b.v. Swans die van mei naar augustus verschuift) in een beperkt aantal landen touren en moet het in die landen tegen die tijd ook goedkomen...

Festivals zijn van de baan, zo simpel is het. Ik ga er ook van uit dat Coachella in oktober slechts een fata morgana is.
Reply
#9
Ja dat denk ik ook, idem voor al die andere evenementen zoals sportwedstrijden die naar het najaar worden verzet.

Als alles dan al georganiseerd kan worden (denk nieuwe corona herfstpiek!) dan zit de kalender overvol. Financieel en organisatorisch compleet onhaalbaar, ook omdat allerlei toeleveranciers en publieke diensten overvraagd zullen worden.
Reply
#10
(23-03-2020, 14:38)Uplift Wrote: Het is extreem wishful thinking van ze. Concerten verplaatsen kan nog net haalbaar zijn, en dan moeten die artiesten in kwestie (b.v. Swans die van mei naar augustus verschuift) in een beperkt aantal landen touren en moet het in die landen tegen die tijd ook goedkomen...

Festivals zijn van de baan, zo simpel is het. Ik ga er ook van uit dat Coachella in oktober slechts een fata morgana is.

Botanique is veruit de drukste muziekzaal van het land. Het hele programma overnemen dat reeds gepland stond is gewoonweg niet doenbaar (Caribou werd reeds verplaatst naar AB owv tournee-conflict met Noord-Amerika bv.). Niets zegt dat ze de reguliere planning van concerten nog zo kunnen omvormen en het in een Les Nuits jasje kunnen stoppen. Uiteindelijk is Les Nuits toch ook maar een twee weekse waarbij elke zaal vol gepland zit (zoals anders redelijk vaak het geval is) én tentopzetting in de tuin?

Festivals zijn idd van de baan, enigszins jammer dat festivals in de VS vooral de opportuniteit zagen om toch nog te cashen later op het jaar ookal belast je niet alleen de VS met een overaanbod aan festivals maar gaat Europa daar ook aan leiden omdat op een pak acts zich voor een maand of twee vooral daar zullen bevinden. Bovendien houden maar weinig van die festivals rekening met de financiële fall-out die hun bezoekers de komende maanden zullen moeten verwerken (cfr. hun gebroken gezondheidszorgsysteem). Gaan er überhaupt mensen zijn die een weekendje Coachella gaan kunnen betalen tegen dan is natuurlijk een compleet andere discussie, maar toch.
Reply
#11
Klopt, misschien zullen ze de flessenhals aan optredens omdopen tot Les Nuits. Zo kan het dan ook. Maar de huidige literatuur over Covid-19 voorspelt dat we in oktober gewoon met z'n allen binnen zitten en/of landen grenzen gesloten houden en we dus enkel lokale artiesten moeten verwachten.
Reply
#12
Net zoals in Amerika, moeten ze dit ook in Europa doen. https://www.iq-mag.net/2020/03/concert-g...mqjwzO0udO

Nu lijkt het alsof niemand een knoop durft door te hakken, en artiesten en organisaties zelf niet durven cancellen omwillen van het geld. Kom mekaar tegemoet zou ik zeggen en kijk naar 2021. Festivals die failliet gaat hebben de artiesten niks aan, net als artiesten die zwaar de fles op gaan.
Reply
#13
(23-03-2020, 14:38)Uplift Wrote: Het is extreem wishful thinking van ze. Concerten verplaatsen kan nog net haalbaar zijn, en dan moeten die artiesten in kwestie (b.v. Swans die van mei naar augustus verschuift) in een beperkt aantal landen touren en moet het in die landen tegen die tijd ook goedkomen...

Festivals zijn van de baan, zo simpel is het. Ik ga er ook van uit dat Coachella in oktober slechts een fata morgana is.
Denk ik ook hoor. Hoop dan volgend jaar te kunnen gaan.
Reply
#14
In Belgie en Duitsland gaan de concerten en festivals in mei vooralsnog door.
Dus essentieel verschil met Nederland.
Reply
#15
Daarmee zeggende dat de maatregelen hier verder reiken dan als onze buurlanden.
Reply
#16
In België en Duitsland gaat juist niets door. Het is alleen nog niet aangekondigd. Of verlenging van de maatregel of reisbeperkingen voor internationale artiesten. En wees maar zeker dat dit na mei/juni ook nog zal gelden.

De Nederlandse maatregelen zullen wellicht strenger eindigen, ja. Dat is logisch.
Reply
#17
Ik heb het specifiek over conceren en festivals in deze (want forum).
Wat er aan verdere maatregelen komen en tot wanneer is toch koffiedik kijken.
Wat al aan gekondigd is staat vast, maar wat niet is dan ook nog niet.
Reply
#18
Quote:All Points East 2020 Update

Following the daily escalating developments in the COVID 19 pandemic, we have made the difficult decision that All Points East 2020 will be cancelled. The decision was made following a constant review of recent Government actions and statements, and after further consultation with key partners and agencies it is clear that we are unable to guarantee the safety and wellbeing of those working at and attending the event.

Alongside the now enforced period of social isolation, the Government has stated that emergency services will not be able to support major events. Furthermore, the projected strain that is being placed on the NHS will push this institution and its staff to levels never seen before. It is therefore inconceivable for us to add any distraction to these organisations. We are fortunate to work alongside the emergency services at our events and want to take this opportunity to express our company’s heartfelt gratitude and admiration for all their professionalism and dedication in tackling this crisis.

We have a responsibility to our staff, fans, event workers, suppliers and sponsors and for this reason, we felt compelled to seek answers to all our questions before making this final decision. However, safety always comes first and what is happening across the world clearly takes precedent and there was simply no alternative.

You will be contacted directly by the ticket agent you purchased from very soon with full information on the ticket refund process. If you have not been contacted about a refund by your ticket agent by 9th April please get in touch with them directly, bearing in mind they will be extremely busy at this time.

Please continue to follow the advice given and keep yourselves and your loved ones safe, and we will be back with plans for 2021 shortly.

The All Points East Team

https://www.allpointseastfestival.com/blog/2020-update/
Reply
#19
Sonic Youth trekt de live archieven open:

https://sonicyouth.bandcamp.com/
[+] 3 users say Thank You to IAmReverend for this post
Reply
#20
https://www.nu.nl/muziek/6040995/honderd...d-uit.html

Quote:Honderd Nederlandse artiesten brengen komende week het nummer Zon uit. Het lied, dat voor steun moet zorgen tijdens de coronacrisis, wordt maandag gepresenteerd in het televisieprogramma Jinek.

Aan het nummer werkten verschillende Nederlandse artiesten en influencers mee, onder wie Edsilia Rombley, Gordon, Leontien Borsato, Yolanthe Cabau, Martijn Krabbé, Ellie Lust en Danny Blind.

Alle Nederlandse radiozenders zijn gevraagd het nummer dinsdag om 20.00 uur tegelijkertijd te draaien. De eventuele opbrengsten van het nummer gaan naar goede doelen.

Het gaat van kwaad tot erger.
Reply
#21
Is Danny Blind artiest, influencer of beide?
Reply
#22
Dit is inderdaad wel een gevalletje minder fijn popnieuws.
Reply
#23
Ieder festival moet wat mij betreft zo'n pagina presenteren op hun website: https://www.pohodafestival.sk/en/covid-19

Compleet helder wat betreft beslissingen die in de toekomst genomen gaan worden, beleid wat betreft refunds en kaarten doorschuiven, line-up etc. Hier kunnen de festivals in de Benelux, maar ook festivals als Primavera, nog wat van leren.
Reply
#24
Quote:Sinds een aantal jaren is Johan Derksen één van de drijvende krachten achter het Holland International Blues Festival, dat in het Drentse Grolloo wordt georganiseerd. Dit jaar komt hij zwaar in de problemen: Derksen is volledig afhankelijk van de maatregelen van Mark Rutte.

Het festival staat halverwege juni op de planning en op dit moment gelden alle maatregelen tot 1 juni. In theorie zou het dus mogelijk zijn dat het festival doorgang vindt, maar Derksen zegt dat er met 40.000 veertigplussers, die zwetend naast elkaar staan, een nieuwe corona-explosie kan plaatsvinden in Grolloo - en dat wil hij de inwoners van het plaatsje niet aandoen. "Ik ben met mijn festival verzekert wanneer Rutte het verbiedt. Zo niet, dan zijn we niet verzekerd en kost het me miljoenen."

https://www.gids.tv/video/196517/johan-d...mark-rutte

Hij gaf ook aan dat de overige festivals zoals Pinkpop en Lowlands verzekerd zijn bij een annulering door de overheid. En de meeste Amerikaanse artiesten bij zijn eigen festival hebben al 50% van de gage ontvangen.
Reply
#25
https://www.bewaarjeticket.nl/persbericht/

Klinkt prima naar mijn idee.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)