Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat heb jij beleefd vandaag?
Ook ik onderstreep hetgeen Uplift zegt en dan ben ik werkgever geweest. Hetgeen wat Hythloth zegt er is meer dan genoeg werk en kijk eens rond en anders steek de grens over naar Nederland. In ieder geval, denk vooral aan jezelf, want volgens mij ben je nog redelijk jong en een burnout staat slecht op je cv, dus beter eerder iets anders gaan doen.
Heel veel succes Kreuz.
Reply
Als ik ook gewoon doodeerlijk even reflecteer dan moet ik ook gewoon toegeven dat, zeker begin november, ik wel enkele keren het gevoel had van: ik ben hier gewoon los een burn-out aan het sukkelen. Je beseft het, je geeft het aan en er is gewoon mede door die werklast een onvermogen om er iets aan te doen. Ergens ben ik dus ook wel ergens blij dat ik van deze functie af ben, want ik ging letterlijk werken, eten, slapen, repeat, repeat, repeat. Hobby's zoals m'n schrijfsels zijn de afgelopen maanden gewoonweg tot een dieptepunt gekelderd. Interesses tout court die stuk voor stuk me minder en minder begonnen te interesseren. Een week verlof heb ik toen gepakt, en dan ging het beter. Maar twee, drie weken nadien zit je terug op dezelfde trein..

Niet alleen met m'n zelfvertrouwen, ook gewoon het vertrouwen in enkele collega's is compleet weg. Er werden tijdens dat gesprek me aantal dingen voor de voeten geworpen waar ik totaal geen weet van had. Er was zeker wel feedback van m'n naaste collega's, maar ik heb ook het gevoel nu dat er ook heel wat over m'n hoofd is gepraat en dat is totaal niet fijn.

Ik heb nu de kans gekregen om even na te denken over een mogelijke deelwerking die ik graag zou willen doen. Maar eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat ik graag zou willen doen, net omdat ik dit zo graag deed - ondanks die fakking werkdruk. Dusja. Ik weet het niet. Sowieso binnen de geestelijke gezondheidszorg, Uplift, is zoeken naar werk een karwei hoor. Ondanks het schrijnend tekort aan betaalbare en laagdrempelige hulpverlening, is het bijzonder moeilijk om ergens een job te krijgen. Dus in se zit/zat ik hier prima hoor en is het in al die tijd nog nooit bij me opgekomen om weer te gaan zoeken. Ben ook een beetje op zoek naar wat stabiliteit, en laat deze job nu net daar toch al een stap in de goede richting op zijn.
Reply
Het ligt aan de werkgever/organisatie en niet aan jou. Kies voor jezelf Kreuz en nu proberen je huidige werk iets meer los te laten en je focussen op zaken waar je energie van krijgt.
Reply
(07-03-2023, 20:21)Kreuz Wrote: Ik heb nu de kans gekregen om even na te denken over een mogelijke deelwerking die ik graag zou willen doen. Maar eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat ik graag zou willen doen, net omdat ik dit zo graag deed - ondanks die fakking werkdruk. Dusja. Ik weet het niet. Sowieso binnen de geestelijke gezondheidszorg, Uplift, is zoeken naar werk een karwei hoor. Ondanks het schrijnend tekort aan betaalbare en laagdrempelige hulpverlening, is het bijzonder moeilijk om ergens een job te krijgen.

Ik heb geen kennis van de Vlaamse arbeidsmarkt en demografieën, maar gezien de wereldwijde vergrijzing en oversterfte vrees ik dat een blijvende hogere werkdruk de nieuwe norm wordt in allerlei sectors. Wordt lastig voor een hele hoop van ons.
Reply
Leidinggevende gaf dan aan van dat ik een andere deeltaak "ook belangrijker rol kon spelen, en die kon voortrekken" zoals ik dat nu hier moest doen, en wanneer de kans zich binnen 1, 2, 3 jaar zich weer voordoet ik me dan wel opnieuw zou kunnen engageren, maar nu niet. Nog te vroeg. "Maturiteit ontbreekt ons wat". Alsof ik momenteel stilsta bij wat ik binnen één tot drie jaar wil als je iedere dag tegen het werk loopt aan te hossen lol. Alsof ik, dit wetende en de manier waarop, nog eens opnieuw wil proberen.
Reply
Voor de 2e keer als tweederangsburger gestemd in Nederland. Deze keer PvdD voor de Waterschappen; voor zover ik kon zien de meest linkse kracht op de lijst. Vorig jaar al SP gestemd voor de gemeente, ook daar als minst slechte keuze.
Reply
@ kreuz
je werkt in de geestelijke gezondheiodszorg zeg je.
wat doe je precies en
waar woon je?
mijn vrouw werkt bij mondriaan in maastricht.
daar zoeken ze altijd nog mensen

t i maar een idee
Reply
(15-03-2023, 16:35)kesselman Wrote: @ kreuz
je werkt in de geestelijke gezondheiodszorg zeg je.
wat doe je precies en
waar woon je?
mijn vrouw werkt bij mondriaan in maastricht.
daar zoeken ze altijd nog mensen

t i maar een idee

Afgestudeerd in, ja. Nu werk ik met vluchtelingen, mentale gezondheid komt daar in natuurlijk ook aan bod maar anders. Ik woon te veraf.


Afgelopen week was kut. Directe collega's vermijden het onderwerp en vragen er niet meer achter sinds ik de boodschap van m'n functiewissel aanbracht, terwijl ik bij andere collega's merk dat er veel over me gepraat wordt en niet mét me. Niet dat ik veel invloed heb op geroddel, al zou het fijner zijn mochten mensen mét me praten daarover. Leidinggevende had tijdens functioneringsgesprek aangegeven dat ik meer individuele begeleidingen zou krijgen, dus via collega die nu verantwoordelijke zal worden, aangegeven dat ik er twee (ze heeft er zo'n veertien, denk ik? Ik heb er zeven of acht, denk ik) wil overnemen waarop ik prompt het antwoord "Oké, da's goed. Dan zetten we deze sowieso voor u al apart. Maar het is goed mogelijk dat je er nog bij zult krijgen van haar", kreeg. Het zijn zo die kleine dingen waaruit blijkt dat ze er zelf eigenlijk helemaal geen hol om geeft.
Reply
Dagje stemmen geteld en ja zelfs ook de BBB stemmen keurig genoteerd.
[+] 2 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply
(16-03-2023, 10:42)Kreuz Wrote: Ik woon te veraf.

Ben je bereid van regio te veranderen? Ik weet natuurlijk niet waar je woont en hoe het daar is, maar naar een nieuwe plek verhuizen als twintiger kan goed uitpakken voor je professionele en persoonlijke groei.
Reply
(16-03-2023, 20:34)hythloth Wrote:
(16-03-2023, 10:42)Kreuz Wrote: Ik woon te veraf.

Ben je bereid van regio te veranderen? Ik weet natuurlijk niet waar je woont en hoe het daar is, maar naar een nieuwe plek verhuizen als twintiger kan goed uitpakken voor je professionele en persoonlijke groei.

Nee. Limburg ligt aan de andere kant van het land en daar valt nauwelijks wat te beleven. xp
Reply
Sad but true...
Reply
Oh ik bedoelde niet per se Limburg, gewoon een andere plek waar je gemakkelijker een betere baan in je sector kan vinden.
Reply
klein relaas van de voorbije weken

Begin januari kwam alles opeens super hard binnen in combinatie met 1 jaar overlijden vader, collega die haar moeder exact 1 dag voor die speciale datum haar moeder verloor aan kanker, het stopzetten van de relatie, de werkdruk, .... 
Toen aangegeven dat ik me wel aan het voorbij lopen was. en in alles wat geminderd maar toch niet genoeg. 
ik heb alle extra prikkels even afgezet en misschien geen goede vriend geweest, whatsapp, facebook, instagram gewoon volledig uitgezet .Dat was teveel input, druk, conversaties waar ik de energie niet voor had. 

Even het gevoel van in een sukkelstraatje te zitten, verwarmingsketel kapot, wagen kapot, slecht zelfbeeld door het punt zetten achter de relatie want weer gefaald.

Ondertussen werden de sessies met mijn therapeut hervat (er zat een pauze van 6 maand in) en dat helpt wel om een aantal zaken te plaatsen. 

Vooral het zijn van een spons voor anderen en voor iedereen willen zorgen doet stukken van mezelf verliezen. 

En ik probeer mezelf op 1 te zetten. en niet altijd te willen zorgen voor mijn naasten maar dat is wel weer niet gemakkelijk als je de afgelopen dagen in frankrijk vertoefd om eindelijk mijn vader te kunnen uitstrooien op zijn lievelingsplek en dus moeten zorgen voor je moeder. 
En telefoon krijgen van je recentste ex met de melding dat ze borstkanker heeft. 

En dan neemt dat deel van mij van: Ik neem de last wel op mijn schouders, dus voorbije dagen weer in de zorgzame modus.

en heb ik een persoonlijk gesprek gehad met mijn ex dat ik haar wel wil steunen als vriend maar niet meer dan dat.
Al probeer ik echt mijn grenzen niet meer te overstappen. 

182 berichten in whatsapp ongelezen van verscheidene personen. /dont care, lees het ooit wel als ik er ruimte voor heb. 
sociale media hoeft echt niet meer voor mij. 

Alsook probeer ik nu echt terug boeken te lezen, te gamen en probeer ik misschien een nieuwe hobby te doen en fitness helpt ook wel om even alles leeg te maken. 

ik werk niet meer over voor werk. ik werk niet meer aan 150% doorheen de werkdag.
ik trek me niets meer aan van de familiale twisten in de familietak van mijn vader,
proberen het zelfbeeld en ego de nodige boost te geven en besef dat er daar binnenkort nog 2 hevige dingen gepland staan (een fotoshoot wat waanzinnig out of my comfort zone is want ik kan nog steeds niet volledig positief naar foto's van mezelf kijken en het andere wat nog steeds onder Embargo zit ik nog niets van mag zeggen maar wel moeilijk gaat zijn om het resultaat te bekijken en wat de reacties gaan zijn).

Het geeft ook mentale rust dat mijn vader eindelijk zijn rustplaats heeft bereikt. 

in conclusie tegenover 6 maand geleden sta ik veel minder ver dan ik dacht in mijn rouw en ontwikkelingsproces maar wel blij dat ik er niet volledig alleen voor sta met de paar mensen waar ik wel contact mee heb gehouden in de voorbije weken/ 3 maand en therapie waar ik dingen kan uitspreken. 

het feit dat ik wel aan mensen kan zeggen tot hier en niet verder is wel alvast een positieve ontwikkeling.
[+] 6 users say Thank You to reaper for this post
Reply
Godnondejuu Reaper, het houdt niet over bij jou. Als er iets is dat ik voor je kan doen, een avondje waanzinnig stappen in Antwerpen, nadat we ons volgevreten hebben bij Tawan, dan moet je me dat maar laten weten. Neem ik met mijn vrouw een hotel en komen je kant op.
Reply
Gied dat je nu wel wat meer aan jezelf denkt, Reaper.
Helemaal niet gek dat je er doorheen zit. Voel ook niet dat je "klaar" moet zijn met rouwen, dat doet iedereen op zijn eigen manier.
Reply
Alles op je eigen tempo reaper. Emoties mogen er gewoon zijn.
Reply
Herkenbaar wat je vertelt, reaper. Goed dat je nieuwe dingen vindt om je te ontspannen en je gedachten te verzetten - dat zal vast een hoop helpen. Ik leerde onlangs om me meer bezig te houden en energie spenderen in dingen waar ik gelukkig van wordt en minder energie en tijd te gunnen aan dingen waar ik géén controle over heb. Dat lijkt vanzelfsprekend, maar je als je er bij stil staat schenk je heel wat energie aan dingen die er niet toe doen (in jouw geval bv. social media, maar kan ook bv. roddels en what not).
Reply
sterkte man.
gelukkig houdt antwerp fc je nog een beetje overeind Tongue
[+] 1 user says Thank You to kesselman for this post
Reply
(23-03-2023, 14:12)pudpong3 Wrote: Godnondejuu Reaper, het houdt niet over bij jou. Als er iets is dat ik voor je kan doen, een avondje waanzinnig stappen in Antwerpen, nadat we ons volgevreten hebben bij Tawan, dan moet je me dat maar laten weten. Neem ik met mijn vrouw een hotel en komen je kant op.
zouden we moeten doen Pud
ik ga deze week mijn agenda er eens bijnemen

of pinkpop maar daar blijf ik hard over twijfelen financieel gezien.
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Reply
Lekker zonnetje, paar Kwak er bij. Dit is waarom je kinderen op sport doet toch?
Reply
Vanwege vermossing de helft van het "gras" uit mijn tuin verwijderd en de merels en roodborstjes hebben een feestmaal met alle wormen en larven die naar boven zijn gekomen, mooi schouwspel.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
Ik heb hier ieder jaar engerlingen. Die beesten doen hun naam eer aan (Alien is er niks bij). Kraaien, eksters en zelfs valkjes en buizerds hebben vandaag weer een feestmaal.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Engerlingen zijn cool, dikke larve. Qua roofdieren zie ik alleen af en toe een sperwer die zich te goed doet aan een houtduif, maar goed ik woon dan ook midden in de stad, dan kun je niet te veel verwachten.
Reply
Vandaag een nieuwe dwerghamster gekocht, de oude was helaas een weekje of twee geleden overleden. Hij had een tumor in z'n buik.

Deze heeft nu al de kooi zitten ontdekken, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ie het laddertje of de tunnel naar het plateau snapt.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)