Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat heb jij beleefd vandaag?
Yup, zo kost het in China juist extra om dat getal in je telefoonnummer te krijgen. Zie ook de expat-grap waarbij ze Chineze plaatsen op het laagste rang als Tier 88 bestempelen.
Reply
(03-01-2023, 23:03)meisbaer2 Wrote: 8 is toch een geluksgetal? Smile

Maak me gek.

Ze wonen op huisnummer 44 en dat is opgeteld 8. Was het nummer 4 geweest, dan hadden ze het huis niet gekocht.

Hieronder de gekte van telefoonnummers en volgens mij heb ik dat ik dat destijds al eens gedeeld.

In 2016 is er een veiling in Thailand geweest ivm telefoonnummers.

Nine of the strings of numbers designated as “gold” numbers by the NBTC were sold for: 09-8888-8888 for THB8.1 million, 09-5555-5555 for THB6.9 million and 09-7777-7777 for THB6.1 million.

8 miljoen Bath is ruim 220.000€ voor een telefoonnummer.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Ik ben echt veel te nuchter om überhaupt te begrijpen dat je je hier mee bezig kan houden. Laat staan dat ik begrijp dat je dit je leven laat beïnvloeden.
Reply
(04-01-2023, 14:17)metal bouwie Wrote: Ik ben echt veel te nuchter om überhaupt te begrijpen dat je je hier mee bezig kan houden. Laat staan dat ik begrijp dat je dit je leven laat beïnvloeden.

Zie ook de herrezen populariteit van astrologie en hoe een nieuwe generatie zich daardoor laat beïnvloeden...
Reply
Bah, wat een geëtter. Enige tijd geleden is mijn computer, voor de zoveelste keer, vastgelopen. Niets deed het meer. Ik kon hem alleen maar herstarten door hem geforceerd met de aan/uitknop af te zetten en weer aan te zetten. Na de eerste herstart: een hoop geratel en gepruttel, geluiden die ik niet wilde horen. Na de tweede herstart deed hij het weer, maar wel met een onaangename verrassing: al mijn inlogcodes en wachtwoorden kwijt. Het betreffende bestandje bleek onherstelbaar beschadigd (corrupt) te zijn. Nu is het dan na een hoop geklooi en gevloek toch gelukt om weer toegang tot deze site te krijgen.
Een nieuwe PC kopen? Liever niet. Want ik moet een nieuwe computerbril kopen, mijn versterker is aan vervanging toe, ik wil een nieuwe camera kopen (nieuw € 7499, tweedehands € 5099), ik moet sparen voor mijn vakantie, ik heb achterstallig onderhoud aan mijn huis. Een nieuwe PC moeten kopen komt mij derhalve niet goed uit.

Maar goed, waar ik eigenlijk voor kwam: een verlate nieuwjaarsgroet. Dus bij deze: een ieder op het forum een gelukkig en gezond Nieuwjaar gewenst.

Ik weet niet of ik hier nog veel te vinden zal zijn. Mijn muzikale leven staat redelijk stil op dit moment. Afgezien van enkele klassieke concerten heb ik nog geen concertplannen voor het komende jaar (vooral vanuit financiële overwegingen). En nieuwe muziek ontdekken doe ik liever niet, want dat wakkert mijn hebzucht en mijn drang om naar concerten te gaan aan (en daar heb ik het geld niet voor). Dus ik heb bar weinig te melden op muzikaal gebied. Maar wie weet treffen we elkaar ondanks dit alles toch nog wel eens in één van de kleinere zalen bij een minder dure act.
[+] 4 users say Thank You to Rael for this post
Reply
Klinkt dat misschien je harde schijf niet meer goed is? Wellicht kan je de computer laten nakijken, het kan zijn dat je met wat vervangende onderdelen een eindje verder kan. Of je koopt een refurbished/tweede hands? Misschien heeft iemand die je kent nog wel een oude, nog bruikbare laptop of zo staan.

Succes ermee!
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
Naar aanleiding van deze post had ik eindelijk een gesprek met een leidinggevende. Blijkbaar was er vorige week een fout gebeurd waardoor een mix-up van dossiers was gebeurd (heb al tig keren een dossier online ingediend. Gewoon documenten uploaden van mensen etc. en die waren blijkbaar verwisseld. Geen flauw idee hoe het is gebeurd maar het was wel een grove fout met gevolgen en dus wilde ze graag eens met me praten hierover en over de dingen daarvoor). Zelf had ik nog niet de moed gehad om haar of iemand anders aan te spreken hoe het met me ging dus ergens was ik wel blij dat we dit gesprek hebben gehouden. 

Ik vertelde dat de learning-curve vrij stijl is geweest voor me en de workload (te) veel. Dat ik erken veel fouten heb gemaakt en dat dat zowel voor mijn collega's als mezelf (misschien mij nog meer dan anderen) frustreerde. Dat ik me daarover slecht voelde en veel dingen mee nam naar huis. Het deed deugd om daarover eindelijk daarover m'n hart te luchten aangezien er al enige tijd was over gegaan en 'tijd vinden' zowel voor mij als voor hun niet altijd gemakkelijk is. Maar ze stelde me gerust en stelde voor dat als er iets is, dat ik dan gewoon altijd mag langskomen voor een babbel. Die drempel was daarvoor (ook owv drukte intern) altijd vrij hoog. 

Net zoals m'n collega bevroeg ze me wat we zouden kunnen doen om me te verbeteren. Zaken opschrijven, ordenen waren op zich wel al dingen die ik van m'n collega had opgepikt na dat ene gesprek. Dus ik wist niet echt goed wat daarop te antwoorden. Maar ik denk dat ik te veel zélf altijd alles wil opnemen en te weinig afgeef aan anderen. Meer moet communiceren over wat opgevolgd moet worden. Dat ik meer moet vragen stellen en minder moet handelen. Het blijft moeilijk omdat dit niet zo vanzelfsprekend is dan de functie, die minder verantwoordelijkheid droeg, die ik maanden daarvoor uitoefende. 

Het blijft moeilijk. Sommige dagen zijn chaos en andere dagen weet je niet goed wat doen. Dat soort zwart en wit-werken, is vermoeiend. Ik merk op zich van mezelf wel dat ik gemakkelijker m'n coolte kan bewaren en alles beter in de vingers heb. Ik voel me op zich comfortabeler, maar dan zijn er periodes of dagen en dan is het moeilijk..
[+] 5 users say Thank You to Kreuz for this post
Reply
Snel boodschappen gedaan en nu met de gordijnen dicht, muziek aan en de volumeknop op 80%, de wijn al open getrokken, zo meteen het gourmetstel aan en overstappen op een film. Dat is het enige juiste wat je op een dag als deze kan doen.

Van The Cure, naar Oasis, Metallica, Queen, Smashing Pumpkins, The Cure, The Cure, etc. Zo blij dat we geen buren hebben.
[+] 2 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Hahaha lekker man, fijn weekend!

OT: gister 75 liter snert gemaakt met de scouting, was weer ouderwets gezellig om met zn allen aan een te kleine tafel met botte keukenmessen en een biertje alles te versnijden.
[+] 2 users say Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
Dat klinkt leuk. Was het ook lekker ;D

Verder Persona 5 strikers aan het spelen en waarschijnlijk aan het einde van de maand een PS5. Het originele plan vandaag was bier brouwen, maar blijkbaar heb je aan 1 grote pan niet genoeg dus dat heb ik doorgeschoven naar morgen.
Reply
Vandaag met hondenlief 2 wandelingen gedaan rondom Vijlen. Sommige stukken droog vanwege dicht bos, maar vooral veel regen en harde wind. Ook 3 keer ongewild in de modder gedoken. De speciaalbiertjes bij het Hijgend Hert hebben de pijn verzacht. Pa en ma wilde ook mee, dus ik heb vervoer naar huis. Hondenlief ligt nu met zijn badjas aan te snurken bij de open haard. Love it.
[+] 3 users say Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Zus uit Londen is een paar daagjes op bezoek Smile
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
Ik had gisteren helaas een minder fijne dag dan jullie.

Na weken onderzoek had ik eindelijk knopen doorgehakt en onderdelen besteld om een nieuwe computer te bouwen. Hele week pakjes ontvangen, oude computer beginnen opruimen, organiseren zodat ik vrijdag na het werk meteen kon beginnen bouwen. Zaterdagochtend voor het eerst proberen aanzetten zonder resultaat. Na uren alles terug uit elkaar te halen en letterlijk alles geprobeerd te hebben helaas tot de conclusie moeten komen dat er geen leven in mijn moederbord te krijgen is.

Er zat dus niets anders op dan pakje terugsturen naar de winkel voor een checkup. Uiteraard was het heel hard aan het regenen en toen ik wou vertrekken merkte ik als klap op de vuurpijl nog dat ik een platte fietsband had. De goede karma was duidelijk even op Dodgy

Vandaag loopt alvast een pak beter. Geen verplichtingen dus genoeg opties om er een fijnere dag van te maken!
[+] 1 user says Thank You to teedeebee for this post
Reply
Jee, emmer bier kan gaan gisten.
Reply
Minder leuk nieuws. Er is geen hartslag meer bij de embryo. Dit gevoel had mijn schoondochter reeds sinds een paar dagen, bloedingen en zo, maar gisteren in het ziekenhuis bevestigd.
Op het gevoel maken ze er geen drama van en gisteren werd al gesproken om toch maar snel die sterilisatie te laten ondergaan. Dus zoals het er nu uit ziet komt er geen nummer 4 en geen nummer 5.
Reply
Wat verdrietig alsnog pud Sad
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
Ja, ik meen me te herinneren dat jullie al eerder zoiets hebben meegemaakt. Veel sterkte gewenst!
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
(19-01-2023, 14:49)Schobbeyak Wrote: Ja, ik meen me te herinneren dat jullie al eerder zoiets hebben meegemaakt. Veel sterkte gewenst!

Onze zoon was 2 jaar, 8 maanden en 12 dagen, maar dat was wel hetgeen gisteren door mijn hoofd schoot toen ik gebeld werd door mijn vrouw. Dan liggen emoties heel dicht aan het oppervlak. Vandaar dat we nu met z'n allen naar Tasty Thai in Maastricht gaan en ik ga daar buiten heerlijk eten ook een stevig paar glazen bier naar binnen duwen.
[+] 5 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
heel veel sterkte pud


ik zelf ben al een dikke 2 weken ook niet 100%
het feit dat we ondertussen 1 jaar verder zijn en mijn vader zijn verjaardag er aan komt volgende week
en dat de relatie zowat op de klippen gaat lopen vanwege een kattenallergie heeft me hier wat afzijdig doen houden.

vermoedelijk gaat deze week de bom nog barsten en katten OUT of zij OUT en dan zal het zij worden dat OUT gaat want anders breek ik de dochter haar hart...
[+] 4 users say Thank You to reaper for this post
Reply
Sterkte aan jullie, pud.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Sterkte Pud en familie.
[+] 1 user says Thank You to halfempty/full for this post
Reply
Sterkte pud!
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
Naar nieuws, sterkte Pud.
[+] 1 user says Thank You to Murdoc Niccals for this post
Reply
Wat rot Pud, hopelijk heb je de gedachten vanavond een beetje kunnen verzetten
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
Sterkte pud. Hopelijk worden ze een beetje goed begeleid en geïnformeerd.
[+] 1 user says Thank You to atthedrive-in for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)