01-08-2022, 08:28
Gecondoleerd en sterkte Reaper!
Kreuz, veel beterschap net je schouder. Hopelijk kun snel weer wat bewegen.
Wat heb jij beleefd vandaag?
|
01-08-2022, 08:28
Gecondoleerd en sterkte Reaper!
03-08-2022, 09:45
Gecondoleerd en veel sterkte samen met je familie Reaper.
En Kreuz: sterkte met de waarschijnlijk zeer pijnlijke schouder.
05-08-2022, 13:05
Door een hack bij een collega bij onze Zuiderburen, vandaag een nieuw wachtwoord op het werk moeten instellen. Dikke problemen met de authencicator en nadat ik ICT 2x gebeld heb en 2x een appje heb gestuurd, nog niets gehoord. Dus ik kom niet in mijn mailbox en dus loop naar de kloten, ik ben er klaar mee, het is dus nu weekend. Ik ga naar huis!
05-08-2022, 13:06
Vandaar dat ik de hele ochtend op de Rammstein tour was
06-08-2022, 12:56
Ik werd gevraagd om mee te gaan naar de Canal Pride en ik zei exact hetgeen in dit stuk staat.
https://www.ad.nl/binnenland/onderzoek-r...~a13dda58/ Ik draag die hele scene een warm hart toe, maar die overdreven achterlijkheid mag van mij achterwege blijven. Dat draagt in ieder geval, naar mijn idee, niet bij om twijfelaars over de streep te trekken. Met twijfelaars bedoel ik dus mensen die het wel of niet accepteren, niet mensen die wel of niet bij een van de letters thuis horen.
06-08-2022, 14:07
(06-08-2022, 12:56)pudpong3 Wrote: Ik werd gevraagd om mee te gaan naar de Canal Pride en ik zei exact hetgeen in dit stuk staat. Ik vind de conclusies uit het onderzoek wel vreemd hoor, als ik dat bronartikel van EenVandaag lees. Ze hebben het over "Veel LHBTIQ+'ers" en "een deel van de LHBTIQ+'ers die voor aanpassing is" maar dat zegt precies niks. Je hebt nota bene als EenVandaag zelf het onderzoek uitgevoerd, je weet exact wat de uitkomsten zijn, maar je gaat vervolgens met deze vage termen werken. Ook dit: Quote:Anderen noemen de botenparade 'aapjes kijken' en vinden het in verhouding grote aantal hetero's bij de Canal Parade een heikel punt: "Van de 600.000 mensen die komen kijken, zijn het 450.000 hetero's die zich vergapen aan alle extravagantie." 39 procent van de LHBTIQ+'ers vindt dat de Parade alleen toegankelijk moet zijn voor LHBTIQ+'ers. Toch vindt het grootste deel (54 procent) dat iedereen welkom moet zijn. Een onoplettende lezer (of berichtentikker van het AD) zou kunnen concluderen dat 39% van de mensen die de enquete hebben ingevuld, zouden willen dat er enkel mensen uit de LHBTIQ+ gemeenschap welkom zouden zijn om te komen kijken bij de Canal Parade. Maar dit getal gaat over het deel van de gemeenschap dat vindt dat hetero's niet mee mogen varen tijdens de parade. EenVandaag gaat hier nogal creatief om met taal.
07-08-2022, 11:09
(06-08-2022, 12:56)pudpong3 Wrote: Ik werd gevraagd om mee te gaan naar de Canal Pride en ik zei exact hetgeen in dit stuk staat. Ik heb ook wat gemengde gevoelens over de Canal Pride, maar acceptatie onder voorwaarden is geen acceptatie.
07-08-2022, 11:17
Canal Pride is veel meer dan alleen een middel voor meer acceptatie. Is ook een groot evenement voor een specifieke doelgroep vergelijkbaar met carnaval en zomerfestival in Rotterdam.
Vandaag na 9 maanden terug gekeerd in mijn bedrijf en op de winkelvloer, onbeschrijfelijk gevoel, beetje onverwachts ook nog. Rustig de regie weer overnemen. Niet meer rennen en vliegen maar doseren en genieten. Sinds kort kan ik ook weer een pen vasthouden en ouderwets schrijfles zoals me dat een kleine 50 jaar geleden is geleerd. Mooi dit
12-08-2022, 19:57
Ik had daarnet plots een moment van grote appreciatie voor allerlei dingen, en meer specifiek muziek.
Zo van 'ja, muziek is toch echt wel nice eigenlijk'. Dat wou ik even delen met jullie. Prettig weekend gewenst aan iedereen!
13-08-2022, 15:09
Dat wordt geen stamppot vanavond
14-08-2022, 17:16
#teedeebee+Schobbeyak: Graz posten die er momenteel veel meer toe lijken te doen. Muziek genieten in z 'n breedste vorm en stabiel terugkeren in jezelf. Een zalmsalade met ijsbergsla + asperges was overigens vandaag mijn eerste gedachte, na zo 'n totale summer meltdown.
17-08-2022, 01:33
Half 2 s'nacht en dan kom je in eens een set van RajaRam tegen. Wie? Ja precies. Maar vet hoor.
Hopelijk kan ik nu wel slapen.
17-08-2022, 01:38
Da's toch die gast van Shpongle?
We zijn zojuist teruggekomen van 't eiland (Ameland) We waren in 5 dagen nu meer als €900 kwijt. Met de E - bikes 20 km fietsen en vervolgen de veerboot is op zich nog niet zo 'n probleem, maar de prijzen zijn voor ons verder wel veel te gek geworden om nog te kunnen gaan met wat overnachtingen erbij. Voortaan een dagje met de fietsen een dagje - en vervolgens weer direct terug lijkt op hemelsbreed hier vandaan 5 km de enige remedie.
Op de terugweg pakten we gelukkig even aardappelen en bloemkool die net waren gerooid voor de helft van de supermarktprijs. Toch nog een voordeel!
18-08-2022, 20:26
Vind het serieus vervelend voor je Fender, dat de prijsstijgingen je zo hard raken! Wat voor grapjes iedereen er ook over maakt, blijf het forum lekker als uitlaatklep gebruiken.
18-08-2022, 20:28
18-08-2022, 20:32
De prijzen op de Waddeneilanden (en Zeeland) deze zomer zijn echt schandalig.
Vroeger ben ik in o.a nog in Australië, Indonesië en Zuid Amerika geweest. Met ons vakantiegeld konden we pakweg 10 jaar geleden nog 10 - 0f 12 dagen weg - of een keer vliegen naar Portugal of Oostenrijk en daar dan een week recreëren. Ik lever inmiddels al geruime tijd jaar na jaar in, Waar heb ik nu 48 jaar voor gewerkt eigenlijk? Ben fucking blut na april volgend jaar als alles rond Den Haag, Washington, Kiev en Moskou zo verder gaat.
19-08-2022, 09:31
Ik moet wel zeggen dat de inflatie in Nederland (de reële, dus ook met dingen die normaal niet in zo'n 'korf' worden meegenomen) een pak heftiger lijkt dan in b.v. Duitsland. Als je reist, merk je gelijk het verschil. Een camping in Nederland kost gemakkelijk het dubbele, iets wat trouwens al zo was voor de huidige crisis. Benzine scheelt een halve euro per liter i.v.m. de buurlanden. Inkopen doen in België of Duitsland is veel goedkoper, waar dat prijsverschil vroeger eerder subtiel en per product was (België was überhaupt nooit goedkoper).
En het is gewoon een feit dat qua impact de UK en Nederland ver boven andere Europese landen staan, met tot 1/3 van de huishoudens dat tijdelijk in armoede kan verzeilen. Het is imo zeer zorgwekkend dat wat boze industriële boeren en niet deze kwestie zoveel woede en aandacht veroorzaakt. Vooral omdat het kabinet en de overheid niet in staat zijn om er iets aan te kunnen of willen doen, en dit ook openlijk toegeven én niet eens moeite doen om er extra tijd in te steken. De arrogantie en de achteloosheid waarmee het kabinet laat uitschijnen dat miljoenen mensen in ellende mogen zitten zolang ze maar productief zijn (de rest zal wel consumeren of speculeren), is puur Thatcherisme. Maanden geleden poneerde greenlander hier dat wellicht de meetmethode van Nederland ervoor zorgt dat de inflatie tijdelijk hoger leek dan in andere landen. Ondertussen kunnen we wel zeggen dat overheidsinterventie wel degelijk een verschil maakt, zeker m.b.t. energie. Het verschil in impact in België, Frankrijk en Spanje valt ook te zien in de statistieken. In de UK (met hetzelfde beleid als hier) is er een golf van protest en stakingen en dat zal hier ook moeten gebeuren, want anders wordt het een golf van ellende en nog meer latent fascisme. En trouwens, sinds wanneer is er op dit forum topicdiscipline. Reageer gewoon niet als je vindt dat het ergens anders verdergezet kan worden.
19-08-2022, 09:41
Ik vond Frankrijk qua boodschappen wel schrikbarend duur hoor, brandstof scheelt inderdaad 30 per liter, mits je benzine tankt.
Maar goed, 3 weken op vakantie geweest en met alles er op en er aan 2000 euro kwijt, dat valt wel mee. Tevens paste onze levensstijl al niet bij ons inkomen, de impact van alle prijsverhogingen is dan niet zo groot. Je kan ook 9500 netto in de maand hebben en dan in de krant vertellen dat ook jij echt wel last hebt van de prijsstijgingen en dat je dat merkt omdat je niet meer 1 derde van je geld op zij kan leggen om te sparen. https://archive.ph/qsl0Y
19-08-2022, 09:47
Lagere inkomens hebben geen marge, dat is het verschil. Zij zitten al op de limiet. En gezien Nederland de hoogste publieke schuld van de Eurozone heeft, vraag ik mij ook af in welke mate middeninkomens al niet om de limiet zitten met afbetalingen, etc. Als zij in hun planning uitgaan van 2k per jaar voor gas en elektriciteit en dat verdubbelt plots, dan gaat op z'n minst veel spaargeld eraan. En in het slechtste geval worden steeds meer leningen niet of slecht afbetaald.
En ja, sowieso zou ik aanraden om los van je inkomen gewoon sober te leven zodat je je makkelijk kunt aanpassen en geen schuld op te bouwen. Maar voor het merendeel van de bevolking geldt hetzelfde als voor veel boeren: er is een bepaald model verkocht of zelfs opgedrongen, een model dat de boel en de groei in stand moet houden: consumeren, consumeren, consumeren. Mocht iedereen doen zoals ik, dan zouden we in een economische woestijn leven. Dat is gewoon hoe een markteconomie werkt; het gaat niet uit van noden, enkel van gaten vullen.
19-08-2022, 09:52
(19-08-2022, 09:41)Willie Wrote: Ik vond Frankrijk qua boodschappen wel schrikbarend duur hoor, brandstof scheelt inderdaad 30 per liter, mits je benzine tankt.En 1 ipv 3 kaasjes koopt, wordt het echt gek dan kan ze altijd nog kleiner gaan wonen, hoe dan met een hypotheek van 1300 euro. Als je 8200 euro over houdt aan het eind van de maand na aftrek van je hypotheek en je begint dan over dat je door financiële overwegingen misschien kleiner moet gaan wonen dan gaat er ergens iets niet goed en ben je de 'sobere leefstijl' waar je mee opgegroeid bent aardig kwijt. (19-08-2022, 09:47)Uplift Wrote: Lagere inkomens hebben geen marge, dat is het verschil. Zij zitten al op de limiet. Zeker, daarom ben ik ook boos over de stukken die de Volkskrant over middeninkomens meent te moeten schrijven en nu ook over dit stuk in het FD. Dat we de maatschappij zo "efficiënt" hebben ingericht dat het alleen "werkt" als alles goed gaat dan is dat volkomen kut, waarom we dat als maatschappij willen ontgaat mij dan ook volledig, maar gezien normie Nederland deze problemen nog steeds niet weet te koppelen aan het systeem is mijn hoop dat er iets gaat veranderen niet zo hoog. |
« Next Oldest | Next Newest »
|