Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat heb jij beleefd vandaag?
Hier ook al jaren tevreden klant.
Reply
Hier ook, maar afgelopen februari liep mijn vast contract af en een meer dan verdubbeling in gastarief was niet te doen. Essent had op dat moment een mooie aanbieding omdat ze gokten dat de gasprijzen zouden dalen na de winter....
Reply
Ik zit ook bij Greenchoice. Is Essent al gestopt met deze aanbieding? Eigenlijk nergens iets wezenlijks kunnen vinden op 't gebied van aanbiedingen.
Reply
Een hele intense lunchpauze rondom het James Rodriguezgerucht. Van opperste extase tot teleurstelling.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Om een speler die 8 jaar geleden heel goed was op het WK.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Paar weken terug mijn kinderen een boek gegeven: wetenschap in de keuken, allemaal leuke proefjes met van alles wat je standaard in huis hebt.

Vandaag stonden eenhoornnoodles op het menu Smile

Wat bladeren rode kool koken... Afgieten, vocht opvangen, en daar glasnoodles in koken...krijg je blauwpaarse noodles...afgieten en wat citroensap erover sprenkelen en je krijgt allerlei keuren roze en paars. En je kunt het nog eten ook.

Mooi experiment!
[+] 3 users say Thank You to Wailer for this post
Reply
Gisteren op de fiets achter op een auto geknald. Reed op een zeer rustige weg en ik zag geen auto. Ik keek even naar mijn GPS en 20 meter later zat ik in eens op een auto die daarvoor niet er was. Auto kwam achteruit uit een oprit. Zij zegt dat ze al stil stond, ik kan dat niet bevestigen. Iemand enig idee of ik aansprakelijk gesteld kan worden voor de schade? Of kan ik haar aansprakelijk stellen voor de schade aan mijn fiets?

Zelf uiteindelijk een lichte hersenschudding, kneuzingen en een gebroken rib. Hopelijk is alles weer beetje pijn vrij voor a.s. zaterdag bij The Smile.
Reply
Yikes, beterschap dude.
Reply
En dit was in Nederland? Ik denk dat het Juridisch Loket je vragen kan beantwoorden. Een dashcam zou uitkomst bieden voor dat soort situaties, maar neem aan dat de automobilist dat niet had.
Reply
(27-06-2022, 20:21)Loov Wrote: Gisteren op de fiets achter op een auto geknald. Reed op een zeer rustige weg en ik zag geen auto. Ik keek even naar mijn GPS en 20 meter later zat ik in eens op een auto die daarvoor niet er was. Auto kwam achteruit uit een oprit. Zij zegt dat ze al stil stond, ik kan dat niet bevestigen. Iemand enig idee of ik aansprakelijk gesteld kan worden voor de schade? Of kan ik haar aansprakelijk stellen voor de schade aan mijn fiets?

Zelf uiteindelijk een lichte hersenschudding, kneuzingen en een gebroken rib. Hopelijk is alles weer beetje pijn vrij voor a.s. zaterdag bij The Smile.

Waren er omstanders?
Als een auto van een oprit afkomt, heeft al het andere verkeer altijd voorrang. Grote kans dat jij niet schuldig en daardoor aansprakelijk bent. Zou het sowieso doorgeven aan de verzekering. Die verzekeringsmaatschappijen vechten het dan onderling uit. Neemt niet weg dat omstanders die jouw verhaal kunnen bevestigen wel erg belangrijk kunnen zijn. Beterschap.
Reply
En als je rechtsbijstand hebt kun je die ik even contacten.

Sterkte en beterschap loov
Reply
(27-06-2022, 20:21)Loov Wrote: Gisteren op de fiets achter op een auto geknald. Reed op een zeer rustige weg en ik zag geen auto. Ik keek even naar mijn GPS en 20 meter later zat ik in eens op een auto die daarvoor niet er was. Auto kwam achteruit uit een oprit. Zij zegt dat ze al stil stond, ik kan dat niet bevestigen. Iemand enig idee of ik aansprakelijk gesteld kan worden voor de schade? Of kan ik haar aansprakelijk stellen voor de schade aan mijn fiets?

Zelf uiteindelijk een lichte hersenschudding, kneuzingen en een gebroken rib. Hopelijk is alles weer beetje pijn vrij voor a.s. zaterdag bij The Smile.

Beterschap Loov! Belangrijkste is dat het met jou goed gaat.

Timothy's Monster heeft denk ik het belangrijkste al gezegd. Heb je zelf een aansprakelijkheidsverzekering? Dan is eventuele schade door jou in ieder geval gedekt en zou ik die even inlichten en daar het verhaal aan doen. Laat de verzekeraars het dan inderdaad maar uitvechten.
Reply
Ja die heb ik! Ik zal ze morgen even bellen. 

Helaas geen omstanders, het was op een zondag middag in een hele rustige straat in de buurt van Leuven. Heb ruim 3 kwartier daar nog op straat gestaan voor het afhandelen en echt 0 auto's voorbij zien komen. Fucking unlucky dat net op het moment dat ik kom aanrijden zij er uit gaat en dat ik net even naar me GPS aan het kijken was.
Reply
Als fietser sta je volgens mij best sterk in dit geval, ik zou de tegenpartij aansprakelijk stellen. Ga ook vooral foto's maken van de plek van de botsing, of laat dat doen als je zelf niet in de gelegenheid bent, zodat je kunt laten zien dat het een uitrit was. Dat op de GPS kijken kun je misschien beter niet vermelden.
Ik heb na een fietsongeval met een kind dat niet wist wat haaientanden zijn alle kosten waaronder niet verzekerde fysiotherapie, eigen risico van de zorgverzekering, een vier jaar oude bril en inkomstenderving vergoed gekregen en ook nog eens smartengeld. 
En beterschap gewenst natuurlijk.
Reply
Zit de GPS vast aan je stuur of had je hem in de handen? Zoiets zou wel uit kunnen maken denk ik.
Reply
(28-06-2022, 00:14)ijskolibrietje Wrote: Zit de GPS vast aan je stuur of had je hem in de handen? Zoiets zou wel uit kunnen maken denk ik.

Aan mijn stuur. En waarom zou dat uitmaken?
Reply
europees aanrijdingsformulier invullen en aanduiden dat tegenpartij achteruit van oprit kwam.
Reply
(28-06-2022, 08:38)redondo Wrote: europees aanrijdingsformulier invullen en aanduiden dat tegenpartij achteruit van oprit kwam.

Kan ik dit ook nog after the fact doen? Zeg 2 dagen later zonder de tegenpartij?
Reply
(28-06-2022, 08:50)Loov Wrote:
(28-06-2022, 08:38)redondo Wrote: europees aanrijdingsformulier invullen en aanduiden dat tegenpartij achteruit van oprit kwam.

Kan ik dit ook nog after the fact doen? Zeg 2 dagen later zonder de tegenpartij?
Dat kan nog steeds. Maar lijkt mij verstandiger contact op te nemen met je tussenpersoon. Die weten vrij exact waar je wel/niet recht op hebt maar in ieder geval wat de beste 'strategie' is om je schade te verhalen.
Reply
(28-06-2022, 08:50)Loov Wrote:
(28-06-2022, 08:38)redondo Wrote: europees aanrijdingsformulier invullen en aanduiden dat tegenpartij achteruit van oprit kwam.

Kan ik dit ook nog after the fact doen? Zeg 2 dagen later zonder de tegenpartij?

Gewoon doen loov.
Reply
Beterschap Loov!
Reply
@Loov: wat metal bouwie zegt. Eerst contact opnemen met je tussenpersoon. Qua tijd is er geen haast wat dat formulier betreft, en zoals iemand anders zei hoef je dat van je GPS zeker niet te vernoemen. Uiteindelijk is de kans dan enorm groot dat zij aansprakelijk is. Bij twijfel wordt er - in Nederland tenminste - een expert bij gehaald en die probeert bijvoorbeeld te achterhalen of de auto in beweging was of niet. En bij twijfel is het dan dat auto eerder aansprakelijk is dan fiets. Succes alvast.
Reply
Je moet het als fietser heel gek maken wil je aansprakelijk zijn. Door rood rijden is bijvoorbeeld niet aangemerkt als roekeloos gedrag. Is de fietser 100% schuldig en ouder dan 14 jaar dan is de automobilist voor minstens 50% aansprakelijk, als een 13-jarige tegen het verkeer in, door rood rijdt in het midden van de rijbaan rijdt dan is de automobilist 100% aansprakelijk.

Dit zie je ook terug in het gedrag van fietsers in steden, beetje jammer dat het aantal keren dat fietsers schreeuwen dat je moet uitkijken, terwijl je oversteekt een voetgangersoversteekplaats niet meer op 1 hand te tellen is, maar dan staat de wet aan mijn zijde en maak ik daar gebruik van.
Reply
Dan ook maar mijn "wat heb ik beleefd afgelopen tijd?". Samenvatting; mijn moeder is plotseling en onverwacht komen te overlijden.

Nadat 4 jaar geleden al net zo plotseling mijn zwager overleed, heeft mijn moeder in die jaren dagelijks voor mijn zus en de zeer jonge kindjes gezorgd. Vorige maand ging ze samen met mijn vader voor het eerst sinds die gebeurtenis weer eens echt op vakantie voor een autorondreis door Spanje en Portugal. Hoewel ze gezond en zeer actief leefde was ik blij dat ze hierin eindelijk ook weer voor zichzelf ging zorgen en kiezen. Helaas kwam voordat de reis echt begon al het eerste slechte nieuws. Mijn vader belde vanuit Zuid-Frankrijk dat ze een hartinfarct heeft gehad en met spoed per helikopter van ziekenhuis A naar B is gevlogen. Er werd snel en goed gehandeld en de dag erna had iedereen mijn moeder alweer vrolijk aan de telefoon. Met nieuwe stents voelde zich al beter dan in de hele periode daarvoor en nadat ze een dag later nog stents aan de andere hartzijde zou krijgen kwam ze dan weer naar huis. Iedereen oprecht gerustgesteld, al helemaal toen die behandeling ook goed was verlopen. Totdat er de dag erna ineens slecht nieuws was en er hersenbloeding overheen kwam. Weer met spoed per helikopter van ziekenhuis B naar C. Ik met zus de auto in gesprongen voor een rit van 1200 kilometer. En 45 minuten voor aankomst het belletje dat het niet meer goed zou komen.

Lang verhaal kort; wat volgende was een veel te lange periode van 3 weken met duidelijkheid proberen te krijgen en persoonlijk afscheid nemen, rompslomp van dingen in het buitenland moeten regelen in 4 talen en met weet ik veel hoeveel instanties, gevolgd door het daadwerkelijke afscheid in Nederland. Met dat achter de rug hoopte ik een soort rust te vinden met wellicht wat ruimte voor mijn eigen emotie, maar blijkbaar valt dat niet te plannen en lukt me dat nog niet. Nu vooral aan het zoeken hoe te zorgen voor mijn vader die dat niet echt zelf kan, mijn zus en kindjes die er ineens echt meer alleen voor staan en mijn andere zus die net geopereerd is niet vergeten. Terwijl ik nogal stress ervaar omdat ik tegen blut zijn aan zit en als een gek moet solliciteren en werk vinden (en ik eigenlijk nergens zin in heb). Ik schaam me kapot dat mijn vrienden het niet toelieten om Down the Rabbit Hole af te zeggen en zij mijn kaartje betaalden.

Nouja, tot zover. Ik dacht misschien doet hier wat van me af schrijven goed, dus wellicht komt er ook nog wel een verslag van BKS en DTRH.


@Uplift: daarom geen Scooter dus. Moet je verslag nog lezen.
@Rest: de scheidsrechter uitlokken is niet (meer) nodig. Iedereen mag even zijn eigen lieve scheidsrechter zijn.
Reply
Gecondoleerd kurtje!! Sterkte met de rouwverwerking, helemaal in een toch al turbulente levensfase. En blijf je shit hier van je afschrijven, het minste wat we voor je kunnen doen is je een hart onder de riem steken.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)