Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat heb jij beleefd vandaag?
na het nog even te hebben aangekeken vanavond een gesprek hebben en een punt achter de relatie zetten.

Spijtig want een fijne dame, maar een aantal zaken zijn te storend voor mij aan het worden. 
En ik had een paar weken terug al het gevoel dat het ten einde liep en dat ik meer een client aan het worden was van haar (therapeute) ipv haar vriend. 

+ moest het blijven duren dan zouden op termijn de katten weg moeten (wegens overdreven allergie) en dan breek ik het hart van mijn dochter, en dat kan ik niet.
Dochter is prioriteit 1
[+] 2 users say Thank You to reaper for this post
Reply
Kinderen gaan altijd voor welke relatie dan ook.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
(06-02-2023, 14:17)pudpong3 Wrote: Kinderen gaan altijd voor welke relatie dan ook.
dit!
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Reply
(02-02-2023, 20:31)Wailer Wrote: Gisteren sleutel van ons huis gekregen.

Sinds gisteren druk aan de klus...

Schroten nu van het plafond weg en opgehaald door iemand die ze wilde hebben. Zaten op alle plafonds.. gingen gelukkig makkelijk er van af. Keuken eruit. Muren doorgeslagen die weg moeten...

Flink werk verzet.

Maandag gaat de aannemer de vloer eruit hakken en afvoeren . Dan ligt er de 10e alweer een nieuwe betonvloer met daaronder isolatie.
Maandag de 13d vloerverwarming er in .. gaat in rap tempo. Heel blij mee.

Maar eerst sloopwerkzaamheden in huis om er volgens een thuis van te kunnen maken.

Tot nu gee hickups. Vloer begane grond is er nagenoeg helemaal uit. Isolatiemateriaal bezorgd... Heb er de ballen verstand vanz de te blijer met mensen die weten wat ze doen .
En vooralsnog volgens planning 
Vrijdag wordt beton alweer gestort ..
[+] 4 users say Thank You to Wailer for this post
Reply
(06-02-2023, 21:05)Wailer Wrote:
(02-02-2023, 20:31)Wailer Wrote: Gisteren sleutel van ons huis gekregen.

Sinds gisteren druk aan de klus...

Schroten nu van het plafond weg en opgehaald door iemand die ze wilde hebben. Zaten op alle plafonds.. gingen gelukkig makkelijk er van af. Keuken eruit. Muren doorgeslagen die weg moeten...

Flink werk verzet.

Maandag gaat de aannemer de vloer eruit hakken en afvoeren . Dan ligt er de 10e alweer een nieuwe betonvloer met daaronder isolatie.
Maandag de 13d vloerverwarming er in .. gaat in rap tempo. Heel blij mee.

Maar eerst sloopwerkzaamheden in huis om er volgens een thuis van te kunnen maken.

Tot nu gee hickups. Vloer begane grond is er nagenoeg helemaal uit. Isolatiemateriaal bezorgd... Heb er de ballen verstand vanz de te blijer met mensen die weten wat ze doen .
En vooralsnog volgens planning 
Vrijdag wordt beton alweer gestort ..
 Spouwisolatie vooral niet overslaan, Eventueel beslagen dubbelglas checken nu 't even zo koud is. Dakisolatie ook zoiets.
Reply
Derde dag dat ik niet naar het werk kan door staking in het streekvervoer. Ben er echt helemaal klaar mee, dat OV.

Overpriced, onbetrouwbaar, altijd achterlijk druk. Niet te doen meer.

Sorry natuur, maar deze man stopt er mee en gaat in maart een auto rijden van de zaak. Benzine, want 300km per dag naar het werk. Ik heb het geprobeerd.

/rant
Reply
Ik geef je geen ongelijk. OV in NL met 300km per dag lijkt me sowieso de hel.
Heb sinds kort een Toyota Yaris Cross Hybrid automaat van de zaak. Dikke aanrader.
Reply
(08-02-2023, 09:00)Jorrit Wrote: Derde dag dat ik niet naar het werk kan door staking in het streekvervoer. Ben er echt helemaal klaar mee, dat OV.

Overpriced, onbetrouwbaar, altijd achterlijk druk. Niet te doen meer.

Sorry natuur, maar deze man stopt er mee en gaat in maart een auto rijden van de zaak. Benzine, want 300km per dag naar het werk. Ik heb het geprobeerd.

/rant

Je bent niet klaar met het OV, je bent klaar met het kapitalistisch systeem dat overal geld aan wil/moet verdienen. 
De markt maakt het onbetrouwbaar. Chauffeurs worden uitgeknepen, daarom onbetrouwbaar.

Er moet geld worden verdiend...daarom overpriced

Terwijl het onmisbaar is om te kunnen reizen, dus zou het niet aan de markt gelaten moeten worden.
[+] 2 users say Thank You to Wailer for this post
Reply
De stakingen zijn absoluut terecht. Volgens mij gaat Jorrit zijn rant ook over het systeem en niet over de uitgeknepen medewerkers.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Nederland verandert qua OV/verkeer op de weg stilaan in België. Ik gebruik het OV ook minder; het is gewoon te onbetrouwbaar. Met de prijs zou ik niet eens zo'n probleem hebben, mocht je erop kunnen rekenen (en mocht wifi werken). Het is zelfs zo absurd dat ik een bezoek aan het Bimhuis (wat dus naast fucking Amsterdam CS ligt) met de auto doe, omdat het wel eens uitloopt en de laatste trein richting Nijmegen wel of niet (wanneer is niet duidelijk) wordt vervangen door een bus vanuit Arnhem, die er teringlang over doet. Waardoor je na middernacht dus geen treinen meer hebt tussen Amsterdam en Nijmegen. Zoiets was enkele jaren terug ondenkbaar.

Gevolg: het wordt drukker op de weg. En iedereen is pissig en bitcht (terecht). En iedereen blijft VVD en D66 stemmen. Tja. Wij proberen het vol te houden met één auto, maar geen idee hoe lang dat nog lukt. We zetten nu al rond de 50k per jaar op de teller zonder grote reis erbij.
Reply
(07-02-2023, 22:42)Fenderboy Wrote:
(06-02-2023, 21:05)Wailer Wrote:
(02-02-2023, 20:31)Wailer Wrote: Gisteren sleutel van ons huis gekregen.

Sinds gisteren druk aan de klus...

Schroten nu van het plafond weg en opgehaald door iemand die ze wilde hebben. Zaten op alle plafonds.. gingen gelukkig makkelijk er van af. Keuken eruit. Muren doorgeslagen die weg moeten...

Flink werk verzet.

Maandag gaat de aannemer de vloer eruit hakken en afvoeren . Dan ligt er de 10e alweer een nieuwe betonvloer met daaronder isolatie.
Maandag de 13d vloerverwarming er in .. gaat in rap tempo. Heel blij mee.

Maar eerst sloopwerkzaamheden in huis om er volgens een thuis van te kunnen maken.

Tot nu gee hickups. Vloer begane grond is er nagenoeg helemaal uit. Isolatiemateriaal bezorgd... Heb er de ballen verstand vanz de te blijer met mensen die weten wat ze doen .
En vooralsnog volgens planning 
Vrijdag wordt beton alweer gestort ..
 Spouwisolatie vooral niet overslaan, Eventueel beslagen dubbelglas checken nu 't even zo koud is. Dakisolatie ook zoiets.

Alles onder controle Fender.
Spouw niet van toepassing .. dubbelglas wordt waar nodig vervangen. En dak is al geïsoleerd..en platdak van aanbouw wordt nog bijgevuld.
Reply
De vuilwagen heeft één van mijn GFT-containers/kliko's opgegeten (of een andere buur had er nog een extra nodig).
Reply
(09-02-2023, 13:05)QRoy Wrote: De vuilwagen heeft één van mijn GFT-containers/kliko's opgegeten (of een andere buur had er nog een extra nodig).

Denk eerder dat laatste. Even melden bij de ophaaldienst, want je kliko heeft een chip.
Reply
Het eerste kan ook makkelijk.
Reply
nog niet maar vanaf vanavond (hopelijk) vaak in het "lawaai" van drums vertoeven

na maanden van aandringen eindelijk over stag gegaan en een basis elektonische drumset gekocht voor mijn dochter haar 8ste verjaardag vandaag.

Kwestie van ergens te beginnen en niet teveel geld kwijt te zijn als ze het rap beu zou zijn. 

ben benieuwd
[+] 3 users say Thank You to reaper for this post
Reply
Succes!
Reply
(13-02-2023, 14:43)reaper Wrote: nog niet maar vanaf vanavond (hopelijk) vaak in het "lawaai" van drums vertoeven

na maanden van aandringen eindelijk over stag gegaan en een basis elektonische drumset gekocht voor mijn dochter haar 8ste verjaardag vandaag.

Kwestie van ergens te beginnen en niet teveel geld kwijt te zijn als ze het rap beu zou zijn. 

ben benieuwd

Verschil moet er zijn, die van mij kreeg een horloge en een stapel boeken voor haar 8e verjaardag.

Maar een gymzaal in de buurt huren voor het kinderfeestje was wel een zeer goede zet, kinderen in de weer met matten, springplanken en kasten en ik lekker doen alsof ik Steph Curry ben.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
(13-02-2023, 14:48)Willie Wrote:
(13-02-2023, 14:43)reaper Wrote: nog niet maar vanaf vanavond (hopelijk) vaak in het "lawaai" van drums vertoeven

na maanden van aandringen eindelijk over stag gegaan en een basis elektonische drumset gekocht voor mijn dochter haar 8ste verjaardag vandaag.

Kwestie van ergens te beginnen en niet teveel geld kwijt te zijn als ze het rap beu zou zijn. 

ben benieuwd

Verschil moet er zijn, die van mij kreeg een horloge en een stapel boeken voor haar 8e verjaardag.

Maar een gymzaal in de buurt huren voor het kinderfeestje was wel een zeer goede zet, kinderen in de weer met matten, springplanken en kasten en ik lekker doen alsof ik Steph Curry ben.

boeken heeft ze gehad met kerst. en een kinderfeestje doe ik dan weer niet, dat deden ze al aan de andere kant Smile
alles wat haar actief bezig houdt ipv een scherm probeer ik zoveel mogelijk aan te moedigen
we spelen ook een 3 tal avonden per week gezelschap spelletjes enzo. 

en wie weet waag ik mezelf er ook eens aan. Big Grin
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Reply
Proficiat met en voor je dochter!
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
(09-02-2023, 13:16)pudpong3 Wrote: Denk eerder dat laatste. Even melden bij de ophaaldienst, want je kliko heeft een chip.

Zag ergens een filmpje waar een kliko van zo van de grijparm ondersteboven de vuilwagen in verdween. Die van mij was behoorlijk zwaar dus denk wel dat dat gebeurd is. Krijg in ieder geval vandaag een nieuwe geleverd van RD4.
Reply
Ik zag dat Maxim Februari trending was op Twitter en klikte dat aan om te zien welke bekende vrouw in bikini op de cover stond, maar blijkbaar heet er iemand echt Maxim Februari.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
(16-02-2023, 11:52)Willie Wrote: Ik zag dat Maxim Februari trending was op Twitter en klikte dat aan om te zien welke bekende vrouw in bikini op de cover stond, maar blijkbaar heet er iemand echt Maxim Februari.

Interessant interview in de zaterdag Volkskrant over de invloed van data en kunstmatige intelligentie op de rechtsstaat waar hij een boek over heeft geschreven. De naam een pseudoniem, echte naam is Max Drenth. Vroeger ging hij als Marjolein Februari door het leven.
Reply
(05-01-2023, 14:21)Kreuz Wrote: tl;dr, voor meer context, lees deze post idk.

Bijna exact drie maanden na dat gesprek m'n functioneringsgesprek gehad. Het ging, naar mijn gevoel, prima. Ik gaf m'n sterktes en zwaktes aan. Ik heb een aantal werkpunten die beter konden en gaf voor de, ik denk, vierde keer aan dat de werkdruk me te hoog lag. Ik erkende m'n leercurve en het feit dat ik er nog niet helemaal ben, maar zoals steeds open sta om bij te leren, feedback altijd mee wil nemen en graag nog meer tools wil om beter te kunnen functioneren. Na een dik uur zat het erop en dan, bijna uit het niets, kwam ten slotte nog de boodschap dat er door de leidinggevenden werd beslist dat ik m'n vooruitgang niet snel genoeg is, dat ik nog onvoldoende zaken zelf oppak, onvoldoende initiatief nog neem, onvoldoende the bigger picture soms zie en tal van andere redenen en dat ik dus m'n functie als verantwoordelijke moet afstaan en een stap terug zetten.

Ik heb er al met een aantal mensen over gesproken, maar ik kan het nog steeds niet goed begrijpen 1) waarom ik een uur lang dat gesprek heb gehouden om dan aan het einde van de rit pas die conclusie mee te delen, terwijl doorheen het gesprek de indruk werd gewekt dat er m'n werkpunten wel fair waren en m'n toekomst er gewoon nog hetzelfde uitzag en 2) waarom bepaalde doorslaggevende aspecten dan niet meer doorwogen doorheen het gesprek en 3) ergste van al, dat quasi geen erkenning kreeg voor de bergen werk die ik heb verzet en de vooruitgang die ik wel heb gemaakt. Vorige week nog quasi alleen de werking gedaan, en er was gewoon geen erkenning daarvoor. De werkdruk die ik verschillende keren heb aangehaald, werd niet verder onthaald dan een "ik snap het". 

Ik erken dat ik bepaalde aspecten van mijn job nog onvoldoende goed deed en dat ik niet 'nieuw' meer ben, maar.. Zo vreemd hoe dit allemaal is gelopen. Ik heb me zes maanden lang constant 200% gesmeten en nu voelt het alsof niet alleen die inzet onvoldoende was, maar ook nog eens mijn progressie. En een collega had me dan wel aangegeven het niet persoonlijk te nemen, maar dit komt wel bijzonder hard aan. Het is voor mij gewoon niet mogelijk omdat bijna niet persoonlijk te nemen, het voelt als zo'n falen? Ik weet het niet.

Kutzooi. Einde rant.
[+] 1 user says Thank You to Kreuz for this post
Reply
Shit man, wat kut voor je. Ik kan enkel maar zeggen wat ik eerder heb gezegd: zelf 9 jaar in België gewerkt en kunnen ervaren dat de werkdruk inderdaad extreem hoog is, volgens mij zelfs de hoogste van Europa (uitgedrukt in % werk dat per werknemer blijft liggen); het is een soort verhaal dat ik ook al bij andere Belgische vrienden terug heb gezien, bijna woord voor woord. Je wordt uiteindelijk vervangen door iemand die wél bereid is te flirten met een burnout, of over die grens gaat. Ook niet toevallig: het torenhoge burnout-percentage in Vlaanderen. Dus ergens is het net goed dat je je grenzen hebt aangegeven, zelfs al is het zuur en onterecht dat je daarvoor afgestraft wordt, en kan ik me voorstellen dat het wat doet met je zelfvertrouwen. Probeer vooral een uitlaatklep te vinden de komende tijd, iets waarvan je zelf ook goed kunt vaststellen dat je er deugd van hebt, er goed in bent, etc. (b.v. over muziek schrijven, dat deed ik ook jarenlang als een vorm van compensatie) en na enkele maanden heb je wellicht de energie om op zoek te gaan naar een andere werkgever - want dat is uiteindelijk de enige logische conclusie na zo'n ervaring imo.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Inderdaad wat Uplift zegt, gewoon geen extra moeite meer doen op werk en tijd om iets beters te regelen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)