Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat heb jij beleefd vandaag?
Gefeliciteerd!
[+] 1 user says Thank You to atthedrive-in for this post
Reply
Proficiat Sphinx!
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Bedankt allen! Wordt inderdaad een hectische tijd met veel geregel. We gaan het zien, vanmiddag eerst onze hypotheekadviseur raadplegen.
Reply
@ijskolibrietje prachtig verhaal man, mooi dat je dit jaar een aantal mentale bergen heb weten te beklimmen en hebt overwonnen. Dat die positiviteit je in 2023 ook tegemoet mag komen.
@sphinx: gefefeliciteerd! Dan zal het nieuws op een klein Sphinxje niet lang meer op zich wachten!
[+] 2 users say Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
(27-12-2022, 16:20)Sphinx Wrote: Het bod dat we gedaan hebben op een huis is geaccepteerd! Big Grin Binnenkort kunnen we ons eindelijk huiseigenaar noemen als alles verloopt zoals verwacht qua financiëring.

gefeliciteerd Sphinx! Waar staat jullie nieuwe huis?
Reply
(28-12-2022, 14:51)Schobbeyak Wrote:
(27-12-2022, 16:20)Sphinx Wrote: Het bod dat we gedaan hebben op een huis is geaccepteerd! Big Grin Binnenkort kunnen we ons eindelijk huiseigenaar noemen als alles verloopt zoals verwacht qua financiëring.

gefeliciteerd Sphinx! Waar staat jullie nieuwe huis?
Bedankt! 

Het is in Harderwijk, daar wonen we nu ook al (huur) en ben ik ook opgegroeid. Was ook wel een van onze eisen, aangezien zowel mijn familie als de familie van mijn vriendin hier woont en we vinden het belangrijk om die dichtbij te hebben.
[+] 3 users say Thank You to Sphinx for this post
Reply
Gelukkig Nieuwjaar voor alle forumleden. Op een gezond en gelukkig 2023.
[+] 2 users say Thank You to BigBird for this post
Reply
Gelukkig 2023 voor jullie allemaal!
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Beste wensen voor 2023, inclusief vele muzikale hoogtepunten Smile.
[+] 1 user says Thank You to halfempty/full for this post
Reply
heel gelukkig en gezond 2023.
hoop ook in t nieuwe jaar weer grazers in t wild te mogen ontmoeten
Reply
Fijn 2023 allen!
Reply
Veul hail en zeeg'n int nije joar!
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Goad en gezondj nuuj joar allenei!
Reply
De beste wensen!
Reply
De beste wensen iedereen. Na bijna geheel december verkouden te zijn geweest, heeft het nieuwe jaar ons gezin voorzien van een stevige buikgriep. Normaal nooit zo snel. Nu 3x in een maand tijd ofzo. Hoop dat ik mijn portie hierna wel gehad heb.
Reply
Allen de beste wensen.

Oud op nieuw begon al goed met de mededeling dat ik voor de vierde keer opa wordt. Nummer vier was niet gepland en omdat mijn schoondochter half Chinees is en vier een compleet ongeluksgetal, komt nummer vijf er ook aan. Gelukkig hebben mijn vrouw en ik een heel groot hart, waar plaats genoeg is voor al deze kinderen, maar jeetje vijf kinderen is wel erg veel. We gaan het zien.
[+] 6 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Gelukkig 23 iedereen


Wees dankbaar voor alles op je pad.

Gisteren gebruik gemaakt van een reflectie moment over 22. En dit kwam er uit.

If not interested. 
Stop here and move on to next post. Big Grin


2022 wat een raar jaar

De titel omvat het hele jaar al. 

En toch is het moment aangebroken om even terug te blikken op het voorbije kalenderjaar.

2022 een jaar van hoge pieken en diepe dalen. Van afscheid en ontmoetingen.
Van verdriet & geluk, van rouw en verwondering. Van nieuwe ervaringen, persoonlijke groei en acceptatie maar ook van verlies, steun en vertrouwen.

Begin 2022 zette de trend van het einde van 2021 verder. Een laatste hoogtepuntje was de laatste nieuwjaarsbrieven van de kleinkindjes aan Bompi. Daarna was het enkel maar pijn, verdriet, moeilijke gesprekken (Sorry moemoe dat ik op 24 uur tijd 2 verschrikkelijke mededelingen persoonlijk kwam overbrengen) en afscheid nemen. Afscheid nemen van jou papa. Afscheid nemen van vrienden die geen delen meer uitmaken van mijn leven in wat een van de donkerste periode was die ik gekend heb.

Je was mijn held toen ik klein was, maar ook toen ik opgroeide. Je had je tekortkomingen en daar was je u van bewust en ik ook op latere leeftijd, maar toch was je voor mij world greatest dad. Er was een periode dat je wat meewarrig kijk naar wat ik met computers en games deed en hadden we wel een top vader-zoon connectie, toch hadden we niet die ene grote verbindende hobby of activiteit. En toen was daar opeens voetbal en concerten en festivals.

En daar vormde basis/band die onverwoestbaar was. Jij & Ik, Ik & Jij. Samen op stap, vertellen over vroeger, over nu, over gevoelens, soms serieus, soms onnozel. Maar altijd fijn. Soms een spreidstand maken over bepaalde zaken, maar toch altijd mijn papa. Ik zou de talloze momenten niet willen missen.

En begin 2022 stopte dat. Niet abrupt, maar langzaamaan na je slopende strijd. Maar dat maakte het verdriet niet minder. Nog vaak denk ik aan je. Aan kleine momenten, aan grote momenten. 

Dankzij de hulp van The Great Ones, Tough Men With small Hearts <3 & Team Unicorn  (you know who you are)& rouwbegeleiding/therapie hielpen jullie me door die eerste pijnlijke periode en nog steeds helpen jullie.

Give yourself a round of applause <3

Al mag ik al de rest niet vergeten die contact zochten er waren. Dichtbij of veraf. 

Gelukkig was het niet allemaal verdriet en rouwen.

Er waren optredens met vrienden en kennissen. Misschien is die zin niet helemaal correct. Er waren heel veel optredens dit jaar. Waarvoor dank om mij mee op sleeptouw te nemen naar dat soort avonden. Dat ik deze niet eerst alleen moest doen. Brutus, Electric Callboy, King Hannah (bedankt papa Van de Vyver, het betekende zoveel voor mij), Death South… avonden om te koesteren.

Na verloop van tijd verdween er een last van mijn schouders. Eindelijk terug vrijheid/zorgeloosheid.
Begrijp me niet verkeerd, ik zal iedere show of festivaldag altijd aan hem denken, maar voor het eerst in jaren was er geen stress van heeft hij pijn, kan hij het nog aan, zodra het klaar is zo snel mogelijk terug thuis afzetten, … Ik kon na de voetbal nog eens blijven hangen, ik kon eens genieten van een optreden zonder te stressen hoe het zou gaan met hem. En dat is een van de fijnste gevoelens van dit jaar maar wel met een wrange rand aan. 

Het was ook een jaar vol eerste keren: Een eerste keer alleen naar een optreden, voor het eerst alleen op reis, voor het eerst als familie op onze jaarlijkse reis zonder jou, voor het eerst te horen krijgen hoe hard ik veranderd ben in positieve zin tegenover x jaar geleden, voor het eerst in 17 jaar geen twee caluwaertsen naast elkaar op dat bankje op de bosuil, voor het eerst echt ruimte te voelen om mezelf te zijn in goede en slechte dagen.

Het was het jaar dat ik op veel ja heb gezegd. Om dat het kon, en omdat uit uw comfortzone komen helpt!  En wie weet merk je daar nog wel iets van in het komende jaar.

Bedankt Team unicorn om me uit te nodigen voor een vakantie in zuid-frankrijk. Voor het eerst sinds 2018 eens echt verlof. 5/6 dagen als god in frankrijk. Sorry dat ik de eenhoorn vermoord heb. Maar Zon, zee, strand, boeken, goed eten, zwembad, vuurwerk, lachen, Senne De gids,… een van de absolute hoogtepunten van het jaar. 

Andere hoogtepunten waren the Snakepit bij Metallica, War on drugs sportpaleis en waar muziek duidelijk mensen en emoties verbind, War on drugs op werchter waar een stukje van mijn vader werd uitgestrooid als laatste wens, uitstapje naar de Hoge Venen, trouwfeest Sam & Caro, Rammstein Oostende met de bende, de katten die helemaal thuis voelen en leven in huis brengen.

Wie ik zeker ook niet mag vergeten is Enora. Die niet zo kleine donderse energiebom. Je lach, jouw liefde, je knuffels, onze zwem momenten, onze gezelschapsspel avondjes, Je zien groeien als persoontje, je de stap naar het 2de leerjaar te zetten, je slimme clevere outside of the box thinking, je zien mega sprongen maken met zwemmen, …

Ieder moment vult mijn hart met warmte en liefde. Ik doe mijn best om voor jou te zorgen en een goede papa te zijn want jou gelukkig zien is een mooiste dingen dat er is in mijn leven. Om die gelukkige glinstering in jou deugnieten ogen te zien. Of om je te horen roepen Knuffelaanval en je dan al spurtend naar mij loopt alsof je me een jaar niet hebt gezien.

Ook dank aan het dou om vanuit jullie eiland even gezellig te komen kletsen en bij te praten in antwerpen. Komend jaar zal ik de oversteek wel eens maken. 

New York is ook van begin tot einde een lifetime herinnering. Van schandalig warm weer tot een regenbui van hier tot in tokio. Het kon de pret niet derven. Rammstein vanop de 3de rij te hebben gezien. Winkelen, sightseeing, verloren lopen en nieuwe dingen ontdekken, voor het eerste helemaal alleen weg, ineens aan de andere kant van de wereld. Schrik om mezelf misschien wat tegen te komen maar binnen het uur na aankomst helemaal thuis te voelen in die drukke, levendige stad. 

Bedankt New York & tot snel!

Tuurlijk zijn er nog momenten dat de krop in mijn keel kruipt, als ik over je vertel of aan je denk. 
Maar ze duwen me niet in een diep dal, ik weet dat je trots bent op alles wat ik heb gedaan dit jaar. Je zou fier zijn hoe ik in het leven sta op dit moment. 

Ik kan oprecht zeggen dat de laatste paar maand enorm fijn waren door oa de reizen, de ervaringen, de vrienden, de mensen. Bedankt om er te zijn, bedankt om mij ook in de bloemetjes te zetten rond mijn verjaardag. En een speciale shoutout naar de persoonlijke gids in Brussel. Ik laat me graag nog meermaals vervoeren in jou stadstochten. En dat er nog veel gelachen mag worden.

Een van de dingen die ik me had voorgenomen was om meer te reizen en te genieten. Ik had wel nooit kunnen dromen dat het reislijstje het volgende zou zijn: Cannes, Saint-tropez, Monaco, Rotterdam, Brussel, Disneyland, New York en Parijs zou zijn.

Bedankt 2022, het einde van veel zaken, maar ook het begin van nieuwe avonturen, tradities, verrijkingen die zullen verder worden gezet. Bedankt om mij te vormen tot wie ik nu ben. 

Bedankt aan mezelf om meer vertrouwen te vinden in mezelf en niet meer te focusen op mijn gebreken maar wel op mijn pluspunten.  Maar nog meer van dit in het komende jaar mag wel.

Bedankt om mijn dochter te zien lachen, blij zijn en haar eigen te ontwikkelen. Dat er nog veel gezelschapsspelletjes gespeeld mogen worden.

Op naar 2023 met alvast enkele hoogtepunten in de agenda: Metallica in Amsterdam, War om drugs op linkeroever en dus achter mijn hoek en net zoals de 2 voorbije keren zal dit ook weer emotioneel worden, en nog wat dingen die later zullen duidelijk worden.

En hopelijk nog veel herinneringen met vrienden en personen die veel betekenen of een speciaal plekje in mijn hart hebben.
[+] 9 users say Thank You to reaper for this post
Reply
Prachtig verhaal om te lezen Reaper, het doet mij ook heel veel goed om te lezen dat het mogelijk is om jezelf altijd weer te herpakken en te genieten van het leven. Een gelukkig 2023 voor jou en je dochter!
Reply
De beste wensen.

(02-01-2023, 11:50)pudpong3 Wrote: ...Nummer vier was niet gepland en omdat mijn schoondochter half Chinees is en vier een compleet ongeluksgetal, komt nummer vijf er ook aan...

Wacht even, bedoel je hiermee dat het een tweeling is? Anyway, gefeliciteerd!
Reply
Ik neem aan dat ze daarna voor een vijfde gaan, omdat vier kinderen ongeluk brengt.
Reply
(02-01-2023, 16:15)hythloth Wrote: Ik neem aan dat ze daarna voor een vijfde gaan, omdat vier kinderen ongeluk brengt.

Dit ja, maar stel het is een tweeling, dan is het ook klaar.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Stel je voor dat de 5de een tweeling wordt
[+] 1 user says Thank You to ahha for this post
Reply
Volgens mij is alleen 4 een ongeluksgetal. Ze zijn zelfs op een berekende dag met tijdstip verhuist en zodoende hebben ze ongeveer een maand langer bij ons ingewoond, terwijl hun huis al volledig klaar was.
Reply
Ja, in het Mandarijns klinkt het cijfer vier heel erg als het woord voor dood. In China willen mensen dus ook geen nummerborden of telefoonnummers met dat cijfer erin.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
8 is toch een geluksgetal? Smile
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)