Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat heb jij beleefd vandaag?
Zelf bakken.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
Nieuw sociaal croissant
Reply
Hier mijn eerste stappen richting gezonder werken op kantoor.
Tot het einde van het jaar 1 dag om de 2 weken thuis.
Om zelf te bezinnen en meer kwailteit te hebben met dochter. En mogelijk doorschuiven naar een 4/5de werkregeling.
Vorige week een week doorgebracht aan de italiaanse kust om ook even digitaal te detoxen.

Meer genieten van de gelukjes is mijn doel op dit moment
[+] 3 users say Thank You to reaper for this post
Reply
Ik werk ook de ene week 4 dagen en de andere week 5. Scheelt heel veel, vind ik.
Reply
(25-03-2024, 21:37)meisbaer2 Wrote: Ik werk ook de ene week 4 dagen en de andere week 5. Scheelt heel veel, vind ik.
Doe ik sinds kort ook en bevalt me heel goed.
Reply
Ik werkte eerst 5 en tegenwoordig 4 dagen per week. Qua inkomen scheelt het me amper, maar het voelt echt als een zee aan extra vrije tijd.
Reply
Ik werk al een jaar of tien 4 dagen in de week, mijn droom is om dat naar 3 te brengen.
Reply
Ik werk ook 4 dagen in de week sinds 1,5 jaar. Nu nog om onder het mom van ouderschapsverlof maar vanaf de zomer gewoon omdat ik officieel te lui ben om meer te werken.

In de meeste (kantoor)banen is meer uur ook echt niet nodig, dat gaat dan alleen maar op aan vergaderingen en andere bullshit.
Reply
Fulltime is bij ons 36 uur dus was om de week op woensdag vrij. Vond ik helemaal niks dus met een handig trucje werk ik weer 40 uur. Door het vele thuiswerken (en dus mindere reistijd) besteed ik per saldo minder tijd aan werk. Financieel schiet ik er nu nog niks mee op want de 4 extra uren die ik nu werk gaan rechtstreeks mijn pensioenpotje in.

Ik werk wel regelmatig in het weekend dus ben vaak de maandag vrij. Dat is echt de fijnste dag van de week om vrij te zijn.
Reply
Ik werk heel onregelmatig, ter illustratie deze maand 9 dagen, in februari 4 en in januari 25. Ik maak over het algemeen lange dagen en ben voor meerdaagse klussen ook vaak weg van huis, maar ik ben nog vaker gewoon thuis en helemaal vrij. Nu ook, vanochtend de schuur opgeruimd en zooi naar de stort gebracht, net relaxed geluncht en de krant gelezen, straks nog wat rommelen in de tuin. Gister was ik ook vrij, mooie lange fietstocht gemaakt, morgen weer, of als het regent wielrennen op tv kijken. Staat tegenover dat ik aankomend paasweekend wel aan het werk ben maar dat maakt me niks uit.

In coronatijd heb ik voor het eerst van mijn leven een tijdje fulltime op doordeweekse dagen gewerkt, beviel me bijzonder slecht, ik was bijna blij toen ik met een botbreuk in de ziektewet terecht kwam. Loonslaaf zijn is niet voor mij.
Reply
ik werk hier al 11 jaar 5 van maandag tot vrijdag 37,5 uur per week
sinds het uitgaan met de moeder van mijn dochter werk ik de ene week later en de week dat mijn dochter is tot 16u

waardoor ik in mijn kinderloze week veel langer werk en zoveel mogelijk zaken daarin probeer te plannen maar dat is onhoudbaar geworden.
zeker doordat ik doe geen meetings, en werk altijd tegen een deadline aan, welke door clienten sinds corona steeds strakker staat. ook is de workload gewoon veel zwaarder geworden en 2 jaar lang werden er geen vervangingen aangetrokken voor de 3 mensen die vertrokken zijn.

kwestie van fysiek en mentaal helemaal leeg te lopen kan dat wel tellen.

waardoor ik in de week met dochter rush om haar af te zetten op school, kapot werk om zoveel mogelijk te doen en dan rush naar huis, heel het huishouden op mij neem, entertainen dochter, en dan nog meer huishouden als die in bed ligt. slapen opstaan & repeat. 
de week erop dan veel langer op bureau, minder tijd om uit te blazen savonds en opnieuw opstaan en repeat.

hopelijk gaat dit een eerste stap zijn in wat meer balans want het batterijtje trekt dit echt niet langer
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Reply
Gisteren een heuse dreigbrief van twee kantjes ontvangen van een anonieme buurtgenoot die zich voordoet als een groep van tientallen mensen.

Meneer/mevrouw eist dat wij voor 8 april al onze kippen weg doen en dreigt anders met aangifte, aansprakelijkstelling voor zgn grote schade en andere "formele en informele acties".

De haan is snel op Marktplaats gezet en wordt morgen opgehaald, die wilden we toch al wegdoen zodra er iemand over geluidsoverlast zou klagen. We hadden alleen niet gedacht dat dat op deze manier zou gebeuren.

We hebben een uitnodiging voor een kop koffie en een gesprek op de deur gehangen, fuck dit anonieme gedoe.

Iemand nog tips?
Reply
Snavels afknippen, kuikentjes vergassen en jezelf een kippenbedrijf noemen? Dan mag je namelijk alles in dit land.
Reply
(Yesterday, 14:03)Maynard-J Wrote: Gisteren een heuse dreigbrief van twee kantjes ontvangen van een anonieme buurtgenoot die zich voordoet als een groep van tientallen mensen.

Meneer/mevrouw eist dat wij voor 8 april al onze kippen weg doen en dreigt anders met aangifte, aansprakelijkstelling voor zgn grote schade en andere "formele en informele acties".

De haan is snel op Marktplaats gezet en wordt morgen opgehaald, die wilden we toch al wegdoen zodra er iemand over geluidsoverlast zou klagen. We hadden alleen niet gedacht dat dat op deze manier zou gebeuren.

We hebben een uitnodiging voor een kop koffie en een gesprek op de deur gehangen, fuck dit anonieme gedoe.

Iemand nog tips?

Middelvinger opsteken en niet zwichten voor terreur.
Reply
(Yesterday, 14:03)Maynard-J Wrote: Gisteren een heuse dreigbrief van twee kantjes ontvangen van een anonieme buurtgenoot die zich voordoet als een groep van tientallen mensen.

Meneer/mevrouw eist dat wij voor 8 april al onze kippen weg doen en dreigt anders met aangifte, aansprakelijkstelling voor zgn grote schade en andere "formele en informele acties".

De haan is snel op Marktplaats gezet en wordt morgen opgehaald, die wilden we toch al wegdoen zodra er iemand over geluidsoverlast zou klagen. We hadden alleen niet gedacht dat dat op deze manier zou gebeuren.

We hebben een uitnodiging voor een kop koffie en een gesprek op de deur gehangen, fuck dit anonieme gedoe.

Iemand nog tips?

Jullie wonen toch redelijk in de buurt van de Fontein? Die worden ook al een paar jaar lastiggevallen door zo'n mafkees. Misschien zelf samenpakken met andere lotgenoten?
Reply
Zou de brief hier graag plaatsen als foto of pdfje, maar hoe?
Reply
Ik zou als ludiek statement zelf een keer een kippenpak aan doen en door de straat lopen...
Dan zul je zien dat je vooral bekijks bent ipv overlast.

En serieuzer: zijn die tientallen, buuurtbewoners? Gewoon her en der even aankloppen en vragen of het ook namens hen is, zoja, welke overlast hebben ze dan?

Laat zien dat jij het gesprek wel wil aangaan.

Overigens welke overlast kunnen ze ervan hebben? Bij ons op de hoek (gewoon rijhuizen) ook een huis met kippen in voortuin. Ja je hoort ze wel eens.. nou en

Enige overlast die ik er van heb is dat ik mn bbq niet uit kan doen en al weken kip eet Wink.
Reply
(11 hours ago)Maynard-J Wrote: Zou de brief hier graag plaatsen als foto of pdfje, maar hoe?

Volgens mij rechtsboven klikken op NEW REPLY, dan kun je bijlages uploaden
Reply
(9 hours ago)Wailer Wrote:
(11 hours ago)Maynard-J Wrote: Zou de brief hier graag plaatsen als foto of pdfje, maar hoe?

Volgens mij rechtsboven klikken op NEW REPLY, dan kun je bijlages uploaden

Ik zie nu ook de ruimte voor bijlages... als ik het probeer met de foto's die ik heb gemaakt van de brief zijn die allemaal te groot. Zal hem eens inscannen bij een volgende gelegenheid.
Reply
(Yesterday, 14:51)Timothy's Monster Wrote:
(Yesterday, 14:03)Maynard-J Wrote: Gisteren een heuse dreigbrief van twee kantjes ontvangen van een anonieme buurtgenoot die zich voordoet als een groep van tientallen mensen.

Meneer/mevrouw eist dat wij voor 8 april al onze kippen weg doen en dreigt anders met aangifte, aansprakelijkstelling voor zgn grote schade en andere "formele en informele acties".

De haan is snel op Marktplaats gezet en wordt morgen opgehaald, die wilden we toch al wegdoen zodra er iemand over geluidsoverlast zou klagen. We hadden alleen niet gedacht dat dat op deze manier zou gebeuren.

We hebben een uitnodiging voor een kop koffie en een gesprek op de deur gehangen, fuck dit anonieme gedoe.

Iemand nog tips?

Jullie wonen toch redelijk in de buurt van de Fontein? Die worden ook al een paar jaar lastiggevallen door zo'n mafkees. Misschien zelf samenpakken met andere lotgenoten?

Dat wist ik niet, dank je wel. Het is niet echt om de hoek maar welop loopafstand, zal er vanavond eens langsgaan als ik toch de hond uit moet laten.

We zijn niet eens de enige mensen met kippen in onze straat, we proberen de anderen ook te bereiken om te zien of ze ook lastig zijn gevallen hiermee.
Reply
(9 hours ago)Wailer Wrote: Ik zou als ludiek statement zelf een keer een kippenpak aan doen en door de straat lopen...
Dan zul je zien dat je vooral bekijks bent ipv overlast.

En serieuzer: zijn die tientallen, buuurtbewoners? Gewoon her en der even aankloppen en vragen of het ook namens hen is, zoja, welke overlast hebben ze dan?

Laat zien dat jij het gesprek wel wil aangaan.

Overigens welke overlast kunnen ze ervan hebben? Bij ons op de hoek (gewoon rijhuizen) ook een huis met kippen in voortuin. Ja je hoort ze wel eens.. nou en

Enige overlast die ik er van heb is dat ik mn bbq niet uit kan doen en al weken kip eet Wink.

Intussen een aardige buurvrouw gesproken die in een groepsapp van de buurt kan informeren wie dit kan zijn geweest. Ze denkt zelf dat het een vervelend stel "azijndrinkers" is van een paar huizen verderop aan de overkant, die kunnen onmogelijk overlast hebben van de kippen in onze achtertuin. We komen er wel achter en misschien schrijf ik wel een ludieke brief terug als niet op onze uitnodiging in wordt gegaan.

En nee, het zijn zeker geen tientallen mensen, dit is een hoop grootspraak om ons te intimideren.
Reply
Ik zou zelfs de wijkagent bellen en melding maken, omdat er dan tenminste een spoor van documentatie is.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)