Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 3.4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Primavera Sound
(18-05-2023, 21:37)Kreuz Wrote: Ach ffs man. Is er nu werkelijk geen enkele betere plek dan naast Plenitude?

Ja, de bodem van de zee.
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
(18-05-2023, 21:32)Kreuz Wrote: Het is ook gewoon vrij saai geboekt. Als je ziet dat ze iedere dj maar een uurtje geven (sure, fair) maar dan naar het einde toe iedere avond een slot van 3, 4u geven aan één artiest mja.  Idk.

Volgens mij zijn die lange slots aan het einde niet voor een enkele artiest, maar voor collectieven of clubs. La Creole is bijv. een Parijse clubnacht.
Reply
(18-05-2023, 21:43)greenlander Wrote:
(18-05-2023, 21:32)Kreuz Wrote: Het is ook gewoon vrij saai geboekt. Als je ziet dat ze iedere dj maar een uurtje geven (sure, fair) maar dan naar het einde toe iedere avond een slot van 3, 4u geven aan één artiest mja.  Idk.

Volgens mij zijn die lange slots aan het einde niet voor een enkele artiest, maar voor collectieven of clubs. La Creole is bijv. een Parijse clubnacht.

Van TraTraTrax maakte ik idd al de connectie met het label, de andere twee (La Creole en Musa XXL x Toro) zeiden me niets. Nu staan die gewoon tussen de artiesten, had misschien iets duidelijker mogen worden gemaakt?

En ik moet mea culpa slaan, want blijkbaar waren er vorig jaar ook vrij lange slots na een bepaald uur. Toen CCL x Physical Therapy, Crystalmess met een b2b en Optimo. Namen als Pelada, Badsista, Softchaos, DJ Travella, Rosa Pistola, Tayhana etc. spraken toen wel iets meer voor zich dan de affiche van dit jaar..
Reply
Ik wil dit jaar zeker een Auditori show meepakken, vorig jaar niet van gekomen. Hoeveel minuten van tevoren aanwezig zijn is een beetje aan te raden voor een plekje?
Reply
Dat hangt heel erg van de artiest, het tijdstip en de algehele drukte op het festival af. Ik ben bij genoeg Auditorishows geweest die überhaupt niet vol zaten, maar soms zijn er ook enorme rijen. Ik denk dat Arthur Verocai en Swans het drukst zullen zijn, maar dat is niet per se van tevoren te zeggen. Ik kan me in 2019 een (voor mij) totaal onverwachte rij bij nota bene Apparat herinneren.

Ik mik zelf op een half uur van tevoren ongeveer. Maar het scheelt daarbij dat ik twee van de drie dagen in het Auditori begin. Dus dan is het ook niet zo veel extra moeite om het ruim in te plannen.
Reply
Ja in mijn geval Julia Holter. Maar goed ik heb in principe 90 minuten tussen het einde van de act ervoor en het moment dat zij start. Ga ik in die periode wel gewoon een rondje terrein doen en meld ik me tijdig bij de Auditori.

Woesndag 31/05
Darkside // Apolo 2 // 23:30-00:45

Donderdag 01/06
Built to Spill // Dice // 18:50-19:40
Sudan Archives // Plenitude // 19:40-20:40
Pusha T // Cupra // 20:45-21:45
New Order // Estrella Damm // 23:05-00:20
Halsey // Santander // 00:30-01:45
Blur // Estrella Damm // 02:05-03:35
Brutalismus 3000 // Pull & Bear // 04:20-05:50

Vrijdag 02/06
The Beths // Dice // 17:15-18:00
Julia Holter // Auditori // 19:30-20:30
Depeche Mode // Santander // 21:10-22:50
Kendrick Lamar // Estrella Damm // 23:00-00:15
Fred Again // Santander // 00:30-01:45
John Talabot // Pull & Bear // 01:00-03:00

Zaterdag 03/06
Bar Italia // Dice // 17:15-18:00
Wednesday // Amazon Music // 18:05-18:50
My Morning Jacket // Amazon Music // 19:50-20:50
The Voidz // Ron Brugal // 21:05-22:00
The War on Drugs // Amazon Music // 22:10-23:25 (op een afstandje, eerder weg)
Jockstrap // Dice // 23:20-00:15
Rosalía // Estrella Damm // 02:00-03:15
Charlotte de Witte // Amazon Music // 03:00-04:20
Overmono // Plenitude // 04:55-06:10

Denk dat het zoiets moet gaan worden. Zal in het moment vast nog wel wat afwijken hier en daar. Maar in de regel vooral gehele shows en hier en daar een act deels om wat tijd te overbruggen (Charlotte de Witte) of de avond af te sluiten (John Talabot).
[+] 1 user says Thank You to Piet Knaak for this post
Reply
Volgens mij kon je in 2019 nog tien minuten voor aanvang bij Julia Holter in Auditoria binnenstappen, voor wat het waard is.
Reply
De eerste dag was een overrompeling om überhaupt binnen te kunnen bij de eerste act, maar dat kwam waarschijnlijk door het gigantische aantal mensen die toen ineens binnen kwam en domweg richting Auditori wandelden. Denk dat we voor Kim Gordon echt een dik halfuur tot zelfs langer hebben moeten wachten. Marina Herlop en The Caretaker waren de dagen nadien wel een fluitje van een cent, enige show die naast Gordon ook echt heel vol zat was die van Low.
Reply
Evian Christ was vorig jaar ook super makkelijk om last-minute binnen te geraken.
Reply
Reply
Op basis van een Spaanse stream met de directeur vanmorgen blijkbaar +The Wedding Present en +tweede, kleinere show van Japanese Breakfast.

Edit: dit dus:
[Image: Screenshot_20230525_100942.jpg?width=610&height=782]

Edit 2: nu ook in het tijdsschema. Allemaal optredens van een half uur. Dit voegt echt helemaal niets toe.
Reply
Als ik naar de nieuwe kaart kijk, lijkt het erop alsof de Warehouse nu onder de brug zit, waar eerst Minimusica zat. Dus niet meer echt diep in de parkeergarage. En het grote eetgedeelte rechts na binnenkomen lijkt ook een stuk kleiner.
Reply
Hm, kan ook wel echt wat bedriegen hoor dat kaartje. Zou niet weten waarom ze dat podium nu onder die brug zouden proppen.

Zie eveneens weinig meerwaarde in een extra podium als de settijden maar zo kort zijn.. Afin, wel leuke setting daar aan het water. Ik had vorig jaar wel het gevoel dat die plek beter kon gebruikt worden dan de boombox die er stond met dan 3, 4 drankbarren.
Reply
Een groter podium lijkt me het logische antwoord. Er stonden soms best rijen vorig jaar. Vergelijk maar eens met vorig jaar: dan zijn de Warehouse en Minimusica gewoon omgedraaid.
Reply
Maar eerlijk gezegd vond ik de garage nooit echt druk. Ze lieten gewoonweg niet meer volk binnen op sommige momenten terwijl die ruimte gemakkelijk 1.000 man aan kan.
Reply
Ik heb in de rij gestaan, terwijl er mensen uit gingen en er toch niemand in mocht. Primaverabeveiliging...

Ik denk dat je bij nader inzien toch gelijk hebt en dat ze nu de locatie van het podium ipv de ingang aangeven.
Reply
[Image: 6118f90c-e5ab-427d-b418-9bb94b687ab0.jpg]

Misschien wordt het toch niet zo rustig als we allemaal dachten (hoopten?)
Reply
Bwa. Of het is een marketingtruc om fomo op te wekken door te zeggen dat het de laatste tickets zijn en je je dus zéker moeten reppen.
Reply
Weersvoorspellingen blijven wel drama.
Reply
Tokischa en Liturgy hebben van plek gewisseld op de zaterdag.
Reply
Pip Blom speelt er ook. De drumster is de dochter van John Cameron gitarist van Claw Boys Claw. Leuk man als er een nederlands bandje staat. Ze zijn super trots.
[+] 1 user says Thank You to Flair for this post
Reply
Oh Gini, got it made, got it made.
[+] 2 users say Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
(26-05-2023, 20:40)Naj Wrote: Weersvoorspellingen blijven wel drama.
Dit is hopelijk sarcasme toch? Wink
Reply
Als je niet van lekker weer houdt zijn de voorspellingen ruk.
Reply
Vandaag niet gekeken, maar afgelopen week was er steeds regen voorspeld (zaterdag vooral) en een temperatuur van 16/17 graden in de nacht. Temperatuur en aan het water waar de kans is op kut wind. Ja dat is gewoon kut. Dat het overdag prima is maakt mij minder uit want een gedeelte ervan slaap ik en daarna hang ik vast in auditori. Geef mij maar in de nacht 20 graden ofzo.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)