Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 3.4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Primavera Sound
Alles gaat op termijn mee verkassen naar Madrid.
Reply
(29-06-2022, 18:28)Kreuz Wrote: Ik veronderstel dat de Ciutat shows nu ook niet zo uitgebreid zullen zijn als dit jaar? Ik stel me voor dat er op woensdag sowieso weer iets te doen zal zijn, maar achteraf? Dacht dat de Ciutat shows mee gingen verkassen naar Madrid?

Ciutat shows zijn pas in Madrid vanaf maandag 5 juni. Op zondag 4 juni zal er ook iets zijn in BCN. Dus gewoon net zoals in 2019 met 7 dagen achter elkaar opties.

(29-06-2022, 18:30)Uplift Wrote: Alles gaat op termijn mee verkassen naar Madrid.

Wegens die reden wil ik er volgend jaar weer zijn, terwijl het nog kan.
Reply
Ze hebben toch net een contract t/m 2026 gesloten met Barcelona?

En Ciutat is ook in Barcelona:
Quote:Both locations will also run Primavera a la Ciutat: different and complementary activities during the days coming up to the festival, from Monday to Wednesday and the closing Sunday (from Monday 29th May in Barcelona and from Monday 5th June in Madrid) to fully integrate the festival into the city, subject to capacity limitations and according to the entry system that we will detail in the future.
Verder geen details, maar ze zeiden na afloop dat veel venues positief waren. Als ik zou gokken, zou ik minder verwachten dat dit jaar maar meer dan daarvoor.
Reply
Ik denk dat het daardoor qua wachtrijen aan Ciutat shows weer meer richting 2019 zal gaan aangezien je geen opportunistische Britten gaat hebben die een hele week Barcelona plannen ná W1. Én dat je niet met twee x weekendgangers gaat hebben in één stad, maar gespreid.
Reply
Er zijn meerdere mensen hier al op Primavera Porto geweest toch? Iemand een linkje naar een verslag of iemand die in het kort z'n ervaringen wil delen? Waarschijnlijk volgend jaar icm met stedentrip Porto van plan.
Reply
(29-06-2022, 18:04)hythloth Wrote: De vraag is ook hoe ze dat gaan doen met de Ciutat shows gezien mogelijke voorrang voor mensen die zowel BCN en Madrid (lol) doen.

Per een comment op IG schreef de organisatie dat dubbele tickethouders niet dezelfde Ciutat voorrang krijgen als VIP, zoals dit jaar wel het geval was.

(29-06-2022, 23:19)eloelo Wrote: Er zijn meerdere mensen hier al op Primavera Porto geweest toch? Iemand een linkje naar een verslag of iemand die in het kort z'n ervaringen wil delen? Waarschijnlijk volgend jaar icm met stedentrip Porto van plan.

O.a. Kalters had erover geschreven, staat in het oude topic via de search.
Reply
Draad met interview: https://twitter.com/RadioPrimavera_/stat...3978607618

Lol @ Gabi die geen zin meer heeft om publieke commentaar te leveren, net nadat er allerlei kritiek was.
Reply
Ach ik snap het ergens wel hoor. Dat festival uit liefhebberij ooit begonnen en ondertussen 20+ jaar later is het een enorme corporate met alle druk van dien. De tijd dat hij op het forum namen van de line-up gaf, omdat FC Barcelona die avond won ligt ver achter ons.
Reply
@Eloeloe: Mijn ervaringen Primavera Porto festival: vorige maand met 10 man heen geweest. Schitterende festival ligging in het stadspark vlak naast de zee: 3 vd 4 grootste podia liggen onder aan aflopende grasweides eentje op asfalt vd parkeerplaats (Cupra stage). Altijd goed zicht op het podium omdat je achteraan hoger staat en de stages zelf beneden in de valleien liggen. Geluid overstemd elkaar niet of nauwelijks. Ben ook op Primavera Barcelona geweest, vond ik meer een betondorp-ondergrond met een beetje nepgras, lang niet zo sfeervol. Porto vele malen mooier en lekkerder om te staan/zitten. Roskilde, Glastonbury en nu Primavera Porto vormen mijn persoonlijke top 3 van ligging qua podia. De stad zelf heeft mij blij verrast. We hadden een 12 persoonsappartement gehuurd in het centrum: halve liter bier in plastic bekers op terras voor 3 euro. Prachtige oude binnenstad aan de Douro rivier met de mooie brug. Overdag cultuur gesnoven: wandelen door de stad, terrasjes aangedaan, Tuk tuk tour, mooiste boekenwinkel ter wereld bezocht en Port proeverij gedaan en tegen 17.00 uur richting festivalterrein. Gaat prima met Uber of taxi (taxi was 12,- vanuit het centrum voor 4 personen), is ongeveer 25 minuten rijden. Wel een bottleneck als iedereen tegelijk arriveert of naar huis wil na afloop. Er rijden ook dienstbussen waarmee je voor 2,20 euro naar het centrum gebracht wordt, ticket koop je buiten bij de bus. Eten en drinken is ruim voldoende tot goed van kwaliteit. Superbock bier werd langzamer getapt dan hier in Nederland, maar sneller dan in Barcelona. Prijzen ; halve liter bier 5,- (statiegeldbeker van 1,- euro, een matig aan te schaffen), enkele Whisky 10,- (onder nick Cave een rondje Whisky gedaan), wijnen en port ruim voorradig. Goede verse burger: 10,- (met dubbele laag vlees). Alleen werden de bierbekers niet/nauwelijks omgespoeld als je nieuwe ging halen. Dus je kon een beker treffen waar net een ander met zijn/haar mond aangezeten heeft, niet erg hygiënisch. Ik vroeg ze om eerst de bekers te spoelen, dan deden ze dat ook. Als je 10 halve liters gaat halen kijkt het barpersoneel je met grote ogen aan en moet je wel ff geduld hebben, de druk op de leiding is laag en alsmede de efficiëntie vh personeel. Je moet wel geluk hebben met het weer, wij hadden 28 graden en strak blauwe luchten (om 04.00 uur was het nog 19 graden), maar het kan er ook flink regenen in juni en dan is het fris vanwege de invloed vd zee. Net als NOS Alive Lissabon een paar jaar geleden, vindt ik dit Portugese festival erg de moeite waard. Portugezen zijn wel wat timide tijdens de concerten, minder dansen en uit hun dak gaan, maar erg vriendelijk. Ook het prijspeil in Portugal is vriendelijk.
[+] 5 users say Thank You to Dorfmeister for this post
Reply
https://www.festicket.com/eventgenius/14...6/?code=ps

Via deze link kan iedereen early birds voor goedkoopste prijs bestellen.
Reply
Toch in de val getrapt. Dus zodra de line-up aangekondigd is heb ik 2 tickets over tegen early bird prijs Wink .
Reply
Ik heb ook maar een kaartje gekocht. Later maar eens uitvogelen of het allemaal gaat passen volgend jaar.
Reply
https://www.nme.com/news/music/music-fan...JJJYqT0Ik8

Lol
Reply
Sommigen zullen best aan dat bedrag komen als je de coke erbij rekent.
Reply
https://soundcloud.com/mumdance/mumdance...sound-2022

Ik ga 'm hier nog eens delen, maar deze mix goddamn. Stiekem een klein beetje spijt dat ik na LCY het ben afgetrapt om Danny L Harle te gaan kijken, hoewel ook die best prima was.
Reply
Wordt trouwens tijd voor (ongefundeerde) headlinervoorspellingen voor Barcelona:

Arcade Fire - Bjork - Lizzo - NIN - Pulp - SZA - Travis Scott
Reply
Arctic Monkeys - Rosalía - Arcade Fire - Nine Inch Nails - Pulp - The Mars Volta - PJ Harvey - FKA Twigs - Darkside

De joker voor Rage Against The Machine in plaats van Arctic Monkeys

Edit: nu ik dit zo lees is dit veel te 2010. Mist nog een grotere pop naam.
Reply
Zouden Mars Volta als headliner staan? Ik zie ze iig niet op Mordor spelen.
Reply
(27-07-2022, 20:32)hythloth Wrote: Zouden Mars Volta als headliner staan? Ik zie ze iig niet op Mordor spelen.

Als Pavement dat kan, waarom zij niet. Het is niet dat Pavement dé grote publiekstrekker was hè.
[+] 1 user says Thank You to Kreuz for this post
Reply
(27-07-2022, 20:41)Kreuz Wrote:
(27-07-2022, 20:32)hythloth Wrote: Zouden Mars Volta als headliner staan? Ik zie ze iig niet op Mordor spelen.

Als Pavement dat kan, waarom zij niet. Het is niet dat Pavement dé grote publiekstrekker was hè.

Dat dus. Of Yeah Yeah Yeahs.
[+] 1 user says Thank You to Stefan for this post
Reply
TMV maakte ooit redelijk moeilijke muziek en de mensen die fan waren (kijk naar mezelf of een HE/F) voelen gemiddeld minder voor zo'n reünie. Dat is nogal zacht uitgedrukt. Pavement is pure 90's nostalgie, vaak ook herontdekt. The Mars Volta zal met hun - in vergelijking met Pavement - ontoegankelijke en vaak ellenlange nummers niet zo snel herontdekt worden.

Betekent niet dat ze niet nog steeds op Mordor kunnen staan, maar zo'n slot als Pavement krijgen ze niet en kunnen ze ook niet aan (ook zang-technisch niet, trouwens). Kan alleen maar teleurstellen.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Zul je zien dat TMV de Einsturzende Neubaten slot op Mordor krijgt. Maar dan zijn ze iig niet headliner.
Reply
Zou hilarisch slecht uitpakken, maar de rant van Bixler krijg je er in zo'n situatie wel lekker gratis bij.
Reply
Ik denk dat de doelgroep voor 'moeilijke muziek' anno 2023 vele malen groter is dan in 2011. Er is echt wel veel veranderd in dat opzicht de laatste jaren.
Reply
Niet dat soort moeilijke muziek imo. En dat is niet per sé negatief hoor. TMV was uiteindelijk relatief retro.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)