Primavera Sound
|
28-03-2020, 12:05
28-03-2020, 12:14
Optimistisch.
28-03-2020, 12:16
Veel te warm ook in die tijd. Maar serieus: als we zelfs hier al zeggen dat b.v. TML niet kan doorgaan... Deze beslissing heeft geen raakvlak met de werkelijkheid.
28-03-2020, 12:17
Dat, en als de line-up (grotendeels) meeverhuist, kan er ook een streep door BKS in juni.
28-03-2020, 12:17
Ik vind dat allemaal erg optimistisch om gelijk met nieuwe data te komen. Ik kan me momenteel toch slecht voorstellen dat er over 5 maanden weer duizenden mensen door Europa reizen en in Spanje samen komen voor een festival.
Zo lang er geen vaccin is veronderstel ik het festivalseizoen gesloten. Zelfs Le Guess Who? zie ik niet gebeuren dit jaar.
28-03-2020, 12:21
Dit wekt alleen maar weer optimisme, dat gewoonweg nergens op gebaseerd is. Fuck hen echt.
28-03-2020, 12:44
Quote:There are things that only happen once in a lifetime. The current global COVID-19 health crisis is, unfortunately, one of them. But it won’t be the only one. The spirit of solidarity and collective response of society in the face of this emergency will live on for a long time, and will allow us to embrace exceptional situations and overcome the challenge… and to literally embrace each other once it is over. Faced with this constantly changing scenario, the restrictions imposed by the authorities on the celebration of public shows and on the free movement of people (making the participation of the announced artists difficult and in many cases impossible) and in coordination with the Generalitat de Catalunya, the Barcelona City Council and the Sant Adrià de Besòs City Council, we are forced to postpone the upcoming edition of Primavera Sound Barcelona for reasons of force majeure known to us all. Our absolute priority has always been to guarantee the safety of our audience, artists and all the people involved in the festival. Gezien de heftige situatie in Spanje had een afgelasting wat netter geweest, vind ik. daarbij vraag ik me af welke artiesten niet erbij zullen zijn. Hoe kun je nu al iets verplaatsen zonder te weten wat programma zal zijn? en wat Uplift zegt, bloedjeheet dan.
28-03-2020, 12:48
De hele line up gaat om. En dat zal ons vast geen beter rijtje namen opleveren. Alhoewel het ons waarschijnlijk niks gaat opleveren, behalve uitstel van executie.
28-03-2020, 13:02
(28-03-2020, 12:17)JorisR Wrote: Dat, en als de line-up (grotendeels) meeverhuist, kan er ook een streep door BKS in juni. Of juist niet. De vraag is hoeveel artiesten hun hele Europese tour gaan omgooien enkel om op een uitgekleed Primavera te staan in augustus. Genoeg artiesten die enkel in juni/juli touren maar nog niks hadden opstaan voor aug/sept. Die zouden dan weer een tour moeten gaan optuigen voor die periode om het rendabel te kunnen maken.
28-03-2020, 13:06
(28-03-2020, 13:02)BigBird Wrote:Gezien de situatie in de VS nog erger lijkt te gaan worden dan bij ons, weet ik niet of Amerikaanse bands naar Europa willen/mogen komen. Verder is dit gewoon vechten tegen de bierkaai lijkt me, het doel is enigszins nobel maar wekt -zoals hierboven al werd aangehaald- tevergeefse hoop.(28-03-2020, 12:17)JorisR Wrote: Dat, en als de line-up (grotendeels) meeverhuist, kan er ook een streep door BKS in juni.
28-03-2020, 13:16
Nou grote kans dat ik er überhaupt niet bij ben op deze data.
28-03-2020, 13:53
Hoewel ik ook nog moet zien of het echt doorgaat, vind ik de inzet wel te prijzen. Zeker aangezien ze geen kaarten verkopen zolang de lock-down in werking is, dus het is ook niet alsof ze mensen die nog geen kaart hebben proberen op te lichten ofzo.
Voor de zekerheid maar vast voor een zacht prijsje een kamer geboekt in het Hilton om de hoek, wat normaal gesproken al helemaal vol zit natuurlijk. Elk nadeel heb zijn voordeel.
28-03-2020, 13:54
De helft van de groep waar ik afgelopen jaren mee was, is ook werkzaam voor Into The Great Wide Open, vooralsnog gepland in hetzelfde weekend. Dat maakt al dat ze er minder rouwig om zijn over te slaan, of Primavera eind augustus nu doorgaat of niet. (lijkt mij en hen sterk).
28-03-2020, 18:25
(28-03-2020, 12:48)thomas9790 Wrote: De hele line up gaat om. En dat zal ons vast geen beter rijtje namen opleveren. Alhoewel het ons waarschijnlijk niks gaat opleveren, behalve uitstel van executie. Ik zie ze nog best goeie last-minute namen regelen, want artiesten zullen echt wel weer willen spelen voor hun brood. Maar dan moet het uberhaupt ook echt gaan gebeuren eind augustus.
29-03-2020, 10:42
Van eFestivals
Quote:Regarding refunds, this is what the Spanish music industry requested to Government yesterday (translated with Google translate, bold is mine): Wellicht kan Uplift nog wat uit Spaanse artikel halen. Maar klinkt allemaal vrij heftig. Kan dus goed zijn dat een Primavera al geld heeft uitgegeven en geen refunds kan doen, of althans niet aan iedereen? Geldt natuurlijk voor meerdere festivals, die al gages hebben betaald of terreinhuur moesten betalen etc.
29-03-2020, 13:23
Gaat er vooral om dat Spanje een achterlijk land is en er inderdaad totaal geen regeling is voor force majeure. De industrie vraagt dus een reeks maatregelen. De analyse van E-Festivals mbt de aankondiging van PS is dus gewoon spot on.
30-03-2020, 14:17
Kreeg van TAP (de Portugese luchtvaartmaatschappij) een bericht dat de vlucht naar Porto op 6 juni geannuleerd is.
Nu nog een berichtje van NOS Primavera dat het festival niet doorgaat.
30-03-2020, 14:18
Ondertussen op Twitter:
"Once the alarm status is over, we'll give alternatives for those who cannot make it to the new date. Thank you very much for your understanding!" Dat gaat nog wel even duren dan.
10-04-2020, 09:51
10-04-2020, 10:00
Opgelet: de bron is ABC (een extreemrechtse krant) en het wordt ge-echoed door nota bene De Telegraaf.
Anderzijds houdt dit gewoon steek, maar dat geldt niet enkel voor Spanje. Ik hoop op bepaalde zones binnen de E.U. (buiten Frankrijk, Italië en Spanje) waar de landsgrenzen open mogen blijven. B.v. Noord- en Oost-Europa en wellicht met meer restricties voor Centraal-Europa en de Alpenlanden. Daarmee zou ik al énorm blij zijn. Dat we met z'n allen hetzelfde zouden doen als Spanje, kan alsnog. Maar of zoiets mogelijk is voor kleine landen als Nederland en België, is nog maar de vraag.
10-04-2020, 14:39
Primavera 2020 is al op sterven na dood, daar heeft het geen toerismeverbod voor nodig denk ik.
10-04-2020, 14:40
Alhoewel ik met alle liefde eind augustus bier ga gooien op The Strokes als ik de mogelijkheid heb, hoor.
Hoe groot schatten jullie de kans dat Primavera nog wel doorgaat dit jaar, in welke vorm dan ook?
Zou er vrede mee hebben als ze het festival nog een tweede maal verplaatsen (naar oktober/november) en dat ik dan tenminste nog ergens heen kan dit jaar. |
« Next Oldest | Next Newest »
|
Users browsing this thread: 1 Guest(s)