In 2023 deelde hij die slot eigenlijk wel (meer) met Blondie... verder zal een Pyramid slot ook wel het voorwerp van onderhandelingen met boekers zijn, die wellicht niet altijd een goed besef hebben van wat het beste werkt/is voor hun artiesten. PJ Harvey en Kiwanuka, maar ook Burna Boy en Sza waren daar zeer zeker voorbeelden van. Al zal die laatste gewoon plan D voor een zondag-headliner geweest zijn en dus nooit iets wat a priori de intentie was.
Het zou jammer zijn als een mooi podium met zo'n goed geluid als de Pyramid ook de vuilnisbak wordt, maar wanneer de rest van het festival daar beter van wordt... doe maar. Het enige wat ik doodzonde blijf vinden, is dat we nu wellicht een tweede jaar op rij geen mooie Pyramid-headliner krijgen. Zonder is zo'n Glasto toch wel wat onthoofd.
•
Klopt, SZA stond naar verluidt oorspronkelijk op de vrijdag als Other Stage afsluiter, en werd toen "geupgrade" nadat Stevie Wonder uitviel.
•
Rod Stewart op de legendspot. Lol.
•
Voorlopig nog geen dikke spijt dat ik eens een jaartje oversla
•
Ga je ook niet meer krijgen, gok ik.
•
Steeds meer geruchten dat Stevie Wonder er staat i.p.v. Sam Fender.
•
(28-11-2024, 08:57)hythloth Wrote: Steeds meer geruchten dat Stevie Wonder er staat i.p.v. Sam Fender.
Zag ik ook ja, in combinatie met BST. Heel blij mee:
The 1975 - Olivia Rodrigo - Stevie Wonder, dan hoef je alleen je weekend met vuurwerk af te sluiten aan de Pyramid.
•
Nile Rodgers heeft zichzelf bevestigd. Begon meer over hem te lezen, en hij is dus ook een mede-oprichter van onderstaande muziek-IP hedge fund:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hipgnosis_Songs_Fund
Benieuwd of dat een staartje krijgt op Glasto.
•
(28-11-2024, 08:57)hythloth Wrote: Steeds meer geruchten dat Stevie Wonder er staat i.p.v. Sam Fender.
Stevie out en Neil Young in, lees ik nu vooral
•
(03-12-2024, 18:52)Baas Wrote: (28-11-2024, 08:57)hythloth Wrote: Steeds meer geruchten dat Stevie Wonder er staat i.p.v. Sam Fender.
Stevie out en Neil Young in, lees ik nu vooral
Upgrade wat mij betreft.
•
Mwa. Muzikaal wel. Als live-act weet ik niet zo. En S. Wonder is wel iets uitzonderlijker live, althans in Europa.
Denk ook dat Wonder op een betere ontvangst mag rekenen dan Young op Glastonbury anno 2025.
•
Ik lees nu uitmuntende reacties over Wonder's huidige USA tour, dus jullie kunnen gelijk hebben. Bij Young verwacht ik echter niet dat hij moeilijk zou doen, dus dan krijg je een mooie kans op een setlist vol classics.
•
Voor Neil Young zou ik ook wel tekenen hoor; scheelt me een duur kaartje voor een losse show
•
Voor mij is het redelijk om het even, al denk ik dat Neil Young voor mij de potentie heeft om magischer te worden. Stevie Wonder zou ongetwijfeld een grotere feeststemming worden, maar NY met die nieuwe Chrome Hearts-band kan ijzersterk worden
•
•
Wonder niet, en Young nu ook niet? Had toch gehoopt op minimaal één headliner van de Pyramid die ik zou willen zien
•
Ik meen me te herinneren dat sommige geen majors meer doen vanwege te commercieel.
Dan hoort vanaf nu Glastonbury er ook onder.
Althans volgens Ome Neil dan toch.
•
Zeker voor de peanuts die de Headliners betaald krijgen op Glastonbury.
•
Het is ook wel een bijzonder festival. Je krijgt een vergoeding die eigenlijk nergens op slaat, je moet al je rechten afstaan aan de BBC, en vanwege diezelfde BBC-uitzending zitten er behoorlijk wat rompslomp en voorwaarden aan je optreden vast. Ondertussen doneerde Glastonbury vorig jaar maar liefst 6 miljoen pond aan goede doelen.
Ik ben nog steeds blij dat ik er een keer geweest ben, maar de urgentie om nog eens terug te gaan ontbreekt volledig.
(02-01-2025, 11:10)thomas9790 Wrote: Wonder niet, en Young nu ook niet? Had toch gehoopt op minimaal één headliner van de Pyramid die ik zou willen zien 
Met een gezonde dosis wishful thinking is er nu weer plek voor Stevie... maar nee, realistisch gezien opent dit de deur voor een trio van The 1975 - Sam Fender - Olivia Rodrigo.
•
(02-01-2025, 16:55)Baas Wrote: (02-01-2025, 11:10)thomas9790 Wrote: Wonder niet, en Young nu ook niet? Had toch gehoopt op minimaal één headliner van de Pyramid die ik zou willen zien 
Met een gezonde dosis wishful thinking is er nu weer plek voor Stevie... maar nee, realistisch gezien opent dit de deur voor een trio van The 1975 - Sam Fender - Olivia Rodrigo.
Fender niet per se, want daar waren natuurlijk eerder al geruchten over die waren afgeketst. Charli van Other Stage naar Pyramid Stage dacht ik eerder ook aan, maar blijkbaar heeft ze een openluchtshow in Londen die nog niet is uitverkocht, en na het SZA debakel zal de organisatie niet zomaar een act upgraden. Gok dat ze met deze negatieve media aandacht nu extra hun best gaan doen om een (dikke) legacy act te regelen voor de zaterdag.
•
Misschien bellen ze Bruce, of is Billy Joel beschikbaar. Pulp misschien als last resort? Mag van mij allemaal.
Overigens zou ik een headlineset van Charli ook gewoon erg kunnen waarderen, maar op het oog dan wel een vrij zwak trio.
•
Ja precies, met dat hypothetische trio ontbreekt er een grote naam die meerdere generaties aanspreekt, i.t.t. recente edities met McCartney, Elton, en Coldplay. Misschien dat er nog een naam in beeld komt die nog niet op de radar staat. Tijd om voor wat gunsten te vragen.
•
The following 1 user says Thank You to Stefan for this post:1 user says Thank You to Stefan for this post
• hythloth
|